FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Bomber w Sierpień 01, 2011, 00:08:11 am
-
Wczoraj w korku padła mi wycieraczka tylnej szyby i zaczęło śmierdzieć paloną elektryką. Dzisiaj wieczorem padły przednie wycieraczki. Zatrzymałem się i zgasiłem samochód. Odpalić ponownie nie dałem niestety rady. Podczas przekręcania zapłonu przygasają kontrolki, rozrusznik nie kręci. Silniczek wycieraczki był bardzo gorący. Odpiąłem i zaizolowałem kable idące do niego ale niestety nie pomogło. Nie działa również klakson oraz podgrzewanie tylnej szyby. Nie słychać pompy paliwa. Co się mogło spalić? Sprawa dosyć pilna bo planowałem jutro wieczór wyjazd.
-
prawdopodobnie w skrzynce bezpieczników się styki upaliły a przy okazji mogło się coś przyyopić od pompy,sprawdź tam
-
Bezpieczniki sprawdzałem, są ok. Nie sprawdzałem natomiast przekaźników. Pal licho pompę. Czym może być spowodowane to że nie kręci rozrusznikiem? Spalona kostka stacyjki?
-
A nie rozładowało Ci akumulatora przy okazji?
-
zwarcie mogło rozładować akumulator, sprawdź urządzenie mikroprocesorowe, a potem każdy przekaźnik jak nie to, to przy silnikach od wycieraczek tam gdzieś coś się musiało zewrzeć
-
Ale zdecydowanie najpierw trzeba sprawdzić akumulator, bo przygasające kontrolki zamiast działającego rozrusznika wskazują na jego (akumulatora) padnięcie.
-
Pierwsza spraw to woltomierz na klemy (nie na bieguny aku!) i sprawdzać co się dzieje, przy wylaczonym i wlączonym zapłonie. Nie wiem jak Rover ale GSI baaardzo nie lubi za niskiego napięcia w instalacji. Jest w zasadzie martwy przy napięciu przy którym auto bez komputra jeszcze daje sie odpalić.
-
Ale zdecydowanie najpierw trzeba sprawdzić akumulator, bo przygasające kontrolki zamiast działającego rozrusznika wskazują na jego (akumulatora) padnięcie.
Akumulator jest ok. Działają długie, elek. szyby, radio, centralny itp.
EDIT: Zwarłem rozrusznik na krótko i samochód odpalił, pochodził chwilę i zgasł. Dodam że czasami po przekręceniu kluczka w zapłon nic się nie świeci. Kupiłem nową kostkę stacyjki. Czy da się ją wymienić bez używania diaxów i wiertarek?
-
Kupiłem nową kostkę stacyjki. Czy da się ją wymienić bez używania diaxów i wiertarek?
Nie wiem jak w GSI, ale w GLI kostka jest na wierzchu po zdjęciu obudowy kolumny.
-
W GSI też jest na wierzchu, ale z tego co pamiętam to chyba jej mocowanie odkręca się od tyłu deski rozdzielczej. Na szczęście nie ma potrzeby jej odkręcania - można wymienić sam jej środek.
-
W GSI też jest na wierzchu, ale z tego co pamiętam to chyba jej mocowanie odkręca się od tyłu deski rozdzielczej. Na szczęście nie ma potrzeby jej odkręcania - można wymienić sam jej środek.
Zrobiłem tak jak piszesz. Wszystko działa oprócz wycieraczek. Urzadzenie mikroprocesorowe? W jaki sposób zabezpieczony jest układ wycieraczek?
-
Bez urządzenia mikroprocesorowego wycieraczki też działają tylko nie ma biegu przerywanego i nie zatrzymują się tam gdzie powinny. Ja bym raczej bezpieczniki posprawdzał. A jak są całe, to trzeba sprawdzić czy się pojawia napięcie na złączce przy silniku od wycieraczek i jeśli się pojawia to niestety czas na zajrzenie do silnika.
-
Który z bezpieczników odpowiada za wycieraczki? Nie mam niestety tej rozpiski na pokrywie skrzynki.
-
Ja też nie mam. Ale to jest jak się patrzy od strony przekaźników w drugim rzędzie (nie licząc miejsca na zapasowe) drugi licząc od strony urządzenia mikroprocesorowego. I owszem to jest oddzielny bezpiecznik wyłącznie od przedniej wycieraczki i spryskiwacza. Mam nadzieję, że jakoś sensownie to opisałem.. :D
Inaczej mówiąc to jest tak:
A E I M R zapas |przekaźniki
B F J N S zapas | przek
C G K O T zapas | przek
D H L P U zapas | przek
--------------------------
2 przek | urządzenie mikr.
No to na tym rysunku to będzie O
Spisałem to ze schematu. :)
-
Dzięki za pomoc. Zmieniłem bezpiecznik, wszystko działa. Jak można sprawdzić poza budą silniczek wycieraczki? Idzie od niego zielony i czerwony kabelek+czarny pod śrubę.
-
Czarny do masy, a potem raz zielony do plusa, a drugi raz czerwony do plusa. Jeden z nich jest od biegu normalnego, a drugi od szybkiego z tego co pamiętam. :)
-
Wymieniłem silnik tylnej wycieraczki na sprawny, niestety dalej nie działa. Nie chodzi również podgrzewanie tylnej szyby. Bezpieczniki ok. Dokąd idzie czarny kabel który jest masą dla silniczka wycieraczki?
-
sprawdź kable wchodzące do tylnej klapy na łaczeniu z budą, bo lubią się tam przecierać.
-
Albo sprawdź czy na pewno klapa ma masę. U mnie nie miała, więc zrobiłem kabel masowy przykręcając mu jeden koniec do klapy wkrętem, a drugi gdzieś do nadwozia.