FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Michał w Czerwiec 06, 2011, 16:16:22 pm
-
Witam
Chciałbym wstawić do siebie do minusa dwa wiatraki przy chłodnicy i już zamontowałem ale tak się zastanawiam nad podłączeniem.
Czy mogę po prostu wpiąć się w oryginalny przewód i dorobić drugą kostke do drugiego wiatraka?? Te kable dostarczą odpowiednią ilość prądu do 2 wentylatorów ?? <co>
I jeszcze może głupie pytanie :d ale chciałbym sie upewnić, a mianowicie czy wiatraki dmuchają ze strony chłodnicy na silnik ?? ;)
Z góry dzięki za pomoc ;)
-
A może do tego dodatkowego wiatraka zrób sobie w kabinie osobny włącznik, jak jeden nie będzie dawał rady to włączałbyś ten drugi.
Wiatrak ma wiać od chłodnicy w stronę silnika.
-
BTW. ja w GLD mam dwa wentylatory ale z uwagi na wydajność chłodnicy tego drugiego widziałem w akcji jedynie po spięciu czujnika temperatury - myślałem, żeby podpiąć dodatkowy włącznik równolegle z czujnikiem (w razie choćby korków), ale chciałbym wykorzystać płynny przełącznik nawiewu - da on radę tzn. wyrobi prądowo pod wentylatorem chłodnicy?
-
Pomysl z tym wlacznikiem w srodku bardzo praktyczny. :d tylko w tym miejscu pojawia sie problem u mnie a mianowicie jak przelozyc kabel spod maski do srodka ? :)
-
Kabel przełożysz tym otworem przez który przechodzi linka od gazu.
-
Kabel przełożysz tym otworem przez który przechodzi linka od gazu.
Tzn wpychac kabel w ten otwor az wejdzie do srodka czy jak ? ;)
-
Ja bym raczej uzyl otworu przez który przechodzi m. in. wężyk od hydrokorektora świateł - z jednej pchasz z drugiej wychodzi, filozofii nie ma:)
-
A co z moim pytaniem? :P
Ile wat pobiera wentylator (jeden) chłodnicy a ile ten od nawiewu wewnątrz?
-
Ja bym raczej uzyl otworu przez który przechodzi m. in. wężyk od hydrokorektora świateł - z jednej pchasz z drugiej wychodzi, filozofii nie ma:)
Hmm.... To linka od gazu ma osobny otwór? Coś mi się musiało pomylić ;p
kuba92 Dla pewności załóż przekaźnik, zasilanie weź z aku, oczywiście bezpiecznik. Ja tak zrobiłem u siebie ostatnio.
-
No a jak będę przepychał już ten kabel to gdzie w środku na niego czekać ?? ;p
I jaki kabelek kupić i jaki bezpiecznik ( wydaje mi się że potrzebny ) żeby było wszystko ok ?? :)
-
kuba92 Dla pewności załóż przekaźnik,
Powiedz mi proszę jak założyć przekaźnik przez płynny regulator? Chodzi mi o to, że on nie ma chodzić z pełną prędkością tylko w razie potrzeby żebym sobie go mógł np. na 50% włączyć.
-
Taki silnik pobiera w graniach 10-15A (musiał bym miernikiem zmierzyć), warto było by zastosować regulator PWM na mosfecie i bardzo małe straty.
-
Patrzac na kable idace do wiatraka na chłodnicy, i wiązkę do plynnego przycisku nawiewu z mr93 - obstawiam ze nie uciągnie. Najlepiej byłoby dać zasilanie wentylatora z akumulatora przez przekaznik - tu mysle ze 2,5mm to minimum. Od przekaznika juz jakikolwiek kabelek do kabiny do przycisku, po stronie pasazera mozna przepchnac go otworem od wiązki elektrycznej. W środku kabel Ci wyjdzie pod deską, za schowkiem.
-
A nie lepiej dać równolegle kable z czujnika temperatury w chłodnicy?
Przekaźniki do wentylatorów są w skrzynce bezpieczników, więc po co dokładać kolejne?
W czujniku w chłodnicy jest mały prąd. Ja u siebie po swapie właśnie takie coś będę montował.
Dam dwa przewody od czujnika do kabiny i jestem pewien, że będzie działało poprawnie.
-
Przy jednym wiatraku oczywiście wystarczy dać dwa kable od czujnika do kabiny najlepiej tam gdzie przechodzi linka prędkościomierza, wtedy mamy kable za licznikiem a stamtąd bez problemu mozna dać do jakiś wolnych przycisków, ja dodatkowo ożywiłem kontrolke niskiego płynu chłodniczego (plus z zegarów, minus od czujnika), co do dwóch wentylatorów to drugi bezpieczniej chyba dać przez przekaźnik, skleciłem kiedyś taki schemacik, powinien być ok
(http://trojanowskipawel.w.interii.pl/inne/schemat2.JPG)
-
Ja w moim Caro+ też mam 2 wiatraki. Drugi podpiąłem na bezpośrednio do akumulatora a włącznik dałem do kabiny. Do tego mam jeszcze diode sygnalizująca włączenie wiatraka. Nie stosowałem żadnych przekaźników. Wszystko działa dobrze i bez problemów. A kable przepuściłem za schowkiem w miejscu gdzie ida kable do komputera.
-
U siebie mam to tak: po wymianie chłodnicy ma teraz taką z jednym czujnikiem (wcześnie były dwa) więc zamiast rzeźbić wykorzystałem wiązkę z drugiego czujnika i puściłem sobie przewody do przycisku w kabinie. Dodatkowo mam połączone cewki przekaźników aby obydwa pracowały razem - ja wolę tak.
-
w plusie na chłodnicy, jeśli są dwa czujniki jeden włącza wiatrak przy 92, a drugi przy 110 stopniach? czy są te czujniki zamienne, tzn zamiast 110 można włożyć 92?
-
Mozna, wtedy oba sie zalacza pi razy drzwi jednoczesnie.
-
No dobra podlaczylem juz wszystko tylko potrzebny jeszcze bezpiecznik. Jakiej wartosci bezpiecznik tam potrzebny ? ;)
-
10A maks 15A jedna dmuchawa pobiera okolo 7A