Autor Wątek: 1.8 na swapa ale po 2000r  (Przeczytany 5762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.8 na swapa ale po 2000r
« dnia: Październik 18, 2011, 23:35:14 pm »

paweł poldon

  • Gość
Witam jestem tu nowy i liczę na waszą pomoc.Wiem że wątków o swapie było co nie miara ale jakoś nie moge odnalezć się w gąszczu informacji.Jestem szczęsliwym posiadaczem poloneza z motorem 1.4 od ponad 2 lat,jak wiadomo mocy nigdy nie jest za dużo więc od dłuższego czasu chodził mi po głowie swap.Czytałem wsześniej że jest to wykonalne z motorem 1.8 więc i taki zakupiłem kompeltny z kompem,kolektorami itp.Ale zagłębiając się w temat widze że po roku 2000 motory te nie mają aparatu zapłonowego w bloku i podobno inny dzwon na skrzynie?Więc i moje pytanie czy da się to załadować do poldka,czy będzie kłopotów co nie miara?Jeśli się da prosze o namiary klubowiczów którzy mogą mi pomóc ponieważ czas nagli bo mam 7 dni na oddanie motoru jakby coś było nie tak.Z góry WIELKIE dzięki i mam nadzieje że pomorzecie.Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2011, 10:17:49 am wysłana przez BARTEK#1925 »

Odp: Pomocy zakupiłem 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2011, 06:23:12 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
z tego co pamiętam to trzeba wymienić wałek ssacy i założyć kopułkę, jest o tym dużo pisane:) nie wiem czy oddzielnego tematu nawet nie ma.. Co do skrzyni to tego nie wiem ale wydaje mi się że dzwon normalny podejdzie

Odp: Pomocy zakupiłem 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2011, 10:10:30 am »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Jeśli będziesz to chciał posadzić na oryginalnej elektronice z rovera 1.8 to będzie kilka problemów (immo - jeśli nie masz kluczyka, koło zamachowe będzie musiało zostać z 1.8 a ono nie wejdzie w dzwon skrzyni poldoroverowej).
Jeśli chcesz zostawić ten silnik i gonić go na elektronice z 1.4 (polecam jednak od 2.0 serii T), to tak jak Ci napisano powyżej: wymiana wałka na taki co latał w "kopułkowcu", odpowiednio spreparowany zamach z 1.4 (podtoczyć lekko trzeba będzie) lub z 1.6 i przekładanie wieńców do CPWK. To tyle żeby ruszyć...

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2011, 11:02:53 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Adaptacja MEMSa3 (bez kopułki, wtrysk sekwencyjny) będzie dość kłopotliwa. Sam jakiś czas temu myślałem, nad posadzeniem 1.8 na takowym wtrysku. Spory problem to immo, da się zdjąć, ale jest to o wiele droższe jak w przypadku MEMSa 1.9/2J (Z Xem na obudowie). Dzwon będzie pasował, aczkolwiek koło zamachowe, tak jak Golden napisał nie wlezie. Można wsadzić takowe od 1,4 z wyfrezowanym wieńcem pod CPWK, jest ono od razu gotowe pod sprzęgło 200mm.
O czytelny schemat MEMSa3 wraz z wtyczkami kompa nie jest łatwo. Coś tam jest w Rave, ale bez szału. Przewinął mi się kiedyś schemat od Caterhama ale brakowało w nim rozpiski z drugiej wtyczki komputera.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2011, 20:05:58 pm »

paweł poldon

  • Gość
Montował nie będe ja tylko kolega,moje zadanie to dowiedzieć się czy się da zaszczepić bez przerabiania na aparat,więc poprosze jak najwięcej informacji w tym temacie a najlepiej jakiś namiar na kogoś kto to już załadował w poldona.Jeszcze raz wielkie dzięki i licze na waszą pomoc pozdrawiam.

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2011, 20:09:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Chyba nie jeździ jeszcze żaden MEMS3 w Polonezie, przynajmniej ja nie widziałem, a od 4 lat siedzę na forum. Raz mignął mi PN z pokrywką nowszego typu (pod cewki) i właściwie tylko tyle...
Przerobienie na aparat wymaga jedynie zmiany wałka ssącego lub też nabicie trzpienia pod palec rozdzielacza uprzednio wyjętego z wałka z 1,4. No i oczywiście wymiana koła zamachowego na Poldoroverowe.
Szukaj schematów po necie pod nazwą "MEMS3", a może coś znajdziesz.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2011, 22:29:57 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
jak silnik na wierzchu to wrzucaj trzpień z kopułkowca... zamach z 1.4... i wsadzaj wszystko na elektronice z 1.4 ale wtryskach z 1.8. Najszybciej, najłatwiej i najtaniej tak...

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2011, 22:43:02 pm »

paweł poldon

  • Gość
Witam ale jak załaduje na elektronice z 1.4 to nie będzie miał za mało powietrza jak poda z mapy 1.4 a wtryski będą 1.8?Czy moge zamienić wałek i kopułke z mojego 1.4 czy w 1.8 wałek jest inny?I czy da się do tego ewetualnie podłączyć ecumaster żeby ewentualnie wysterować?A i najważniejsze głowica i tak do ściągnięcia więc kanały powiększe i podpoleruje ale co jeszcze można zapodać dla zwiększenia mocy,szukałem wałków sportowych ale Świątek nie robi a na zachodnich stronach kosmiczne ceny,może da się zapodać jakąś większą przepustnice tylko od czego?Dzieki czekam na podpowiedzi i pozdrawiam.

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 20, 2011, 22:47:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Największa przepustnica jest w Poldoroverze, pochodzi z wolnossącego Rovera 2.0 T16.
Jeśli chodzi o to jak "pracuje" 1.8 na osprzęcie z 1,4 to pytaj kogoś kto takowego ma, na forum jest kilka takich osób.
Da radę podłączyć ecumastera bez problemów.
Dla zwiększenia mocy tanim kosztem to spasować kolektor ssący (obie części ze sobą i z głowicą), dokładnie obrobić kanały, spolerować, wygładzić komorę spalania, wrzucić kolektor rurowy + resztę wydechu na Fi55.
W 1.8 wałek jest inny, ale można wyjąć trzpień z wałka 1,4.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 20, 2011, 23:00:22 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
O powietrze sie nie martw.. jedyne co można dłubnąc w dolocie to rozwiercić kolektor ssący - jest waski, dla 1.4 wystarcza ale dla 1.8 mogłby mieć wieksze kanały. Wtryskiz 1.8 i komp z 1.4 ogarnia dobrze. Silnik pieknie ciągnie od dołu ale za to nie ma go kręcić dalej jak 6 tys bo potem wkręca sie już wolniej (spowodowane albo przez za mało powietrza z winy wąskiego kolektora albo może faktycznie elektronika z 1.4 nie ogarnia ... ale raczej to pierwsze).

ecumaster'a można zapodać... ale najpierw możesz odpalić na kompie z 1.4 i wtryskach z 1.8.... potem jak wszytsko będzie ok można sie bawic i inwestować dalej.

Wszytsko z silnika 1.4 pasuje do silnika 1.8 PLUG&PLAY ... jedynie trzeba łożysko większe dać w wał gdzie wchodzi walek spzregłowy ze skrzyni. Wymiary łożyska 22x10 (najlpeiej wsadzić dwa takie łożyska).

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2011, 08:19:31 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Wymiary łożyska 22x10 (najlpeiej wsadzić dwa takie łożyska).
Potwierdzam jedno wytrzymuje góra 6miesięcy hehe, a potem objaw że słychać jak wałek lata lub sprzęgło się blokuje i nie działa (niestety sprawdzone ;/)

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 21, 2011, 08:51:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie było mnie kilka dni a tu takie tematy.

więc poprosze jak najwięcej informacji w tym temacie a najlepiej jakiś namiar na kogoś kto to już załadował w poldona
Ja mam takowy silnik z 2001r. śmiga już 4-ty rok a osiągi ma jak w podpisie.

jeśli chodzi o praktyczne wsadzenie tego silnika do poloneza to są dwie podstawowe wersje:

- z elektroniką MEMS 1,6 (1,4 lub 2,0 T16 z modeli do 95 roku). Do silnika 1,8 wkładasz zamach od mniejszych roverów z 2 brakującymi zębami CPWK (tzw koło 34/2). Pasuje to z poloneza 1,4 ale nominalnie pod tarczę sprzęgła 190mm (200mm też podpasi ale nie będzie w 100% wykorzystywane) lub z modeli Rovera 1,4 czy 1,6 po 1995 (już tarcza 200mm) ale w wersji z wymiennym wieńcem. Zakłada się do poldka po wsadzeniu wieńca 34/2 z 1,4. Zawsze też mozna przetoczyć koło z poldrovera ale o tym był już stosowny temat na forum.
Palec rozdzielacza najlepiej nabić bez wyjmowania wałka z głowicy. Aby to zrobić dokładnie najlepiej byłoby mieć dwa silniki czyli 1,4 i 1,8 stojące obok i jakiś stary wałek ssący z 1,4 z którego pozyskujemy króciec rozdzielacza. W pierwszej kolejności rozcinamy wałek ostrożnie żeby nie uszkodzić króćca który jest metalowo gumowy, po wycięciu wrzucamy go do zamrażarki (im zimniej tym lepiej). Następnie ustawiamy silnik 1,4 w taki sposób żeby jednoznacznie określić położenie króćca względem silnika. Silnik z 1,8 ustawiamy dokładnie tak samo patrząc na pozycję kół rozrządu... Po porządnym schłodzeniu króciec nabijamy za pomocą odpowiedniej tulejki w takiej samej pozycji jak jest w 1,4.
Sama kopułka jest przykręcana normalnie bo w głowicy są na nią nagwintowane otwory.
pozostały osprzęt może być z 1,4 jedynie wtryski ok. 210ccm wydajności i już będzie śmigać.

- w przypadku elektroniki z oryginalnego rovera sprawa znacznie się komplikuje i aby to zrobić dobrze trzeba dużo cierpliwości wiedzy i dokładności, że o kosztach nie wspomnę. Jak to dokładnie zrobić nie wiem bo jeszcze nikt tak do końca tego nie przerabiał...

ogólnie warto zmienić alternator na lepszy i kolektor wydechowy na rurowy. Elektronika MEMS 1,6 może być z 1,4 lub lepiej z 2,0 ale wtedy wato wiązkę elektryczna silnika rozbudować o stosowne czujniki (spalanie stukowe i temperatura paliwa).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 21, 2011, 12:17:42 pm »

paweł poldon

  • Gość
Na wstępie dzięki za okazaną pomoc,dzięki waszym wskazówką zapadła decyzja motor 1.8 na kompie i instalacji z 1.4 dzięki czeku koszty dużo mniejsze nie trzeba ściągać imo i bawić się z podłączaniem elektroniki.Ale mam jeszcze kilka pytań czy wałek z 1,6 ma taką samą zębatke jak 1.4 roverowski bo taki znalazłem w dobrej cenie a nie chce swojego 1.4 rozkręcić bo może spyle albo zostanie na zapas,czy głowica w 1.8VVC ma inne wałki czyli ostrzejsze i czy zawory są większe(słyszałem że tak) a jeśli tak to czy nabije tą zębatke potrzebną aby założyć aparat i czy ta głowica z vvc da coś zakładając ją na moje 1.8 z75 czy dół z vvc jet inny(inne sprężanie itp.) inie ma co się podniecać.Jeszcze raz wielkie dzięki pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 21, 2011, 12:23:11 pm »

paweł poldon

  • Gość
A jeszcze w ramach wyjaśnień w moim 1.4 mam  kolektor rurowy przerobiony na 1w 4 wydech rura fi 55 do końca i tylko tłumik końcowy,na przepustnicy podpiłowany ogranicznik dzięki czemu przepustnica otwiera się do końca i filtr stożkowy k&n z doprowadzonym dolotem świeżego powietrza.Po tych przeróbkach jak zasiadłem za kółko powiem że różnica była odczuwalna nawet bardzo.Pozdrawiam.

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 21, 2011, 14:01:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Głowicy VVC nie da się założyć tak "o" do zwykłego silnika. Owszem na blok pasuje, ale w głowicy VVC są 3 wałki rozrządu + jeden synchronizujacy obie strony i jeden wałek ssący ze zwykłego silnika po prostu nie pasuje.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 22, 2011, 22:03:28 pm »

paweł poldon

  • Gość
Witam ponownie dzięki za wszystkie sugestie a więc głowicy nie założę bo nie da rady,pewnie same wałki też nie podejdą a więc kolejne moje pytanie czy są jakieś  wałki ostrzejsze od seryjnych nie biorąc pod uwage kupowanych za krocie, i ile mam zebrać kanały przy obróbce tak aby nie osłabić i nie uszkodzić głowicy oraz czy to prawda że kanały spalinowe na lustro a kanały ssące już nie tylko wygładzić bo opinie na ten temat są podzielone i czy jest to do wykonania we własnym zakresie bo zlecając to specjalistom koszty kosmiczne,a moze ktoś wyczaił jakąś stronke w necie z filmem instruktażowym to poprosiłbym link do strony.Dzięki pozdrawiam.

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 22, 2011, 22:11:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Owszem są wałki ostrzejsze od seryjnych, właśnie są to wałki wydechowe VVC lub wałki z MG TF 135/115. Niestety oba rodzaje w UK kosztują dość dużo, w Polsce raczej nieosiągalne bez zakupu całego silnika (w przypadku VVC trzeba by kupić dwa silniki :-) ).
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 23, 2011, 18:17:49 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Kolego, może najpierw wsadź ten silnik do auta, odpal, zobacz czy dobrze chodzi a potem baw się w modyfikacje. Porobisz silnik, wsadzisz a potem nie będziesz wiedział co jest nie tak przy tylu zmianach. Porting głowicy można zrobić samemu. Ja tak zrobiłem. Zapraszam na stronę www.obrgarages.pl  tam są zdjęcia i krótki opis z portingu

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 24, 2011, 23:06:36 pm »

paweł poldon

  • Gość
Witam ponownie,głowica zdjęta,wałek z palem do aparatu w drodze,czas na modyfikacje.W związku z dalszymi pracami mam pytanie czy ktoś coś robił w firmie http://www.pavlus.republika.pl/index.html bo tam powiedzieli za wałki 500zł za oba lub w firmie http://www.heinrich-tuning.pl/ gdzie powiedzieli 50zł od krzywki co przy 16v wychodzi 800 zeta.Jeśli ktoś ma jakieś zdanie na ten temat prosze o wypowiedz.Z góry dzięki pozdrawiam.

Odp: 1.8 na swapa ale po 2000r
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 15, 2011, 09:47:42 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Tutaj piszecie że robicie 1.8 na kolektorze ssącym od 1.4,trochę mnie to zdziwiło że kolektor od 1.8 nie jest kompatybilny z elektroniką z 1.4
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW