Autor Wątek: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4  (Przeczytany 6567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« dnia: Czerwiec 09, 2011, 11:24:39 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Witam, mam pytanie. Zauwazylem ostatnio, ze chcac depnac mocniej na gaz ( nie wazne na jakim biegu) poldek przyspiesza, a wskazowka obrotomierza przeskakuje na skali na wyzsze obroty, nieraz wraca do wczesniejszego polozenia. Jak dodaje gazu powoli to obrotomierz idzie plynnie, jak chce przycisnac to takie cuda sie dzieja. Cos jest nie tak z obrotomierzem czy trzeba szukac czegos glebiej? Dodam ze nieraz trzeba go troszke dluzej pokrecic zeby odpalil i tak jakby mocy ubylo. Jeszcze bym zapomnial, jak wlacze zaplon to wskazowka troszke sie podnosi, nie zawsze, ale jednak. Wczesniej tego nie bylo. Prosze mi napisac czego szukac, a ja bede po kolei sprawdzal. Z gory wielkie dzieki. Pozdro
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2011, 11:30:13 am wysłana przez Michał_22 »

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 09, 2011, 11:37:56 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 09, 2011, 11:59:36 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Czujnik położenia wału korbowego
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 10, 2011, 10:31:48 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Wystarczy wyczyscic i zalozyc czy od razu kupic nowy? Sa jakies lepsze i gorsze zamienniki? Ktory polecacie?

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 10, 2011, 12:58:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Raczej się go wymienia, w pierwszej kolejności możesz sprawdzić czy wtyczka jest dobrze wpięta, taka niebieska z tyłu silnika pod kolektorem ssącym (tym srebrnym z prawej strony samochodu), potem możesz zmierzyć jego rezystancję ale nie pamiętam jaka jest prawidłowa...

Jak cię nie stać na nowy to możesz dać ogłoszenie o używany, może ktoś będzie miał.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 10, 2011, 13:40:26 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Z tego co sie orientuje czujnik trzyma sie na dwóch srubach tak? Zaden olej nie wycieknie po wykreceniu czujnika? Z jakiej strony najlepiej sie do tego zabrac? I pytanie z innej beczki, musze wymienic czujnik cisnienia oleju ( kabel do masy - kontrolka swieci, kabel podpiety do czujnika - nie swieci) Czy po wykreceniu czujnika wyleje sie olej? Zmienia sie go tylko wtedy kiedy i olej?

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 10, 2011, 13:59:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
CPWK jeszcze nie robiłem, natomiast wykręcenie czujnika ciśnienia oleju- możesz sam wydedukować że po wykręceniu olej zacznie się wylewać. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie aby aby po oczyszczeniu okolic spustu olejowego zlać go do bańki i po robocie wlać z powrotem tylko że pomocy będzie kanał albo jakiś rów. Jeśli jest szansa że jakiś syf złapał przy zlewaniu to możesz go przepuścić przez ręcznik papierowy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 10, 2011, 15:18:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Po co ta kombinacja, odkręcasz czujnik na zimnym nieodpalonym silniku, przecierasz szmatką okolice bloku gdzie siedział stary czujnik, wkręcasz nowy. Uleje się bardzo mało, zawsze możesz potem skontrolowac stan oleju i dolać wedle potrzeb.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 10, 2011, 21:38:30 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi. Napiszcie mi jeszcze jak najlepiej sie zabrac za ten czujnik polozenia walu, dzis probowalem wlozyc tam reke ale nie wchodzi:) Jakos od spodu? Czy moze wykrecic listwe wtryskowa? Napewno ktos wymienial i prosze zeby napisal jak to robil, co odkrecal zeby bylo lepiej. Czujnik jest na dwoch srubach tak? Jedna widac z gory a drugiej nie moglem wyczuc.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2011, 21:40:39 pm wysłana przez Michał_22 »

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 10, 2011, 23:35:43 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
najpierw sprawdź oporność powinna byś chyba 1,476 omów. do czujnika najlepiej dobrać się od góry - odłącz kompa, przesuń przewody, odkręć tylni wspornik kolektora ssącego, jak masz filtr par paliwa to też wyciąg. czujnik trzyma się na dwóch śrubkach z łbem 7mm odkręć je i módl się żeby wyszedł - jak nie będzie chciał wyjść i zostanie ci w ręce ta czarna część z kabelkiem, a blaszka trzymająca odpadnie - nie załamuj się, wyjdzie ale trzeba czasu i trochę więcej miejsca, ja wykręciłem jeszcze podstawę kompa i zbiorniczek płynu i chyba węże od chłodnicy. jak już masz lepsze dojście to dłubiesz to co zostało - najpierw wydłubujesz okrągły magnesik - w miarę łatwo to wyjdzie, potem za nim jest tej samej wielkości krążek stalowy, do którego jest dalej przymocowana iglica przechodząca przez cały czujnik. jak ją wyciągniesz to wydłubujesz cewkę - od cholery cienkiego drucika miedzianego. na koniec zostaje czarna obudowa czujnika - to co jest zapieczone w aluminium - najlepiej wyłupywać po kawałku na całej długości, wtedy może uda się go jakoś obrócić, ale pamiętaj, że zaraz za nią (czołową częścią) jest koło zamachowe z ząbkami i trzeba uważać, żeby ich nie uszkodzić... ale mam nadzieję że ie będziesz miał takich problemów...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 11, 2011, 20:53:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Filtr paliwa to akurat jest od czujnika dosyć daleko ale dobrze go wymienić przy okazji.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 13, 2011, 14:06:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Filtr paliwa to akurat jest od czujnika dosyć daleko ale dobrze go wymienić przy okazji.
Bo i do niego dostęp jest "milusi".
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 13, 2011, 19:47:22 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi. Jak sprawdzic opornosc CPWK bo kupilem uzywany? Da sie bez wmontowanego czujnika tak?

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 13, 2011, 21:40:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Bo i do niego dostęp jest "milusi".

No. Gdyby nie to jak zły jest dostęp to bym nie pasował kolektorów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 15, 2011, 21:51:11 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Panowie opornosc czujnika wynosi 1.35 omow. Zakladac czy szukac innego? Dodam ze poldek coraz gorzej chodzi, zaczyna przerywac przy przyspieszaniu po zmianie biegu. Czujnik cisnienia oleju zmieniem:)

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2011, 00:14:02 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Panowie opornosc czujnika wynosi 1.35 omow
jest ok.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 16, 2011, 08:54:36 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Dzieki wielkie, jak zmienie to sie odezwe.

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 16, 2011, 10:22:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: Michał_22 w Wczoraj o 21:51:11

    Panowie opornosc czujnika wynosi 1.35 omow

jest ok.
OK to jest jak ma 1,35 kioloma...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 16, 2011, 16:13:27 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Zmienilem czujnik polozenia walu z niespodziankami, musialem wydlubac caly. Poldek hula bez zmian... :( Co jeszcze moge sprawdzic, wymienic? Prosze o szybkie odp bo chce to jak najszybciej zrobic...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2011, 16:19:26 pm wysłana przez Michał_22 »

Odp: Obrotomierz - dziwne zachowanie Rover 1.4
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 16, 2011, 16:41:48 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 553
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Bocian a cos wiecej? Czyli ten czujnik ktory zalozylem tez jest zly?