Autor Wątek: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]  (Przeczytany 2908 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« dnia: Sierpień 01, 2011, 00:08:11 am »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Wczoraj w korku padła mi wycieraczka tylnej szyby i zaczęło śmierdzieć paloną elektryką. Dzisiaj wieczorem padły przednie wycieraczki. Zatrzymałem się i zgasiłem samochód. Odpalić ponownie nie dałem niestety rady. Podczas przekręcania zapłonu przygasają kontrolki, rozrusznik nie kręci. Silniczek wycieraczki był bardzo gorący. Odpiąłem i zaizolowałem kable idące do niego ale niestety nie pomogło. Nie działa również klakson oraz podgrzewanie tylnej szyby. Nie słychać pompy paliwa. Co się mogło spalić? Sprawa dosyć pilna bo planowałem jutro wieczór wyjazd.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2011, 00:09:45 am wysłana przez Bomber »

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 01, 2011, 00:16:00 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
prawdopodobnie w skrzynce bezpieczników się styki upaliły a przy okazji mogło się coś przyyopić od pompy,sprawdź tam
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 01, 2011, 01:03:46 am »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Bezpieczniki sprawdzałem, są ok. Nie sprawdzałem natomiast przekaźników. Pal licho pompę. Czym może być spowodowane to że nie kręci rozrusznikiem? Spalona kostka stacyjki?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2011, 01:40:43 am wysłana przez Bomber »

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 01, 2011, 06:22:51 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
A nie rozładowało Ci akumulatora przy okazji?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 01, 2011, 08:00:18 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
zwarcie mogło rozładować akumulator, sprawdź urządzenie mikroprocesorowe, a potem każdy przekaźnik jak nie to, to przy silnikach od wycieraczek tam gdzieś coś się musiało zewrzeć

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 01, 2011, 09:55:01 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ale zdecydowanie najpierw trzeba sprawdzić akumulator, bo przygasające kontrolki zamiast działającego rozrusznika wskazują na jego (akumulatora) padnięcie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 01, 2011, 10:00:43 am »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Pierwsza spraw to woltomierz na klemy (nie na bieguny aku!) i sprawdzać co się dzieje, przy wylaczonym i wlączonym zapłonie. Nie wiem jak Rover ale GSI baaardzo nie lubi za niskiego napięcia w instalacji. Jest w zasadzie martwy przy napięciu przy którym  auto bez komputra jeszcze daje sie odpalić.

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2011, 10:28:37 am »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Ale zdecydowanie najpierw trzeba sprawdzić akumulator, bo przygasające kontrolki zamiast działającego rozrusznika wskazują na jego (akumulatora) padnięcie.

Akumulator jest ok. Działają długie, elek. szyby, radio, centralny itp.


EDIT: Zwarłem rozrusznik na krótko i samochód odpalił, pochodził chwilę i zgasł. Dodam że czasami po przekręceniu kluczka w zapłon nic się nie świeci. Kupiłem nową kostkę stacyjki. Czy da się ją wymienić bez używania diaxów i wiertarek?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2011, 12:18:59 pm wysłana przez Bomber »

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 01, 2011, 13:02:47 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Kupiłem nową kostkę stacyjki. Czy da się ją wymienić bez używania diaxów i wiertarek?
Nie wiem jak w GSI, ale w GLI kostka jest na wierzchu po zdjęciu obudowy kolumny.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 01, 2011, 15:54:04 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W GSI też jest na wierzchu, ale z tego co pamiętam to chyba jej mocowanie odkręca się od tyłu deski rozdzielczej. Na szczęście nie ma potrzeby jej odkręcania - można wymienić sam jej środek.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 01, 2011, 17:54:50 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
W GSI też jest na wierzchu, ale z tego co pamiętam to chyba jej mocowanie odkręca się od tyłu deski rozdzielczej. Na szczęście nie ma potrzeby jej odkręcania - można wymienić sam jej środek.

Zrobiłem tak jak piszesz. Wszystko działa oprócz wycieraczek. Urzadzenie mikroprocesorowe? W jaki sposób zabezpieczony jest układ wycieraczek?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2011, 17:58:05 pm wysłana przez Bomber »

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 01, 2011, 18:17:36 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Bez urządzenia mikroprocesorowego wycieraczki też działają tylko nie ma biegu przerywanego i nie zatrzymują się tam gdzie powinny. Ja bym raczej bezpieczniki posprawdzał. A jak są całe, to trzeba sprawdzić czy się pojawia napięcie na złączce przy silniku od wycieraczek i jeśli się pojawia to niestety czas na zajrzenie do silnika.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 01, 2011, 18:35:43 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Który z bezpieczników odpowiada za wycieraczki? Nie mam niestety tej rozpiski na pokrywie skrzynki.

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 01, 2011, 19:55:37 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja też nie mam. Ale to jest jak się patrzy od strony przekaźników w drugim rzędzie (nie licząc miejsca na zapasowe) drugi licząc od strony urządzenia mikroprocesorowego. I owszem to jest oddzielny bezpiecznik wyłącznie od przedniej wycieraczki i spryskiwacza. Mam nadzieję, że jakoś sensownie to opisałem.. :D

Inaczej mówiąc to jest tak:

A E I M R zapas |przekaźniki
B F J N S zapas  | przek
C G K O T zapas | przek
D H L P U zapas | przek
--------------------------
2 przek | urządzenie mikr.

No to na tym rysunku to będzie O

Spisałem to ze schematu. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 01, 2011, 21:14:11 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Dzięki za pomoc. Zmieniłem bezpiecznik, wszystko działa. Jak można sprawdzić poza budą silniczek wycieraczki? Idzie od niego zielony i czerwony kabelek+czarny pod śrubę.

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 02, 2011, 00:06:14 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Czarny do masy, a potem raz zielony do plusa, a drugi raz czerwony do plusa. Jeden z nich jest od biegu normalnego, a drugi od szybkiego z tego co pamiętam. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 11, 2011, 19:17:44 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Wymieniłem silnik tylnej wycieraczki na sprawny, niestety dalej nie działa. Nie chodzi również podgrzewanie tylnej szyby. Bezpieczniki ok. Dokąd idzie czarny kabel który jest masą dla silniczka wycieraczki?

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 11, 2011, 19:26:35 pm »

piciek

  • Gość
sprawdź kable wchodzące do tylnej klapy na łaczeniu z budą, bo lubią się tam przecierać.

Odp: Zwarcie w instalacji[Plus GSI]
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 12, 2011, 12:50:31 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Albo sprawdź czy na pewno klapa ma masę. U mnie nie miała, więc zrobiłem kabel masowy przykręcając mu jeden koniec do klapy wkrętem, a drugi gdzieś do nadwozia.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap