FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: perlak w Czerwiec 16, 2011, 13:23:56 pm
-
Witam wszystkich,
jak w temacie, w jaki sposób należy dokonać wymiany mieszka ochronnego dźwigni zmiany biegów??
mam kupiony dokładnie taki mieszek
(http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/58/83/31/1658833140)
dolna część ta poszarpana umieszczona jest na jakiejś plastikowej giętkiej obejmie przytwierdzonej do całego "panela" w narożnikach na czymś przypominającym zatrzaski
(http://images49.fotosik.pl/910/83e8cf1d5ff81129m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=83e8cf1d5ff81129)
ktoś wie jak to zrobić??
-
jeśli masz plusa to teoretycznie inny mieszek jest do plusów z tego co widzę to ten jest to stary mieszek z polonezów ze starą dechą w których na dzwigni zmiany biegów nie było pierścienia, ale chyba powinno dać radę to zmienić ale ci nie pomogę bo ja mam mr89 i u mnie właśnie jest inna decha, ale to co powiedziałem to jest prawda bo aktualnie rozbieram caro plusa i tam jest inny mieszek trochę, a jak to sciągnąć to niewiem u mnie w caro plusie było to spięte zszywaczem :D a że go rozbieram więc nie bawiłem się i wyrwałem ale tutaj pewnie trzeba trochę uwagi poświęcić żeby wszystko ładnie zeszło
-
Od spodu powinny być 4 wkręty na narożnikach ramki.
Nie jest to mieszek do starych Polonezów tylko do Plusa, sam taki mam.
-
tak, mieszek przymocowany jest do plastikowej obejmy zszywkami. Udało mi się "wymacać" w narożnikach tej obejmy te 4 ala wkręty na narożnikach. Tylko jak je podejść??
Można stary mieszek wyciąć i wykręcić bez problemu te śruby, tylko jak przykręcić wtedy ramkę z nowym mieszkiem??
a może znajdzie się na forum jakiś pasjonat z bydgoszczy czy okolic, który "pomoże" mi to zrobić, + kilka innych drobnych napraw. Przywiozę, odwiozę, postawię piwko. :] :d
-
nie obejdzie się bez demontażu konsoli środkowej...
-
a nie fakt sorki nie powiekszyłem zdjęcia :D na miniaturze wygladalo jak stary :D
-
wyciągasz przycisk od awaryjnych i zegarek, panel nawiewu i radio, wyciagasz czarny plastik z mieszkiem, odkręcasz gałkę, odkręcasz mieszek, zszywasz nowy z ramką. Montujesz w odwrotnej kolejnosci.
Całej konsoli wyjmować nie musisz
-
nie trzeba demontowac ramki tez poniekad, jak masz sprawne palce i dobry dluzszy srubokret to podejdziesz od tyłu konsoli (patrz przy pedale gazu ) i wykrecisz wkrety, pozostanie tylko wykrecenie gałki to moze byc w niektorych przypadkach klopotliwe.
-
czemu wykręcenie gałki może być kłopotliwe??
-
pozostanie tylko wykrecenie gałki to moze byc w niektorych przypadkach klopotliwe.
jak ma stary mieszek to złapać można kombinerkami za trzpień i swobodnie odkręcić:)
-
Ostatnio temat przerabiałem u siebie. Żeby dostać się do tych wkrętów trzymających mieszek najlepiej zdjąc panel środkowy. Nie jest to takie straszne.
Trzeba wyciągnąc radio, potem panel od ogrzewania (odpinami kostke doprowadzająca prad, weże od podciśnienia i trzeba linke odczepić od sterowania kierunkami nadmuchu powietrza). Następnie wyciągamy zegarek (podważamy śrubokrętem z jednej strony i sam wyjdzie), trzeba też wyciągnąc przełącznik od awaryjnych (też podważamy śrubokrętem najpierw wyskoczy ten pomarańczowy plastik - potem też trzeba podważyć sam mechanizm przełącznika i odczepić kabelek. Jak już to zrobimy to pod zegarkiem i pod przełącznikiem awaryjnych uzyskujemy dostęp do 2 wkrętów trzymających konsolę. Jak je wykręcimy i lekko podważymy konsolę lekko ona wyskoczy i jesteśmy w domu :)
Przy zakładaniu samego mieszka trzeba uważać. U mnie jest u góry zaciskany na lewarku taką plastikową tasiemką - jest ona jednorazowa więc trzeba uważać żeby zbyt pochopnie jej nie zacisnąć.
-
Bardziej polecam wypychanie przęłączników/zegarka od spodu palcami, bo śrubokrętem to można pokiereszować ranty plastików, a tego nie chcemy.
-
dziękuję wszystkim za informacje, nawet nie wiecie jak bardzo mi pomogliście :)
w życiu bym na to wszystko nie wpadł. A wydawalo się że to tylko mieszek. :D
jeżeli mi się samemu nie uda to będę musiał poprosić kogoś o pomoc,
a możecie jeszcze napisać w jaki sposób odczepić linkę od sterowania temperaturą nawiewu?? jak się ona tam trzyma??
-
Najpierw odczepiasz mocowanie linki od obudowy nagrzewnicy, pociągając w swoją stronę.
Na końcu linki jest ucho, które nachodzi na trzpień. Musisz ją palcami przesunąć (zepchnąć)w lewą stronę.
-
a może po prostu przez dziurę od radia włożyć rękę i wykręcić wkręty zwykłym wkrętakiem
-
wykręcić to nie jest problem bo stary mieszek można pociąc i dostęp byłby rewelacyjny, tylko jak później przykręcić ramkę z nowym :)
-
ja przyznam sie szczerze ze tez nie umialem tego zrobic, ale kupilem "mieszek" od starszego typu taki gumowy, wiem moze nie wyglada to w plusie idealnie ale montaz byl banalnie prosty i nie chcialem ryzykowac uszkodzenia czegosc od sterowania np nawiewem. Poszedlem troche na latwizne ale nie wyglada to zle w sensie ze gumowy "mieszek" w C+ :-)
-
Ja tego nigdy nie odkręcałem. Ta guma jest na tyle rozciągliwa, że mieszek można ze śrub zdjąć i później z powrotem nałożyć bez wykręcania.
-
wykręcić to nie jest problem bo stary mieszek można pociąc i dostęp byłby rewelacyjny, tylko jak później przykręcić ramkę z nowym
no też właśnie napisałem że można spróbowaćprzez dziurę od radia włożyć rękę i wykręcić wkręty zwykłym wkrętakiem
-
a sorki rzeczywiście napisałem "wykręcić" chodziło mi o WKRĘCIĆ
-
Tak to wygląda od środka
(http://img163.imageshack.us/img163/6370/imgp5029.jpg)
-
dzięki wielkie Panowie za odzew, :) jakoś po weekendzie się za to wezmę. Być może z czyjąś pomocą jeżeli się trafi jakaś - na co mam wielką nadzieję
-
Witam,
kiedyś pytałem o wymianę mieszka, teraz pokazuję rezultaty :) Bez was by się nie udało albo by się coś zje...ało!!! :)
(http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/1999773389_14630_1.jpg)
(http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/1999773389_14630_6.jpg)