FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Kris_phone_xp w Listopad 05, 2011, 00:06:06 am
-
Zastanawiam się nad różnicami jakie są miedzy tymi dwoma samochodami, oraz co szybciej pada w każdym modelu. Jak się komuś coś przypomni prosiłbym aby umieśił to w tym wątku <spoko>:
Rzeczy widoczne gołym okiem wprowadzone przez koreańców:
-zderzaki
-deska rozdzielcza
-przekładnia kierownicza z fabrycznym wspomaganiem w +, w - tylko opcja
-listwy drzwiowe w kolorze nadwozia w +
-klamki + w kolorze nadwozia, owalne, ten sam klucz co w stacyjce, mało trwałe w - stare, czarne wytrzymałe klamki z oddzielnym kluczem pasującym w jednej pozycji
-blenda tylnej klapy w +
-kołpaki
-nowe wzory tapicerki i boczków
-kierownica
-gril i kształt noska
-plastikowe progi w kolorze w +, czarne w -
Inne mniej zauważalne:
-komputer w - za schowkiem, w + gsi pod fotelem kierowcy, w + na boschu pod maską
-kanapa w każdym - wysłana od strony bagażnika wykładziną, w + najczęściej goła blacha, czasem wykładzina
-inne chlapacze(nie pasują zamiennie)
-pojemnik na płyn spryskiwaczy w +, w - worek
-filtr paliwa w - pod maską, łatwy do wymiany, w + w okolicach bagażnika, zapieka sie na śrubach
-fabryczny immobiliser w + gsi i 3 kluczyki pasujące w każdej pozycji, w - brak immo, kluczyk średnio wygodny fabrycznie 2szt
-układ ogrzewania z mocniejszym podmuchiem inną nagrzewnicą i zamkniętym obiegiem w +, w - układ sterowany klapkami, inna nagrzewnica
-podłużnice w + szybciej gniją(prosze o potwierdzenie)
-w - silniki ohv 1.6 na abimexie, w + ohv 1.6 na boschu lub na wielopunkcie(gsi)
-ori wiązka el szyb o rożnych długościach w + i -
-inna zaślepka el lusterek w środku auta w + i -
-fotele przód w - przesuwane najczęściej za pomocą wygodnej rączki szerokiej na cały fotel, w + niewygodna wajcha na samym rogu fotela
-podpórka na nogę w +, w - brak
-automatyczne kasowanie luzów w silnikach plusowych (hydropopychacze), w - brak
- w + kontrolka przepalonych żarówek stopu oraz pozostałych, w - tylko kontrolka przepalonych żarówek stopu
-
Jak już porównania, to dokładniej. Wspomaganie było też w tzw. minusie. Komputer w plusie bosch był pod maską, nie było 3 kluczyków i immo. Wykładzina na kanapie to też różnie. Czasami blacha, czasami tapicerka.
Niewygodna wajcha, była też w minusach.(choć nie wiem co w niej niewygodnego)
Zapomniałeś ( w wersji plus) o "podpórce" na lewą nogę, kontrolce przepalonych żarówek, hydropopychaczach w każdym silniku.
-
Właśnie o coś takiego mi chodziło, aby stworzyć takie porównanie, a że jestem nieomylny będe wszystko uaktualniał, o wspomaganiu wiedziałem ale wypadło mi z głowy:P
A ta wajcha wg mnie jest niewygodna np chcąc z miejsca kierowcy przesunąć fotel pasażera zanim wsiądzie, dużo przy tym gimnastyki, z tą długą rączką naciskasz i tyle, a z tą trzeba się wyginać bo jest obok drzwi,
-
W plusach tez często przygasają kontrolki przy naciśnięciu stopu/włączeniu kierunkowskazu ;)
-
Hmm, co mi jeszcze przychodzi do głowy
- brak wspomagania w większości + z silnikiem rover (bywały fabryczne, ale rzadko)
- inna kolorystycznie i materiałowo tylna półka
- inne pasy bezpieczeństwa, w + częściej już z wąskimi klamrami
- korektor siły hamowania wywalony w + z okolic serwa pod spód
- przy roverach różne chwyty powietrza dla filtra, w- podłużny, w + rura jak od trąby :d
- inne rozwiązanie haka holowniczego z tyłu, w - na środku i wypuszczony ze zderzaka, w + ucho schowane po prawej
-
W Atu Roverze też był rogal tak jak w Plusach.
Trzeba jeszcze dodać o przednim pasie i belce pod chłodnicą. Zostały odchudzone (co widać najlepiej przy K16).
Wykładzina na tylnej kanapie do 1998.
-
Atu Plus po 2000r. Nowe większe zagłówki z przodu. Tylne bez zmian i takie same jak w Atu.
-
Inna szyba przednia w +, zaciemniona na całym obwodzie, w - tylko na górze.
Ostanie + miały też chyba zmienioną blendę z tyłu?
A rogala na pewno nie było na początku.
-
Od drugiej połowy 2000 blenda produkowana przez Lider Krispol.
-
PN Plusy - pękająca balacha przy zamku w przednich drzwiach i oczywiście przedni pas. Czy oznaczałoby to, że na całe auto zaoszczędzono blachy?
-
Plusy ogólnie mają cieńszą blachę.
-
PN Plusy - pękająca balacha przy zamku w przednich drzwiach i oczywiście przedni pas. Czy oznaczałoby to, że na całe auto zaoszczędzono blachy?
fakt... duża wada plusów.
Choć ja mam boscha i mam 182tys na liczniku a drazki jeszcze fabryczne nie spawane tak samo blacha w drzwiach, no ale może to tdlatego że jest to jedna z pierwszych sztuk, jest on z marca 97' i miedzy moja caroówką minus 97' rover dawcą, bylo jakies 900szt roznicy w nr nadwozia :)
-
W moim plusie (maj 97) co miał 280000km też blacha przy zamku była dobra, ale mocowania drążków już nie.
-
u mnie w atu+ z listopada '97 100tyś. drążki całe, a w caro+ po 200tyś przelotu i jeden drążek puszczał.
-
jeśli chodzi o pękającą blachę przy zamku w przednich drzwiach to i u mnie się to pojawiło...w PN Caro 1.6 z 1996, a więc "minus"