FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: michau w Sierpień 27, 2011, 02:47:50 am
-
Witam. Dorwałem dzisiaj przecudnego GSIka z przebiegiem 109tyś km na benzynce, silnik pracuje jak w szwajcarskim zegarku, mocny cichutki coś pięknego. Chciałbym go wrzucić do mojego boscha, co muszę konkretnie przerobić i czy się da? podobno wystarczy nawiercić nowe otwory na szpilki kolektora ssącego boscha i zamontować, wydechowy GSI zostaje przy silniku, koło pasowe to samo na pewno jest? CPWK ponoć inny, ale pasuje od GLI bez problemów?
-
A po co chcesz przerabiać? Zmień silnik razem z wiązką, przewody paliwowe, pompę i będziesz miał GSI. ;)
-
Dokładnie - po co nawiercać, kombinować i psuć.
-
GSI jak zdrowe to o wiele lepsze od BOSCHA, pod warunkiem że sprawne.
-
Dokładnie - po co nawiercać, kombinować i psuć.
A co to za kombinacja? Wystarczy nawiercić i nagwintować. O wiele mniej roboty niż przy przekładaniu wiązki i osprzętu. Czy warto dla tych 9KM?
-
Auto i tak będzie na gazie jeździło i ma przejeździć tylko zimę, a potem to nie wiem , żadnego przekładania na GSI nie przewiduję, chyba że ktoś przyjdzie i mi to przełozy to bardzo chętnie. PYTAM CO TRZEBA PRZEROBIĆ / PRZEŁOŻYĆ ABY DOSTOSOWAĆ SILNIK GSI POD ZASILANIE GLI BOSCH.
[dla tych co nie potrafią czytać]
-
Dokładnie - po co nawiercać, kombinować i psuć.
A co to za kombinacja? Wystarczy nawiercić i nagwintować. O wiele mniej roboty niż przy przekładaniu wiązki i osprzętu. Czy warto dla tych 9KM?
9km więcej w polonezie to sporo ;D
-
Dokładnie - po co nawiercać, kombinować i psuć.
A co to za kombinacja? Wystarczy nawiercić i nagwintować. O wiele mniej roboty niż przy przekładaniu wiązki i osprzętu. Czy warto dla tych 9KM?
9km więcej w polonezie to sporo ;D
Tak jak widać na filmikach
http://www.youtube.com/watch?v=IvnDWlYTiJg
http://www.youtube.com/watch?v=FB1lcjtLqoM
A co do przekładki, to tak jak napisano wcześniej. Nawiercić otwory w głowicy pod kolektor, koło pasowe i CPWK.
-
z tego co Multec napisał na innym forum, ponoć koła pasowe są takie same, więc jak?
-
Koło pasowe jest takie samo. 60-2 w obu. Widziałeś, gdzieś koło pasowe do BOSCHa ?
utek, nagraj taki sam film, to porównamy. Po za tym, że nawet na filmie nie było gazu w podłodze.
-
trzeba wykrecic szpilki i nawiercic otwory na nowe oraz je nagwntowac,
i tyle przerobek,
ewentualnie sprawdzic ,czy krociec ogrzewania przepustnicy w glowicy jest obrobiony na glodko i czy uszczelka od GLI zapewni szczelnosc
-
utek, nagraj taki sam film, to porównamy. Po za tym, że nawet na filmie nie było gazu w podłodze.
To może Ty nagraj od 0. Będzie wiarygodniejszy. Na twoim filmiku nie widać czy auto jedzie 35 i zaczyna przyspieszać, czy jest to wycinek ze sprintu. Na moim wyraźnie widać. Auto startuje o 0.
Wiadomo ze na samym papierze GSI jest lepsze, ale nie o tyle żeby tak bluźnić na Boscha.
PS. Zapomniałem, że już nie nagrasz filmiku.
-
utek jestem tego samego zdania, miałem GSi i Boscha, i mimo wszystko wybrałbym boscha
-
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
-
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
HEHE może zrobili swapa i zostawili obrotomierz po starym silniku :d
Michau pamiętaj o pompie że inna jest jeszcze.
-
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
HEHE może zrobili swapa i zostawili obrotomierz po starym silniku :d
Dlatego, że obrotek od Rovera mi się bardziej podobał. Teraz jest już zgodny z silnikiem. ;-)
-
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
HEHE może zrobili swapa i zostawili obrotomierz po starym silniku :d
Dlatego, że obrotek od Rovera mi się bardziej podobał. Teraz jest już zgodny z silnikiem. ;-)
hihi ,troche glupio jak odcina dawkowanie paliwa 1000rpm przed czerwonym polem - siakiś niesprawny samochod :p
-
a dlaczego to GSI ma obrotomierz od rovera ?
HEHE może zrobili swapa i zostawili obrotomierz po starym silniku :d
Dlatego, że obrotek od Rovera mi się bardziej podobał. Teraz jest już zgodny z silnikiem. ;-)
hihi ,troche glupio jak odcina dawkowanie paliwa 1000rpm przed czerwonym polem - siakiś niesprawny samochod :p
Teraz już odzyskał sprawność. :D
-
Michau pamiętaj o pompie że inna jest jeszcze.
Jaka pompa? Olejowa?
kurde teraz rozbierać silnik ale chyba nie ma różnicy w pompach olejowych ,zresztą co to ma do rzeczy zmieniam tylko wtrysk :|
co do przeróbek to jeszcze pytanie konkretne, czy CPWK jest inny?
-
cpwk tez a Bartkowi chodziło o pompe paliwa
-
Dokładnie chodziło mi o pompkę paliwa. Jest ona nawet taka sama w GSi jak w roverze.
-
ale co ma pompa paliwa do bloku silnika? Skoro osprzęt Gli zostaje to czemu ma mzakladać pompę paliwa od GSI? nie rozumiem :/
-
Nie masz zakładać. Koledzy cały czas nakierowują Cię na zmianę na GSI.
-
To koledzy niech się sami niekierowywują na GSi. Ja jednak zabrałem się za robotę dzisiaj.
Wymieniłem CPWK [mocowanie jest to samo], co do kolektora ssącego to wystarczy jedynie zrobić szpilki mocujące kolektor u góry, dolne pasują jak ulał, dla pewności dałem jeszcze dla uszczelnienia sylikonu. Silnik odpalił bez problemów, jutro poskładam wydech i wspomę i robię test drive myślę że zdrowiutki silnik na pewno wpłynie pozytywnie na jazdę.
-
No i swap skończony.
Zestawienie :
kolektor ssący bosch
słup silnika GSI
kolektor wydechowy GSI
tłumik od GLE zamiast kata
elektronika BOSCH
Spowodowały znaaaczną poprawę. Na benzynie jest ogromna róznica w stosunku do gazu [wreszcie, wczesniej jeden pies na czym jeździł] i naprawdę na benzynce chodzi fajnie, czeka mnie jeszcze wymiana świec, kabli WN i filtra paliwa. Zauważyłem bardzo dobrą dynamikę, nawet na gazie - silniczek bez problemu wkręca się do 3,5tyś podczas normalnej jazdy :) Po zmianie filtra paliwa zobaczymy co potrafi, póki co 140 na skręconym gazie :)