Nie było mnie kilka dni a tu takie tematy.
więc poprosze jak najwięcej informacji w tym temacie a najlepiej jakiś namiar na kogoś kto to już załadował w poldona
Ja mam takowy silnik z 2001r. śmiga już 4-ty rok a osiągi ma jak w podpisie.
jeśli chodzi o praktyczne wsadzenie tego silnika do poloneza to są dwie podstawowe wersje:
- z elektroniką MEMS 1,6 (1,4 lub 2,0 T16 z modeli do 95 roku). Do silnika 1,8 wkładasz zamach od mniejszych roverów z 2 brakującymi zębami CPWK (tzw koło 34/2). Pasuje to z poloneza 1,4 ale nominalnie pod tarczę sprzęgła 190mm (200mm też podpasi ale nie będzie w 100% wykorzystywane) lub z modeli Rovera 1,4 czy 1,6 po 1995 (już tarcza 200mm) ale w wersji z wymiennym wieńcem. Zakłada się do poldka po wsadzeniu wieńca 34/2 z 1,4. Zawsze też mozna przetoczyć koło z poldrovera ale o tym był już stosowny temat na forum.
Palec rozdzielacza najlepiej nabić bez wyjmowania wałka z głowicy. Aby to zrobić dokładnie najlepiej byłoby mieć dwa silniki czyli 1,4 i 1,8 stojące obok i jakiś stary wałek ssący z 1,4 z którego pozyskujemy króciec rozdzielacza. W pierwszej kolejności rozcinamy wałek ostrożnie żeby nie uszkodzić króćca który jest metalowo gumowy, po wycięciu wrzucamy go do zamrażarki (im zimniej tym lepiej). Następnie ustawiamy silnik 1,4 w taki sposób żeby jednoznacznie określić położenie króćca względem silnika. Silnik z 1,8 ustawiamy dokładnie tak samo patrząc na pozycję kół rozrządu... Po porządnym schłodzeniu króciec nabijamy za pomocą odpowiedniej tulejki w takiej samej pozycji jak jest w 1,4.
Sama kopułka jest przykręcana normalnie bo w głowicy są na nią nagwintowane otwory.
pozostały osprzęt może być z 1,4 jedynie wtryski ok. 210ccm wydajności i już będzie śmigać.
- w przypadku elektroniki z oryginalnego rovera sprawa znacznie się komplikuje i aby to zrobić dobrze trzeba dużo cierpliwości wiedzy i dokładności, że o kosztach nie wspomnę. Jak to dokładnie zrobić nie wiem bo jeszcze nikt tak do końca tego nie przerabiał...
ogólnie warto zmienić alternator na lepszy i kolektor wydechowy na rurowy. Elektronika MEMS 1,6 może być z 1,4 lub lepiej z 2,0 ale wtedy wato wiązkę elektryczna silnika rozbudować o stosowne czujniki (spalanie stukowe i temperatura paliwa).