Autor Wątek: Mieszek dźwigni zmiany biegów  (Przeczytany 9161 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mieszek dźwigni zmiany biegów
« dnia: Czerwiec 16, 2011, 13:23:56 pm »

perlak

  • Gość
Witam wszystkich,

jak w temacie, w jaki sposób należy dokonać wymiany mieszka ochronnego dźwigni zmiany biegów??

mam kupiony dokładnie taki mieszek



dolna część ta poszarpana umieszczona jest na jakiejś plastikowej giętkiej obejmie przytwierdzonej do całego "panela" w narożnikach na czymś przypominającym zatrzaski


ktoś wie jak to zrobić??
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2011, 13:27:36 pm wysłana przez perlak »

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2011, 13:35:15 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
jeśli masz plusa to teoretycznie inny mieszek jest do plusów z tego co widzę to ten jest to stary mieszek z polonezów ze starą dechą w których na dzwigni zmiany biegów nie było pierścienia, ale chyba powinno dać radę to zmienić ale ci nie pomogę bo ja mam mr89 i u mnie właśnie jest inna decha, ale to co powiedziałem to jest prawda bo aktualnie rozbieram caro plusa i tam jest inny mieszek trochę, a jak to sciągnąć to niewiem u mnie w caro plusie  było to spięte zszywaczem :D a że go rozbieram więc nie bawiłem się i wyrwałem ale tutaj pewnie trzeba trochę uwagi poświęcić żeby wszystko ładnie zeszło
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2011, 13:36:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Od spodu powinny być 4 wkręty na narożnikach ramki.
Nie jest to mieszek do starych Polonezów tylko do Plusa, sam taki mam.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2011, 13:40:46 pm »

perlak

  • Gość
tak, mieszek przymocowany jest do plastikowej obejmy zszywkami. Udało mi się "wymacać" w narożnikach tej obejmy te 4 ala wkręty na narożnikach. Tylko jak je podejść??

Można stary mieszek wyciąć i wykręcić bez problemu te śruby, tylko jak przykręcić wtedy ramkę z nowym mieszkiem??

a może znajdzie się na forum jakiś pasjonat z bydgoszczy czy okolic, który "pomoże" mi to zrobić, + kilka innych drobnych napraw. Przywiozę, odwiozę, postawię piwko.  :] :d
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2011, 13:44:14 pm wysłana przez perlak »

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2011, 13:44:45 pm »

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
nie obejdzie się bez demontażu konsoli środkowej...

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2011, 13:53:24 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
a nie fakt sorki nie powiekszyłem zdjęcia :D na miniaturze wygladalo jak stary :D
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 16, 2011, 14:02:51 pm »

piciek

  • Gość
wyciągasz przycisk od awaryjnych i zegarek, panel nawiewu i radio, wyciagasz czarny plastik z mieszkiem, odkręcasz gałkę, odkręcasz mieszek, zszywasz nowy z ramką. Montujesz w odwrotnej kolejnosci.
Całej konsoli wyjmować nie musisz

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 16, 2011, 15:28:24 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
nie trzeba demontowac ramki tez poniekad, jak masz sprawne palce i dobry dluzszy srubokret to podejdziesz od tyłu konsoli (patrz przy pedale gazu )  i wykrecisz wkrety, pozostanie tylko wykrecenie gałki to moze byc w niektorych przypadkach klopotliwe.
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2011, 15:31:03 pm »

perlak

  • Gość
czemu wykręcenie gałki może być kłopotliwe??

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2011, 15:56:44 pm »

piciek

  • Gość
pozostanie tylko wykrecenie gałki to moze byc w niektorych przypadkach klopotliwe.
jak ma stary mieszek to złapać można kombinerkami za trzpień i swobodnie odkręcić:)

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2011, 17:03:51 pm »

mieciur

  • Gość
Ostatnio temat przerabiałem u siebie. Żeby dostać się do tych wkrętów trzymających mieszek najlepiej zdjąc panel środkowy. Nie jest to takie straszne.
Trzeba wyciągnąc radio, potem panel od ogrzewania (odpinami kostke doprowadzająca prad, weże od podciśnienia i trzeba linke odczepić od sterowania kierunkami nadmuchu powietrza). Następnie wyciągamy zegarek (podważamy śrubokrętem z jednej strony i sam wyjdzie), trzeba też wyciągnąc przełącznik od awaryjnych (też podważamy śrubokrętem najpierw wyskoczy ten pomarańczowy plastik - potem też trzeba podważyć sam mechanizm przełącznika i odczepić kabelek. Jak już to zrobimy to pod zegarkiem i pod przełącznikiem awaryjnych uzyskujemy dostęp do 2 wkrętów trzymających konsolę. Jak je wykręcimy i lekko podważymy konsolę lekko ona wyskoczy i jesteśmy w domu :)

Przy zakładaniu samego mieszka trzeba uważać. U mnie jest u góry zaciskany na lewarku taką plastikową tasiemką - jest ona jednorazowa więc trzeba uważać żeby zbyt pochopnie jej nie zacisnąć. 

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2011, 17:34:43 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Bardziej polecam wypychanie przęłączników/zegarka od spodu palcami, bo śrubokrętem to można pokiereszować ranty plastików, a tego nie chcemy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2011, 17:57:15 pm »

perlak

  • Gość
dziękuję wszystkim za informacje, nawet nie wiecie jak bardzo mi pomogliście :)

w życiu bym na to wszystko nie wpadł. A wydawalo się że to tylko mieszek. :D

jeżeli mi się samemu nie uda to będę musiał poprosić kogoś o pomoc,


a możecie jeszcze napisać w jaki sposób odczepić linkę od sterowania temperaturą nawiewu?? jak się ona tam trzyma??

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2011, 18:06:06 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Najpierw odczepiasz mocowanie linki od obudowy nagrzewnicy, pociągając w swoją stronę.
Na końcu linki jest ucho, które nachodzi na trzpień. Musisz ją palcami przesunąć (zepchnąć)w lewą stronę.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2011, 19:02:53 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
a może po prostu przez dziurę od radia włożyć rękę i wykręcić wkręty zwykłym wkrętakiem
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2011, 19:13:05 pm »

perlak

  • Gość
wykręcić to nie jest problem bo stary mieszek można pociąc i dostęp byłby rewelacyjny, tylko jak później przykręcić ramkę z nowym :)

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 16, 2011, 19:23:50 pm »

Offline Bałcorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 263
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Megane 1.6 8v, był Caro Plus 1.6 GLi 98"
ja przyznam sie szczerze ze tez nie umialem tego zrobic, ale kupilem "mieszek" od starszego typu taki gumowy, wiem moze nie wyglada to w plusie idealnie ale montaz byl banalnie prosty i nie chcialem ryzykowac uszkodzenia czegosc od sterowania np nawiewem. Poszedlem troche na latwizne ale nie wyglada to zle w sensie ze gumowy "mieszek" w C+ :-)

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 16, 2011, 21:12:49 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja tego nigdy nie odkręcałem. Ta guma jest na tyle rozciągliwa, że mieszek można ze śrub zdjąć i później z powrotem nałożyć bez wykręcania.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 16, 2011, 21:18:44 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
wykręcić to nie jest problem bo stary mieszek można pociąc i dostęp byłby rewelacyjny, tylko jak później przykręcić ramkę z nowym
no też właśnie napisałem że można spróbować
przez dziurę od radia włożyć rękę i wykręcić wkręty zwykłym wkrętakiem
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Mieszek dźwigni zmiany biegów
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 16, 2011, 21:24:42 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
a sorki rzeczywiście napisałem "wykręcić" chodziło mi o WKRĘCIĆ
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015