FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Maćko w Sierpień 23, 2011, 20:44:56 pm
-
Cześć, korzystając ze schematu odnośnie zmiany zegarów w poldkach przed Mr'93: http://www.teneg.com.pl/~kyllan/polonez/zestaw.html chciałem dziś zmienić zegary u siebie. Ale same problemy :/ Mechanicznie wszystko pasuje, mam też nową linkę, ale problem jest z elektryką.
Wszystko jak na schemacie, kierunkowskazy rozdzielone na osobne "kanały", światła mijania i postojowe również. Ale straszna choinka się na desce dzieje. Po przekręceniu zapłonu wszystko ok, pali się kontrolka, czujniki wskazują właściwe wartości i wszystko niby ok.
Problem 1: Po włączeniu podświetlenia zegarów (potencjometrem) zapalają się kontrolki od świateł mijania, postojowe, przeciwmgielne, długie, a wskazówki od temperatury, poziomu paliwa i ciśnienia oleju idą do góry, wskazania rosną, z 1/4 baku robi się 1/2, z 50 stopni 90, a z ciśnienie skacze od 0 do tak mniej więcej 0.2.
Problem 2: To samo dzieje się po włączeniu świateł postojowych/jakichkolwiek innych, dodając do tego podświetlenie właczone potencjometrem wskazania czujników rosną o połowę wyżej.
Problem 3: dodatkowo jak uruchamiamy przy tym silnik to obrotomierz pokazuje obroty o 500 za niskie, ale tylko gdy włączone światła/podświetlenie deski.
Problem 4: Po włączeniu kierunkowskazu (swiatla i podświetlenie wyłączone) to wskazówki od czujników wychylają się minimalnie równo z załączeniem przerywacza.
Sprawa dość pilna bo walczyłem z tym dzisiaj od 12, i samochód na noc rozgrzebany został, a ciężko będzie chwilowo wrócić do oryginału bo uciąłem kostki (wrócić można tylko nie chce mi się tego sklejać do kupy :d). Mile widziane porady od osób które swapowały zegary,
Czy powodem tych problemów mogą być same zegary? Że niby kupiłem uszkodzone?
Mam filmik jak to wygląda postaram się zaraz wrzucić
-
brak masy
-
sprawdź czy nie upaliło ci gdzieś ścieżki też tak miałem.
-
brak masy
hm... wg. schematu masa może być na 17 lub 28, u mnie była na 28 więc tam podłączyłem, chyba że coś skopane wcześniej jest i masy po prostu nie ma na kablu. Ale na starych zegarach wszystko działało. No oprócz kontrolki awaryjnych, ale to już od dłuższego czasu.
sprawdź czy nie upaliło ci gdzieś ścieżki też tak miałem.
upalić nie upaliło, ale element (to chyba opornik jest) od kontroli ładowania jest po włączeniu zapłonu dość ciepły, a nawet parzy,
-
To "normalne" Za duża moc i przez to się grzeje.
Można wyrzucić opornik i wstawić większą żarówkę.
-
brak masy
racja okazała się być po twojej stronie :) Kable były spięte dobrze, ale wychodzi na to że masy nie było na kablu z oryginalnej wiązki.... po podpięciu pod najbliższą śrubę przykręconą do belki wszystko gra i buczy :]
dzięki za pomoc.
btw: od strony mechanicznej - wcale nie trzeba wiercić nowej dziury w grodzi na linkę, ja puściłem przez otwór którędy idzie linka gazu.
-
Takie jeszcze pytanie mam: Jak działa kontrolka STOP na środku zegarów? Kiedy ona świeci/kiedy powinna świecić? Bo chciałem sobie podpiąć pod nią "coś" ale nie bardzo wiem jak, bo oba bieguny które do niej idą mają taką samą polaryzację - po obu stronach miernik pokazuje zwarcie...
-
W instrukcji od Atu Stop sygnalizuje konieczność zatrzymania pojazdu i zaświeca się w przypadku powstania usterki razem z przynajmniej jedną z kontrolek:
niedostatecznego ciśnienia oleju, wadliwego działania układu hamulcowego, ładowania akumulatora, hamulca ręcznego i niebezpiecznej temperatury płynu chłodzącego.
-
No tylko że ja nie mam żadnego mikroprocesora :d I myślę jak obejść żeby ona działała równo z np. zapłonem, czy np. przełącznikiem odcięcia zapłonu, który u siebie wymodziłem.
-
kontrolka STOP nie ma żadnego pina wychodzącego poza zegary, tak jak wyżej kolega napisał połaczona jest diodami z kilkoma kontrolkami