FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: patrick w Październik 21, 2011, 23:11:19 pm
-
Witam, moj abimex padl całkowicie, ale mam do kupienia 1.6gle w cenie złomu ale w stanie bdb oraz nowe sprzęgło, pytanie moje jest takie, co bede musiał przerobic w tym gaznikowcu zeby jezdził na elektronice abimexa? rzecz jasna oprócz korektora dolotowego i wtrysku.
-
Zaraz nakrzyczą że było już 19 razy o tym
Masz idealną sytuację. Dwa silniki. Patrzysz i widzisz różnice. Przekładasz co się różni i tyle
Czyli oprócz tego co napisałeś obudowę rozrządu (przy okazji zmieniasz pasek na nowy) i zaślepkę po aparacie i chyba wszystko...
-
Na pierwszy ogień wyciągasz aparat zapłonowy i wkładasz zaślepkę z abimexa, potem wywalasz mechaniczną pompę i zakładasz zaślepkę bo w abimexie jest elektryczna pompa paliwa, a na koniec przekładasz obudowę rozrządu, żeby weszło cpwk i kolektor ssący oraz obudowę termostatu bo w gle jest króciec na górze termostatu, a w abimexie nie ma.
-
ja przekladalem abimexa do 1.5.. i nie bylo tak kolorowo.. auto niby palilo od strzala pracowalo ladnie.. ale.. zrobilo si eduzo słabsze... co sie okazalo..? wałek rozżadu w 1.5 byl inny niz w abimexie..
-
A bo ty chyba Żuku kładłeś Abimexa na 115C?
-
to byl fiat 86' z lektrycznym wentylatorem nie na pompie jesli to ma znaczenie... nie pamietam ktory silnik niestety dokladnie..
-
A co w tym dziwnego, że na wtrysku zrobił się słabszy niż na gaźniku? Normalka
Gażnik ma podstawowy minus- w zimę ciężko przełączać na lpg, wypalanie paliwa i te sprawy. Lecz silnik ma lepsze osiągi.
-
bylem z tym na hamowni.. na gazniku bylo 77km na wtrysku 51..;)
-
Ło! dobra róznica.
Pewno najwiekszy problem się zrobił z zapłonem przy tej przekładce. Podobno (osobiście nie sprawdzałem, ale będe to robił) dobrze chodzi na wtrysku, ale na klasycznym zapłonie.
-
nieiwem niesprawdzalem na klasycznym.. przekladalem wszystko.. - niema wielkiego problemu ze zaplonem. schemat do lapy - jest w ksiazce "jezdze polonezem" . ja osobiscie nei przekladalem wiazki tylko robilem od nowa swoja bo to szlo do fiata a z poloneza mialem pocieta i niekompletną... wiec wziolem same wtczki a kabelki wszystkie puszczalem sobie sam...
-
Nie chodziło mi o trudność podłaczenia, bo to banał, lecz to niedostosowanie map abimexa z 1,6 do 1,5
-
aha...
no to tak.. i tu wlasnei wychodzi inny walek...
-
A bo ty chyba Żuku kładłeś Abimexa na 115C?
Nieda sie załozyc kola od abimexa do115c ze wzgledu na róznice w silniku który ma łąncuch i inna obudowe rozradu oraz jak dobrze pamietam wał od polonezowskiego na pasku tzn na upartego wszystko sie da ale samo z siebie nie pasuje
-
obudowę rozrządu można wyrzeźbić, gorzej z obejściem filtra odśrodkowego w kole pasowym.
-
Nie chodziło mi o trudność podłaczenia, bo to banał, lecz to niedostosowanie map abimexa z 1,6 do 1,5
to praktycznie bez znaczenia ,ale jezeli juz pchac abimexa zamiast gaznika to tylko na zaplonie rozdzielaczowym ,
zaplon abimexa ma szereg wad i ciezko sie doszukac pozytywow (plusow dodatnich :p ),
jezeli wklada sie boscha to korci zalozenie cewki ,bo to takie latwe i przyjemne jest - tylko przewod trzy zyly,
ale po tym jak jezdzilem abimexem z dolozonym rozdzielaczem ,to z pewnoscia nie wyciagalbym zaplony z GLE przy dokladce wtrysku
-
A jak rozwiązać podłączenie podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu w aparacie? Jest tam we wtrysku miejsce gdzieś żeby to wpiąć?
-
jest kilka opcji - to tak trywialna sprawa,ze szkoda opisywac
-
Przy zapłonie "rozdzielaczowym" dołożonym do abimexa komputer jaki ma udział ? Pozostaje chyba tylko wtrysk ? Aby cewki nie strzelały sobie to zdemontować ? a kable podpięte od modułu pozostawić ?
Chcę wypróbować w swoim abimexie bo kulawo coś jeździ ostatnio...
-
modul musi zostac - chyba ze ktos wymysli jakis emulator,
po odpieciu modulu komp moze nie pracowac