FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Michał_22 w Czerwiec 09, 2011, 11:24:39 am
-
Witam, mam pytanie. Zauwazylem ostatnio, ze chcac depnac mocniej na gaz ( nie wazne na jakim biegu) poldek przyspiesza, a wskazowka obrotomierza przeskakuje na skali na wyzsze obroty, nieraz wraca do wczesniejszego polozenia. Jak dodaje gazu powoli to obrotomierz idzie plynnie, jak chce przycisnac to takie cuda sie dzieja. Cos jest nie tak z obrotomierzem czy trzeba szukac czegos glebiej? Dodam ze nieraz trzeba go troszke dluzej pokrecic zeby odpalil i tak jakby mocy ubylo. Jeszcze bym zapomnial, jak wlacze zaplon to wskazowka troszke sie podnosi, nie zawsze, ale jednak. Wczesniej tego nie bylo. Prosze mi napisac czego szukac, a ja bede po kolei sprawdzal. Z gory wielkie dzieki. Pozdro
-
sprawa poruszana tysiące razy.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?action=search2
-
Czujnik położenia wału korbowego
-
Wystarczy wyczyscic i zalozyc czy od razu kupic nowy? Sa jakies lepsze i gorsze zamienniki? Ktory polecacie?
-
Raczej się go wymienia, w pierwszej kolejności możesz sprawdzić czy wtyczka jest dobrze wpięta, taka niebieska z tyłu silnika pod kolektorem ssącym (tym srebrnym z prawej strony samochodu), potem możesz zmierzyć jego rezystancję ale nie pamiętam jaka jest prawidłowa...
Jak cię nie stać na nowy to możesz dać ogłoszenie o używany, może ktoś będzie miał.
-
Z tego co sie orientuje czujnik trzyma sie na dwóch srubach tak? Zaden olej nie wycieknie po wykreceniu czujnika? Z jakiej strony najlepiej sie do tego zabrac? I pytanie z innej beczki, musze wymienic czujnik cisnienia oleju ( kabel do masy - kontrolka swieci, kabel podpiety do czujnika - nie swieci) Czy po wykreceniu czujnika wyleje sie olej? Zmienia sie go tylko wtedy kiedy i olej?
-
CPWK jeszcze nie robiłem, natomiast wykręcenie czujnika ciśnienia oleju- możesz sam wydedukować że po wykręceniu olej zacznie się wylewać. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie aby aby po oczyszczeniu okolic spustu olejowego zlać go do bańki i po robocie wlać z powrotem tylko że pomocy będzie kanał albo jakiś rów. Jeśli jest szansa że jakiś syf złapał przy zlewaniu to możesz go przepuścić przez ręcznik papierowy.
-
Po co ta kombinacja, odkręcasz czujnik na zimnym nieodpalonym silniku, przecierasz szmatką okolice bloku gdzie siedział stary czujnik, wkręcasz nowy. Uleje się bardzo mało, zawsze możesz potem skontrolowac stan oleju i dolać wedle potrzeb.
-
Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi. Napiszcie mi jeszcze jak najlepiej sie zabrac za ten czujnik polozenia walu, dzis probowalem wlozyc tam reke ale nie wchodzi:) Jakos od spodu? Czy moze wykrecic listwe wtryskowa? Napewno ktos wymienial i prosze zeby napisal jak to robil, co odkrecal zeby bylo lepiej. Czujnik jest na dwoch srubach tak? Jedna widac z gory a drugiej nie moglem wyczuc.
-
najpierw sprawdź oporność powinna byś chyba 1,476 omów. do czujnika najlepiej dobrać się od góry - odłącz kompa, przesuń przewody, odkręć tylni wspornik kolektora ssącego, jak masz filtr par paliwa to też wyciąg. czujnik trzyma się na dwóch śrubkach z łbem 7mm odkręć je i módl się żeby wyszedł - jak nie będzie chciał wyjść i zostanie ci w ręce ta czarna część z kabelkiem, a blaszka trzymająca odpadnie - nie załamuj się, wyjdzie ale trzeba czasu i trochę więcej miejsca, ja wykręciłem jeszcze podstawę kompa i zbiorniczek płynu i chyba węże od chłodnicy. jak już masz lepsze dojście to dłubiesz to co zostało - najpierw wydłubujesz okrągły magnesik - w miarę łatwo to wyjdzie, potem za nim jest tej samej wielkości krążek stalowy, do którego jest dalej przymocowana iglica przechodząca przez cały czujnik. jak ją wyciągniesz to wydłubujesz cewkę - od cholery cienkiego drucika miedzianego. na koniec zostaje czarna obudowa czujnika - to co jest zapieczone w aluminium - najlepiej wyłupywać po kawałku na całej długości, wtedy może uda się go jakoś obrócić, ale pamiętaj, że zaraz za nią (czołową częścią) jest koło zamachowe z ząbkami i trzeba uważać, żeby ich nie uszkodzić... ale mam nadzieję że ie będziesz miał takich problemów...
-
Filtr paliwa to akurat jest od czujnika dosyć daleko ale dobrze go wymienić przy okazji.
-
Filtr paliwa to akurat jest od czujnika dosyć daleko ale dobrze go wymienić przy okazji.
Bo i do niego dostęp jest "milusi".
-
Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi. Jak sprawdzic opornosc CPWK bo kupilem uzywany? Da sie bez wmontowanego czujnika tak?
-
Bo i do niego dostęp jest "milusi".
No. Gdyby nie to jak zły jest dostęp to bym nie pasował kolektorów.
-
Panowie opornosc czujnika wynosi 1.35 omow. Zakladac czy szukac innego? Dodam ze poldek coraz gorzej chodzi, zaczyna przerywac przy przyspieszaniu po zmianie biegu. Czujnik cisnienia oleju zmieniem:)
-
Panowie opornosc czujnika wynosi 1.35 omow
jest ok.
-
Dzieki wielkie, jak zmienie to sie odezwe.
-
Cytat: Michał_22 w Wczoraj o 21:51:11
Panowie opornosc czujnika wynosi 1.35 omow
jest ok.
OK to jest jak ma 1,35 kioloma...
-
Zmienilem czujnik polozenia walu z niespodziankami, musialem wydlubac caly. Poldek hula bez zmian... :( Co jeszcze moge sprawdzic, wymienic? Prosze o szybkie odp bo chce to jak najszybciej zrobic...
-
Bocian a cos wiecej? Czyli ten czujnik ktory zalozylem tez jest zly?
-
Pomoze ktos?
-
Bocian a cos wiecej? Czyli ten czujnik ktory zalozylem tez jest zly?
jeśli odpala o jeździ to raczej dobry. Może mierząc źle spojrzałeś na skalę multimetru.
Po przeczytaniu od początku tego tematu zastanawiam się czy to aby nie wina cewki WN. Podmień od kogoś na próbę albo zapodaj now(sz)ą. Może być też cewka z poloneza z elektronicznym zapłonem lub inna tego typu...
W jakim stanie jest reszta układu WN??
-
Problemem okazaly sie kable zaplonowe, maja nie caly rok, a juz do wymiany. Odpalilem podlka w nocy, spojrzalem pod maske i zobaczylem przeskakujace iskry miedzy kablami. Za komplet prawie rok temu zaplacilem 80zl, firma DB czy BD, nie pamietam. Jakie kable polecacie? Silnik 1.4 rover. Obecnie siedza swiece NGK, byly kupowane prawie rok temu z tymi felernymi kablami. Jakie swiece sa dobre i sprawdzone do tego silnika? Przerwa ma miec 0,8mm tak?
-
Sprawdź czy ci siedzą dobrze kable na cewce i na kopułce - miałem podobny objaw, auto szarpało, po ciemku widać było skaczące iskry pod maską. Też myślałem że kable są do wymiany, naszczęscie okazało się, że pozsuwały się z kopułki.
-
Kable siedzialy ok, zalozylem teraz stare i jest dobrze. Napiszcie jakie kable macie w swoich poldkach i swiece, jakie sa dobre. Przerwa na swiecy 0,8?
-
Kable i świece w roverku miałem NGK :)
Na początku kable miałem Janmory, które w ohapałce się spisywały, ale w roverku się po roku rozsypały.
-
Dzieki za odpowiedzi:) Przerwa na swiecy ma wynosic 0,8mm?
-
Wg Morawskiego 0,85mm ;)
-
Czyli nie zawsze winny CPWK ;P.
-
No nie:) dzieki wszystkim za pomoc:)