FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: piciek w Styczeń 09, 2012, 17:12:23 pm
-
Hej. Układ doświetlaJący zakręty w poldku byłoby dosyć łatwo zrobić pod kierunki, jednak zastanawia mnie kwestia prawna. Doświetlacze muszą mieć jakieś określone znaki na szkle?
-
W passatach i skodach jest to zrobione na halogenach przeciwmgielnych. Jak będzie jutro pod firmą nowa skoda to oblukam te halogeny.
Też mi to chodzi po głowie. I to zrobię, tylko nie wiem czy na przeciwmgielnych halogenach czy wmontuję jakieś podwójne halogeny.
-
Teoretycznie nie ingerujesz w samą lampę, a jedynie w jej sterowanie, czyli nie tracisz homologacji i prawa do poruszania się pojazdem po drodze, ale czy takie coś by przeszło przegląd i ewentualną kontrolę to wg. jak gra w lotto.
Osobiście zrobiłem już układ, ale narazie jeszcze muszę go dopracować, żeby np. w momencie kiedy lewy halogen jeszcze świeci, w włącz prawy kierunek to żeby lewy gasł natychmiast.
-
Trzeba to przez oddzielne przekaźniki puścić. Aczkolwiek trzeba tak wykombinować, żeby z awaryjnymi nie świeciło.
-
Aczkolwiek trzeba tak wykombinować, żeby z awaryjnymi nie świeciło.
racja
Trzeba to przez oddzielne przekaźniki puścić.
Ja robię z płynnym włączaniem i wygasaniem, wiec nie będzie przekaźników.
-
http://www.cubeelectronics.com/ster.php
znalazłem coś takiego, w tym jest moduł komfortu i doświetlacze i kilka innych. Tylko kwestia kodeksu :)
mają taki wpis
Uwaga - ważne:
Urządzenie może nie działać poprawnie w najnowszych autach z systemem CAN.
Urządzenie nie współpracuje z lampami ksenonowymi. Współpracuje w 100% z żarówkami tradycyjnymi oraz modułami LED.
Niektóre z wyżej wymienionych zastosowań NIE są zgodne z kodeksem ruchu drogowego. W związku z powyższym producent nie ponosi odpowiedzialności za skutki używania urządzenia. a urządzenie nie posiada homologacji.
-
kolega w Golfie V miał lampy przeciwmgielne, kupił jakiś przekaźnik (posiada też kabel serwisowy) i do 30 km/h podczas skrętów włącza się lewo/prawo.
-
Już kiedyś medytowałem nad tym uniwersalnym sterownikiem, co SilverArrow podlinkował.
Odpuściłem, bo podpięcie tego doświetlania pod kontrolkę kierunkowskazu to porażka. Po mieście te przeciwmgielne będą w kółko bez sensu migać, za to na krętej nieoświetlonej drodze - przed każdym wejściem w zakręt kierunkowskaz mam włączać? Żenada.
Żeby to miało ręce i nogi, powinni do tego dodawać jakiś czujnik wychylenia koła kierownicy. Albo coś w rodzaju żyroskopu, tak jak w tym zestawie http://www.hella.com/hella-pl-pl/313.html
-
Na kretej drodze mozesz wlaczyc przeciez na stale przeciwmgielne, doswietlacze i tak powinny tylko do 40km/h dzialac. Czujnik wychylu kierownicy nie byloby ciezko zalozyc, tak samo jak czujnik zmierzchowy, wtedy dzienne spokojnie mozna dac, po zmierzchu za to wlaczalyby sie swiatla mijania + doswietlacze.
-
http://www.cubeelectronics.com/komfort.php Troszkę więcej bajerów w jednym urządzeniu. Ciekawe jak to jest żywotne??
-
wezcie sobie wlaczcie halogeny i zobaczcie ze to guzik daje... wg mnie jest to zbedny bajer. no ale takie cos w Polonezie to jest cos :)
-
wezcie sobie wlaczcie halogeny i zobaczcie ze to guzik daje
jakby guzik dawało to bym się nad tym nie zastanawiał :) dobrze ustawiony przeciwmgielny ładnie rozświetla pobocze
edit:
zastanawia mnie, w jaki sposób najprostszy zrobić odłączenie tego przy prędkości powyżej 40 km/h?
-
dobrze ustawiony przeciwmgielny ładnie rozświetla pobocze
zdradz mi tajemnice dobrego ustawienia ;)
-
jak będziesz na przeglądzie to poproś o ustawienie, za free to zrobią.
-
Ja kiedyś miałem halogeny ustawione tak http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/132865/973045 i w całkowitej ciemnosci np. jazda w lesie ładnie świeciły po poboczu.
-
Ja kiedyś miałem halogeny ustawione tak
i tak u mnie mniej wiecej to wygląda.
-
zdradz mi tajemnice dobrego ustawienia
W mocowaniu masz możliwość ustawić halogen w pionie i w poziomie. Stajesz przed jakąś ścianą, najlepiej w lekim mroku, patrzysz na światło rzucane przez halogeny na ścianę i je sobie ustawiasz jak Ci pasuje. Zrobisz to o ile wykręcałeś już halogen i wiesz jak wygląda mocowanie jego.
-
Zrobisz to o ile wykręcałeś już halogen i wiesz jak wygląda mocowanie jego.
nie raz :) ale zeby ustawic tak troche na zewnatrz te halogeny to trzeba podgiąc chyba te blaszki nie?
-
W mocowaniu masz możliwość ustawić halogen w pionie i w poziomie
-
Weźcie pod uwagę że auta z doświetleniem zazwyczaj mają przeciwmgłowe ukształtowane zupełnie inaczej jak w poldku. Szkło w nich jest ostro pod kątem. Niby żarówka świeci na wprost to jednak odbłyśnik jest ukształtowany w łuk że światło rozświetla przód i bok auta...
PS. bardzo dawno temu (tak z 8 lat wstecz) zanim zaczęto fabrycznie montować doświetlanie myślałem nad tym aby w zderzaku caro z boku zaadoptować przednie białe kierunki z malucha. świecić miało toto centralnie na bok auta. Niestety "legalność" ich nie podlegała dyskusji więc na temacie na forum się skończyło...
-
no to ja mam chyba jakies ruskie halogeny :/ z caro są i tam nie ma zadnej regulacji w poziomie... tylko da sie do gory i na doł
-
ja bym zrobił na sznurkach od kierownicy, jak było w Citroenie DS.
-
Ale w citroenie ds to chyba sie glowne reflektory ruszaja a nie przeciwmgielne?
-
Główne, ale wyrzeźbić wszystko można.
-
no to ja mam chyba jakies ruskie halogeny z caro są i tam nie ma zadnej regulacji w poziomie... tylko da sie do gory i na doł
W miejscu gdzie przykręcasz halogen do zderzaka masz poziomy otwór (jajko) i na tym regulujesz halogen na boki.
-
Chyba się porwę na takie urządzonko jak przyjdzie wypłata ;p
-
rozmawiałem dziś z diagnostą i powiedział, że jak będzie działało tak jak powinno, czyli wyłączanie przy 40km/h to nie ma problemu z przeglądem. takie systemy są montowane od 2003roku i lampy przecimgielne nie mają dodatkowej homologacji, dodatkowa homologacja musi być na lampę, która nie jest halogenem, czyli zaświeca się tylko na zakrętach. I nie jest wymagany czujnik wychyłu kierownicy. Może zaświecać się po kierunkowskazie.
-
lampy przecimgielne nie mają dodatkowej homologacji, dodatkowa homologacja musi być na lampę, która nie jest halogenem
To może i ja sobie zrobię takie coś... Już widzę te serdeczności w słowach i czynach ze strony innych kierowców stojących na przeciw mnie jak próbuję w nocy skręcić w lewo ;).
-
tylko jak zrobić odłączenie przy 40km/h? czujnik pod predkosciomierz taki, jak do butli LPG ze wskaźnikiem? jakieś inne patenty?
-
Może przykleić kontrakton w miejscu 40 pod tarczą i pod wskazówke podkleić jakiś malutki magnesik ? Będzie podawać impuls, potem to już tylko pozostaje tak zrobić żeby jak przekracza 40 to daje sygnał wyłącz a jak opada poniżej 40 to sygnał włącz.
-
pod wskazówke podkleić jakiś malutki magnesik
myślałem o tym, tylko czy wskazówka nie będzie wtedy miała tendencji do skakania, jak bedzie obciązona?
-
Ja mam halotron z wiatraka komputerowego i magnesik na tarczy hanulcowej. Wystarczy do tego zrobić prosty detektor częstotliwości i będzie działać...
-
Czytam ten temat, byłem obejrzeć wszystkie halogeny które mam w magazynie i nadal nie mogę zrozumieć, jak zamontować ten halogen w polonezie caro, żeby świecił na pobocze.
Chyba jedyne rozwiązanie, to ustawienie po skosie względem podłoża i odchylenie w dół. Tylko to strasznie głupio by wyglądało i halogen nie spełniałby już funkcji "świecenia na wprost".
Jakoś tak. (sorry, robione w paincie)
(http://images45.fotosik.pl/1311/d0fbd52c4332876em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d0fbd52c4332876e)
-
http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_400_hp1_pl.pdf
przecież halogeny polonezowskie dobrze oświetlają pobocze, a celem doświetlaczy jest dostrzeżenie co jest za zakrętem przy samochodzie, a nie 30-40 metrów dalej.
-
przecież halogeny polonezowskie dobrze oświetlają pobocze, a celem doświetlaczy jest dostrzeżenie co jest za zakrętem przy samochodzie, a nie 30-40 metrów dalej.
Chyba nawet kierunkowskaz lepiej oświetla pobocze. W minusie jest jeszcze w miarę ok, ale w plusie porażka.
-
Chyba nawet kierunkowskaz lepiej oświetla pobocze. W minusie jest jeszcze w miarę ok, ale w plusie porażka.
Nie wiem jakie u Ciebie są te halogeny, ale u mnie w plusie oświetlają pobocze bardzo dobrze, oto dowód:
1. mijania
(http://img7.imageshack.us/img7/4402/35420952.jpg)
2.mijania + przeciwmgielne
(http://img39.imageshack.us/img39/7868/98826580.jpg)
3.drogowe
(http://img210.imageshack.us/img210/999/44763725.jpg)
4.drogowe + przecimgielne
(http://img585.imageshack.us/img585/497/52009933.jpg)
-
Tak jak u ciebie świecą mijania + halogeny, u mnie świecą same mijania (mowa o polonezie), więc może dlatego nie widzę tych super doświetlających halogenów.
Doświetlanie zakrętów znam z dupowoza rodziców i to trochę inaczej wygląda niż włączone halogeny w poldku.
-
no to skoro Ci tak same mijania świecą to muszą nieźle kierowcy, których oślepiasz kląć. Miałem okazję porównać doświetlenia poboczy w peugeocie 508, mitsubishi lancerze, oplu insigni i seacie leonie i szczerze mówiąc polonez nie odbiega od tego.
-
Dodatkowe dwa przekaźniki na lewy i prawy halogen na które plus jest podawany stale lub po włączeniu świateł.
Przekaźniki sterowane masą z kierownicy. w kierownicy dospawać lub dolutować dwie blaszki do drążka
Podczas kręcenia w lewo blaszka dotyka przewodu masy z lewego przekaźnika i halogen świeci. Analogicznie po drugiej stronie..
Ale co przy większym obrocie kierownicy ?
Blaszkę z jednej strony izolujemy tak żeby to działało zgodnie z przeznaczeniem.
Oczywiście odseparowane diodami, żeby halogeny świeciły pojedyńczo.
Do tego podtrzymanie powiedzmy na kilka sekund i gotowe. Kwestia ustalenia na jaki czas mają być załączane, ale myślę że więcej niż 5 sekund nie trzeba.
Taki tam szkic poglądowy, czarne kół na środku to przekrój poprzeczny wałka kierowniczego patrząc "od kierowcy"
Żółte to izolacja.
(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Nowyobrazmapybitowej.jpg)
-
Stingerek to już lepiej kontraktony, jeden dla skrętu w lewo. np dać wyżej, dla skrętu w prawo dać niżej, kwestia wyłączania przy 40 km/h
-
no to skoro Ci tak same mijania świecą to muszą nieźle kierowcy, których oślepiasz kląć. Miałem okazję porównać doświetlenia poboczy w peugeocie 508, mitsubishi lancerze, oplu insigni i seacie leonie i szczerze mówiąc polonez nie odbiega od tego.
Miałem na myśli oświetlanie pobocza, bo u Ciebie mijania wcale go nie oświetlają. Z tego co widzę, to masz światła właśnie ustawione na oślepianie kierowców z przeciwka. Zamiast swojego pasa i pobocza, świecą na twój pas i pas przeciwny.
-
Zamiast swojego pasa i pobocza, świecą na twój pas i pas przeciwny.
trudno żeby świeciły na mój pas jak stoję bokiem.
-
Bokiem? Nie bardzo rozumiem. Widzę że stoisz równolegle do osi jezdni.
-
Bokiem? Nie bardzo rozumiem. Widzę że stoisz równolegle do osi jezdni.
Pozwól, że Ci pomogę za pomocą tego jakże profesjonalnego rysunku w zaawansowanym programie graficznym paint.
(http://img51.imageshack.us/img51/470/beztytuuns.gif)
właśnie po to stoję w centrum zakrętu, żeby pokazać jak jest doświetlany rów po prawo, mimo że światła świecą na wprost. Kumasz już ocb z doświetlaczami i że w polonezie to daje radę?
Jakby halogeny nic nie dawały to bym się w to nie bawił.
-
No to jak wg Ciebie tak wygląda dobrze doświetlony zakręt, to spoko.
-
no zdecydowanie lepiej wygląda bez halogenu wg Ciebie?
-
No przecież napisałem Ci wyżej, że u mnie bez halogenu mam tak oświetlone pobocze. Ustaw sobie światła, a później baw się w doświetlacze.
-
Ustaw sobie światła, a później baw się w doświetlacze.
Ustawiane były w grudniu na stacji diagnostycznej. Jak jadę na wprost to też mi nieźle pobocze oświetla. Tyle że mijania świecą do 40 metrów, w doświetlaczu ważne jest to by świecił blisko, chyba nie do końca rozumiesz, o co chodzi z ideą doświetlacza. Zrób zdjęcie swoich super świateł z taką czułością ISO jak u mnie i zobacz jak Ci wyjdzie zdjęcie.
Wykonano za pomocą urządzenia: SAMSUNG
Model urządzenia: GT-N7000
Oprogramowanie: Obrazy cyfrowe ACD Systems
Czas ekspozycji: 0,0588235
Wartość przysłony: 2,65
Program ekspozycji: 3
Czułość ISO: 400
Czas otwarcia migawki: 4,05
Przysłona: 2,81
Jasność: -0,29
Korekta ekspozycji: 0
Jasność obiektywu: 2,81
Tryb pomiaru: 2
Lampa błyskowa: 16
Ogniskowa: 3,97
Tryb ekspozycji: 0
Balans bieli: 0
Typ ujęcia: 0
-
Doskonale rozumiem. Osobiście domawiałem do auta "doświetlanie" w postaci skrętnych reflektorów i dodatkowo przy małej prędkości zapalającego się halogenu.
-
Osobiście domawiałem do auta "doświetlanie" w postaci skrętnych reflektorów i dodatkowo przy małej prędkości zapalającego się halogenu.
no właśnie, w polonezie skrętnego reflektora nie zamówisz, chyba że bez homologacji, jedynie zostaje halogen włączający się przy małej prędkości.
-
A nie lepiej potencjometr gdzieś w okolicach ramienia wspornika drążka albo przekładni, albo ostatecznie krańcówka przy ogranicznikach skrętu? mniej problemów z liczeniem obrotów kierownicy itp.
-
Dobra, to jest maly pikus, jak wykonac autowylaczanie przy wyzszych predkosciach?
-
Tylko po jaką cholerę ?
Po co to ma się wyłączac ?
Według mojego pomysłu włączać się będzie tylko na dość ostrych zakrętach.
Bo po to one są :)
-
Przyboserwowałem to w paru autach dziś jeżdżąc po mieście i jest to wg mnie bez sensu.
Powinno być doposażone o jakiś czujnik zmierzchowy, bo po co ma to działać w dzień. Tak samo po co to się włącza w momencie zmiany pasa ruchu, po włączeniu kierunkowskazu, to nie potrafię zrozumieć...
-
Przyboserwowałem to w paru autach dziś jeżdżąc po mieście i jest to wg mnie bez sensu.
dla mnie może być bez sensu montowanie przed grillem dalekosięgów, których wykorzystanie jest tak częste, jak ustawianie lusterek przy jednym kierowcy.
Tylko po jaką cholerę ?Po co to ma się wyłączac ?
żeby dowód zachować i z przeglądem nie latać - takie mamy przepisy.
Powinno być doposażone o jakiś czujnik zmierzchowy, bo po co ma to działać w dzień.
czujnik też mam zamiar zamontować.
-
a Wy zaraz wszystko chcecie mieć automatyczne i żeby samo się robiło. Takie pokolenie...
A zamontujcie sobie klawisz i działa jak chcę - nie działa jak nie chcę. Nawet przy małych prędkościach i nocą w miastach to zupełnie niepotrzebne. chyba żeby zwrócić na siebie uwagę jak niebieskimi diodami itp. takie pedalstwo...
Kiedyś w prawdziwych samochodach np amerykańskich to takie dodatkowe światła były po prostu z boku np w zderzaku i świeciły naprawdę w bok a nie też trochę na bok...
-
Ehhh... Co za ludzie... To forum powinno zkienić nazwę na classic auto, wszystkie usprawnienia to pedalstwo i są niepotrzebne, jak montować fotele to tylko grocliny, jak swap to na rovera, a alufelgi to tip topy luz ozety no i konieczność orciari. Wszystko inne już jest niedobre.
Jeśli ktoś uważa, że jest mu to do życia niepotrzebne to po co zabiera głos? Nikt na siłę Wam tego montował nie będzie. Dziwicie się czemu ludzie, którzy zrobili różne modyfikacje się tu nie udzielają? Poczytajcie to forum i zobaczycie, że osób chcących pomóc jest niewiele, nie ma zaplecza osób, które coś potrafią doradzić tylko kupa gimnazjalistów i uczniów szkoły średniej, którzy wolą napisać "idź do garażu i zrób" niż podać jakiś pomysł. Zero szacunku, tylko od razu narzucanie swoich poglądów i nazywanie czegoś pedalstwem jest po prostu niegrzeczne. Zaraz odezwą się głosy - ale to przeciez jest forum i mozna swoja opinie wyrazic - tak, zgadzam sie, ale jesli to jest wyrazone zgodnie z netykieta. Temat uważam ze swojej strony zakończony i do zamknięcia.
-
DF do gimnazjum, hahahaha..... Dobre.
-
Takie forum, o nic nie można się zapytać. Żadnego patentu nie podawać, a jak się czymś chwalić to już jak jest gotowe.