FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: pi3cka w Czerwiec 21, 2011, 17:57:13 pm
-
jest jakas roznica miedzy szpilkami do uszczelki starego i nowego typu
-
Nie ma.
-
A jaka jest dopuszczalna długość szpilki?
Nie będzie
inwazji
-
po wkręceniu gołą ręką w blok ma nie wystawać więcej niż 97mm
-
Ostatnio i nas dopadł HGF w 1.8. Pytanie: Gdzie dostac nowe szpilki do rovera ??? Fota/InterCars nie maja. Zna ktos jakies namiary na sklep gdzie mozna dostac komplet takich srub ? Teoretycznie mozna zlozyc na starych ale jakos 12 letnie albo starsze sruby o malej srednicy i długosci okolo 40cm do mnie nie przemawiaja. Jaka uszczelke w płynie kupic do skladania silnika ?
-
http://allegro.pl/uszczelka-sruby-glowicy-polonez-rover-1-4-16v-i2393896707.html
Aukcja gdzie jest wszystko co potrzebne.
Ostatnio połowki głowicy na hermetik skręcałem i jest OK-więc polecam
Samo sprawdzanie śrub, tak jak opisano w instrukcji jest moim zdaniem bez sensu, niejasne jest " wkęcenie ręką do oporu" bo ja wkręcam do końca gwintu i oporu nie zauważam :) Po prostu dokładnie oblookać gwint, sprawdzić długość.
nowe, czy stare szpilki dokładnie nasmarować, wkecić momentem 20 i potem 4x po 90st. Następnie można sprawdzić wszystkie jeszcze kluczem-wychodzi moment ~75
-
Potrzebuje same sruby, bo reszte idzie dostac, uszczelka od 1.4 nie podejdzie mi przeciez do 1.8 :) Moze same sruby tez sprzeda
-
Zawsze można zapytać sprzedającego o same śruby (ja tak kupowałem napinacz rozrządu poza kompletem z aukcji) :-)
-
Gdzie dostac nowe szpilki do rovera ? Fota/InterCars nie maja.
Fota ma. :) właśnie sobie sprawdziłem stany magazynowe...
Co chcesz?
Elring za 230zł mogę Ci oddać, a Payen za 155zł. Komplet.
uszczelka od 1.4 nie podejdzie mi przeciez do 1.8
Wszystkie K16 lecą na tej samej uszcelce, więc skąd Twoja teoria ?
Jaka uszczelke w płynie kupic do skladania silnika ?
Dirko z Elringa - 036.166.
-
Elring za 230zł mogę Ci oddać, a Payen za 155zł. Komplet.
Pogadam z kumplem i dam znac co i jak. Tyle ze jeszcze nie wiem kiedy wstawi auto do zrobieia
Wszystkie K16 lecą na tej samej uszcelce, więc skąd Twoja teoria ?
Nie bardzo umiem sobie wyobrazic załozenie uszczelki od silnika na tłokach o srednicy 75mm(skok 79mm) do silnika na tlokach o srednicy 80mm(skok 89,3)...
-
Uszczelka ma w miejscu tłoków średnicę 82.5mm. Jest stosowana też w 1.1 8V i 1.4 8V. Ogólnie cała seria K8 i K16.
Jak coś to PW.
Resztę gratów do zrobienia HGFa też Wam mogę zaoferować w promocyjnych cenach, tylko napisz co konkretnie potrzebujecie.
-
Nie bardzo umiem sobie wyobrazic załozenie uszczelki od silnika na tłokach o srednicy 75mm(skok 79mm) do silnika na tlokach o srednicy 80mm(skok 89,3)...
I własnie to jest chore w tych sprzętach.
-
Ostatnio połowki głowicy na hermetik skręcałem i jest OK-więc polecam
też tak robiłem i trzyma :)
Samo sprawdzanie śrub, tak jak opisano w instrukcji jest moim zdaniem bez sensu, niejasne jest " wkęcenie ręką do oporu" bo ja wkręcam do końca gwintu i oporu nie zauważam :) Po prostu dokładnie oblookać gwint, sprawdzić długość.
nowe, czy stare szpilki dokładnie nasmarować, wkecić momentem 20 i potem 4x po 90st. Następnie można sprawdzić wszystkie jeszcze kluczem-wychodzi moment ~75
Ja składałem na śruby po 3 HGF'ach i dokręcałem je na tylko na moment. W 8 fazach zaczynając od 40Nm kończąc na 95Nm i trzymają.
-
W 8 fazach zaczynając od 40Nm kończąc na 95Nm i trzymają.
To żeś pan przegiął delikatnie :d
Nie bardzo umiem sobie wyobrazic załozenie uszczelki od silnika na tłokach o srednicy 75mm(skok 79mm) do silnika na tlokach o srednicy 80mm(skok 89,3)...
Moje zdziwienie jak pierwszy raz zdjąłem głowice w 1.8... przymierzyłem uszczelkę z 1.8 do uszczelki którą miałem z 1.4... w sumie to był mocny szok
Teraz troche o śrubach (napisze co udało mi sie zbadać):
Na magistrali olejowej którą mam leżącą sobie luzem do sprawdzania śrub jak do tej pory na 4 komplety śrub trafiłem dopiero 6 sztuk które miały opór żeby sie wkręcic do końca gwintu - ale było na nich widać gołym okiem wyciągnięty gwint.
Nowe śruby jak raz kupiłem okazało sie że 3 ostatnie sztuki od strony wydechu nie chcą sie wkrecić głebiej niż 98mm (według serwisówki 97mm powinno być). Okazało sie że po zdjeciu miski olejowej wkręcają sie do końca - czyli wadzą o miskę - miska aluminiowa. Trzeba było śruby delikatnie zeszlifować i już było ok.
Mały teścik sobie zrobiłem ze śrubą co sie może stać jak sie spotka z miską olejową:
Wkręcając śrubę w magistralę, montując taki zestaw w imadle tak żeby śruba pare mm po przejściu przez magistrale napotkała opór i testując jaki moment sprawi że zacznie szlag ja trafiać wyszło mi że przy 40Nm klucz dynamometryczny nie cyka a śrubę zaczyna delikatnie skręcać. Materiał puścił po niecałych 3ech obrotach od momentu napotkania oporu. Także cholernie z wyczuciem trzeba z tymi śrubami.
Na własnej du.pie przekonałem sie jak zrywa sie szpilka głowicy kiedy spiepszył mi sie klucz dynamometryczny. Jest "brzdęk" i w ułamku sekundy podskakuje pozostałość szpilki razem z kluczem lekko do góry - potem wraca i wygląda jakby nic sie nie stało - szpilkę wyciąga sie urwaną a w magistrali zostaje resztka :d
Moment dokręcania - bałbym sie je dokręcać więcej niż 60Nm. Jak komuś pokazuje więcej niż 70Nm i śruby nadal całe to nazwałbym to błędem pomiaru.
-
To żeś pan przegiął delikatnie :d
Czemu? :p Ciekaw jestem po jakim przebiegu wyrzuci HGF'a czy takie dokręcenie trochę to zniweluje.
-
Co do srub to jednak polecam dac nowe bo za jakis czas znowu bedziecie rozpoławiac motor- porównywalem stare wyjete z silnika z nowo zakupionymi i róznica w długosci to jakies 2 mm !, silnik wyjety z LandRovera na angielskich tablicach, miał juz przynajmniej raz robiona uszczelke pod glowica ,ale chyba dosc dawno poniewaz były załozone juz metalowe kołki ustalajace glowice, a uszczelka była starego typu
-
http://www.ebay.pl/itm/ROVER-25-45-1-4-1-6-1-8-16V-K-HEAD-GASKET-SET-BOLTS-/110133262787. Jak ktoś ma znajomego w Angli co przynajmnie raz w roku przyjeżdża ,to może coś takiego sobie sprawić i za 200 zł są wszystkie uszczelki i oczywiście śruby silnika.
-
odgrzeje kotleta, jaki wymiar mają mieć szpilki te co trzymają głowice ( te długie ) ??
znalazłem coś takiego
Wymiar gwintu M9x1,25
Długość [mm] 412
ale nie wiem czy to to. I jeszcze pytanie, jaką mogą mieć tolerancje ? bo robimy głowice, i nie pamiętam jak to było.
-
Szpilki po wkręceniu w blok powinny palcami do oporu powinny wystawać nie więcej niż 97 mm licząc od płaszczyzny bloku do kołnierza śruby, jesli chcesz wiedziec jaki wymiar dopuszcza szpilkę do ponownego montażu zajrzyj do RAVE