Autor Wątek: Szpilki rover  (Przeczytany 8411 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szpilki rover
« dnia: Czerwiec 21, 2011, 17:57:13 pm »

Offline pi3cka

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie szczęśliwy ten kto nie ukręcił śruby
jest jakas roznica miedzy szpilkami do uszczelki starego i nowego typu
Renault Megane  ph1 2.0 8v
Mercedes w168 A140
Volvo 940 Reeeeeeeedddddddd fk
Pn Plusz Wszechmogący  :D
 Ile jeszcze dobry Jezu

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2011, 18:12:41 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie ma.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2011, 18:33:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A jaka jest dopuszczalna długość szpilki?

Nie będzie
inwazji
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2011, 19:11:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
po wkręceniu gołą ręką w blok ma nie wystawać więcej niż 97mm

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 01, 2012, 11:23:48 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ostatnio i nas dopadł HGF w 1.8. Pytanie: Gdzie dostac nowe szpilki do rovera ??? Fota/InterCars nie maja. Zna ktos jakies namiary na sklep gdzie mozna dostac komplet takich srub ? Teoretycznie mozna zlozyc na starych ale jakos 12 letnie albo starsze sruby o malej srednicy i długosci okolo 40cm do mnie nie przemawiaja. Jaka uszczelke w płynie kupic do skladania silnika ?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2012, 11:25:57 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 01, 2012, 11:36:44 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
http://allegro.pl/uszczelka-sruby-glowicy-polonez-rover-1-4-16v-i2393896707.html
Aukcja gdzie jest wszystko co potrzebne.
Ostatnio połowki głowicy na hermetik skręcałem i jest OK-więc polecam

Samo sprawdzanie śrub, tak jak opisano w instrukcji jest moim zdaniem bez sensu, niejasne jest " wkęcenie ręką do oporu" bo ja wkręcam do końca gwintu i oporu nie zauważam :) Po prostu dokładnie oblookać gwint, sprawdzić długość.
nowe, czy stare szpilki dokładnie nasmarować, wkecić momentem 20 i potem 4x po 90st. Następnie można sprawdzić wszystkie jeszcze kluczem-wychodzi moment ~75
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2012, 11:41:12 am wysłana przez Zoltan#1930 »
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 01, 2012, 12:01:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Potrzebuje same sruby, bo reszte idzie dostac, uszczelka od 1.4 nie podejdzie mi przeciez do 1.8 :) Moze same sruby tez sprzeda
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 01, 2012, 12:04:09 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Zawsze można zapytać sprzedającego o same śruby (ja tak kupowałem napinacz rozrządu poza kompletem z aukcji)  :-)

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 01, 2012, 13:16:50 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Gdzie dostac nowe szpilki do rovera ? Fota/InterCars nie maja.
Fota ma. :) właśnie sobie sprawdziłem stany magazynowe...

Co chcesz?

Elring za 230zł mogę Ci oddać, a Payen za 155zł. Komplet.

uszczelka od 1.4 nie podejdzie mi przeciez do 1.8
Wszystkie K16 lecą na tej samej uszcelce, więc skąd Twoja teoria ?

Jaka uszczelke w płynie kupic do skladania silnika ?
Dirko z Elringa - 036.166.

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 01, 2012, 13:57:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Elring za 230zł mogę Ci oddać, a Payen za 155zł. Komplet.
Pogadam z kumplem i dam znac co i jak. Tyle ze jeszcze nie wiem kiedy wstawi auto do zrobieia


Wszystkie K16 lecą na tej samej uszcelce, więc skąd Twoja teoria ?
Nie bardzo umiem sobie wyobrazic załozenie uszczelki od silnika na tłokach  o srednicy 75mm(skok 79mm) do silnika na tlokach o srednicy 80mm(skok 89,3)...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 01, 2012, 14:01:09 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Uszczelka ma w miejscu tłoków średnicę 82.5mm. Jest stosowana też w 1.1 8V i 1.4 8V. Ogólnie cała seria K8 i K16.

Jak coś to PW.

Resztę gratów do zrobienia HGFa też Wam mogę zaoferować w promocyjnych cenach, tylko napisz co konkretnie potrzebujecie.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 01, 2012, 17:51:47 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie bardzo umiem sobie wyobrazic załozenie uszczelki od silnika na tłokach  o srednicy 75mm(skok 79mm) do silnika na tlokach o srednicy 80mm(skok 89,3)...
I własnie to jest chore w tych sprzętach.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 04, 2012, 22:32:43 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Ostatnio połowki głowicy na hermetik skręcałem i jest OK-więc polecam
też tak robiłem i trzyma :)

Samo sprawdzanie śrub, tak jak opisano w instrukcji jest moim zdaniem bez sensu, niejasne jest " wkęcenie ręką do oporu" bo ja wkręcam do końca gwintu i oporu nie zauważam :) Po prostu dokładnie oblookać gwint, sprawdzić długość.
nowe, czy stare szpilki dokładnie nasmarować, wkecić momentem 20 i potem 4x po 90st. Następnie można sprawdzić wszystkie jeszcze kluczem-wychodzi moment ~75
Ja składałem na śruby po 3 HGF'ach i dokręcałem je na tylko na moment. W 8 fazach zaczynając od 40Nm kończąc na 95Nm i trzymają.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 05, 2012, 01:21:31 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
W 8 fazach zaczynając od 40Nm kończąc na 95Nm i trzymają.
To żeś pan przegiął delikatnie :d

Nie bardzo umiem sobie wyobrazic załozenie uszczelki od silnika na tłokach  o srednicy 75mm(skok 79mm) do silnika na tlokach o srednicy 80mm(skok 89,3)...
Moje zdziwienie jak pierwszy raz zdjąłem głowice w 1.8... przymierzyłem uszczelkę z 1.8 do uszczelki którą miałem z 1.4... w sumie to był mocny szok

Teraz troche o śrubach (napisze co udało mi sie zbadać):

Na magistrali olejowej którą mam leżącą sobie luzem do sprawdzania śrub jak do tej pory na 4 komplety śrub trafiłem dopiero 6 sztuk które miały opór żeby sie wkręcic do końca gwintu - ale było na nich widać gołym okiem wyciągnięty gwint.

Nowe śruby jak raz kupiłem okazało sie że 3 ostatnie sztuki od strony wydechu nie chcą sie wkrecić głebiej niż 98mm (według serwisówki 97mm powinno być). Okazało sie że po zdjeciu miski olejowej wkręcają sie do końca - czyli wadzą o miskę - miska aluminiowa. Trzeba było śruby delikatnie zeszlifować i już było ok.

Mały teścik sobie zrobiłem ze śrubą co sie może stać jak sie spotka z miską olejową:
Wkręcając śrubę w magistralę, montując taki zestaw w imadle tak żeby śruba pare mm po przejściu przez magistrale napotkała opór i testując jaki moment sprawi że zacznie szlag ja trafiać wyszło mi że przy 40Nm klucz dynamometryczny nie cyka a śrubę zaczyna delikatnie skręcać. Materiał puścił po niecałych 3ech obrotach od momentu napotkania oporu. Także cholernie z wyczuciem trzeba z tymi śrubami.

Na własnej du.pie przekonałem sie jak zrywa sie szpilka głowicy kiedy spiepszył mi sie klucz dynamometryczny. Jest "brzdęk" i w ułamku sekundy podskakuje pozostałość szpilki razem z kluczem lekko do góry - potem wraca i wygląda jakby nic sie nie stało - szpilkę wyciąga sie urwaną a w magistrali zostaje resztka :d

Moment dokręcania - bałbym sie je dokręcać więcej niż 60Nm. Jak komuś pokazuje więcej niż 70Nm i śruby nadal całe to nazwałbym to błędem pomiaru.

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 05, 2012, 23:21:46 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
To żeś pan przegiął delikatnie :d
Czemu? :p Ciekaw jestem po jakim przebiegu wyrzuci HGF'a czy takie dokręcenie trochę to zniweluje.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 09, 2012, 06:38:29 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Co do srub to jednak polecam dac nowe bo za jakis czas znowu bedziecie rozpoławiac motor- porównywalem stare wyjete z silnika z nowo zakupionymi i róznica w długosci to jakies 2 mm !, silnik wyjety z LandRovera na angielskich tablicach, miał juz przynajmniej raz robiona uszczelke pod glowica ,ale chyba dosc dawno poniewaz były załozone juz metalowe kołki ustalajace glowice, a uszczelka była starego typu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 09, 2012, 07:19:27 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
http://www.ebay.pl/itm/ROVER-25-45-1-4-1-6-1-8-16V-K-HEAD-GASKET-SET-BOLTS-/110133262787. Jak ktoś ma znajomego w Angli  co przynajmnie raz w roku przyjeżdża ,to może coś takiego sobie sprawić i za 200 zł są wszystkie uszczelki i oczywiście śruby silnika.

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 06, 2014, 22:11:20 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
odgrzeje kotleta, jaki wymiar mają mieć szpilki te co trzymają głowice ( te długie ) ??
znalazłem coś takiego

Wymiar gwintu M9x1,25
Długość [mm]   412

ale nie wiem czy to to. I jeszcze pytanie, jaką mogą mieć tolerancje ? bo robimy głowice, i nie pamiętam jak to było.
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: Szpilki rover
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 07, 2014, 06:44:49 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Szpilki po wkręceniu w blok powinny palcami do oporu powinny wystawać nie więcej niż 97 mm licząc od płaszczyzny bloku do kołnierza śruby, jesli chcesz wiedziec jaki wymiar dopuszcza szpilkę do ponownego montażu zajrzyj do RAVE