Autor Wątek: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)  (Przeczytany 3662 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« dnia: Październik 21, 2011, 23:11:19 pm »

Offline patrick

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Przejścióweczka :P
Witam, moj abimex padl całkowicie, ale mam do kupienia 1.6gle w cenie złomu ale w stanie bdb oraz nowe sprzęgło, pytanie moje jest takie, co bede musiał przerobic w tym gaznikowcu zeby jezdził na elektronice abimexa? rzecz jasna oprócz korektora dolotowego i wtrysku.
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2011, 19:00:37 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Bo długość trąbienia
Zalezy od stopna wkur*ienia;p

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przerubki)
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2011, 23:49:37 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Zaraz nakrzyczą że było już 19 razy o tym
Masz idealną sytuację. Dwa silniki. Patrzysz i widzisz różnice. Przekładasz co się różni i tyle
Czyli oprócz tego co napisałeś obudowę rozrządu (przy okazji zmieniasz pasek na nowy) i zaślepkę po aparacie i chyba wszystko...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przerubki)
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2011, 10:19:49 am »

kazko kk

  • Gość
Na pierwszy ogień wyciągasz aparat zapłonowy i wkładasz zaślepkę z abimexa, potem wywalasz mechaniczną pompę i zakładasz zaślepkę bo w abimexie jest elektryczna pompa paliwa, a na koniec przekładasz obudowę rozrządu, żeby weszło cpwk i kolektor ssący oraz obudowę termostatu bo w gle jest króciec na górze termostatu, a w abimexie nie ma.

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przerubki)
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2011, 17:49:06 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja przekladalem abimexa  do 1.5.. i nie bylo tak kolorowo..  auto niby palilo od strzala pracowalo ladnie.. ale.. zrobilo si eduzo słabsze... co sie okazalo..?  wałek rozżadu w 1.5 byl inny  niz w abimexie..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przerubki)
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 03, 2011, 18:32:03 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
A bo ty chyba Żuku kładłeś Abimexa na 115C?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przerubki)
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 03, 2011, 18:59:38 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
to byl fiat 86'  z lektrycznym wentylatorem nie na pompie jesli to ma znaczenie... nie pamietam ktory silnik niestety dokladnie..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 03, 2011, 20:31:02 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A co w tym dziwnego, że na wtrysku zrobił się słabszy niż na gaźniku? Normalka
Gażnik ma podstawowy minus- w zimę ciężko przełączać na lpg, wypalanie paliwa i te sprawy. Lecz silnik ma lepsze osiągi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2011, 20:58:18 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
bylem z tym na hamowni.. na gazniku bylo 77km na wtrysku 51..;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2011, 21:22:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ło! dobra róznica.
Pewno najwiekszy problem się zrobił z zapłonem przy tej przekładce. Podobno (osobiście nie sprawdzałem, ale będe to robił) dobrze chodzi na wtrysku, ale na klasycznym zapłonie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2011, 21:55:56 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
nieiwem niesprawdzalem na klasycznym.. przekladalem wszystko.. - niema wielkiego problemu ze zaplonem. schemat do lapy - jest w ksiazce "jezdze polonezem" . ja osobiscie nei przekladalem wiazki tylko robilem od nowa swoja bo to szlo do fiata a z poloneza mialem pocieta i niekompletną... wiec wziolem same wtczki a kabelki wszystkie puszczalem sobie sam...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2011, 22:00:24 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie chodziło mi o trudność podłaczenia, bo to banał, lecz to niedostosowanie map abimexa z 1,6 do 1,5
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2011, 22:27:08 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
aha...

no to tak.. i tu wlasnei wychodzi inny walek...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 03, 2011, 23:54:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A bo ty chyba Żuku kładłeś Abimexa na 115C?
Nieda sie załozyc kola od abimexa do115c ze wzgledu na róznice w silniku który ma łąncuch i inna obudowe rozradu oraz jak dobrze pamietam wał od polonezowskiego na pasku tzn na upartego wszystko sie da ale samo z siebie nie pasuje
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 04, 2011, 00:17:24 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
obudowę rozrządu można wyrzeźbić, gorzej z obejściem filtra odśrodkowego w kole pasowym.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 04, 2011, 00:35:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie chodziło mi o trudność podłaczenia, bo to banał, lecz to niedostosowanie map abimexa z 1,6 do 1,5
to praktycznie bez znaczenia ,ale jezeli juz pchac abimexa zamiast gaznika to tylko na zaplonie rozdzielaczowym ,
zaplon abimexa ma szereg wad i ciezko sie doszukac pozytywow (plusow dodatnich :p ),
jezeli wklada sie boscha to korci zalozenie cewki ,bo to takie latwe i przyjemne jest - tylko przewod trzy zyly,
ale po tym jak jezdzilem abimexem z dolozonym rozdzielaczem ,to z pewnoscia nie wyciagalbym zaplony z GLE przy dokladce wtrysku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 05, 2011, 09:06:19 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A jak rozwiązać podłączenie podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu w aparacie? Jest tam we wtrysku miejsce gdzieś żeby to wpiąć?
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 06, 2011, 00:11:37 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest kilka opcji - to tak trywialna sprawa,ze szkoda opisywac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 06, 2011, 00:40:22 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Przy zapłonie "rozdzielaczowym" dołożonym do abimexa komputer jaki ma udział ? Pozostaje chyba tylko wtrysk ? Aby cewki nie strzelały sobie to zdemontować ? a kable podpięte od modułu pozostawić ?
Chcę wypróbować w swoim abimexie bo kulawo coś jeździ ostatnio...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: 1.6gle zamiast abimexa (potrzebne przeróbki)
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 06, 2011, 22:40:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
modul musi zostac - chyba ze ktos wymysli jakis emulator,
po odpieciu modulu komp moze nie pracowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.