Autor Wątek: Porównanie atu - z atu +  (Przeczytany 3325 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Porównanie atu - z atu +
« dnia: Listopad 05, 2011, 00:06:06 am »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Zastanawiam się nad różnicami jakie są miedzy tymi dwoma samochodami, oraz co szybciej pada w każdym modelu. Jak się komuś coś przypomni prosiłbym aby umieśił to w tym wątku <spoko>:
Rzeczy widoczne gołym okiem wprowadzone przez koreańców:
-zderzaki
-deska rozdzielcza
-przekładnia kierownicza z fabrycznym wspomaganiem w +, w - tylko opcja
-listwy drzwiowe w kolorze nadwozia w +
-klamki + w kolorze nadwozia, owalne, ten sam klucz co w stacyjce, mało trwałe w - stare, czarne wytrzymałe klamki z oddzielnym kluczem pasującym w jednej pozycji
-blenda tylnej klapy w +
-kołpaki
-nowe wzory tapicerki i boczków
-kierownica
-gril i kształt noska
-plastikowe progi w kolorze w +, czarne w -
Inne mniej zauważalne:
-komputer w - za schowkiem, w + gsi pod fotelem kierowcy, w + na boschu pod maską
-kanapa w każdym - wysłana od strony bagażnika wykładziną, w + najczęściej goła blacha, czasem wykładzina
-inne chlapacze(nie pasują zamiennie)
-pojemnik na płyn spryskiwaczy w +, w - worek
-filtr paliwa w - pod maską, łatwy do wymiany, w + w okolicach bagażnika, zapieka sie na śrubach
-fabryczny immobiliser w + gsi i 3 kluczyki pasujące w każdej pozycji, w - brak immo, kluczyk średnio wygodny  fabrycznie 2szt
-układ ogrzewania z mocniejszym podmuchiem inną nagrzewnicą i zamkniętym obiegiem w +, w - układ sterowany klapkami, inna nagrzewnica
-podłużnice w + szybciej gniją(prosze o potwierdzenie)
-w - silniki ohv 1.6 na abimexie, w + ohv 1.6 na boschu lub na wielopunkcie(gsi)
-ori wiązka el szyb o rożnych długościach w + i -
-inna zaślepka el lusterek w środku auta w + i -
-fotele przód w - przesuwane najczęściej za pomocą wygodnej rączki szerokiej na cały fotel, w + niewygodna wajcha na samym rogu fotela
-podpórka na nogę w +, w - brak
-automatyczne kasowanie luzów w silnikach plusowych (hydropopychacze), w - brak
- w + kontrolka przepalonych żarówek stopu oraz pozostałych, w - tylko kontrolka przepalonych żarówek stopu
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 01:04:38 am wysłana przez Kris_phone_xp »
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2011, 00:26:20 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Jak już porównania, to dokładniej. Wspomaganie było też w tzw. minusie. Komputer w plusie bosch był pod maską, nie było 3 kluczyków i immo. Wykładzina na kanapie to też różnie. Czasami blacha, czasami tapicerka.

Niewygodna wajcha, była też w minusach.(choć nie wiem co w niej niewygodnego)


Zapomniałeś ( w wersji plus) o "podpórce" na lewą nogę, kontrolce przepalonych żarówek, hydropopychaczach w każdym silniku.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 00:28:45 am wysłana przez utek »

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2011, 00:50:22 am »

Offline Kris_phone_xp

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu'96 GLI Only PB WhiTe & RoSt & Omega A'92 + LPG with BLOS
Właśnie o coś takiego mi chodziło, aby stworzyć takie porównanie, a że jestem nieomylny będe wszystko uaktualniał, o wspomaganiu wiedziałem ale wypadło mi z głowy:P


A ta wajcha wg mnie jest niewygodna np chcąc z miejsca kierowcy przesunąć fotel pasażera zanim wsiądzie, dużo przy tym gimnastyki, z tą długą rączką naciskasz i tyle, a z tą trzeba się wyginać bo jest obok drzwi,
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 00:52:20 am wysłana przez Kris_phone_xp »
"Koło jest okrągłe i ma dwa końce"hahahah

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2011, 12:58:37 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
W plusach tez często przygasają kontrolki przy naciśnięciu stopu/włączeniu kierunkowskazu ;)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2011, 13:27:51 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Hmm, co mi jeszcze przychodzi do głowy
- brak wspomagania w większości + z silnikiem rover (bywały fabryczne, ale rzadko)
- inna kolorystycznie i materiałowo tylna półka
- inne pasy bezpieczeństwa, w + częściej już z wąskimi klamrami
- korektor siły hamowania wywalony w + z okolic serwa pod spód
- przy roverach różne chwyty powietrza dla filtra, w- podłużny, w + rura jak od trąby :d
- inne rozwiązanie haka holowniczego z tyłu, w - na środku i wypuszczony ze zderzaka, w + ucho schowane po prawej
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2011, 13:49:53 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W Atu Roverze też był rogal tak jak w Plusach.

Trzeba jeszcze dodać o przednim pasie i belce pod chłodnicą. Zostały odchudzone (co widać najlepiej przy K16).

Wykładzina na tylnej kanapie do 1998.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2011, 16:09:12 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Atu Plus po 2000r. Nowe większe zagłówki z przodu. Tylne bez zmian i takie same jak w Atu.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2011, 16:52:22 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Inna szyba przednia w +, zaciemniona na całym obwodzie, w - tylko na górze.
Ostanie + miały też chyba zmienioną blendę z tyłu?
A rogala na pewno nie było na początku.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2011, 17:07:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Od drugiej połowy 2000 blenda produkowana przez Lider Krispol.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 05, 2011, 17:51:54 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
PN Plusy - pękająca balacha przy zamku w przednich drzwiach i oczywiście przedni pas. Czy oznaczałoby to, że na całe auto zaoszczędzono blachy?
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 21:25:11 pm wysłana przez utek »

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 05, 2011, 19:55:08 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Plusy ogólnie mają cieńszą blachę.

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 06, 2011, 09:15:41 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
PN Plusy - pękająca balacha przy zamku w przednich drzwiach i oczywiście przedni pas. Czy oznaczałoby to, że na całe auto zaoszczędzono blachy?
fakt... duża wada plusów.
Choć ja mam boscha i mam 182tys na liczniku a drazki jeszcze fabryczne nie spawane tak samo blacha w drzwiach, no ale może to tdlatego że jest to jedna z pierwszych sztuk, jest on z marca 97' i miedzy moja caroówką minus 97' rover dawcą, bylo jakies 900szt roznicy w nr nadwozia :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2011, 09:49:17 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
W moim plusie (maj 97) co miał 280000km też blacha przy zamku była dobra, ale mocowania drążków już nie.

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2011, 20:04:02 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
u mnie w atu+ z listopada '97 100tyś. drążki całe, a w caro+ po 200tyś przelotu i jeden drążek puszczał.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Porównanie atu - z atu +
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2011, 20:11:15 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
jeśli chodzi o pękającą blachę przy zamku w przednich drzwiach to i u mnie się to pojawiło...w PN Caro 1.6 z 1996, a więc "minus"