FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Thomson#1976 w Listopad 01, 2011, 22:49:44 pm
-
Czy gniazdo elektrycznych szyb umieszczone za zegarami w caro plusie (u mnie w minusie akurat też jest od początku ale to nie o tym) jest zabezpieczone jakimś bezpiecznikiem? W książce do Poldka zauważyłem tylko opis połączenia szyb pod zapalniczkę. Nic nie ma o tej kostce. Można byłoby zrobić zwarcie i się przekonać ale to nie najlepszy pomysł.
-
Jeżeli jest to oryginalnie pod zapalniczkę podpięte (podobno tak jest) to bezpiecznik zapalniczki od tego pewnie służy. ;)
Z instrukcji:
Układ regulacji uchylenia szyb drzwi przednich podłączony jest do obwodu zabezpieczonego bezpiecznikiem 25 A (numer 8 - w centralce elektrycznej.)
Więc może jednak osobno jest. :P
No wg. instrukcji bezpiecznik nr. 8 to właśnie awaryjne. :)
-
Tak, jest zabezpieczony bezpiecznikiem, znajdującym się w puszcze bezpieczników, tym samym, który odpowiada za np. światła awaryjne. Sprawdzone organoleptycznie - raz zwarłem przypadkiem dwa styki od elektrycznych szyb, podłączonych pod kostkę za stacyjką i wyżej wspomniany bezpiecznik 25A się przepalił.
-
Też się zastanawiałem że może być ten sam co zapalniczki bo przewód jest taki charakterystyczny fioletowy <lol2>
Jest od tego jakiś osobny przekaźnik? Swoją drogą zapalniczkę też można byłoby przez to podpiąć bo działa w Poldzie cały czas (nie wiem jak w plusie). Tylko przydałoby się to dodatkowe położenie kluczyka w stacyjce przed zapłonem :-)
-
Jest od tego jakiś osobny przekaźnik? Swoją drogą zapalniczkę też można byłoby przez to podpiąć bo działa w Poldzie cały czas (nie wiem jak w plusie). Tylko przydałoby się to dodatkowe położenie kluczyka w stacyjce przed zapłonem
trzeba wtedy awaryjne odłaczyć od tego zasilania, bo awaryjne muszą działać również na wyłaczonym zapłonie.
-
Czy za tą wtyczke odpowiada któryś przekaźnik z centralki czy jest on może gdzieś indziej?miałem w rękach ze dwie wiązki od caro ale w żadnej nie było tej kostki więc nie wiem gdzie jej przewody idą dokładnie.
-
Nie ma żadnego przekaźnika.W kostce masz trzy przewody
1-podświetlanie przycisków po przekręceniu stacyjki
2-masa
3-stały plus podłączony pod ten sam obwód co światła awaryjne,zegar,zapalniczka
-
Wtedy zapalniczka i szybki działałyby na równi. Tymczasem zapalniczka działa cały czas a szybki tylko po przekręceniu kluczyka. Wcześniej miałem wiązke podłączoną pod zapalniczke i szyby latały na wyłączonym zapłonie ale ze względów bezpieczeństwa podpiąłem je do tej wtyczki za zegarami. I zastanawiam się gdzie jest ona podłączona. Jeśli bezpiecznik jest ten sam to pozostaje przekaźnik który który rozłącza rozgałęziony przewód od zapalniczki idący do tej wtyczki. Mógłby być jeszcze dany + ze stacyjki ale to wtedy nie byłoby chyba pod tym samym bezpiecznikiem.
-
U mnie w Plusie szybki podpięte w fabryczne miejsce działają cały czas. Niezależnie od tego czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma.
-
Wtedy zapalniczka i szybki działałyby na równi. Tymczasem zapalniczka działa cały czas a szybki tylko po przekręceniu kluczyka
to musiałeś plusy pomylić, a podświetlenia nie masz teraz cały czas?
-
Dziwna sprawa z tym jest. Nie pamiętam ale chyba tu na forum gdzieś czytałem o tej kostce i nie przepinałbym wiązki z pod zapalniczki za zegary tylko dlatego aby byłą tam wpięta tylko zależało mi na działaniu szybek pod zapłonem. Zanim naprawiłem przełączniki to szyba potrafiła sama odsunąć się do dołu stąd to wszystko. A teraz jest wszystko ok ale bardzo mnie ciekawi to podłączenie.
EDIT: Podświetlenie również mam z zapłonem
Podłączony mam każdy przewód osobno do tej wtyczki. A i zapomniałem napisać że jak zapalniczka podświetla się oryginalnie ze światłami i przełącznikami szyb też gdy ich wiązka jest z zapalniczką, tak teraz mam podświetlenie z zapłonem. Jak dla mnie lepiej. Podświetlenie zapalniczki pociągnąłem od ideogramów nagrzewnicy a podświetlenie zapalniczki dałem do radia. Teraz mam całe podświetlenie konsoli po przekręceniu kluczyka i podświetlanie wyłączonego radia z włączeniem świateł. Ale to nie ma nic wspólnego z tą kostką bo przerobiłem to dosyć niedawno, dużo później niż zabieg z podpięciem szybek za zegary.
Nic nie pomyliłem, mam dokładnie opisane przejście z wiązki szyb minus do wiązki plus za zegary które opracowałem sobie na podstawie fotki wiązki plus w google i na Allegro. Wykluczam przypadkowe podpięcie kabli. Poza tym przewód podświetlenia jest duuuuużo cieńszy niż plusowy do zasilania siłowników więc przez pomyłkowe podłączenie można byłoby coś upalić.
-
Poza tym przewód podświetlenia jest duuuuużo cieńszy niż plusowy do zasilania siłowników więc przez pomyłkowe podłączenie można byłoby coś upalić.
a wiązke masz oryginalną? u mnie wszystkie przewody od szyb mają tą samą grubość
-
Nic nie wygląda na samoróbkę. Pozwolę sobie użyć zdjęcia jednego kolegi z forum który zamieszczał opis montażu el.szybek. http://img212.imageshack.us/img212/4490/zaczeelektrycznychszybst0.jpg Moja wtyczka za zegarami ma inne kolory przewodów. Na pewno jest tam fioletowy identyczny jak ten idący do zapalniczki.
Jeśli chodzi o instalację w aucie to zauważyłem fajną sprawę której nie ma <lol2>. Mam miejsce na bezpiecznik w centralce od podgrzewania foteli. Narysowany jest na klapce centralki razem z innymi ideogramami. Wszystko oryginalnie. Czy ta wtyczka może być z tym związana? Jeszcze chyba w tej wtyczce były 4 przewody a wykorzystane mam 3, tak jakbym tam wpiął oryginalną wiązke szyb od plusa.
-
Bo to jest wtyczka od wiązki podgrzewanych foteli a nie elektrycznych szyb i w niej są 4 przewody.Ty powinieneś mieć taką wiązkę
http://allegro.pl/nowa-wiazka-elektrycznych-szyb-do-polonez-minus-i1898085879.html podpinaną do zapalniczki.
-
W minusie też oryginalnie szyby powinny chodzić cały czas (nie tylko po przekręceniu kluczyka). :)
-
Grizli : Mam kilka tych wiązek od minusa więc pozwoliłem sobie jedną przerobić zarabiając jej konektory we wtyczce przełącznika do dłuższych przewodów i wyszła mi wiązka plus. Także wniosek z tego taki że jak się podepnie wiązkę szyb plusową do kostki podgrzewania foteli to szybki razem z podświetleniem działają nam super sprawnie tylko po przekręceniu kluczyka. Tak to wygląda u mnie:
http://img21.imageshack.us/img21/2518/zdjcie0468fd.jpg
Czy ta wtyczka 3pinowa mała nie jest czasem od el.lusterek? <lol>
No i faktycznie po wyciągnięciu bezpiecznika od podgrzewania foteli szyby nie działąją (podświetlenie przełączników jest).
http://img829.imageshack.us/img829/650/zdjcie0470.jpg
Ten jakby mostek na bezpieczniku okazał się być podłączonym plusem do zasilania centralki lpg, jakiś magik sobie uprościł <uoee> trzeba będzie to poprawić :-)
No dobra ale co dalej, instalacja foteli jest tak sobie w moim Poldku czy kiedyś to było w użyciu?
Myslałem żeby założyć w przyszłości podgrzewacze foteli, będe się musiał dowiedzieć czegoś o tej kostce jeszcze bo nie ma sensu chyba robić drugiej instalacji foteli jak ta już jest. Ale to już pewnie w innym temacie...
-
Nie wiem czym się podniecać u mnie w atu są wiązka od podgrzewania foteli i do el.lusterek. W niektórych rocznikach i modelach Caro też była pełna wiązka i był o tym nie raz.
PS
Jeżeli chcesz w przyszłości robić podgrzewanie foteli to i tak lepiej zmienić kable na grubsze bo na tych są straty prądu.
-
Dobra już znalazłem :D
-
znalazłem coś takiego http://img403.imageshack.us/img403/1933/schematel9yx.png myślę, że dodanie tego przekaźnika trochę by odciązyło instalację.
-
Jak już bawić się w coś co ma odciążyć szybki to lepiej założyć coś takiego: http://www.mastertrade.pl/modul-domykania-szyb-mikroprocesorowy-proxima-p-505.html
-
Nad odciążeniem będę myślał bardziej jak założe el.szybki na tył.na razie tak jak jest w zupełności wystarcza
-
Jak już bawić się w coś co ma odciążyć szybki to lepiej założyć coś takiego: http://www.mastertrade.pl/modul-domykania-szyb-mikroprocesorowy-proxima-p-505.html
Mam i polecam:)
-
Cytat: PiatasE w Wczoraj o 20:56:38
Jak już bawić się w coś co ma odciążyć szybki to lepiej założyć coś takiego: http://www.mastertrade.pl/modul-domykania-szyb-mikroprocesorowy-proxima-p-505.html
Mam i polecam:)
A jak wygląda montaż do przycisków bo podłączam pod każdy kabel co leci do silniczka szyby i dwa są do przycisku i nad tym się zastanawiam?
-
(http://img27.imageshack.us/img27/9645/ssm2z.jpg)
-
To mam, ale jak wygląda podłączenie w praktyce?
-
To mam, ale jak wygląda podłączenie w praktyce?
Ale o co pytasz?Na każdą szybę moduł ma po 4 przewody 2 które podpinasz pod przycisk i dwa do których wpinasz przewody do silnika.
Działa to jak na tym filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=v5OsXsZmcNg
-
No właśnie, też chętnie bym takie cos sobie zalozył, tylko właśnie mi też chodzi o przyciski, wszystko zostawiamy jak jest czyli stały 12V i podświetlenie, ucinamy kable do silników i podmieniamy te od masy na te z centralki ? a najlepiej napisz dokładnie pod które piny sie podpiąć w standardowym przycisku czyli układ
_ wyjscie na silnik
_ +12v
| | masa masa
_ podswietlenie
_ wyjscie na silnik
-
Ehh tu nic nie ma do rozumienia,proste jak budowa cepa...sterownik ma na każdą stronę po 4 przewody (2 sterujące i 2 wyjścia na silnik).Odpinasz od przycisku kable idące do silnika i w to miejsce wpinasz kable ze sterownika(sterujące)a do przewodów idących do silnika podłączasz przewody ze sterownika z wyjściem na silnik.Reszta w przycisku pozostaje tak samo.Oczywiście do sterownika musisz podpiąc zasilanie i wyjscie aktywnej masy z alarmu
-
Super, dzięki, a co jeśli mam 2 przyciski na prawą strone (jeden w podłokietniku) i tak to wygląda:
(http://trojanowskipawel.w.interii.pl/Projekty/elszyby.png)
Jak to podłączyć żeby nie przesadzać z ilością kabli w peszlu (a już jest troche).
-
(http://img834.imageshack.us/img834/6219/elszyby.png)
-
Kurcze czyli tak jak myślałem zamiast 4 będzie musiało przejść 8 przewodów a już jest mega ciasno, chyba zrezygnuje jednak z tego.
-
Przewody do przycisku mogą być cieniutkie bo jedynie do czego służą po montażu modułu to podświetlanie przycisku i sterowanie.Dwa grubsze przewody to od sterownika do silnika więc żaden problem z upchnięciem tego.
-
Występują te moduły (PROXIMA) z wyjściami na 4 drzwi czy trzeba od razu dwa kupować? :P
Tak w ogóle to bardzo fajna sprawa to jest, zastąpi mi to przekaźniki które miałem w planie po dorwaniu siłowników na tył a i funkcje przydatne ma <spoko>
Edit: Już znalazłem fajny opis działąnia tego modułu:
Sterownik PROXIMA MCS
Specjalistyczny domykacz szyb samochodowych z automatem - więcej funkcji niż w wyposażeniu fabrycznym.
Oprócz standardowego domykania szyb, posiada dodatkowe opcje, m.inn:
* Auto - zamykanie z przycisków
* Auto - otwieranie z przycisków
* Funkcja - wietrzenie kabiny ( otwieranie szyb do poziomu przed załączeniem alarmu )
* Funkcja - blokada domykania ( tylko z alarmem Proxima )
Sterownik zmienia manualne działanie przycisków domykania szyb w automatyczne oraz posiada dodatkowe funkcje z chwilą włączania alarmu bądź zamykania centralnego zamka.
Urządzenie współpracuje z dowolnym autoalarmem lub sterownikiem centralnego zamka.
Inteligentny obwód wykrywa każde niepoprawnie działające lub zablokowane okno i w razie potrzeby wstrzymuje zasilanie, aby nie uszkodzić obwodu (lub np. przyciśniętej dłoni), zapobiega to również przeciążeniu akumulatora lub silników domykających okna.
Domykacz szyb PROXIMA MCS posiada następujące cechy:
* Zmienia działanie oryginalnych samochodowych przycisków .
* Szybkie zamykanie - po krótkim naciśnięciu przycisku ZAMKNIJ.
* Szybkie otwieranie - po krótkim naciśnięciu przycisku OTWÓRZ.
* Przerywanie zamykania lub otwierania - krótkie naciśnięcie klawisza ZAMKNIJ/OTWÓRZ.
* Możliwość pozostawienia niedomkniętych szyb po uzbrojeniu autoalarmu (tylko z autoalarmem PROXIMA).
* Automatyczna nauka czasu otwierania i zamykania szyb.
* Programowanie pięciu opcji.
* Po dłuższym przytrzymaniu klawisza ZAMKNIJ lub OTWÓRZ szyba zamyka/otwiera się tak długo, jak długo trzymany jest klawisz.
* Domknięcie szyb po włączeniu, oraz otwarcie po wyłączeniu systemu alarmowego w czasie do 15 minut, lub 1 godziny (opcja). Po przekroczeniu ustawionego limitu czasu szyby nie zostaną otwarte (funkcja aktywna we współpracy z dowolnym systemem alarmowym posiadającym sygnał aktywnej masy po uzbrojeniu).
* Jeżeli system ma domykać przednie i tylne szyby, należy zastosować drugi domykacz który zamykanie drugiej pary szyb realizuje po 15 sekundach po domknięciu pierwszej pary. Rozkłada to obciążenie akumulatora, ponieważ podczas domykania następuje duży pobór prądu.
* Sterownik automatycznie rozpoznaje i obsługuje silniki szyb sterowane zarówno +12 jak i -12V.
Mi się to podoba <lol>
-
Występują te moduły (PROXIMA) z wyjściami na 4 drzwi czy trzeba od razu dwa kupować? :P
Tak w ogóle to bardzo fajna sprawa to jest, zastąpi mi to przekaźniki które miałem w planie po dorwaniu siłowników na tył a i funkcje przydatne ma <spoko>
Edit: Już znalazłem fajny opis działąnia tego modułu:
Sterownik PROXIMA MCS
To jest dokładnie to samo co SSM 2
-
Właśnie pozyskałem instrukcję do Proximy SSM2 od Pana z obsługi technicznej z proxima.pl.
Może się komuś przyda:
http://www.sendspace.pl/file/c9d2c842a9c7414197db241
-
Czyli jak dobrze kumam, zamiast kombinować instalacje szybek na 4 przekaźnikach (zeby sie przyciski nie wypalały), kupuje ten moduł, podłączam i nie dosc ze przyciski odpoczywaja, to jeszcze mam kupe bajerow ? :D
-
Czyli jak dobrze kumam, zamiast kombinować instalacje szybek na 4 przekaźnikach (zeby sie przyciski nie wypalały), kupuje ten moduł, podłączam i nie dosc ze przyciski odpoczywaja, to jeszcze mam kupe bajerow ? :D
Tak. Sam mam i ogólnie jest spoko.
-
No to gitara :)
-
Ja też właśnie zamówiłem moduł i czekam na przesyłke. Schemat mojego centralnego zamka wygląda tak:
(http://www.tomas.com.pl/allegro/centralny/central.jpg)
Czy bede pod niego mógł podpiąć domykanie ? I takie pytanie z ciekawości, może ktoś się orientuje, po co jest tam wyprowadzenie na światło hamulca i krańcówki drzwiowe ? W ogóle tego nie podłączałem i działa, bo klakson (lub bagażnik) ma oddzielny przycisk na pilocie to wiem.
-
krańcówki drzwiowe ?
Razem z otworzeniem drzwi alarm się włącza. Domykanie będziesz mógł podpiąć, bo tylko masę musisz znaleźć która pojawia się po włączeniu alarmu.
Masę sterującą do modułu szyb bierze się z wyjścia ,,zamknij,, sterowania zamkami w alarmie.
-
Że tak się wtrącę. Jest sens kupowania takiego najtańszego modułu: http://allegro.pl/modul-domykania-4-szyb-elektrycznych-uniwersalny-i2027968027.html ?
Kwestia podłączenie nie problem, tylko czy to ogarnie i będzie bez awaryjne w połączeniu z podnośnikami poloneza?
-
Razem z otworzeniem drzwi alarm się włącza.
Ale to jest tylko moduł centralnego zamka to co to ma do alarmu, chyba ze jak podlacze syrenke w miejsce gdzie zaznaczone to to bedzie tak działać jak alarm? Że tak się wtrącę. Jest sens kupowania takiego najtańszego modułu
Nie ma sensu bo w tych najtańszych masz tylko domykanie, w tym z proximy masz całe sterowanie szybami co naprawde jest przydatne.
-
Cytat: PiatasE w Dzisiaj o 22:15:48
Razem z otworzeniem drzwi alarm się włącza.
Ale to jest tylko moduł centralnego zamka to co to ma do alarmu, chyba ze jak podlacze syrenke w miejsce gdzie zaznaczone to to bedzie tak dzi
Jesteś pewien że to schemat od twojego modułu centralnego zamka? Tak bardzo elektryczny nie jestem, ale co tam trzeba do stacyjki podpiąć. Bo taki zwykły centralny to powinien mieć stały plus, stałą masę, pod siłowniki, no i ewentualnie kierunki i jakaś dioda że niby włączony jest alarm. A tu masz jeszcze coś do stacyjki(odcięcie), do hamulca(??), do krańcówek.
-
Podany wcześniej schemat dotyczy również alarmu (ten dodany przez Trojana)
-
Kupowałem tutaj, http://allegro.pl/centralny-zamek-4d-2x-pilot-z-funckcja-alarm-i2045305586.html ale fakt pisze coś ze z funkcją alarmu, w pudełku była tylko ta instrukcja co podałem i nie mam pojęcia po co podlaczac sie do hamulca, kiedys poeksperymentuje, podlacze drzwi i syrenke i zobaczymy. Chociaz tam jest opcja podpiecia tez silownika do bagaznika zamiast syrenki to co bedzie, ktos otworzy drzwi to mu sie bagażnik otworzy ? :)