FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: CzaroT-11 w Styczeń 09, 2012, 01:08:51 am
-
Przedstawiam Wam nasz nowy nabytek. Poloneza Atu+ 1.4. Auto należy do mojego brata. Piszę w jego imieniu i na jego prośbę mimo, że jest użytkownikiem forum :) Autko kupiliśmy w Toruniu 08.01.2012 roku od pierwszego właściciela. Samochód jest w stanie myślę, że dobrym choć pewno zaraz te myśli zdementujecie :). Mimo tego da się naprawić i to w niedługim czasie przy nie wielkim nakładzie finansowym. Auto zakupione zostało 5 listopada 1997 roku w Warszawie w konsorcjum AICE przy ulicy Grzybowskiej 32. Z tego co widzę z wpisów serwisowych od początku sprawiał kłopoty bo już po przebiegu nie całych 15 000 KM przebiegu wymieniony został most, resory i całe tylne zawieszenie. Później było już ok. bo naprawy były rzadkie. Soapowi zależało na zakupie samochodu z gazem. Oprócz Poloneza posiada też całkiem ładne Volvo V40 z 2001 roku produkcji, dobrze wyposażone, z pięknym jasnym wnętrzem no tylko, że spalanie jest duże i przy małych zarobkach Volvo częściej stoi niż jeździ. Brat bardzo miło wspomina jazdy moim Polonezem Caro+ 1.4 dlatego bardzo chciał kupić jakiegoś Plusa z silnikiem Rovera :). I stało się. Po długim czasie poszukiwań znalazł tego oto Atu+ z instalacją gazową. Zaletą jest nienagannie utrzymana blacharka chodź na rantach drzwi widać rdzę. Bardzo ładnie i starannie utrzymane wnętrze. Nie ma rys na plastikach, dziur. Fotele przykryte pokrowcami więc wyglądają jak nowe. Nie są wygniecione. Niestety są i wady. Brak opłat stanowił największą barierę przed zakupem ale jednak kupiliśmy go. Co więcej zaryzykowaliśmy i dojechaliśmy nim do Warszawy. W czasie jazdy wyszło kilka innych wad. Mocne ściąganie w czasie jazdy i hamowania, luzy w układzie kierowniczym, jakieś stukanie w silniku i mocne stukanie z tylnego zawieszenia. Nie zawsze je słychać ale jak już zacznie walić to naprawdę po 15 minutach chce się wysiąść :P Poprzedni już właściciel podpowiada, że to tylne łożyska mogą tak hałasować, my jednak myślimy, że to hamulce się rozsypały. Jadąc na gazie nie można praktycznie dojechać do świateł czy skrzyżowania aby samochód nie zgasł. Na benzynie działa idealnie. Jutro warsztat w pracy i zobaczymy co znajdziemy po zdjęciu kół, zacisków i bębnów. Mega wadą jest stan pasa przedniego/podłużnicy(niepotrzebne skreślić). Dziura jaka tam jest to po prostu koszmar ale i to da się myślę wymienić :) Plan na jutro jest już ustalony. Rano do pracy obejrzeć auto na kanale i zdjęcie kół, potem odwiedzimy Strażacką i Żerań, następnie prawdopodobnie oddamy autko do serwisu na Jagiellońską lub Parowcową :) Zależy jak brat zagospodaruje kasę na naprawę ;) Poniżej kilka zdjęć samochodu. Zdjęcia na razie są zrobione przez poprzedniego właściciela ponieważ nie mieliśmy okazji jeszcze za dnia żadnych zrobić. Ale będziemy sukcesywnie uzupełniać :)
(http://img685.imageshack.us/img685/7453/dscf3462c.jpg) (http://img684.imageshack.us/img684/3434/dscf3473w.jpg) (http://img85.imageshack.us/img85/4412/dscf3468.jpg)
(http://img27.imageshack.us/img27/2203/dscf3484q.jpg) (http://img845.imageshack.us/img845/932/dscf3479.jpg) (http://img715.imageshack.us/img715/5292/dscf3461s.jpg)
(http://img830.imageshack.us/img830/3337/dscf3490o.jpg) (http://img209.imageshack.us/img209/8578/dscf3492r.jpg) (http://img834.imageshack.us/img834/2313/dscn0527r.jpg)
Poniżej podaję link do pliku mp3 silnika. Może ktoś będzie wiedział co to za stukot.
http://www51.zippyshare.com/v/82793691/file.html
-
sciaga Cie dlatego ze masz rozwalony ten przedni pas, bo on trzyma drazek rekacyjny i teraz to pracuje zamiast byc na sztywno
-
To swoją drogą. Drążki też będą do wymiany.
http://moto.allegro.pl/pas-przedni-dolny-polonez-caro-i2020001041.html
To jest taki pas tak?
-
masakra że tym jechaliście to jest troche... niebezpieczne, ogólnie ja miałem dobre chęci szkoda że ciut daleko.
-
na drązku reakcyjnym zmieniasz tylko te gumowe kosci. nie trzeba go wymieniać chyba ze jest pogiety.
Tak ten pas
-
masakra że tym jechaliście to jest troche... niebezpieczne, ogólnie ja miałem dobre chęci szkoda że ciut daleko.
Brat każe przekazać, że ogrzewanie czasem nie było potrzebne (http://www.vztm.eu/images/smilies/uglyhammer.gif)
na drązku reakcyjnym zmieniasz tylko te gumowe kosci. nie trzeba go wymieniać chyba ze jest pogiety.
Tak ten pas
Reakcyjnych zmieniać nie będziemy. Są dobre. Chodzi o końcówki drążków ;)
-
Brat każe przekazać, że ogrzewanie czasem nie było potrzebne
swoja droga to ciekawe jakbym do Cz-wy tym dojechał :P bo potem to juz tylko lawetka i gilette :D
a jak wrociliscie bez oplat i przegladu? :P
-
Sam myślalem nad tym polonezem, ale właśnie brak opłat mnie zniechęcił oraz to że mam w garażu atu plusa '97 w tym samym kolorze, który z zewnątrz wygląda tak jak ten wasz ale podłoga i podłuznice same odpadają. Może żyletki z niego nie bedą sie tak kruszyć... Ja wiem to wina tego policyjnego koloru :P
-
fajny tylko że ten przedni pas to śmierć w oczach, jak już ktoś napisał dlatego ściąga, miałem kiedyś borewicza i urwał mi się drążek reakcyjny w trakcie jazdy... naprawdę nie miłe przeżycia więc na samym początku ogarnąłbym ten przedni pas
-
Nie tylko pas jak i drzwi od wewnątrz , uchwyty na lewarek no i plastiki na progach zdejmij to obadasz jaki jest ich stan . Bardzo dobrze że kupiłeś i myśle że odratujesz taki egzemplarz ;) Trochę pracy blacharskiej i powróci do przyzwoitego stanu :-) Pozdro
-
Wjedź na te platformy na końcu stacji kontroli pojazdów i zobacz sobie jak fajnie chodzi cały przedni pas na nich - gwarantuje Ci, ze ten pas przedni będzie wtedy Twoim priorytetem. :D
Ale ogólnie - ciekawy egzemplarz. :) Niby fajny, ale nie do końca. :P
-
Gdyby u mnie pas przedni był pożarty w takim stopniu to już dawno bym go pociał... Poloneza oczywiście i poszukał zdrowej budy. A to dlatego, że blacharki nie potrafię, a blacharze do Poloneza podchodzą na odpierrdol, bo to tylko Polonez. O ile z mechaniki można wszystko zrobić, o tyle niestety blacharka wymaga specjalistów, żeby porządnie było...
Że też nie baliście się tym podróżować... Mieliście dużo szczęścia, że nie skończyliście jako komunikat prasowy "pojazd z niewyjaśnionych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu i zderzył się z innym"
-
Nowy pas jest już zamówiony :) Kolega mojego kumpla jest mechanikiem gdzieś pod Legionowem i czekam na wycenę prac. Facet jeździ Polonezami więc to dobry sygnał :) A że ten pas pracuje to doskonale wiemy :) Mamy też zakupione nowe końcówki drążków i łożyska na tylną oś. Nowy kierunkowskaz co by tej taśmy klejącej nie było no i na szczęście na Strażackiej stał Atu+ z instalacją radiową ISO :) Pozostaje tylko bębny i szczęki kupić :) Za tydzień Poldek powinien być zdrowy.
-
Też nad nim dumałem, ale jak mechanikę potrafię ogarnąć nawet roverkową, to blacharka dla mnie czarna magia.
-
Ten stukot to pewnie tłok, albo sworzen
-
Ładny egzemplarz. Warto go myśle ratować. Bezpieczeństwo przede wszystkim także powodzenia w pracach <spoko> :-) Czekamy na dalsze informacje i fotki :d
Coyote1991 mogą to być też panewki <mysli>
-
Fajny kolor tego atu, dobrze że kupił ją ktoś normalny i nie poszła na katy. Podłużnice aby dobre były a pas da się wspawać :). Ten silnik coś nie miło stuka, przyspiesza przynajmniej jak rover czy buczy i w miejscu stoi >?
-
Przyśpiesza dosyć ładnie ale z "falującym" kołem nie szaleliśmy. Cały czas tuliliśmy się do pobocza aby innym było łatwiej nas wyprzedzić Ale ładnie idzie biorąc pod uwagę przyrost prędkości do obrotów ;)
Ten stukot to pewnie tłok, albo sworzen
Być może. W każdym razie przy kawie poprzedni właściciel mówił, że stukot jest od dawna. Pojawił się mniej więcej przy 70 000 Km przebiegu.
-
Czaro t-11 A dokładniej kto jest tym specem bo słyszałem właśnie że jest jakiś spec od polonezów pod Legionowem tylko nie moge ustalić kto. Miło by było jak byś dał namiar.
-
W panewki i "piston slap" wątpie. Prędzej, któryś z popychaczy. Nagraj filma, wszystko się wyjaśni.
-
Czaro t-11 A dokładniej kto jest tym specem bo słyszałem właśnie że jest jakiś spec od polonezów pod Legionowem tylko nie moge ustalić kto. Miło by było jak byś dał namiar.
Ja gościa nie znam. To jest kolega mojego kumpla i ma nas styknąć i umówić na naprawę ;) Jedyne co wiem to to że jeździ Polonezem i nazywa się Krzysiek :)
W panewki i "piston slap" wątpie. Prędzej, któryś z popychaczy. Nagraj filma, wszystko się wyjaśni.
A ten sam dźwięk nie wystarczy?
-
Może być, byle w dobrej jakości.
-
Teoretycznie jest w HD :P Jutro nagram może lepiej jak wrócę z pracy:)
-
ten stukot to mi brzmi znajomo:
http://www.youtube.com/watch?v=TZX0eXFPwKY (http://www.youtube.com/watch?v=TZX0eXFPwKY)
Tutaj tłok napiepszał w zawory/głowice... była poluzowana stopka korbowodu.
-
Nie... Całkiem Inaczej to brzmi u nas. Muszę się wywlec z łóżka i pójść nagrać film :L
-
(http://img854.imageshack.us/img854/7453/dscf3462c.jpg)
Ma ktoś taką część może? Przez to Polonez gaśnie.
-
To linka gazu jest. :d
Dlaczego przez to gaśnie ?
-
Pokaże na przykładzie mojego byłego. Ta część jest luźna i Atu gubi obroty. Jak tym kręcimy to obroty ustawiamy na 1000, 900 zależy ile obrotów tym gwintem i wszystko gra. Nie dławi się nie gaśnie... Ale po dodawaniu gazu poprzez naciśnięciu pedału linka naciąga się i gwint sam się przekręca przez co po puszczeniu gazu obroty spadają na 500 600 800 zależy ile się gwint obróci...
(http://img713.imageshack.us/img713/8346/img2272nk.jpg)
-
To jest zintegrowane z linka gazu. Trzeba wymienić w całości.
-
Nie krec linka tylko wyjmij ten pierdolnik z obudowy przepustnicy, pokrec nim i włóż spowrotem...
P.S. Super pomalowana pokrywa zaworów <lol2>
-
Dodałem większe zdjęcie jak coś... Pokrywa wiem jaka była ale już jej nie mam :P
-
Linka gazu nie jest odpowiedzialna za gubienie obrotów ani za gaśnięcie auta... za niskie obroty to albo krokowiec albo cos dalej. Nie reguluje sie obrotów linką... reguluje obroty silniczek krokowy.. można mu pomodz (niewiem czy dobrze robie ze o tym pisze bo teraz pewnie zaczniesz tam dłubać i nadłubiesz coś) śrubą co sie opiera o trzpień krokowca.
PS: no pokrywa to nawet wyglądała jakby tak miało być... ale dodatkowa spręzyna przepustnicy troche dziwna
-
Ja wiem, że to się krokowcem reguluję i którą śrubą bo już kiedyś w Matizie regulowaliśmy z bratem. Tu jednak kręcąc linką obroty się zmieniają. Wiem że to dziwnie brzmi :P
-
Jak odratujecie tego poloneza, to szacun.
My byliśmy po niego z lawetą i z przeznaczeniem na "ratowanie". Poldki w dużo lepszym stanie blacharskim poszły do huty.
-
Będzie odratowany :) dużo mu nie trzeba w sumie :)
-
Jak odratujecie tego poloneza, to szacun.
My byliśmy po niego z lawetą i z przeznaczeniem na "ratowanie". Poldki w dużo lepszym stanie blacharskim poszły do huty.
potwierdzam
przecież spawanie tego przodu, opłaty na wstępie, stukający silnik możliwe że do wymiany to jakieś 1000-2000zł na dzień dobry, za tyle kupuje się naprawdę dobrego poloneza
-
Myślę, że tragedii nie będzie z nim. No ale to już Soap będzie decydował. Wszak to jego samochód. Ja latam wokół niego z sentymentu do Poldka :)
-
Byliśmy dziś Polonezem w pracy aby mechanik obejrzał co i jak, wycenił i powiedział kiedy zabiera Poldka do zrobienia. Przy okazji wyszło kilka rzeczy. Te stukanie w silniku to luźne koło od paska alternatora :) Pas przedni okazało się, że był już spawany i ta dziura to po prostu spaw puścił. Ale założy się nowy. Wczoraj zakupiliśmy komplet hamulców na tył, linkę ręcznego. Lożyska na tył już mamy kupione, końcówki drążków też. Klocki na przód są ale obecne krzywo starły tarcze więc w poniedziałek musimy dokupić tarcze na przód. Do całości dokupimy gumy drążków reakcyjnych, gumy stabilizatora i łożyska na przód i będzie zrobione wszystko. Pozostanie zbieżność i przegląd na bank zaliczy ;) Przy okazji wyjazdu do pracy założyliśmy CB z Volva i mój przedni grill ze światłami. Aciek Ogrzewanie ma zajebiste :P
(http://img100.imageshack.us/img100/3513/40754291.jpg) (http://img714.imageshack.us/img714/2830/68567584.jpg) (http://img705.imageshack.us/img705/3876/93034135.jpg)
-
Mój kolorek i motorek <lol> Jak możesz to podaj nr. VIN zobaczymy kto pierwszy zjechał z taśmy :P
-
SUPB30ELBVW125398 ;)
Zapomniałem dodać, że podciągnęliśmy sprzęgło bo łapało maksymalnie na górze, a teraz ładnie trochę poniżej połowy :)
-
SUPB30ELBVW125398 ;)
Zapomniałem dodać, że podciągnęliśmy sprzęgło bo łapało maksymalnie na górze, a teraz ładnie trochę poniżej połowy :)
Mój ma końcówkę 124895 czyli jest starszy :P Co ciekawsze, u mnie ze sprzęgłem była podobna historia :d Również musiałem trochę pokręcić (przy okazji też wymieniałem linkę) żeby normalnie zmieniać biegi :)
Wytrwałości w użytkowaniu i naprawianiu, liczę że staniemy koło siebie na którymś zlocie :)
-
Pewnikiem coś ok. kilku miesięcy różnicy ;) Masz datę pierwszej sprzedaży? ;> I gdzie stał?
-
22.12.1997, gdzie stał to niestety nie wiem :)
-
22.12.1997
Równiutki rok po moim caro
22.12.1996 <lol>
-
widziałem go na allegro, rozmawiałem ze sprzedającym i niestety, ze względu na awarie i chyba brak przeglądu musiałem zrezygnować...
dziś kupiłem takiego samego w zachodniopomorskim;D
-
A to nasz wcześniej poszedł :P 05.11.1997 :)
-
SUPB30ELBVW125398 ;)
Mój ma końcówkę 124895 czyli jest starszy :P
127772 PRZEBITE!
-
723443 wygrałem! :P
-
723443 wygrałem! :P
FAIL
Twój nie jest GTI.
-
Mój ma 111978
-
117034,mozna kiedys zrobić mały ranking hehe :D
-
Polonez jest w warsztacie w Legionowie od wczoraj. Do wymiany idą gumy stabilizatorów, drążków reakcyjnych, wahacze, łożyska przód i tył (wystarczy lewy przód zrobić ale już od razu wszystkie 4 koła lecimy), tarcze, klocki, zaciski, sprężynki, bębny, cylinderki, linka ręcznego (chodź nie trzeba), końcówki drążków, drążek środkowy układu, ten pas przedni i parę innych rzeczy których nie pamiętam już :P Problem jest z silnikiem. Nie opłaca się tego stukotania naprawić. Taniej wyjdzie kupienie i włożenie nowego silnika jak obecny stanie na amen. Koszt robocizny mechanik wycenił na 500 zł. Za jakiś czas jak padnie silnik to wyjęcie i włożenie "nowego" 200 zł :) Więc zaczynamy powoli szukać silnika aby już w sumie mieć i wymienić zanim padnie obecny. Zatem kilka pytań.
Czy i czym różni się Polonezowski silnik Rovera 1.4 oprócz nazwy GLI lub GTI?
Czy taki silnik podejdzie do naszego Atu?
http://moto.allegro.pl/silnik-rover-214-1-6-92r-i2058816050.html
Czy trzeba do takiego zmieniać wiązkę?
Czy ma ktoś tani sprawny nie strzelający silnik Rovera? :)
-
To jak macie silnik wymieniac to od razu 1.6 albo wiecej, mozna trafic w calkiem fajnych pieniadzach
-
No właśnie znalazłem kilka silników. Jeden link wyżej np. Podam jeszcze raz:
http://moto.allegro.pl/silnik-rover-214-1-6-92r-i2058816050.html
http://moto.allegro.pl/rover-45-75-freelander-1-8-16-v-silnik-63-tys-km-i2032182607.html
Czy takie wejdą bez zmian instalacji itp itd?
-
Czy takie wejdą bez zmian instalacji itp itd?
Poczytaj forum, jest już naprawdę dużo napisane ;)
-
Tak. Wiem, że dużo i napisane nawet jak jednak temat przegląda brat który na forum nie do końca jeszcze łapie co i jak i głównie dla niego proszę aby ktoś napisał czy się da czy nie ;)
-
(http://img836.imageshack.us/img836/8330/fsopolonezatu1.jpg)
Tydzień temu w Wyszkowie. Nie mogę patrzeć na te przednie koła ale chwilowy (mam nadzieję że chwilowy) brak kasy nie pozwala na wymianę drążka środkowego, wahaczy i ustawienia zbieżności ;(
-
O nie... weź tą atrapke zmień bo psuje tej szesnastce wygląd.
-
Ona dobra na zimę jest. Teraz jak się wolno jedzie to już za często się silnik zaczyna grzać ;/
-
Teraz jak się wolno jedzie to już za często się silnik zaczyna grzać ;/
Bo wiosna idzie, ciepło się robi ;p Jak powoli jedziesz to tak czy siak nie ma dobrego chłodzenia. Wpływ tego że otwór jest ciut mniejszy jest niewielki. A jak Ci się gotuje, temp>100oC to chyba coś z chłodzeniem nie tak ;p
A atrapki bym nie wymieniał, jest fajna zgrabna i funkcjonalna ;) Przynajmniej auto się wyróżnia ( z daleka) spośród 10 innych identycznych Atu+ 23e na tym forum ;p
pozdro!
-
Tydzień temu w Wyszkowie.
jak będziesz w wwy to moze jakiś mały spocik? :d
-
3 fotki z zeszłotygodniowej wymiany foteli.
(http://img141.imageshack.us/img141/3267/dsc0005tk.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/141/dsc0005tk.jpg/)
(http://img205.imageshack.us/img205/217/dsc0009iw.jpg)
(http://img443.imageshack.us/img443/5818/dsc0006gzwg.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/443/dsc0006gzwg.jpg/)