Autor Wątek: 2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?  (Przeczytany 3304 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?
« dnia: Listopad 07, 2011, 11:16:18 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Otwarłem sobie właśnie katalog Filtrona i owy producent pokazuje do Poloneza 1.4 16V 2 typy filtra oleju. Do wersji bez katalizatora - OP580/7, do wersji z katalizatorem - OP580. Tylko co ma katalizator do filtra oleju, a właściwie to jego długości, bo tylko tym się różnią... ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2011, 12:00:24 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Patrz a człowiek uczy się całe życie...

Ja ostatnio kupuje do rovera 214 ;) (jakby to robiło jakąś różnicę).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2011, 12:15:37 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
W przypadku Roverów każde K16 ma zalecany OP580/7 czyli ten dłuższy...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: 2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 07, 2011, 17:16:14 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
u mnie jest coś takiego:
dla filtra op580

Wysokosć- [mm] 85 
Wymiar -gwintu UNF 13/16‘‘-16 
średnica zewnętrzna [mm] -76,5 
Rodzaj zaworu- zawór ograniczający cisnienie 
Rodzaj filtra- Filtr przykręcany 
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 -z zaworem zwrotnym 
 
  dla op580/7
Wysokosć [mm] -95,5 
Wymiar gwintu- UNF 13/16‘‘-16 
średnica zewnętrzna- [mm] 76 
Rodzaj filtra- Filtr przykręcany


Odp: 2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 07, 2011, 17:35:11 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
W przypadku Roverów każde K16 ma zalecany OP580/7 czyli ten dłuższy...
Ja mam właśnie ten dłuższy odkąd pamiętam...
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: 2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 07, 2011, 18:23:16 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ja miałem i taki i taki ... nie ma to najmniejszego znaczenia ... oba pasują ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: 2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 07, 2011, 22:00:01 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
pasować pasują tylko na różnych filtrach będą różnice w ciśnieniu oleju. Miałem przypadek w Golfie 3 był założony za duży filtr oleju i po przejechaniu parunastu km i rozgrzaniu silnika tracił ciśnienie oleju i zapalała się lampka, wymieniony filtr na taki jak powinien być do danego silnika i auto zachowywało się normalnie.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: 2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2014, 16:00:36 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Może i odkop roku, ale informacja ważna.

Zamiennik Filtrona OP580 z firmy WF Sędziszów nie ma 85mm wysokości jak wszezdzie jest podane, ale ma 95mm i jest zamiennikiem Filtrona OP580/7
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: 2 typy filtra oleju do 1.4 16V ?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 17, 2014, 16:50:28 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wysokość tak jak wyżej pisali była zależna od tego czy auto miało kata. I nie chodzi o Poloneza tylko o Rovera i MG z kolektorami z katalizatorem i tam długi filtr się nie mieścił.
Ja dlatego kupuję tylko OP580 Filtrona i mam spokój.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...