FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: paweł poldon w Październik 18, 2011, 23:35:14 pm

Tytuł: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: paweł poldon w Październik 18, 2011, 23:35:14 pm
Witam jestem tu nowy i liczę na waszą pomoc.Wiem że wątków o swapie było co nie miara ale jakoś nie moge odnalezć się w gąszczu informacji.Jestem szczęsliwym posiadaczem poloneza z motorem 1.4 od ponad 2 lat,jak wiadomo mocy nigdy nie jest za dużo więc od dłuższego czasu chodził mi po głowie swap.Czytałem wsześniej że jest to wykonalne z motorem 1.8 więc i taki zakupiłem kompeltny z kompem,kolektorami itp.Ale zagłębiając się w temat widze że po roku 2000 motory te nie mają aparatu zapłonowego w bloku i podobno inny dzwon na skrzynie?Więc i moje pytanie czy da się to załadować do poldka,czy będzie kłopotów co nie miara?Jeśli się da prosze o namiary klubowiczów którzy mogą mi pomóc ponieważ czas nagli bo mam 7 dni na oddanie motoru jakby coś było nie tak.Z góry WIELKIE dzięki i mam nadzieje że pomorzecie.Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Pomocy zakupiłem 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 19, 2011, 06:23:12 am
z tego co pamiętam to trzeba wymienić wałek ssacy i założyć kopułkę, jest o tym dużo pisane:) nie wiem czy oddzielnego tematu nawet nie ma.. Co do skrzyni to tego nie wiem ale wydaje mi się że dzwon normalny podejdzie
Tytuł: Odp: Pomocy zakupiłem 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Golden w Październik 19, 2011, 10:10:30 am
Jeśli będziesz to chciał posadzić na oryginalnej elektronice z rovera 1.8 to będzie kilka problemów (immo - jeśli nie masz kluczyka, koło zamachowe będzie musiało zostać z 1.8 a ono nie wejdzie w dzwon skrzyni poldoroverowej).
Jeśli chcesz zostawić ten silnik i gonić go na elektronice z 1.4 (polecam jednak od 2.0 serii T), to tak jak Ci napisano powyżej: wymiana wałka na taki co latał w "kopułkowcu", odpowiednio spreparowany zamach z 1.4 (podtoczyć lekko trzeba będzie) lub z 1.6 i przekładanie wieńców do CPWK. To tyle żeby ruszyć...
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 19, 2011, 11:02:53 am
Adaptacja MEMSa3 (bez kopułki, wtrysk sekwencyjny) będzie dość kłopotliwa. Sam jakiś czas temu myślałem, nad posadzeniem 1.8 na takowym wtrysku. Spory problem to immo, da się zdjąć, ale jest to o wiele droższe jak w przypadku MEMSa 1.9/2J (Z Xem na obudowie). Dzwon będzie pasował, aczkolwiek koło zamachowe, tak jak Golden napisał nie wlezie. Można wsadzić takowe od 1,4 z wyfrezowanym wieńcem pod CPWK, jest ono od razu gotowe pod sprzęgło 200mm.
O czytelny schemat MEMSa3 wraz z wtyczkami kompa nie jest łatwo. Coś tam jest w Rave, ale bez szału. Przewinął mi się kiedyś schemat od Caterhama ale brakowało w nim rozpiski z drugiej wtyczki komputera.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: paweł poldon w Październik 19, 2011, 20:05:58 pm
Montował nie będe ja tylko kolega,moje zadanie to dowiedzieć się czy się da zaszczepić bez przerabiania na aparat,więc poprosze jak najwięcej informacji w tym temacie a najlepiej jakiś namiar na kogoś kto to już załadował w poldona.Jeszcze raz wielkie dzięki i licze na waszą pomoc pozdrawiam.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 19, 2011, 20:09:44 pm
Chyba nie jeździ jeszcze żaden MEMS3 w Polonezie, przynajmniej ja nie widziałem, a od 4 lat siedzę na forum. Raz mignął mi PN z pokrywką nowszego typu (pod cewki) i właściwie tylko tyle...
Przerobienie na aparat wymaga jedynie zmiany wałka ssącego lub też nabicie trzpienia pod palec rozdzielacza uprzednio wyjętego z wałka z 1,4. No i oczywiście wymiana koła zamachowego na Poldoroverowe.
Szukaj schematów po necie pod nazwą "MEMS3", a może coś znajdziesz.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Październik 19, 2011, 22:29:57 pm
jak silnik na wierzchu to wrzucaj trzpień z kopułkowca... zamach z 1.4... i wsadzaj wszystko na elektronice z 1.4 ale wtryskach z 1.8. Najszybciej, najłatwiej i najtaniej tak...
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: paweł poldon w Październik 20, 2011, 22:43:02 pm
Witam ale jak załaduje na elektronice z 1.4 to nie będzie miał za mało powietrza jak poda z mapy 1.4 a wtryski będą 1.8?Czy moge zamienić wałek i kopułke z mojego 1.4 czy w 1.8 wałek jest inny?I czy da się do tego ewetualnie podłączyć ecumaster żeby ewentualnie wysterować?A i najważniejsze głowica i tak do ściągnięcia więc kanały powiększe i podpoleruje ale co jeszcze można zapodać dla zwiększenia mocy,szukałem wałków sportowych ale Świątek nie robi a na zachodnich stronach kosmiczne ceny,może da się zapodać jakąś większą przepustnice tylko od czego?Dzieki czekam na podpowiedzi i pozdrawiam.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 20, 2011, 22:47:27 pm
Największa przepustnica jest w Poldoroverze, pochodzi z wolnossącego Rovera 2.0 T16.
Jeśli chodzi o to jak "pracuje" 1.8 na osprzęcie z 1,4 to pytaj kogoś kto takowego ma, na forum jest kilka takich osób.
Da radę podłączyć ecumastera bez problemów.
Dla zwiększenia mocy tanim kosztem to spasować kolektor ssący (obie części ze sobą i z głowicą), dokładnie obrobić kanały, spolerować, wygładzić komorę spalania, wrzucić kolektor rurowy + resztę wydechu na Fi55.
W 1.8 wałek jest inny, ale można wyjąć trzpień z wałka 1,4.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Październik 20, 2011, 23:00:22 pm
O powietrze sie nie martw.. jedyne co można dłubnąc w dolocie to rozwiercić kolektor ssący - jest waski, dla 1.4 wystarcza ale dla 1.8 mogłby mieć wieksze kanały. Wtryskiz 1.8 i komp z 1.4 ogarnia dobrze. Silnik pieknie ciągnie od dołu ale za to nie ma go kręcić dalej jak 6 tys bo potem wkręca sie już wolniej (spowodowane albo przez za mało powietrza z winy wąskiego kolektora albo może faktycznie elektronika z 1.4 nie ogarnia ... ale raczej to pierwsze).

ecumaster'a można zapodać... ale najpierw możesz odpalić na kompie z 1.4 i wtryskach z 1.8.... potem jak wszytsko będzie ok można sie bawic i inwestować dalej.

Wszytsko z silnika 1.4 pasuje do silnika 1.8 PLUG&PLAY ... jedynie trzeba łożysko większe dać w wał gdzie wchodzi walek spzregłowy ze skrzyni. Wymiary łożyska 22x10 (najlpeiej wsadzić dwa takie łożyska).
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 21, 2011, 08:19:31 am
Wymiary łożyska 22x10 (najlpeiej wsadzić dwa takie łożyska).
Potwierdzam jedno wytrzymuje góra 6miesięcy hehe, a potem objaw że słychać jak wałek lata lub sprzęgło się blokuje i nie działa (niestety sprawdzone ;/)
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 21, 2011, 08:51:25 am
Nie było mnie kilka dni a tu takie tematy.

więc poprosze jak najwięcej informacji w tym temacie a najlepiej jakiś namiar na kogoś kto to już załadował w poldona
Ja mam takowy silnik z 2001r. śmiga już 4-ty rok a osiągi ma jak w podpisie.

jeśli chodzi o praktyczne wsadzenie tego silnika do poloneza to są dwie podstawowe wersje:

- z elektroniką MEMS 1,6 (1,4 lub 2,0 T16 z modeli do 95 roku). Do silnika 1,8 wkładasz zamach od mniejszych roverów z 2 brakującymi zębami CPWK (tzw koło 34/2). Pasuje to z poloneza 1,4 ale nominalnie pod tarczę sprzęgła 190mm (200mm też podpasi ale nie będzie w 100% wykorzystywane) lub z modeli Rovera 1,4 czy 1,6 po 1995 (już tarcza 200mm) ale w wersji z wymiennym wieńcem. Zakłada się do poldka po wsadzeniu wieńca 34/2 z 1,4. Zawsze też mozna przetoczyć koło z poldrovera ale o tym był już stosowny temat na forum.
Palec rozdzielacza najlepiej nabić bez wyjmowania wałka z głowicy. Aby to zrobić dokładnie najlepiej byłoby mieć dwa silniki czyli 1,4 i 1,8 stojące obok i jakiś stary wałek ssący z 1,4 z którego pozyskujemy króciec rozdzielacza. W pierwszej kolejności rozcinamy wałek ostrożnie żeby nie uszkodzić króćca który jest metalowo gumowy, po wycięciu wrzucamy go do zamrażarki (im zimniej tym lepiej). Następnie ustawiamy silnik 1,4 w taki sposób żeby jednoznacznie określić położenie króćca względem silnika. Silnik z 1,8 ustawiamy dokładnie tak samo patrząc na pozycję kół rozrządu... Po porządnym schłodzeniu króciec nabijamy za pomocą odpowiedniej tulejki w takiej samej pozycji jak jest w 1,4.
Sama kopułka jest przykręcana normalnie bo w głowicy są na nią nagwintowane otwory.
pozostały osprzęt może być z 1,4 jedynie wtryski ok. 210ccm wydajności i już będzie śmigać.

- w przypadku elektroniki z oryginalnego rovera sprawa znacznie się komplikuje i aby to zrobić dobrze trzeba dużo cierpliwości wiedzy i dokładności, że o kosztach nie wspomnę. Jak to dokładnie zrobić nie wiem bo jeszcze nikt tak do końca tego nie przerabiał...

ogólnie warto zmienić alternator na lepszy i kolektor wydechowy na rurowy. Elektronika MEMS 1,6 może być z 1,4 lub lepiej z 2,0 ale wtedy wato wiązkę elektryczna silnika rozbudować o stosowne czujniki (spalanie stukowe i temperatura paliwa).
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: paweł poldon w Październik 21, 2011, 12:17:42 pm
Na wstępie dzięki za okazaną pomoc,dzięki waszym wskazówką zapadła decyzja motor 1.8 na kompie i instalacji z 1.4 dzięki czeku koszty dużo mniejsze nie trzeba ściągać imo i bawić się z podłączaniem elektroniki.Ale mam jeszcze kilka pytań czy wałek z 1,6 ma taką samą zębatke jak 1.4 roverowski bo taki znalazłem w dobrej cenie a nie chce swojego 1.4 rozkręcić bo może spyle albo zostanie na zapas,czy głowica w 1.8VVC ma inne wałki czyli ostrzejsze i czy zawory są większe(słyszałem że tak) a jeśli tak to czy nabije tą zębatke potrzebną aby założyć aparat i czy ta głowica z vvc da coś zakładając ją na moje 1.8 z75 czy dół z vvc jet inny(inne sprężanie itp.) inie ma co się podniecać.Jeszcze raz wielkie dzięki pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: paweł poldon w Październik 21, 2011, 12:23:11 pm
A jeszcze w ramach wyjaśnień w moim 1.4 mam  kolektor rurowy przerobiony na 1w 4 wydech rura fi 55 do końca i tylko tłumik końcowy,na przepustnicy podpiłowany ogranicznik dzięki czemu przepustnica otwiera się do końca i filtr stożkowy k&n z doprowadzonym dolotem świeżego powietrza.Po tych przeróbkach jak zasiadłem za kółko powiem że różnica była odczuwalna nawet bardzo.Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 21, 2011, 14:01:55 pm
Głowicy VVC nie da się założyć tak "o" do zwykłego silnika. Owszem na blok pasuje, ale w głowicy VVC są 3 wałki rozrządu + jeden synchronizujacy obie strony i jeden wałek ssący ze zwykłego silnika po prostu nie pasuje.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: paweł poldon w Październik 22, 2011, 22:03:28 pm
Witam ponownie dzięki za wszystkie sugestie a więc głowicy nie założę bo nie da rady,pewnie same wałki też nie podejdą a więc kolejne moje pytanie czy są jakieś  wałki ostrzejsze od seryjnych nie biorąc pod uwage kupowanych za krocie, i ile mam zebrać kanały przy obróbce tak aby nie osłabić i nie uszkodzić głowicy oraz czy to prawda że kanały spalinowe na lustro a kanały ssące już nie tylko wygładzić bo opinie na ten temat są podzielone i czy jest to do wykonania we własnym zakresie bo zlecając to specjalistom koszty kosmiczne,a moze ktoś wyczaił jakąś stronke w necie z filmem instruktażowym to poprosiłbym link do strony.Dzięki pozdrawiam.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 22, 2011, 22:11:50 pm
Owszem są wałki ostrzejsze od seryjnych, właśnie są to wałki wydechowe VVC lub wałki z MG TF 135/115. Niestety oba rodzaje w UK kosztują dość dużo, w Polsce raczej nieosiągalne bez zakupu całego silnika (w przypadku VVC trzeba by kupić dwa silniki :-) ).
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Seba OBR w Październik 23, 2011, 18:17:49 pm
Kolego, może najpierw wsadź ten silnik do auta, odpal, zobacz czy dobrze chodzi a potem baw się w modyfikacje. Porobisz silnik, wsadzisz a potem nie będziesz wiedział co jest nie tak przy tylu zmianach. Porting głowicy można zrobić samemu. Ja tak zrobiłem. Zapraszam na stronę www.obrgarages.pl  tam są zdjęcia i krótki opis z portingu
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: paweł poldon w Październik 24, 2011, 23:06:36 pm
Witam ponownie,głowica zdjęta,wałek z palem do aparatu w drodze,czas na modyfikacje.W związku z dalszymi pracami mam pytanie czy ktoś coś robił w firmie http://www.pavlus.republika.pl/index.html bo tam powiedzieli za wałki 500zł za oba lub w firmie http://www.heinrich-tuning.pl/ gdzie powiedzieli 50zł od krzywki co przy 16v wychodzi 800 zeta.Jeśli ktoś ma jakieś zdanie na ten temat prosze o wypowiedz.Z góry dzięki pozdrawiam.
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Listopad 15, 2011, 09:47:42 am
Tutaj piszecie że robicie 1.8 na kolektorze ssącym od 1.4,trochę mnie to zdziwiło że kolektor od 1.8 nie jest kompatybilny z elektroniką z 1.4
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 15, 2011, 14:28:44 pm
kolektor od 1.8 nie jest kompatybilny z elektroniką z 1.4
Nie kolektor tylko silniczek krokowy. Kolekor z rovera akurat jest obrucony w drugą stronę i jest problem mechaniczny nie elektryczny...
Tytuł: Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
Wiadomość wysłana przez: Multec w Listopad 15, 2011, 14:46:34 pm
Niekompatybilny to on jest z ułożeniem silnika w budzie. Wlot przepustnicy wypada w podszybiu. Zaleta to gładkość powierzchni wewnątrz (mowa o plastikowym), ale ma też wadę w postaci dość częstej przypadłości podciekania płynu chłodzącego.

Jeśli chodzi o kolektor z VVC, to kwestia odwrócenia. ;-)