FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: luka92 w Czerwiec 30, 2011, 23:46:55 pm
-
No więc tam jestem posiadaczem poloneza mr89 tzw "przejściówki" z 91 u mnie rodzinie jest od początku 97 roku, wcześniej należał do jakiegoś dziadka który niestety został inwalidą i poldek stał w stodole przez jeden rok. Po kupnie jak to w życiu bywa :D mój ojciec zarejestrował go pod kolorem bordowym i tak już zostało no ale cóż, teraz poldek przechodzi remont (pierwszy w życiu co dziwne) i idzie w moje ręce mam nadzieje że uda mi się go utrzymać :) ponieważ zżyłem się z tą machiną traktowałem ją jako swoją ponieważ od 14 roku życiu praktycznie sam się nią zajmuje a przynajmniej staram się. Samochód narazie w swoim życiu trochę przeszedł (ojciec katował go w trakcie budowy na działce) przez co ma pod maska już 3 silnik
Aktualnie przechodzi mały remont podłogi, wymianę progów, odnowienie i wzmocnienie jednej podłużnicy, usztywnienie zawieszenia, wymiana zwrotnic na lucasa, hmm i to narazie wszystko niedługo( pod koniec sierpnia lub września) zostaną wymienione drzwi i błotniki przód, tył i przemalowany na czarno gdyż tylko czarną farbą dysponuję za darmo :D chociaż powiem szczerzę niektórę rzeczy nie wymagają wymiany na już, można byłoby je odnowić. W planach jest także przeróbka silnika 1.6gsi na 1.6 na gaźniku.
A teraz zdjęcia z remontu które narazie posiadam ( tak jak mówiłem ten polonez przechodzi pierwszy remont blacharski w życiu)
(https://lh5.googleusercontent.com/-btTFXeftX2U/TgzV705NFfI/AAAAAAAAABw/r9gz3K5D2mg/s400/DSC00049.JPG) (https://lh3.googleusercontent.com/-H2km8h8fR_Q/TgzWLjQwGRI/AAAAAAAAAB4/QuusWpA4Bjs/s400/DSC00050.JPG) (https://lh4.googleusercontent.com/-eTUw5p6o1ro/TgzWM0ioyZI/AAAAAAAAAB8/MGUt02dfh0o/s400/DSC00051.JPG)
A tutaj remont
(https://lh5.googleusercontent.com/-O1ccNTTuSsQ/TgzVtOMAbOI/AAAAAAAAABc/ttKR31JUffE/s400/DSC00044.JPG) (https://lh6.googleusercontent.com/-ZCYUl8NdxJA/TgzVtUzUv9I/AAAAAAAAABg/QXCrwm8OpDE/s400/DSC00046.JPG) (https://lh4.googleusercontent.com/-v-wIaHuIbIs/TgzVtWjKCzI/AAAAAAAAABk/GdcMSKIHwhQ/s400/DSC00045.JPG) (https://lh5.googleusercontent.com/-vrATogmVmaA/TgzV67v5LZI/AAAAAAAAABs/jUHuRM7OanU/s400/DSC00048.JPG) (https://lh4.googleusercontent.com/-no_hCSfyymU/TgzWLEq7tYI/AAAAAAAAAB0/jq6-cNYOHPQ/s400/DSC00054.JPG) (https://lh6.googleusercontent.com/-vqJnNPfUCVA/TgzWcvpb7ZI/AAAAAAAAACA/JG5z9FiG_YY/s400/DSC00056.JPG) (https://lh5.googleusercontent.com/-5fgFxOF954I/TgzWbiTy1NI/AAAAAAAAACI/QrXuDpAwKKQ/s400/DSC00055.JPG) (https://lh6.googleusercontent.com/-IT5Z_zALyWk/TgzYF_AWjII/AAAAAAAAACQ/qulZEJNXUrI/s400/DSC00041.JPG) (https://lh5.googleusercontent.com/-vc5q_Tikmyk/TgzYG1bBGOI/AAAAAAAAACU/_AxT_D34ESs/s400/DSC00043.JPG) (https://lh5.googleusercontent.com/-cDOTTwSR_T0/TgzYTASkZ6I/AAAAAAAAACY/448skpnfwIU/s400/DSC00054.JPG) (https://lh3.googleusercontent.com/-J1JWXdBc0Zw/TgzYfRrdZ8I/AAAAAAAAACo/q9vH40D55a8/s400/DSC00063.JPG) (https://lh4.googleusercontent.com/-yXsZwVkInV0/TgzYfAb_dyI/AAAAAAAAACk/6zfMyeXtv7w/s400/DSC00067.JPG) (https://lh4.googleusercontent.com/-qkgPaZ-3BQU/TgzYfmsJGsI/AAAAAAAAACs/mkYn-fMdLoI/s400/DSC00065.JPG)
I tutaj narazie koniec prac bo musiałem na dwa dni do wawy zajechać ;) ale postaram się przekazać jak najlepiej poczynione prace
(https://lh5.googleusercontent.com/-kbTQYSt8QqY/TgzYjgqSCXI/AAAAAAAAACw/SiZsFZVYOAg/s400/DSC00068.JPG)
-
Rok młodsza od mojej :)
tylko koniecznie wymień wewnętrzną prawą przednią lampę ;)
-
lampy już są wymienione ;) czekają na montaż :) wiem że już były do wymiany ale mojemu ojcu to nie przeszkadzało :) a ja z powodu ograniczonych funduszy zrobiłem taki myk że ojciec kiedyś kupił nowe światła mijania zelmota więc stare mijania zdjąłem odkleiłem szybkę zerwałem ten kapturek i złożyłem z kloszami od długich ;) i zakleiłem silikonem :) wygląda bardzo obiecująco dodatkowo i tak musiałem jedno mijania wymienić bo klosz pękł.
A i tak jak pisałem :D to pierwszy w życiu remont blacharki tego poldka :D a i tak się zdziwiłem że jest w tak dobrej kondycji
Ostatnio niestety odkryłem że coś metalowego siedzi w tylnej oponie i chciałem to wyciągnąć :D niestety okazało się że to 3cm gwóźdź :( więc trzeba załatać oponę)
-
Ciąg dalszy renowacji ;) nowy kawałek podłużnicy już pomalowany i zabezpieczony, zwrotnica z lucasami z prawej założona ( przy okazji wymieniłem przewód hamulcowy :D bo okazało się że w niektórych miejscach spróchniał),, spężyna twardsza i amor nowszy z tej strony też założony, próg pomalowany, wszystko z tej strony zabezpieczone na nowo bitexem i smołą z olejem w zamkniętych przestrzeniach pływało aż miło :D ale przynajmniej mam większą pewność co do pokrycia i zabezpieczenia
A tutaj kilka zdjęć z ostatnich dnia
(https://lh6.googleusercontent.com/-d2zXfwLWwdE/Thdh4lK41ZI/AAAAAAAAADQ/UPnaRIHNvy4/s640/DSC00065.JPG) (https://lh3.googleusercontent.com/-rIvI9AGOAA4/Thdh49_E9RI/AAAAAAAAADU/B6TYiY8wY9A/s640/DSC00067.JPG) (https://lh3.googleusercontent.com/-gWay29kOeqI/Thdh5NxX-CI/AAAAAAAAADY/Z5DF3dTacqo/s640/DSC00068.JPG)
Tutaj trzeba se było radzić :D bo pogoda nie pewna i wiadomo a nie było gdzie wjechać :D pomoc ojca się przydała, pies też pomagał :D chociaż zalezy jak kto się na to zapatruje :D jeśli zabieranie kluczy, ścierek i rękawiczek można nazwać pomocą ;)
(https://lh5.googleusercontent.com/-_GamZ7NsfaI/Thdh7Ro0F3I/AAAAAAAAADc/kNER-3N-cc8/s640/DSC00069.JPG)
A tutaj stan na teraz narazie
(https://lh5.googleusercontent.com/--Ye1OzxpLJ8/Thdh7a-Iy3I/AAAAAAAAADg/hdV7L2gkbAc/s640/DSC00073.JPG)
Został jeszcze próg z drugiej strony niestety w gorszym stanie ;) jedna zwrotnica z lucasami, spężyna, amor i w sumie trzypiórowe resory założyć ;) reszta to wykończenie w środku i możliwe że błotniki z przodu wymienie, narazie zbieram na drugi tylny błotnik bo jeden już mam, wycieraczki nowe bo te już nie trzymają szyb :D tak powyginane, a do wyposażenia w środku planuje oświetlenie w podsufitce z tyłu i w bagażniku, nowa łapa ręcznego, zegarek z plusa i to chyba narazie wszystko z udoskonaleń, chociaż nie jeszcze antenę montuje :D
-
No i super, jest progres i to najważniejsze :)
-
szkoda że zdjęcia takie małe
-
no te pierwsze fakt trochę małe jak będę miał trochę więcej czasu to może zmienie na większe ;) te drugie już trochę lepsze do oglądania :)
-
Już się nim golimy:))
-
Już się nim golimy:))
Jak zwykle powiedział co wiedział ...
-
jak będe miał chwile czasu wrzucę zdjęcia ;) na sierpień zostało kilka rzeczy ale niestety muszę teraz rozwiązać mały problem ;) w moim poldolocie ;)
-
No więc tak poldek jest co chwila polepszany aktualnie muszę zrobić wycieraczki :( bo w czasie jazdy się rypły :D dorabiany był na szybko nowa prawa strona noska (będzie robiona druga :D lepsza). Wszystko jest w trakcie ciągłych prac dlatego też lakier narazie jest po prostu położony i widać że nie ma rewelacji :D, założyłem osłony błotne z ocynku :D na przód
Zostało jeszcze pomalować i wymienić tylne drzwi, pomalować w miarę całe auto, wymienić resory, założyć centralny, wymienić reflektory i to by był na ten rok koniec. CDN w przyszłym roku ;)
Poldek na gazie wyciąga 140 na pewno ale nie chciałem go cisnąc więcej na razie ;) spalanie wyszło 10.6 na 100 :D pół na pół trasa miasto, na trasie chetany do 140 ;) ale głównie 120 trzymałem uważam że nie jest źle :D
A teraz fotki
(https://lh6.googleusercontent.com/-X841oN4dpmA/TkFD5EX0D3I/AAAAAAAAAEU/tm4U2wnmlv8/s640/DSC00083.JPG)
To się trochę rozmazało :D ale wierny kompan przy mnie :D
(https://lh6.googleusercontent.com/-U3YJb436pr0/TkFD4n9GW6I/AAAAAAAAAEQ/0BA6m84Ub6A/s640/DSC00085.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-URREmmdaVMQ/TkFD4exXQdI/AAAAAAAAAEM/k8MaRcE8GSI/s640/DSC00092.JPG) (https://lh4.googleusercontent.com/-ztkXtV7qUJY/TkFD6KcuOKI/AAAAAAAAAEY/3fjD4pgSXj0/s640/DSC00094.JPG) (https://lh5.googleusercontent.com/-7Crj7bvkaOg/TkFD6Ys2FPI/AAAAAAAAAEc/PMiigXddlYM/s640/DSC00095.JPG) (https://lh4.googleusercontent.com/-4sWFXNAAoMk/TkFD6lRY3_I/AAAAAAAAAEg/N6bn69AXFZk/s640/DSC00096.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-O8NAWdAlsXU/TkFD8yAHluI/AAAAAAAAAEs/v4_RqRGM3JE/s640/DSC00100.JPG) (https://lh6.googleusercontent.com/-NIkGpSUdW04/TkFD9mJ66mI/AAAAAAAAAEw/2dVqP74uIew/s640/DSC00101.JPG) (https://lh3.googleusercontent.com/-0whzd82IsHg/TkFD-D2R7RI/AAAAAAAAAE0/dNuICDiMsrw/s640/DSC00102.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-kNJI78suFxk/TkFD_gpYbrI/AAAAAAAAAE4/GQC3nj8XjjQ/s640/DSC00107.JPG) (https://lh5.googleusercontent.com/-o4BSVyNd8Kg/TkFEAA1P4aI/AAAAAAAAAFA/zr7MVwnjoQ8/s640/DSC00109.JPG) (https://lh6.googleusercontent.com/-Dmi7S7CIhUM/TkFEBm9mOpI/AAAAAAAAAFE/UhJl-LEHRr0/s640/DSC00110.JPG)
Zdjęcia nie najlepszej jakości ale z komórki i do tego trochę już przeżyła ;)
Samochód świeżo po przeglądzie :D więc wszystko jest git ;) tylko zbieżność musiałabyć poprawiona lekko bo drążek kierowniczy był wymieniany ale poza tym żadnych luzów
-
nie szczerze powiem ;) że miałem go obniżać :D ale jak pojeździłem trochę po polach ;) wkońcu bez obaw że czymś zahaczę :D to stwierdziłem że zostawiam go trochę wyższego :D i stwierdziłem że mimo wszystko ładnie się prezentuje :D
Jeszcze wymieniałem ostatnio przegub elastyczny i wał bo stary wał był niewyważony aż wkońcu przegub powiedział do widzenia :D ciągle na nim jeździłem i nie wiedziałęm że z nim coś się stało ale podczas zdejmowania zdjąłem dwie połówki ;)
ale mam nadzieje że uda mi się wszystko :D tylko kurde nie mam za bardzo gdzie lakierować ;( i zawsze jakaś skaza wyjdzie ale i tak nie jest źle jak się robi w dobrą pogodę
-
Dobra narazie nie mam fotek jak będę miał chwile czasu to zrobię fotki i coś wrzucę ;)
Ale z poczynionych prac to hmmm założyłem drugi błotnik i drzwi z tyłu, zabezpieczyłem małe rdzawki na dachu, wymieniłem resory na 3 piórowe, przesmarowałem tylne hamulce ;) na początku stał z jednej 3 cm wyżej ale po jeździe 70km wszystko wróciło do normy i się ułożył, w tym roku już raczej nic więcej nie zrobię albo jakieś drobiazgi typu centralny zamek itp ;) tylne błotniki, dach, klapa bagażnika, maska i poprawki całości w przyszłym roku
-
A tutaj obiecane zdjęcie ;) wszystko co zrobiłem narazie napisałem we wcześniejszym poście
(https://lh4.googleusercontent.com/-ui6oR2jY8T4/TlTG_C0vV4I/AAAAAAAAAFk/Th3owmHjIVQ/s640/DSC00113.JPG)(https://lh6.googleusercontent.com/-EtBFR851t8Y/TlTG_elAQQI/AAAAAAAAAFs/FJSf6maMqG4/s640/DSC00114.JPG)
Tutaj małe malowanko ;)
(https://lh4.googleusercontent.com/-EHSvnGAomlY/TlTHCBTzvgI/AAAAAAAAAFw/HGLEgq2wiXs/s640/DSC00117.JPG)
I zabezpieczanie błotnika :D
(https://lh4.googleusercontent.com/-Vy7CBfG8Ojo/TlTHAcWe8XI/AAAAAAAAAFo/FuU-q9iOKVE/s640/DSC00118.JPG)
Tu już na samochodzie ;)
(https://lh4.googleusercontent.com/-gH9gQdXjQMo/TlTHCUQaKTI/AAAAAAAAAF0/WiCO190u9qs/s640/DSC00119.JPG)
No a tutaj zdjęcia z ostatniego wypadu z psem do kampinosu :D
(https://lh3.googleusercontent.com/-Uh_YIiNvUtY/TlTHDCMqzsI/AAAAAAAAAF4/gqbYBCC0qNc/s640/DSC00120.JPG) (https://lh6.googleusercontent.com/-PHA9lI7hc3s/TlTHFR8QXRI/AAAAAAAAAF8/K1qXRNGJsmw/s640/DSC00121.JPG) (https://lh4.googleusercontent.com/-Mt23lA8dPAU/TlTHFoghRbI/AAAAAAAAAGA/lXgiA2C-xN0/s640/DSC00122.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-UUrdWUOgGgc/TlTHF38d3CI/AAAAAAAAAGE/tTfOj5yt_Wo/s640/DSC00123.JPG) (https://lh5.googleusercontent.com/-Reb5W0h56qM/TlTHHRTXogI/AAAAAAAAAGM/0EkzIwri2VQ/s640/DSC00125.JPG) (https://lh3.googleusercontent.com/-h8DO3DcHBKg/TlTHHaztttI/AAAAAAAAAGI/l8xvWxw2svQ/s640/DSC00126.JPG)
-
malujesz sprayem w puszcze, czy masz jakiś kompresorek? :) Powodzenia w projekcie
-
No to będą dwie czarne prejściówki na forum ;)
-
mam kompresor 24litry ale kurcze ciężko się maluje ;) muszę jakiś pistolet lepszy kupić bo na razie zwykłym za 60zł maluje i trochę dużo powietrza potrzebuje, pozatym narazie malowałem tak żeby to tylko zamontować w przyszłym roku planuje cała karoserie lekką warstwą na czarno zrobić żeby wszystko wyglądało jednakowo i ewentualne niedoróbki zrobić może to syzyfowa praca ale niestety innego sposobu nie widzę ;) i na dodatek muszę znaleźć jakieś miejsce do malowania bo jednak na dworzu to d..a nie malowanie ;)
Ale i tak najbardziej mi się śmiać chce z tych osłon błotnych z przodu co zrobiłem ;) nie ma to jak ocynk osłona z blachy 1.5mm :D
Na dodatek jeszcze zaczynają mnie tylne hamulce wkurzać :D może ktoś mi powiedzieć jaka jest przyczyna tego że wkręcać się nie chcą chyba jedna stronę z 30-45minut wkręcałem :( :D oczywiście heble :D
A no i jeszcze klima by się przydała bo ostatnio się ugotowałem :D :D no i planuje zakupić groki ale narazie funduszy nie ma ;)
-
Przy wkręcaniu tłoczków zawsze popuszczam wężyk metalowo-gumowy, pomaga.
-
o spoko ;) w sumie myślałem o tym ale też nie chciałem próbować bo nie wiedziałem czy się ruszy ;)
-
Na dodatek jeszcze zaczynają mnie tylne hamulce wkurzać :D może ktoś mi powiedzieć jaka jest przyczyna tego że wkręcać się nie chcą chyba jedna stronę z 30-45minut wkręcałem :( :D oczywiście heble :D
Miałem ostatnio to samo, tylko że u mnie po godzinie kręcenia nie schował się ani milimetra. Więc go rozebrałem i wcisnąłem tak jak to się robi z przodu, potem wkręciłem tą śrubę i wszystko złożyłem do kupy. Z tym że taka robota wiąże się z odpowietrzaniem hamulca :)
-
ja niewiem czy moje odpowietrzniki by puściły :D ale hamuje dobrze ;) wszystko się udało :D ale zobaczymy co będzie za rok ;)
-
a ja wykręciłem zacisk wyczyściłem nasmarowałem zmieniłem gumki i nie mam problemów juz od 3 wymian klocków
-
no w przyszłym roku planuje też to zrobić ;) w tym już za bardzo nie będzie czasu :D a gumki u mnie są jak nowe mimo iż mają już z 10 lat :D ale nie sa uszkodzone wogole
-
A więc zaczynam znowu temacik :) ponieważ w moim mr89 zagościł diesel pod maską :).
Zajęło mi to całą majówkę ale po dzisiejszym powrocie do wawy stwierdziłem że było warto :D. Tematem przewodnim Swapu było "się popieści to się zmieści" :D ale o tym dalej, dlaczego tak a nie inaczej. Wymieniony silnik, skrzynia, stab, akumulator, wymienione odbłyśniki świateł drogowych, uspawany kolektor (który też jeszcze muszę poprawić) i dodany jeden wentylator. Do zrobienia jeszcze pływak do uszczelnienia, kolektory do poprawki, mieszek do lewarka i wlot powietrza na masce, kontrolka świec, wskaźnik paliwa.:). Ale jeździ :).
1. Zregenerowany alternator :) wymiana łożysk i czyszczenie
(http://images35.fotosik.pl/1363/a4888d28901399d1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a4888d28901399d1) (http://images40.fotosik.pl/1542/255ed866a4eff0e6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=255ed866a4eff0e6)
2. Burdel w aucie :) jak zawsze u mnie w czasie remontu .... :D
(http://images40.fotosik.pl/1542/d5b34caebe3cd85fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d5b34caebe3cd85f) (http://images40.fotosik.pl/1542/c700c87f05d7e4aem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c700c87f05d7e4ae)
3.Skrzynia i silnik OHV wyjęte rakiem plus zdjęcie staba
(http://images40.fotosik.pl/1542/29ef7dbf7624a4a6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=29ef7dbf7624a4a6) (http://images42.fotosik.pl/336/621136225d372134m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=621136225d372134)
4.Potem troszkę elektryki i przygotowanie silnik do wsadzenia.
5.Wsadzanie Silnika :) i tutaj zaczyna się myśl przewodnia "się popieści to się zmieści :) ponieważ nosek nie był ściągany a silnik był wkładany razem ze skrzynią :) od góry :), się popieściło i się zmieściło :).
6. Tutaj już wsadzony
(http://images49.fotosik.pl/1505/441f5413c69acc2em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=441f5413c69acc2e) (http://images50.fotosik.pl/1559/64fc53d90a26b2a2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=64fc53d90a26b2a2) (http://images41.fotosik.pl/1496/b2df28da7f8fc38cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2df28da7f8fc38c) (http://images46.fotosik.pl/1507/0c90ea786485b6dcm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0c90ea786485b6dc) (http://images42.fotosik.pl/336/c6d0652017eb7223m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c6d0652017eb7223) (http://images37.fotosik.pl/1513/3a8cf23195b5dfcbm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3a8cf23195b5dfcb)
6.I montaż akumulatora 90Ah :D prądu nigdy za dużo :D a w zimie się przyda troszkę więcej.
(http://images46.fotosik.pl/1507/6312511ef4d04acfm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6312511ef4d04acf)
7. Mój patent z dodatkowym wentylatorem.
(http://images49.fotosik.pl/1505/be4b45a235b7a104m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=be4b45a235b7a104)
8. Niestety nie posiadałem filtra oryginalnego, więc pozostał stożek ...
(http://images39.fotosik.pl/1497/7dc084b98366113dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7dc084b98366113d)
9. Tutaj artystycznie sprawdzał się mój ojciec :) uspawany nowy kolektor wydechowy
(http://images50.fotosik.pl/1559/11af7f115bfc4264m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=11af7f115bfc4264)
Ogółem chłodnica została stara wąska miedziana :) ale dodany wentylator pomiędzy chłodnicą a grillem patent jest tymczasowy, do 120 km/h jest dobrze potem zaczyna się silnik grzać ... i wchodzi na czerwone pole.
-
dlaczego w ogóle swapowałeś silnik ?Podziwiam za wkład pracy bo było jej... ;)
-
a bo moje 1.5 mnie nie satysfakcjonowało :) wydawało mi się że mimo wszystko 1.9d jest żwawszy :) i żywotniejszy. Co do tego czy jest żwawy :) to w porównaniu do 1.5 wypada o niebo lepiej :) bo ciągnie zawsze :D nie mam takiej spiny przy wyprzedzaniu, pozatym zawsze pierwszy na światłach :D. No i mniej pali od benzyny :) zawsze trochę na plus wychodzi :) nie chciało mi się ciągle pakować w gaz bo legalizacja mi się kończyła a silnik OHV też był w nie lepszym stanie olej to gubił jakby znaczył teren i palił 16litrów gazu bez względu na ustawienie gazu. Benzyny niewiem bo dawno nie widział benzyny.
A tak wogóle to zbiornik też robiłem ...
Pozatym planuje swap 2.1 w samym dieslu ale za jakieś 2-3 lata :) bo to ten sam silnik :) ale mocy i momentu więcej :D. I przede wszystkim skrzynia i most to uciągnie. A w dowodzie zostanie 1.9 bo łatwiej zarejestrować poldka po swapie na 1.9 :D bo silniki były w nich montowane a przy 2.1 już mogliby się czepiać przynajmniej u mnie z tego co pytałem nie dali by mi kwitka do urzędu.
-
No to życzę wytrwałości i powodzenia.Chociaż jeden co nie tnie roverów !! :)
-
Most zmieniałeś? Czy został oryginalny 4,1 z 1.5? Bo grzać się może też od dużych obrotów, przy 120 na 5 biegu na 4,1 to jest jakieś 3,5k rpm jak nie więcej o ile dobrze pamiętam z przygód z moim L49 :)
-
:) jednego rovera już miałem w rodzinie :) ale rovera w roverze nie poldku i po roku od zakupu był HGF. A dieselki zawsze mi się podobały :) ta ich "kultura" pracy :D. Mam nadzieje że teraz w spokoju zajmę się blachą bo jak dotąd to co chwila coś przy OHV musiałem grzebać bo mi coś nie pasowało chociaż i tak OHV też nie jest awaryjnym silnikiem ale jak już leci to wszystko :D u mnie tak było... :D
Most został 4.1 może za jakiś czas pomyślę :) ale pewnie masz rację :). Na ekspresówcę przeciągnąłem go do 140 to już był na równi z czerwonym polem
-
zarzuć sobie chociaz 3.9 bo 4.1 za krotkie stanowczo
-
;) narazie niestety fundusze nie pozwalają ;/ wszystko na diesla poszło planuje zmianę chłodnicy i mostu. Ale niestety nie teraz ... pozatym chciałbym znaleźć wąski most na tarczach, niewiem czy tak łatwo to zdobyć
-
8. Niestety nie posiadałem filtra oryginalnego, więc pozostał stożek ...
Napisz do Bartekcom, on może bedzie chciał sprzedać oryginalną obudowę z prawie nową oryginalną rurą (kupiłem ją pod koniec lata zeszłego).
I wywal ten stożek, bo wstyd podnieść maskę jak ktoś inny patrzy.
-
Na ekspresówcę przeciągnąłem go do 140 to już był na równi z czerwonym polem
To ile to było obrotów ? Masz na myśli czerwone pole obrotomierza z benzyny ? :P
chciałbym znaleźć wąski most na tarczach, niewiem czy tak łatwo to zdobyć
Wąski tylko na tarczach.
-
:D stożek stożkiem, ja akurat takim pedantem nie jestem, pozatym mało miejsca pod maską :) a stożkiem można sporo zaoszczędzić :), a o właściwościach się nie wypowiadam i tak jak narazie po 70km jazdy wszystkich wyprzedzałem i byłem pierwszy na światłach więc robotę robi, ja akurat podchodzę do tego aspektu tak ... każdy ma to co ma nie widzę sensu naśmiewać się czy coś ;), stożek może to nie jest coś dobrego, ale od bidy ujdzie, pozatym dłuższa żywotność niż papieru jest. . A odnośnie obrotów to nie czerwone pole obrotów tylko czerwone pole temperatury przy takiej prędkości było. Co do mostu to wiem że wąskie tylko na tarczach, ale chodziło mi że znaleźć 3.9 lub 3.7, bo 4.1 to raczej z palcem w d... można znaleźć. Narazie mówię brak funduszy, przynajmniej kopa ma na 4.1 :D, jak znajdę znowu jakiś wolny czas i trochę kasy to kupię i most i chłodnicę.
-
mialem/barnii mial cichutkie 3.9 jakies dwa tygodnie temu, waskie i na tarczach :) jakbys dal swoj most to za nie wielka doplata bym go sprzedal bo i tak poszedl na zlom
-
mialem/barnii mial cichutkie 3.9 jakies dwa tygodnie temu, waskie i na tarczach :) jakbys dal swoj most to za nie wielka doplata bym go sprzedal bo i tak poszedl na zlom
I w czym mu pomogłeś tym postem :d
Tutaj obroty nie mają nic do rzeczy. Coś masz nie tak, skoro sie gotuje przy wyzszych obrotach. Katowałem przez pół roku Puga 405 z takim silnikiem i ani razu temperatura nie poszla dalej niz 90 stopni, a potrafilem nim dochodzic na czworce do 5500obr a potem piatke i dalej trzymal okolo 4500-5000... Silnik mial okolo 700tys przelotu...
-
tak tylko jak wcześniej napisałem mam starą wąską miedzianą chłodnice a jak wiadomo wszem i wobec diesel miał szeroką grubą miedzianke :) i tutaj jest duża różnica :) pozatym mój wskaźnik przekłamuje na plus :) bo jak wyłączę światła to temperatura spada i jak kręce kierownicą to też lekko drga temp ;) więc zasadniczo i tak nie jest źle
-
Gratulacja swapa i kolejnego 1.9 a jest ich naprawdę mało. U mnie temperatura dochodzi max do 90 i potem już nie rośnie. Stojąc na światłach temperatura inaczej niż w benzynie nie rośnie tylko spada, czyli silnik się chłodzi.
-
1.9 grzeje się najbardziej pod górkę - kiedyś wjeżdżałem z kompletem osób pod dużą górkę i to był jedyny raz jak w drodze temperatura podeszła pod 90 stopni... :)
-
mój ogółem na postoju też się chłodzi, grzeje się dopiero powyżej 120 i przy 140 jest już przy czerwonym polu, ale jak zostało zauważone możliwe że to przez most bo mam 4.1 więc i większe obroty ma silnik, przy okazji mam wąską miedzianą chłodnicę. Normalnie trzyma z 85stopni. Powoli dojdziemy do wszystkiego ;).
-
mialem/barnii mial cichutkie 3.9 jakies dwa tygodnie temu, waskie i na tarczach jakbys dal swoj most to za nie wielka doplata bym go sprzedal bo i tak poszedl na zlom
A Ja pytam,szukam i nic się nie odezwiecie!
Szkoda gadać!
-
dopiero powyżej 120 i przy 140 jest już przy czerwonym polu, ale jak zostało zauważone możliwe że to przez most bo mam 4.1 więc i większe obroty ma silnik, przy okazji mam wąską miedzianą chłodnicę
Ja obstawiam tylko chłodnicę. Termostat nowy włożyłeś przy swapie ?
-
jest już przy czerwonym polu, ale jak zostało zauważone możliwe że to przez most bo mam 4.1 więc i większe obroty ma silnik,
Dokładnie, u mnie przy 140 miał temperaturę w normie. :)
-
termostat wymieniłem, ;) chociaż stary wygladał na wymieniany ;). Ten silnik ogółem sporo miał widać wymienione, bo widac sporo nowych części, ale dla spokoju wymieniłem na 83 stopnie. Nie ma co gdybać chłodnica jak pisałem jest tymczasowa więc wymiana będzie na pewno ;) tylko funduszy brak ;).