FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: modrih w Styczeń 08, 2012, 23:41:24 pm
-
Witam! Posiadam dwa polonezy Atu z 1997 roku, jeden z lutego drugi z kwietnia. Oba mają tą samą stylistykę karoserii z zewnątrz, oraz wewnątrz plastików, zegarów etc (tylko inny kolor lakieru oczywiście). Te same tkaniny wewnątrz. Różnice względem obu są następujące - w tym z kwietnia:
* Brak immo
* Brak blokady lewarka zmiany biegów
* Podświetlana zapalniczka wokół
* Przycisk włączania świateł pozycyjnych, mijania podświetlany na zielono
* Dwa wentylatory pod maską
* Cewka Bosch
* Ciszej pracuje silnik / inny dźwięk troszkę
* Dodana książeczka od Atu Plus
* Inny ułożenie elementów pod maską
Pozatym wszystko co do joty jest takie samo. W aucie nic nie było kombinowane, ani tuningowane.
I teraz pytanie, w końcu to jest Atu czy Atu plus? :D Cewka Bosha to tak wskazuje na Plusa, o ile karesoeria ta sama, to pod maską jest już inaczej - dużo miejsca, bo nie było instalowanej klimatyzacji oraz wspomagania, ale wygląda jak plusowski.
Czy silnik pomiędzy jednym a drugim ma prawo inaczej brzmieć? Skoro to 1,6 GLI - niby taki sam? Czy Abimex a Bosch powoduje różnice w dźwięku silnika? Oraz czy na cewce Boscha czy Abimexa polonez jest lepszy?
-
Pokaż fotki wraz z fotkami spod maski to Ci wszystko powiemy :P
-
Pokaż fotki wraz z fotkami spod maski to Ci wszystko powiemy :P
tak jest :d nasi forumowi teoretycy powiedzą wszystko ;p
-
Dobrze, w wolnej chwili zrobię, aczkolwiek skoro mam w książce gwarancyjnej wpisane że jest to po prostu Atu, to chyba to jest Atu, com? <rotfl2>
Chociaż tam też wpisany jest kolor "śmiesznie" bo jako miodowy, kod to L-143 , a bardziej wygląda na oliwkę, zgniło zielony
-
A immo i blokada skrzyni biegow nie były za doplata na poczatku produkcji ? Wentylator ktos mogł dolozyc sam -czy w tym wczesnijszym sa kostki po 2 went?
-
Nikt nic nie dokładał, kupiłem egzemplarz mało przebiegowy, na czarnych blachach. Bardzo wątpliwe.
Owszem immo i inne blokady jak i klimatyzacja były za dopłatą. Dlatego teraz potrzebuje imo i blokade lewarka, nic więcej nie chce :D
Tyle aby było to takie samo jak w tym drugim.
-
w kwietniu 97 juz Plusy po ulicach jezdzily (jednego widzialem :P) ,wiec masz przejsciowke - jeden z ostatnich minusow,
jezeli masz boscha pod maska to mozesz miec tez zawory regulowane hydraulicznie i wtedy silnik moze wydawac inny dzwiek
-
2wentylatory w boschu to chyba standard.
-
A który lepszy bosh czy abimex?
Tak wszsytkie znaki na Ziemi i na Niebie, wskazują na serie przejściową. W 97 były Plusy, bo widać ich sporo na Allegro, ale także po rodzinie takowy był.
I co teraz? ;p
-
2wentylatory w boschu to chyba standard.
kolega w ATU 97 mial jeden wentylator z tego co pamietam - kupiony jakos w maju lub czerwcu
-
To czemu mam ksiażeczke z Plusa, skoro układ wskaźników jest jak z zadawnych lat... tylko seria przejściowa by to tłumaczyła.
-
Żwawszy abimex, za to bosch jak ma hydro to zawory tak nie klepia pod warunkiem, że szklanki dobre. Co do wentylatorów w boschach jak ostatnio byłem przejazdem na szrocie to zawsze były 2wentyle a w gsi zazwyczaj jeden. W oboschu swoim tez mam 2 wentyle - koniec kwietnia 99
-
ksiazeczke dostales przez przypadek,
jak kolega poszedl z ojcem kupowac auto to w salonie staly do wyboru od reki tylko zielony atu+ i bialy atu+ oraz atu- 1.4 z cena obnizona do atu+ ,
sprzedawca proponowal tego 1.4 ,ale ojciec z kumplem zdecydowali ,ze Plus ladniejszy
-
To czemu mam ksiażeczke z Plusa, skoro układ wskaźników jest jak z zadawnych lat... tylko seria przejściowa by to tłumaczyła.
Może ze względu na silnik masz plusową instrukcję. Ja do gti miałem dodaną broszurę dotyczącą silnika etc chyba od minusa.
-
A silniki nie są te same? Na obu jest napisana ta sama pojemność oraz 1,6 GLI Kat
-
Wtrysk mówiłeś ze inny. W boschu jest upierdliwe ustawianie po podlaczeniu zasilania
-
Tak Bosch, a nie Abimax jak w tym drugim.
Po odłączeniu zasilania ? Czyli jak odłączy się akumulator na dłuższy czas to jest problem z ustawieniem tego?
-
W instrukcji od plusa poczytaj. Trzeba nagrzac na wolnych do 80 stopni, odlaczyc aku na 30 sekund i po podlaczeniu ponownym nagrzac na wolnych do wlaczenia wentyla.
-
W instrukcji od plusa poczytaj. Trzeba nagrzac na wolnych do 80 stopni, odlaczyc aku na 30 sekund i po podlaczeniu ponownym nagrzac na wolnych do wlaczenia wentyla.
Nie jest to jakoś bardziej skomplikowane niż w Abimexie.
-
Pewnie w kwietniu skonczyły im się już jakies komponenty do abimexa, to włożyli boscha, bo był akurat pod reką.
Chociaż jak tak sobie pomyśleć to atu od powstania co roku był przerabiany, każdego roku produkcji było coś innego, szczególnie chodzi mi o 96-98
-w 96 abimex, 3 stop czasem jest lub czasem go nie ma
-w 97 abimex lub bosch, atu lub atu plus
w 98 atu plus bosch lub gsi, nowe klamki, koniec z wykladzina na oparciu tylnym itp
W tych latach bylo więcej przeróbek, ale te chyba najbardziej zauważalne na pierwszy żut oka, cieżko znaleś dwie identyczne konfiguracje atu(+), juz szybciej znajdzie dwa takie same caro(+).
-
Tuż przed wejściem Plusa zakładali do minusa elementy układu wtryskowego Bosch. W rodzinie był taki samochód, kupiony z oryginalnym przebiegiem 52 tys km.
-
A abimexy posiadały hydro na poczatku 97r. ?
-
A abimexy posiadały hydro na poczatku 97r. ?
Hydro było dopiero w boshu i gsi, do abimexa nie kładli
-
Kładli. Była seria testowa. Spotkałem się nawet z takim egzemplarzem.
-
mój sąsiad miał Abimexa z hydrauliką, lubił skubaniec rwać paski, ale chodził jak dziki (buczał jak Rover tez ) :)
-
mój sąsiad miał Abimexa z hydrauliką,
Zgadza się. Były takie egzemplarze.
-
W abimexie chyba w 1995 i 1996 roku była dopłata za hydraulikę.
-
W abimexie chyba w 1995 i 1996 roku była dopłata za hydraulikę.
tak ,ale wspomagania kierownicy <rotfl>
-
A da się rozpoznać jakoś bez zdejmowania pokrywy czy jest hydraulika czy nie?
-
Po nadlewie na bloku na wysokości popychaczy. Są tam wkręcone śrubki imbusowe.
http://imageshack.us/f/14/zdjcie0925a.jpg/
Pod kolektorem ssącym.
-
O co chodzi z tym hydro? Co ono daje i czym się różni ?
Wiem że głupie pytanie.. ale się nie znam na mechnice.
-
Popychacze hydrauliczne-samoregulatory luzów zaworówych.
-
I które są lepsze / fajniejsze? i Czym się różnią np. dźwiekowo? <co>
-
Ale co fajniejsze?
-
Tak.
-
Lepsze są napewno hydro bo nie musisz regulować zaworów, ale nie jestem pewien czy czasami nie miały innego wałka rozrządu.
-
A jeżeli zawory są źle ustawione to co się dzieje wtedy?
-
Silnik może mieć nierówne obroty.
-
Zapytam jeszcze, - by mieć Abimex zamiast boscha to trzeba by było w sumie robic zamiane silnika, i coś jeszcze? Bo rozumiem że bez tego nie da rady? A jak silnika to też to hydro razem z tym by poszło na inne, prawda?
-
W abimexie chyba w 1995 i 1996 roku była dopłata za hydraulikę.
Bez przesady, bo zaraz dojdziemy do 94'. Chyba nie sądzisz, że w FSO trzymali bloki pod hydro tak na wszelki wypadek gdyby ktoś dopłacił? Jak uruchomili produkcję zmodernizowanych bloków, to zaczęli montować i trafiały się minusy z hydro.
-
Tak.Nie musisz wymieniać całego silnika lecz tak by było najszybciej przedewszystkim Bosch ma nagwintowane otwory pod pompe wspomagania. :)
-
Jeżeli mam boscha to mam też hydro?
-
tak
-
Tak.
W abimexie chyba w 1995 i 1996 roku była dopłata za hydraulikę.
Bez przesady, bo zaraz dojdziemy do 94'. Chyba nie sądzisz, że w FSO trzymali bloki pod hydro tak na wszelki wypadek gdyby ktoś dopłacił? Jak uruchomili produkcję zmodernizowanych bloków, to zaczęli montować i trafiały się minusy z hydro.
Pod koniec 96r. montować mogli za dopłatą bo to już chyba Daewoo-FSO.
-
Na szczęście nie mam wspomagania. A jeżeli nie cały silnik to co się robi / przemienia / zmienia aby mieć abimex?
-
Zapytam jeszcze, - by mieć Abimex zamiast bosacha to trzeba by było w sumie robic zamiane silnika, i coś jeszcze? Bo rozumiem że bez tego nie da rady? A jak silnika to też to hydro razem z tym by poszło na inne, prawda?
Wystarczy wymienić koło pasowe, czujnik położenia wału, układ wtryskowy i wiązkę pod maską + wiązkę do komputera, komputer, cewkę zapłonową, sondę lambda.
-
Jeszcze obudowę termostatu i obudowę rozrządu.
-
Kolega chce włożyć w miejsce Boscha - Abimexa.
-
Obudowa rozrządu musi być bo inaczej jak zamocujesz CPWK?
-
Tylko po co chce włożyć tego abimeksa skoro już jednego ma ?
-
W razie (W)przełoży części z jedneo do drugiego.Przede wszystkim Abimex jest prostszy od Boscha.
-
Kolego, co chwila zmieniasz swoje posty. Czy ja coś napisałem o obudowie rozrządu?
Jakbyś się wczytał w mój post, to zrozumiałbyś, że to ironia. Napisałem na początku "Tylko..." . Nie rozpisywałem się ze szczegółami takiej przekładki, bo jest ona bez sensu.
-
Zmieniłem tylko jeden post.Dopełniłem to czego ty nie dopisałeś i jerzeli masz coś do mnie to zapraszam na PW.
-
W razie (W)przełoży części z jedneo do drugiego.Przede wszystkim Abimex jest prostszy od Boscha.
Ciekawe w którym miejscu?
-
Nie będę nic zmieniał, po prostu mnie to ciekawiło, myślałem że to tylko różnica w cewce, ewentalnie w komputerze. Zostanie jak jest.
Mam na abimexie, ale on nie jest moją w pełni włanością, i idzie na sprzedaż lub na części. Także jeżeli ktoś chciałby kupić Poloneza srebrny metalic, atu z rdzą na krawędziach drzwi (dolnych) no i padniętym rozrusznikiem, to zapraszam.
A generalnie z tego co już sie naczytałęm / dowiedziałęm to wole abimexa, a nieświadomie kupiłem Atu minusa (plusa nie chce) z boschem.
-
tak czytam ten temat i widzę tu niezły syf, który powstaje w każdym temacie gdzie wtrąca się szerszeń. Jak już zaczęliście pisać o tym hydro to uświadomcie kolegę autora tematu co to jest, gdzie to jest i po jakiego grzyba, oraz jak działa, bo widzę, że chłopak powtarza za wami, ale i tak nie ma pojęcia o czym wy piszecie...
Modrih ja Ci polecam kupić książkę Sam Naprawiam Poloneza i poczytać o budowie Poloneza :)
szerzen, co jest prostszego w abimexie ?
-
Abimexa zdiagnozujesz za pomocą spinacza biurowego, a Boscha nie.Bosch nie resetuje pamięci komputera po odpięci klem, a Abimex tak.Więc Abimex jest prostszy.
P.S Ty lepiej popatrz na siebie bo ty też potrafisz zrobić niezły syf.
-
Abimexa zdiagnozujesz za pomocą spinacza biurowego, a Boscha nie.Bosch nie resetuje pamięci komputera po odpięci klem, a Abimex tak.Więc Abimex jest prostszy.
P.S Ty lepiej popatrz na siebie bo ty też potrafisz zrobić niezły syf.
A jak Bosch resetuje?
-
Bosch zapewne poprzez program diagnostyczny.
-
szerszen miałeś kiedyś boscha ?
-
Bosch zapewne poprzez program diagnostyczny.
To już wszystko wiemy. Dziękujemy za udział w temacie.
-
W tym polonezie z Abimexem właśnie aby zresetować komputer (gdy głupiał - ciągle miał wyższe obroty) wystarczyło odłączyć akumulator. Tutaj musze podłączać komputer wg. filmiku opracowanego przez jednego z użytkowników forum, tak?
Czy też jak napisał SilverArrow?
W instrukcji od plusa poczytaj. Trzeba nagrzac na wolnych do 80 stopni, odlaczyc aku na 30 sekund i po podlaczeniu ponownym nagrzac na wolnych do wlaczenia wentyla.
Troszke mi się pomieszało.
-
Do Boscha:
http://www.youtube.com/watch?v=vfBOekw98Pw
-
Tak tak, ja już to widziałem napisałem że chodzi mi o ten filmik, bo jest on podpięty. Tylko czy właśnie poprzez taki interfejs komputerowy mogę wstawić mu te ustawienia domyślne (bo z tego co zrozumiałem po odłaczeniu akumulatora mu się kasują jakieś nastawy - jeszcze do końca nie wiem jakie), lub usunąć usterke gdyby miał ciągle wyższe obroty?
-
Dokładniej chodziło mi o to, że Bosch zapamiętuje kody błędów.Jak coś źle rozumuje to mnie poprawcie przecież od tego jest forum żeby sobie pomagać.
-
proponuje nie czytać co pisze szerszen, bo daleko nie zajdziesz z tym spamerem...
-
wystarczy ,ze odepniesz akumulator i bosch kasuje korekty - tak samo jak abimex,
nie trzeba kompa podlaczac
-
AAAA dzb za podpowiedź.
-
dzb ? Co to ma być ? Kolejny 13latek który przypadkiem wypadł ze świata tibii czy jaka cholera ? ;-|
-
dzb ? Co to ma być ? Kolejny 13latek który przypadkiem wypadł ze świata tibii czy jaka cholera ? ;-|
dzb-dziękuje bardzo!
-
Dzięki KGB! A czy coś trzeba potem ustawiać po odłączeniu akumulatora? Czy nic? Bo z wczorajszego zrozumiałem że trzeba.
-
nie trzeba ustawiac,sam sie nauczy jak bedziesz jezdzil na benzynie - oczywiscie o ile sonda lambda jest sprawna,
bosch czasami glupieje i dobrze jest wtedy zrobic reset - zazwyczaj pomaga
-
Rozumiem. Oba polonezy są bez gazu, tylko benzyna. Nie interesuje mnie gaz.
Dobrze więc w sumie wszystko wiem, w wolnej chwili dorzucę zdjęcia.
Nic nie poradzę, trafiłem (z niewiedzy) na boscha <smutny>
-
bosch jest najmniej klopotliwym wtryskiem w Polonezie
-
Ech , ale ciszej chodzi silnik, i wolniej podnosi się wskazówka obrotomierza
Słyszę jak by silnik był wytłumiony. Jest to okropne dla ucha <smutny>
-
tak ,ale wspomagania kierownicy <rotfl>
Chyba nie sądzisz, że w FSO trzymali bloki pod hydro tak na wszelki wypadek gdyby ktoś dopłacił? Jak uruchomili produkcję zmodernizowanych bloków, to zaczęli montować i trafiały się minusy z hydro.
Minusy z hydro się trafiały, ale nie było to tylko kwestią przypadku. Można było hydro zamówić jako opcję z dopłatą 122 zł. Panowie, żeby nie być gołosłownym - cenniki mniej więcej z połowy 1996 roku.
(http://img825.imageshack.us/img825/5875/p1100832.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/825/p1100832.jpg/)(http://img641.imageshack.us/img641/1496/p1100833l.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/641/p1100833l.jpg/)
-
nie trzeba ustawiac,sam sie nauczy jak bedziesz jezdzil na benzynie - oczywiscie o ile sonda lambda jest sprawna,bosch czasami glupieje i dobrze jest wtedy zrobic reset - zazwyczaj pomaga
napewno boscha nie trzeba ustawiać? jak odepne akumulator i nie ustawie kompa to go dusi, a jak zresetuje i ustawie kompa to jest wszystko OK. Więc z tym uczeniem się to bym polemizował.
-
Minusy z hydro się trafiały, ale nie było to tylko kwestią przypadku. Można było hydro zamówić jako opcję z dopłatą 122 zł. Panowie, żeby nie być gołosłownym - cenniki mniej więcej z połowy 1996 roku.
tylko kto powiedzial,ze to dotyczy OHVki ? moze to opcja w roverze lub dieslu
napewno boscha nie trzeba ustawiać? jak odepne akumulator i nie ustawie kompa to go dusi, a jak zresetuje i ustawie kompa to jest wszystko OK. Więc z tym uczeniem się to bym polemizował.
a niby jak go ustawiasz po resecie ?
-
oj sie słówek czepiasz, chodzi o:
Trzeba nagrzac na wolnych do 80 stopni, odlaczyc aku na 30 sekund i po podlaczeniu ponownym nagrzac na wolnych do wlaczenia wentyla.
jak tego nie zrobię po odłaczeniu aku, to nie dość że mam spalanie wyraźnie większe, to na benzynie jest taki zamulony jakby się przelewał, komp 002. Po ustawieniu pięknie się wkręca (jeśli można tak powiedzieć o boschu :D )
-
Do Boscha:
http://www.youtube.com/watch?v=vfBOekw98Pw
Sory za OT ale czy coś tagiego da radę zrobić przy silniku rovera?
-
Nie. Tylko Testbook T4 i jakieś testery (Taki np. posiada Senn).
-
(http://img864.imageshack.us/img864/6692/20120110190154.jpg)
-
zawsze tak pisza,a w praktyce okazuje sie,ze wczesniej czy pozniej i tak sie ECU nauczy tego samego,
mam podlaczony reset ECU po kazdym zgaszeniu - taka pamiatka po gazownikach,
silnik zapala poprawnie,
jak sie robi reset od swieta to mozna sie stosowac do tych wskazowek dla lepszego samopoczucia
-
no u mnie zapalać zapala poprawnie, ale jak nie ustawie to mam tak jakby odcinkę na obrotach 2,5K - 3K.
-
nie no,ale na zimnym to sie nie bawie w krecenie silnika i jezdze zachowawczo do 3000rpm ,wiec moglbym takiej odcinki nie zauwazyc,
za to zima ,jak temp. spadnie ponizej -5*C to odpala mi i sie dlawi ,dodawanie gazu nicnei daje,
jak jzu zgasnie to trzeba zakrecic jeszcze raz i wtedy wbija sie na ssanie i trzyma 1600rpm,
ma tak od 10lat ,ale jezeli udalo sie przelaczyc na gaz i pracowal (kiedys troche eksperymentowalem) to nie gasl,
wiec sprawa rozbija sie o dawkowanie paliwa,
jak jest cieplej,to zadnego przydlawienia nie ma
-
tylko kto powiedzial,ze to dotyczy OHVki ? moze to opcja w roverze lub dieslu
W Roverze miałeś hydraulikę w serii (były silniki Rovera bez tego?), a w dieslu ustawianie zaworów było zawsze na płytki o odpowiednich grubościach. :)
-
kurde jak czytam Twoją wypowiedź to czuję się jak kat, bo na zimnym kręcę do 3,5 - 4K, na gaz przełączam po przegazówce do 2,5K po odpaleniu silnika. Myślałem wcześniej, że któryś z czujników zawiódł więc wymieniłem wszystkie, nowe świece, kable, cewka, pompa paliwa, wtrysk etc. ale zawsze jest to samo przy nieustawionym sterowniku, może sterownik jest walnięty, ale wtedy ustawianie nic też by nie dawało?
-
Jak miałem gli, to było to samo. Problem był z własciwą emulacją sondy ze strony LPG.
-
zawsze jest to samo przy nieustawionym sterowniku, może sterownik jest walnięty, ale wtedy ustawianie nic też by nie dawało?
widac do twojego silnika musi sie nauczyc tak ,a nie inaczej,
po to sa adaptacje,zeby sie przystosowal do kazdego silnika - po resecie w kadej sztuce ECU jest ten sam program