FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: CSR_GTI w Październik 27, 2011, 22:52:51 pm
-
Nie wiem czy temat o czymś takim był czy nie... więc jak coś to przepraszam :P
Jak wiadomo saab i opel mają troche wspolnego. Skrzynia z opla 2.0 8v/16v pasuje do silników z saab'a. Dość tanie sa te silniki na allegro w porównaniu do silników 1.8T rovera. Mocy też sporo 150KM/200KM. Nie mam pod ręką tego silnika ani nigdy nie miałem dlatego mam kilka małych pytań:
1. Skrzynia:
Gdzieś był fiat 125p z 2.0 8v z omegi i skrzynia tez była z omegi. Więc moje pytanie brzmi - dużo trzeba bude ciąć żeby skrzynia do poldka weszła? Czy może podejdzie bez cięcia? Jak z drązkiem zmiany biegów - w którym miejscu wyjdzie? Wał z... macie pomysł?
2. Silnik:
Silnik z saaba jest poprzeczny - jak będzie montowany wzdłuż to konieczna chyba zmiana miski olejowej - czy miska z opla omegi 2.0 podejdzie? Czy smok pompy oleju też jest inaczej ułożony?
3. Elektronika
Immo chyba nie było? Cała wiązka silnika powinna chyba starczyć żeby dziada odpalić?
4. Sprzegło:
Fabryczne sprzegło zgrać sie powinno ze skrzynią z omegi. powinno starczyć.
Wysprzeglik hydrauliczny jest w skrzyni z omegi - czy pompka sprzegła z DF'a to ogarnie?
...na razie tyle pytań. Most na pewno nie wytrzyma długo ale to na razie nie ważne.
-
Co do skrzyni z omego . od r4 jest dość zwarta i powinna bez problemu podejść do DF , Poloneza <lol> silnik zalerzy jaka ma miske w kturym miejscu spływ oleju... na upartego zawsze znajda sie jakies miejsca do przykrecenia łap silnika :d zalerzy z jakich lat chcesz wkładac silnik... raczej na samym poczatku lat 90tych tylko trafiały sie wersjie z bez immo... ale mozna go zawsze wywalic... sprzegło- zalerzy od srednicy zamachu w turbo... ale jesli jest takiej samej srednicy jak w oplu nie powinno byc wiekszych problemow <cwaniak2>
-
http://moto.allegro.pl/silnik-saab-9000-2-0-i1864134746.html
http://moto.allegro.pl/silnik-saab-9-3-99-ys3d-2-0-16v-b204i-gwarancja-i1866180173.html
http://moto.allegro.pl/saab-900-2-0t-97r-silnik-i1877539928.html
http://moto.allegro.pl/saab-900-2-0t-97r-silnik-i1877539928.html#
miska moze by nawet została bez zmian... oba kolektory trzeba dorobic saacy jakis taki zwymyslany... łapy tez było by do czego przykotwiczyc :d ale niech sie wypowiedza inni... :)
-
Kolektor wydech to trzeba by przerobić bo nie wiem czy sie turbo zmieści miedzy fartuch a silnik. Jak cos to turbo w góre może iść. Ssący to aluminium - można by poćwiczyć z cięciem i spawaniem jeśli nic sie nie znajdzie. W jednym linku od Ciebie widać kolektor z przepustnicą z wyjsciem do góry.
Łapy silnika myślałem że z omegi 2.0 podejdą. ;>
-
z omegi raczej nie podejda... tu trzeba zakombinowac z nimi... patrzyłem aukcjie na allegro i sa rozne kolektory ssace najlepszy byłby ten plaski, pewnie w starszych rocznikach był:)
-
Jakby były znane wymiary skrzyni z omegi to by było fajnie. Mam skrzynie z poldolota na wierzchu to bym porównał mniej więcej.
-
Gandzior (czy jakoś tak) wkładał 2.0 z opla omegi do poloneza. Jak saab jest podobny do opla, to lukni w ten temat.
-
Akurat ten przykład nie jest dobry :D
-
a kojarzycie żółtego DF z c20xe tam była skrzynka od omegi b, skrzynka z omegi a różni się od tej z b tylko wysprzęgleniem bo ma zwykłe, kombinuj z tą z a
-
Z omegi A jest na linke? Kurde szukałem po allegro skrzyń z omegi to wszytskie na hydro
-
poszukaj kilku w okolicy omek a całości lub na części połaź po szrotach. zepniesz skrzynkę nawet z letem
-
Z LET'em to na 100% sie zepnie i taki silnik byłby najlepszy... ale znaleźć zdrowego LETa to raz.. a dwa to ich cena. :d
Na razie szukam skrzyni i tanio jakiejś budy żeby przymiarke skrzyni zrobić. Jak wszystko sie uda to na wiosne powinien być silnik. Nie mam na wyłożenie odrazu kasy... wszystko po woli będzie sie kompletowac... teraz jeszcze pieniążki idą w 1.8.
Piszcie swoje spostrzeżenia, doswiadczenia itd... Bardzo bym chciał na wiosne poskłądac drugiego poldona i w nim włąsnie jakieś 200KM... w najgorszym wypadku do skrzyni z omegi zepnie sie C20XE jeśli saab nie wypali.
-
Faktycznie skrzynia z omegi A jest na linke. Jest chyba też krótsza niż z omegi B albo to tylko takie wrażenie.
O taka:
(http://img827.imageshack.us/img827/4499/18728914691.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/18728914691.jpg/)
Powinno też chyba dac rade troche przybliżyć mocowanie drążka zmiany biegów w stronę skrzyni.
-
one się różnią tylko wysprzęgleniem, moim zdanie nie zmieniaj tego mocowania, trochę lektury http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=242920&c=257&f=25&orderby=asc&start=20 (http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=242920&c=257&f=25&orderby=asc&start=20) poczytaj tematy z poldziem z x30xe oraz Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+ myślę że bez klepania młotkiem się nie obejdzie a na temat z silniki z saaba nic nie powiem. wiem, że jeździ lanos 2.3 t ale to stajnia volvo. właśnie może coś z tej stajni. Albo c20xe + jakiś eaton/ turbo
-
HAHA, wbiłem kija w mrowisko wspominając o SAABie :d
Silniki nie są drogie, ale części eksploatacyjne już nie są tak tanie !!!
Mimo tego mam nadzieję ujrzeć poldosaaba, 2.3 mają 230 KM, POWODZENIA :)
-
Skrzynia najlepiej od A (będzie mniej pracy:linka na sprzęgle i prędkościomierzu) wymiarami nie różni się od tej z B ale to już inna skrzyni W tunel wchodzi bez cięcia poza miejscem na lewarek.
Silnik jak już to z takim mocowaniem skrzyni:
http://moto.allegro.pl/silnik-saab-9-3-99-ys3d-2-0-16v-b204i-gwarancja-i1866180173.html
Problemem jest tu koło zamachowe bo powinno być co najmniej trzy razy grubsze może by podpasowało od Vki oplowskiej bo od 2,0 jest na 6 śrub
Łapy do silnika od omegi nie podpasują
kolektor dolotowy powinien się zmieścić
-
tak pokolei, skrzynia pasuje z omy v6, jednak jakakolwiek rzeźba z tym motorem i tą skrzynią nie ma prawa bytowania ( omega potrafi zmielić skrzynie a co dopiero saab o wysokim momencie), przy rwd zostawiasz stare koło saaba, z jakiejś wersji kolektor wchodzi pod rwd, jak nie chce Ci sie szukać można przespawać, sprzęgło jest szansa ze pod pasuje od V6 ( od r4 nie ma co liczyć), łapy trzeba zrobić od nowa, miska raczej też do drobnej presfazji ;) ogólnie to na tyle co zauwazyłem posiadając taki silnik przez krótki czas ;)
-
HAHA, wbiłem kija w mrowisko wspominając o SAABie :d
Pomysł wpadł mi do głowy jak zobaczyłem Vectre z saab'em 250KM pod maską i ze skrzynia z opla. Długo nie myślałem nad tym żeby to zapiąć do skrzyni omegi żeby RWD było... :P
-
w sumie to mam jedno pytanie, na czym zamierzasz to wysterować ?
-
Fabryczny silnik z turbo.. moc zadowalająca... więc fabryczna elektronika sterująca zostanie
-
nie zrozumiałeś pytania, jesteś pewien że T5 bez żadnej korekty odpali w RWD ? bo ja nie ....
-
Zaraz zaraz jakie T5?
Jeśli kompletny osprzęt silnika będzie to czemu miałby nie odpalic?
-
tiptronic T5- jednostka sterująca b204 i b234 , jak chcesz przewalać cały osprzęt to ok, dla mnie mija sie to z celem i okroił go do niezbędnego minimum, ale każdy robi według własnego mniemania ...
-
Jeszcze o tym nie myśle :d ...w miare kompletowania gratów bede myślał.. ale jak masz jakiś pomysł który pomoże to pisz :)
-
napisałem Ci na poprzeniej stronie co moze pomóc w konwersji na rwd, co do elektroniki to w sumie zaczniemy sie tym martwić jak skończysz mechanike ;P oczywiście polecam nie wierzyć we wszystkie mity które narosły wokół tych jednostek ze wytrzmują 500hp w serii bez remontu, choć faktycznie mają nie przeciętną wytrzymałość ;)
-
skrzynia z omegi wchodzi bez problemu, tniesz kawałek podłużnicy, wspawujesz nakretke zeby przykrecic łape i tyle. łape zrobisz ze zwykłego kątownika i wsio. Wszystkie omegi 2.0 8v miały sprzegło na linke. linka z omegi, przerabiasz tylko pedał sprzegła zeby było mocowanie i przy servie trzeba zrobic dystans ze zwykłej rurki bo linka bedzie za długa
http://imageshack.us/photo/my-images/101/dscn4550m.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/199/dscn4553r.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/826/dscn4707.jpg/
Bede w domu to wrzucę rezte zdjęc bo chyba mam zrobione zdjecia mocowania skrzyni jak wsadzałem 2.0 z omy
-
Dzięki Pablo za foty. :) Widać że ze skrzynią nie powinno być problemów. Czas zacząc zbierac graty :d
-
tiptronic T5- jednostka sterująca b204 i b234 , jak chcesz przewalać cały osprzęt to ok, dla mnie mija sie to z celem i okroił go do niezbędnego minimum, ale każdy robi według własnego mniemania ...
hahaha Trionic nie tiptronic <rotfl2>
Skrzynia z omegi raczej jest bezsensu tak jak ktoś wspomniał . Miska do przerzeźbienia . Kolektor dolotowy wejdzie z saaba 900 tylko czapeczke trzeba obrócić . Ogólnie nie wiem ilu z was widziało taki silnik ale one mają 90 mm średnicy tłoka i są DLUGIE . Do tego są dość wysokie więc jak silnik w gródź nie wejdzie to maska się nie zamknie :) . Wyjście z pompy wody trzeba przespawać bo włazi w podłużnice , wyjście na chłodnice jest z tyłu silnika i zabiera tam dobre 6 cm więc nie dojdzie do grodzi silnik . Ogólnie jeśli chodzi tylko o 200 KM to szybciej i taniej będzie uturbić jakiś silnik który w miarę bezboleśnie wchodzi w budę . Z saabem jest naprawde duuzo pier... No i waga ,to jest mega klocek :) .
-
No to faktycznie bardziej sie opłaci C20XE uturbić... :(
-
albo y/z22xe z omegi/frontera lub z22se(speedster/vectra)
-
hahaha Trionic nie tiptronic
faktycznie hahaha, mój błąd ;)
pomysł z turbieniem z22 z opla jest chyba gorszy od pomysłu turbienia ohv-ki ;)
-
Co prawda to prawda, jedyne sensowne turbo to c20xe albo seryjny let, 8v turbic jest bez sensu bo podłubane xe n/a bedzie miało te same osiągi. A turbienie ecoteca.... To nie są prawdziwe silniki opla.... krzyż na droge z zabawą z ecokiblem. Wystarczającym silnikiem jest xe, elastyczny i mocny. W Ładzie 110 którą składałem robi naprawde kosmiczne wrażenie. Porównując z LEtem z kreatora mocy przy cięższej astrze przyspieszenia na pierwszych 3 biegach są podobne z przewagą dla astry. Xe ma zmienione jedynie mapy, podniesioną odcinke i power cupa. Silniki opla to naprawde dobra alternatywa dla wszystkiego.
BTW> Jak jest chetny na leta to mam komplet na swapa w świetnej kondycji za 6 tys
-
w sumie to ja bym sie najbardziej zastanowił na miejscu autora tematu czy warto iść w turbo dla 200 km ?
-
czy warto iść w turbo dla 200 km ?
Warto iść w turbo bo zawsze można podnieść moc. Jeśli silnik ma fabrycznie te 200KM to napewno da rade podnieść je do 220... może 230.. a może nawet 240... Chodzi też o nakład finansowy i moc. Wiadomo że silniki N/A trzeba dużo dłubać żeby wykręcić każdy KM. Silniki z Turbo są łatwiejsze do modyfikacji. I niby te 200KM z R4 turbo po jakimś czasie może sie zmienić w 250KM. Z silnika V6 n/a żeby zrobić 250KM to trzeba już sie nieźle nadłubać.
Taniej byłoby kupić silnik turbo z saab'a z osprzętem i go posadzić niż kupić C20XE i turbić... i tak samo jak trzeba od cholery kasy wydać na LET'a. Niestety z silnikami Saab'a jak widac nie jest tak łatwo jak sie wydaje. Kiedyś myślałem nad 1.8T ale też tanie nie są.
Jedyne sensowne wyjście to chyba wsadzić C20XE i zbierać graty pod turbo.
-
może zamiast sie z tym pierdzielić to wybrać dobrą droge n/a ? http://moto.allegro.pl/komplet-zestaw-swap-silnik-m3-s14-s14b23-bmw-3-e30-i1905245341.html
-
alternatywa bardzo dobra, miejsca wystarczająco, mocy nadmiar i komplec caly co potrzebne także kupowac i wkładać :D
-
A turbienie ecoteca.... To nie są prawdziwe silniki opla.... krzyż na droge z zabawą z ecokiblem
nie wiem dlaczego się zniechęcacie do ecoteców, może dlatego że jeśli chodzi o tuning nie są mocno rozpracowane(polsce oczywiście), ojciec ma vectrę z z22se(tylko i wyłącznie pb) i sobie chwali, na mazdaspeed jest speedster z tymze silnikiem i też go sobie chwali, wiadomo pod turbo trzeba zrobić kapitalke, chyba że silnik nie wymaga inwestycji, a jeśli chodzi o c20xe + turbo to dużo lepsze rozwiązanie niż c20let. No i xe ma ostrzejsze walki od leta, no i jak będziesz sadził c20xe to podłącz to z kompem od laniego 1.6 16v będzie kilka koników
-
laniego 1.6 16v będzie kilka koników
ta i spalanie stukowe które zabije silnik... seryjny komp plus świnka to dużo lepsze rozwiązanie ;)
-
Imo za duzo dywagacji , 200 KM idzie zrobić z każdego wymienionego wyżej silnika opla IMO , czy to NE, XE , XEV . Jedyne czego trzeba to chęć poświęcenia paru nocy dla googla , paru miesięcy na szukanie gratów . Jak miałem jeszcze omege to chodziło mi po głowie uturbić XEVa, to co mnie hamowało to simtec 56 którego bym nie oszukał ecumasterem a w SA nie chciało mi się pchać w tym aucie . Części są mocno zamienne między tymi silnikami i każdy z nich ma jakieś plusy i minusy .
XE - mocne korby i tłoki , ale są dwa czy 3 rodzaje glowic i tylko jeden rodzaj nie pęka
XEV - silnik z plasteliny ale dostępny
NE- tani ale 8v .
Mój pomysł na turbo do pieca z tej rodziny był następujący :
Głowica xev , blok x18xe (mój blok się już nie nadawał na takie zabawy ) , tłoki i korby z xe , śruby w korby arp , dwie uszczelki + przekładka . Do tego sterowanie z XE albo któryś nowszy sterownik z xev który nie sprawia problemów z ecumasterem . Do takiego słupka wieszamy t25 z saaba i robimy 250 KM bez stresów . Ewentualnie jak się znajdzie zdrowe XE to prościej iść w tę strone ale takie coś jak zdrowe XE przestaje powoli w przyrodzie występować .
-
nie wiem dlaczego się zniechęcacie do ecoteców
Jeździc ecokiblem a go dłubać to 2 różne sprawy
-
Widzę że na wiosnę wyjedzie parę polonezów z silnikami opla. Takie ruszenie się pojawiło na ten temat, ciekawe ile z tych planów dojdzie do skutku a jeszcze ile z tego nie będzie druciarsko zrobione.
-
ta i spalanie stukowe które zabije silnik... seryjny komp plus świnka to dużo lepsze rozwiązanie ;)
lanosiarze chwalą to sobie. przy zdrowym silniku daje to 13-15KM bo ten komp na 1.6 ma fajnie ustawione mapy zapłonu. Turbonez. W c20xe najlepsza głowica to cosscat od cosswortha. były też 3 rodzaje kompa. A co do turbienia to to do c20xe dać korby i tłoki od leta mimo, że nie są kute, znaczy się są zrobione podobnie jak te zakute no ale nie są. Pablo ten gość od speedstera będzie obrabiał głowice. ma już przesuniętą odcinkę kilka koni to dało. Bądź co bądź zapierdala nim ostro. Na agc i na acc są opisane modyfikacje ecoteców, ja jak narazie z tych z z22 to miałem doczynienia jako majster tym z ojcowej vectry, frontery jakiegoś łebka, i omegi b fl kumpla ojca głównie jakieś pierdoły.
-
W c20xe najlepsza głowica to cosscat od cosswortha
dodaj jeszcze że jest prawie nie do zdobycia ;) a jak juz sie trafi to zwykle uszkodzona
e dać korby i tłoki od leta mimo, że nie są kute, znaczy się są zrobione podobnie jak te zakute no ale nie są.
wiesz w ogóle o co chodzi z "kutymi" tłokami i korbami ? bo wydaje mi sie ze raczej nie bardzo ...
przy zdrowym silniku daje to 13-15KM bo ten komp na 1.6 ma fajnie ustawione mapy zapłonu.
wyniki z hamowni czy przypuszczenia ?;)
-
korby w lecie i xe ponoć są te takie same , tłok jest wykonany w tej samej technologii tylko że ukształtowanie tloka z xe powoduje że ma wyższy stopień sprężania . Dlatego takie tłoki to fajna opcja do xev pod turbo (sporo uturbionych xe jezdzi z mocami ponad 300 KM ) , xev i xe mają zawory rozstawione pod innym kątem i ponoć przy zakładaniu tłoków xe do xeva trzeba wyciecia pod zawory poprawiać ale do uturbienia gdzie dochodzi dodatkowa uszczelka i przekładka przez co głowica idzie w górę i pewnie można by się obejść bez tego . Z resztą to nie jest problem kwestia jednego wieczora czteropaka kawałka plasteliny żeby to posprawdzać... . Ogólnie pierwszą rzeczą o której należy myśleć przy uturbianiu to sterowanie . Wiadomo ze wszystkim da sie wygrać tylko ze standalonem nakład pracy jest ZNACZNIE większy przy podpięciu i przede wszystkim przy strojeniu .
Dyskusja zeszła na temta opli ale ford ohc też spoko powinien znieść te 200 KM i wchodzi bez bólu . W sumie panewkozjadacz ca18det też powinien sie do poloneza zmieścić i z fabryki jest uturbiony więc odchodzi temat strojenia .
pozdrawiam .
-
Leonek1321, na forum DU jest kilka lanków tak zrobionych, część z nich sprawdzała to na hamowni, c20xe robi w nich robotę, tłoki opisał turbonez. A co do ca18det fajny żart ;)
-
leonidasso, Tobie chodziło o tego kompa w n/a ja myślałem o turbo, zwracam honor ;)
-
sporo uturbionych xe jezdzi z mocami ponad 300 KM
Tylko kogo by było stac na zrobienie takiego XE <mysli>
-
Tylko kogo by było stac na zrobienie takiego XE
oj tak budując wszytsko powoli koszta wcale nie przytłaczają, gorzej jak pod koniec bierze sie do łapy kalkulator ....
-
Cytuj
sporo uturbionych xe jezdzi z mocami ponad 300 KM
Tylko kogo by było stac na zrobienie takiego XE <mysli>
przeciętnie zarabiającego myślącego pasjonata napewno . Nie trzeba kokosów .
-
przecietnie zarabiajacy i myslący pasjonat nie siedział by na forum tylko poszedł go garażu, wziął klucze do reki i zaczął wkładać nowy silnik... A teoretyków tu wiecej niż mrówek w mrowisku :P A moze to a moze tamto ale to nie pasuje, lepiej to ale kolega wujka dziadka brata mówi ze ten silnik jest lepszy
-
przecietnie zarabiajacy i myslący pasjonat nie siedział by na forum tylko poszedł go garażu, wziął klucze do reki i zaczął wkładać nowy silnik... A teoretyków tu wiecej niż mrówek w mrowisku :P A moze to a moze tamto ale to nie pasuje, lepiej to ale kolega wujka dziadka brata mówi ze ten silnik jest lepszy
a to już nie mój problem...
-
przecietnie zarabiajacy i myslący pasjonat nie siedział by na forum tylko poszedł go garażu, wziął klucze do reki i zaczął wkładać nowy silnik... A teoretyków tu wiecej niż mrówek w mrowisku :P A moze to a moze tamto ale to nie pasuje, lepiej to ale kolega wujka dziadka brata mówi ze ten silnik jest lepszy
W końcu ktoś napisał całą prawdę. Też jestem zdania mniej pisać więcej robić.
-
Co to? Fabrycznie to chyba nie było?
Chodzi o te jakby węzę gumowe i opaski zaciskowe.
(http://img155.imageshack.us/img155/4061/1854933262.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/155/1854933262.jpg/)
Swoją drogą fajny pomysł na druciarskie obrócenie kolektora jakby coś :d
-
gumy łaczące flasze kolektora z kolektorem ... w b202 były seryjne
-
w xe byly kute jak rowiez i zwykle tloki. wiec nie wiadomo na co sie trafi poki sie nie przeczyta na denku nr ;) Kute maja ++ (lub +++) na koncu numeru.
-
warto zazbaczyć że b202 ma "skośny blok"
-
Ponieważ miałem styczność z z22se, więc powiem że generalnie fajny silnik ale z wieloma bolączkami. Sam mam taki w bertonie więc nie dość że go naprawiałem to tuningowałem - sam silnik o ile jest dość elastyczny, podatny na tuning - z seryjnego 170km można zrobić dość prosto. Kolektory po właściwych stronach - jak w polonezie.
Wady - jak każdy ecotec - bierze olej, urywają się łańcuchy rozrządu (sam to przerabiałem - ASO - 1500 zł) .
Uturbienie c20xe - banalnie proste - przekładka odprężająca, śruby arp na korby coby powyżej 220km nie poleciała korba bokiem. Kolega ma obecnie 266 km w tigrze na uturbionym c20xe gdzie stawialiśmy to na megasquircie. Koszt uturbienia to - turbo z leta - pewnie koło 1000 zł , odprężenie 300 zł , elektronika do 1000 zł przy stand alone czy ok 700 zł świnka. Do tego orurowanie, wydech , IC oraz kilka pierdół.
-
Wacając do sedna tematu to nie wiem czy na F&F niejaki menzuramenzura nie będzie wkładał Saaba do DFa...
Kij w mrowisko. 200KM Turbo - polecam rovera 2,0T16. Skoro zoltanowi wszedł do DFa N/A to i turbo powinno dać radę. Duży plus jest taki że silnik ze skrzynią jest fabrycznie spięty flanszą więc podpasujesz praktycznie każdą skrzynię RWD ...
-
Wacając do sedna tematu to nie wiem czy na F&F niejaki menzuramenzura nie będzie wkładał Saaba do DFa...
to co zostało z fiata, ciężko jeszcze nazwać fiatem. przy takim zakresie przeróbek, to i big blocka by upchał.
-
Wacając do sedna tematu to nie wiem czy na F&F niejaki menzuramenzura nie będzie wkładał Saaba do DFa...
Jak brałem drzwi to właśnie miałem okazje widzieć jego VVC... i coś tam wspomniane było o saab'ie... tak też mi sie ten pomysł wtedy odrodził na nowo czego skutkiem jest ten temat :d
Duży plus jest taki że silnik ze skrzynią jest fabrycznie spięty flanszą więc podpasujesz praktycznie każdą skrzynię RWD
Szukam jak ta flansza wygląda i nie moge znaleźć... ale rozumiem że da sie dorobić flansze pod każdą skrzynie? Fajna sprawa dla rovero maniaków
-
rozumiem że da sie dorobić flansze pod każdą skrzynie
Powiem więcej. Była seria Landroverów Discovery z silnikiem 2.0 rovera w wersji RWD więc byłoby wszystko co potrzeba. Tylko te koszty...
-
Coś w temacie
http://forums.mantaclub.org/topic/22228-opel-ascona-aero/
-
Patrzac na te foty nie wyglada to zachecajaco. Motor wielki jak cholera, nawet pod odkreceniu oprzetu typu klima/wspomaganie i przeniesienie alternatora wyzej moze byc problem z miejscem. Miska do zrobienia praktycznie od zera i najlepiej ze stali, bo to co ten gosciu uspawał to wydumka na dwa serca. Reszta jak przekrecenie kolektora ssacego, dorobienie wyjscia na termostat to praktycznie kosmetyka. Ewentualnie moze da rade cos podpasowac od tylnionapedowych opli (np kolektor ssacy) aby rzezba była mniejsza
Turbo seryjne widze ze zastosowali podobne jak w 2.3 Volvo - dmucha okolo 0,5 bara wiec jakies mozliwosci sa
-
z opla nic nie podejdzie bo to na szczęście różne historie całkiem . Między podłużnice wchodzi tak że wyjscie z pompy wody wychodzi w podłużnice . Motor jest w pyte długi (cos jak ohv + 1 cylinder ) bo tam są cylindry po 90 mm do tego ten termostat z tylu i miejsca trzeba prawie jak na r6 :). Moje zdanie jest takie , silnik fajny ale na moce 400+ inaczej patenty jak skrzynia opla nie maja żadnego sensu i wszystko się mocno utrudnia . Miska tak jak elwood pisał do zrobienia od 0 na szczęście da się zrobić ją ze stali bo flansza miski jest całkowicie płaska .
pozdrawiam
edit turbo seryjne to tzn downmount czyli wisi pod kolektorem i to eliminuje raczej mozliwosc wykorzystania fabrycznego kol wydechowego . Polonez w tym miejscu jest wąziutki a trzeba jeszcze tam zmieścić łapę silnika .
-
Kolejny link do forum w temacie:
http://www.driftworks.com/forum/drift-car-projects-builds/75806-bmw-touring-build-saab-power.html (http://www.driftworks.com/forum/drift-car-projects-builds/75806-bmw-touring-build-saab-power.html)
Ja tak samo myślę że budowa takieg projektu poniżej 300km jest bez sesu bo sama ilość pracy, wydumek oraz sam fakt że silnik pewnie jest cholernie cięzki nie ma sensu.
W takiej sytuacji łatwiej wsadzić jakąś lancie kappe turbo - 200-300km da się zrobić bez probelmu lub uturbione c20xe/let
-
W najnowszym numerze GT jest opis modyfikacji tych silników
-
Pare linkow do tematu -dopasowanie skrzyni
http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t91657.html
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=35&t=24782&hilit=westfield
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=83716&hl= gotowe flansze pod skrzynie bmw
http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=226&postdays=0&postorder=asc&start=75 tego nie przegladałem jeszcze ale moze tez cos sie przyda
-
(http://images45.fotosik.pl/1204/e155222b9a411a96med.jpg)
Grubo :)
na f&f opis mają
-
Grubo :)
na f&f opis mają
Fajny ale przecież tego już nie da się zarejestrować jako 125p tylko jako sam przypominający fiata.
-
Fajny ale przecież tego już nie da się zarejestrować jako 125p tylko jako sam przypominający fiata.
dobre :D w polsce idzie zarejstrować wszystko, ale nie zrobisz sama z auta z nadanym vinem bez ogromnych nakładów ;)
-
W tym przypadku jak widać będą wykorzystane tylko poszycia tak więc nie ma co się martwić o VIN
-
"Prawie" skończyli :)
(http://images46.fotosik.pl/1287/d434d82494c01a02med.jpg)
(http://images37.fotosik.pl/1292/c00bf55976c10a04med.jpg)
(http://images50.fotosik.pl/1339/2b808d7b4e1712c3med.jpg)
(http://images41.fotosik.pl/1282/5b85a2136aa28edamed.jpg)
(http://images37.fotosik.pl/1298/13f8764c6a7ef3e8med.jpg)
(http://images45.fotosik.pl/1337/08654f23d0523584med.jpg)
(http://images45.fotosik.pl/1337/72a257aa191e83cbmed.jpg)
(http://images38.fotosik.pl/1325/48c272cb67f9af89med.jpg)
Projekt można śledzictutaj:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=243595&c=257&f=25&orderby=asc&start=120
-
zastanawia mnie tylko jak bedzie z geometrią tego wynalazku ....
-
zastanawia mnie tylko jak bedzie z geometrią tego wynalazku ....
pewnie nie gorzej niż geometrią poloneza :D
-
pewnie grubo sie mylisz ;)
-
dla mnie z dupy projekt, niby fiat, ale ile tu z fiata zostało?
-
dla mnie z dupy projekt, niby fiat, ale ile tu z fiata zostało?
a czego Ty się spodziewasz ? Polonez/fiat były zrobione do wożenia kartofli z pola a nie do dużych mocy , co w tym dziwnego ze wszystko wylatuje ? Prawda jest taka że im mniej poloneza w polonezie tym lepiej....
pozdrawiam
-
(http://blastmagazine.com/wp-content/uploads/2011/02/facepalm.jpg)
-
dla mnie z dupy projekt, niby fiat, ale ile tu z fiata zostało?
to nie jest fiat tylko SAM.
-
(http://blastmagazine.com/wp-content/uploads/2011/02/facepalm.jpg)
Wymień jeden element poloneza który się nadaje bez modyfikacji do sportu
EDIT
sam wymysliłem , wycieraczki :)
-
EDIT
sam wymysliłem , wycieraczki :)
Też nie bardzo, powyżej 200 km/h unoszą się :D
W moim aucie też bardzo niewiele z poloneza zostanie.
Projekt bardzo ciekawy, szykuje się mocna konkurencja na drodze :)
-
zastanawia mnie tylko jak bedzie z geometrią tego wynalazku ....
O to się akurat nie martw, bo właściciel wie co robi.
-
może i wie, ale jakoś mnie rama spawana na podłodze nie przekonuje do siebie ;)
-
Wymień jeden element poloneza który się nadaje bez modyfikacji do sportu
moze kierowca jak sie sterydami spasie,
jazda samochodem to nie jest sport ,nawet jak sie przy tym spocisz
co innego roznorakie konkurencje - mysle ze na tle aut seryjnych Polonez mialby bardzo duze szanse w destrakszon derby ;]
-
Praktycznie większość aut turystycznych tak samo jak Polonez/Fiat 125p nadaje się do sportu lub nawet bardziej się nie nadaje :]
Są wyjątki ale te auta budowane są w odwrotnej kolejności czyli auto sportowe ubrane w karoserie auta użytkowego ;p
-
może i wie, ale jakoś mnie rama spawana na podłodze nie przekonuje do siebie
A mnie wręcz przeciwnie. Wiem co mówię, bo jeżeli zna się przynajmniej podstawy ślusarki i się wie do czego służą podstawowe narzędzia, to jest się w stanie naprawdę wiele zbudować (pomijając np. kwestię funduszy, które zawsze można rozłożyć w czasie).
Na pewno to lepsze niż siedzenie i gadanie o tym, co jest dobre a co nie. Jakby wszyscy mieli taki upór i zapał, to na zloty przyjeżdżały by same grube projekty.
Oby więcej takich projektów. Trzymam kciuki.
-
Grzesiek, bo na wszystkich forach jest tak samo. Ktoś zarzuci pomysł, a stado "znawców" i tak powie że się nie da, a taki co o tym nie wie i tak to zrobi.
Przypomina mi to akcję sprzed kilku lat na forum sierrafan, gdzie silnik 2.0 dohc ośmiozaworowy uchodził za nieuturbialnego. Więc pojawił się Kolega Miro spod Szczecina i przedstawił uturbionego fordowskiego dohca :d
Norma i standard.
-
nie wiem, mnie po prostu jakoś ta rama nie przekonuje, ale ja sie nie znam wiec siedze dalej cicho ;) osobiście bardziej ten fiat przypomina mi, nieskończony niestety, projekt eskorta mk3 berkuta, tyle ze tam z wykonaniem nie było najlepiej ;)