FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Rafał w Listopad 07, 2011, 11:16:18 am
-
Otwarłem sobie właśnie katalog Filtrona i owy producent pokazuje do Poloneza 1.4 16V 2 typy filtra oleju. Do wersji bez katalizatora - OP580/7, do wersji z katalizatorem - OP580. Tylko co ma katalizator do filtra oleju, a właściwie to jego długości, bo tylko tym się różnią... ?
-
Patrz a człowiek uczy się całe życie...
Ja ostatnio kupuje do rovera 214 ;) (jakby to robiło jakąś różnicę).
-
W przypadku Roverów każde K16 ma zalecany OP580/7 czyli ten dłuższy...
-
u mnie jest coś takiego:
dla filtra op580
Wysokosć- [mm] 85
Wymiar -gwintu UNF 13/16‘‘-16
średnica zewnętrzna [mm] -76,5
Rodzaj zaworu- zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra- Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 -z zaworem zwrotnym
dla op580/7
Wysokosć [mm] -95,5
Wymiar gwintu- UNF 13/16‘‘-16
średnica zewnętrzna- [mm] 76
Rodzaj filtra- Filtr przykręcany
-
W przypadku Roverów każde K16 ma zalecany OP580/7 czyli ten dłuższy...
Ja mam właśnie ten dłuższy odkąd pamiętam...
-
Ja miałem i taki i taki ... nie ma to najmniejszego znaczenia ... oba pasują ...
-
pasować pasują tylko na różnych filtrach będą różnice w ciśnieniu oleju. Miałem przypadek w Golfie 3 był założony za duży filtr oleju i po przejechaniu parunastu km i rozgrzaniu silnika tracił ciśnienie oleju i zapalała się lampka, wymieniony filtr na taki jak powinien być do danego silnika i auto zachowywało się normalnie.
-
Może i odkop roku, ale informacja ważna.
Zamiennik Filtrona OP580 z firmy WF Sędziszów nie ma 85mm wysokości jak wszezdzie jest podane, ale ma 95mm i jest zamiennikiem Filtrona OP580/7
-
Wysokość tak jak wyżej pisali była zależna od tego czy auto miało kata. I nie chodzi o Poloneza tylko o Rovera i MG z kolektorami z katalizatorem i tam długi filtr się nie mieścił.
Ja dlatego kupuję tylko OP580 Filtrona i mam spokój.