Autor Wątek: Doświetlacze zakrętów  (Przeczytany 10408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 10, 2012, 22:58:48 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no to ja mam chyba jakies ruskie halogeny :/ z caro są i tam nie ma zadnej regulacji w poziomie... tylko da sie do gory i na doł

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 10, 2012, 23:04:48 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
ja bym zrobił na sznurkach od kierownicy, jak było w Citroenie DS.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 10, 2012, 23:06:52 pm »

piciek

  • Gość
Ale w citroenie ds to chyba sie glowne reflektory ruszaja a nie przeciwmgielne?

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 10, 2012, 23:09:25 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Główne, ale wyrzeźbić wszystko można.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 10, 2012, 23:23:46 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
no to ja mam chyba jakies ruskie halogeny  z caro są i tam nie ma zadnej regulacji w poziomie... tylko da sie do gory i na doł

W miejscu gdzie przykręcasz halogen do zderzaka masz poziomy otwór (jajko) i na tym regulujesz halogen na boki.
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 11, 2012, 07:50:08 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Chyba się porwę na takie urządzonko jak przyjdzie wypłata ;p
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 11, 2012, 09:43:13 am »

piciek

  • Gość
rozmawiałem dziś z diagnostą i powiedział, że jak będzie działało tak jak powinno, czyli wyłączanie przy 40km/h to nie ma problemu z przeglądem. takie systemy są montowane od 2003roku i lampy przecimgielne nie mają dodatkowej homologacji, dodatkowa homologacja musi być na lampę, która nie jest halogenem, czyli zaświeca się tylko na zakrętach. I nie jest wymagany czujnik wychyłu kierownicy. Może zaświecać się po kierunkowskazie.

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 11, 2012, 10:37:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
lampy przecimgielne nie mają dodatkowej homologacji, dodatkowa homologacja musi być na lampę, która nie jest halogenem
To może i ja sobie zrobię takie coś... Już widzę te serdeczności w słowach i czynach ze strony innych kierowców stojących na przeciw mnie jak próbuję w nocy skręcić w lewo ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 11, 2012, 12:01:05 pm »

piciek

  • Gość
tylko jak zrobić odłączenie przy 40km/h? czujnik pod predkosciomierz taki, jak do butli LPG ze wskaźnikiem? jakieś inne patenty?

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 11, 2012, 12:24:10 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Może przykleić kontrakton w miejscu 40 pod tarczą i pod wskazówke podkleić jakiś malutki magnesik ? Będzie podawać impuls, potem to już tylko pozostaje tak zrobić żeby jak przekracza 40 to daje sygnał wyłącz a jak opada poniżej 40 to sygnał włącz.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2012, 12:26:43 pm wysłana przez Trojan »

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 13, 2012, 20:53:27 pm »

piciek

  • Gość
pod wskazówke podkleić jakiś malutki magnesik
myślałem o tym, tylko czy wskazówka nie będzie wtedy miała tendencji do skakania, jak bedzie obciązona?

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 13, 2012, 22:19:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja mam halotron z wiatraka komputerowego i magnesik na tarczy hanulcowej. Wystarczy do tego zrobić prosty detektor częstotliwości i będzie działać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 13, 2012, 23:53:02 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Czytam ten temat, byłem obejrzeć wszystkie halogeny które mam w magazynie i nadal nie mogę zrozumieć, jak zamontować ten halogen w polonezie caro, żeby świecił na pobocze.

Chyba jedyne rozwiązanie, to ustawienie po skosie względem podłoża i odchylenie w dół. Tylko to strasznie głupio by wyglądało i halogen nie spełniałby już funkcji "świecenia na wprost".

Jakoś tak. (sorry, robione w paincie)


Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 14, 2012, 00:08:57 am »

piciek

  • Gość
http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_400_hp1_pl.pdf

przecież halogeny polonezowskie dobrze oświetlają pobocze, a celem doświetlaczy jest dostrzeżenie co jest za zakrętem przy samochodzie, a nie 30-40 metrów dalej.

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 16, 2012, 15:20:34 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
przecież halogeny polonezowskie dobrze oświetlają pobocze, a celem doświetlaczy jest dostrzeżenie co jest za zakrętem przy samochodzie, a nie 30-40 metrów dalej.

Chyba nawet kierunkowskaz lepiej oświetla pobocze. W minusie jest jeszcze w miarę ok, ale w plusie porażka.

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 17, 2012, 19:14:22 pm »

piciek

  • Gość
Chyba nawet kierunkowskaz lepiej oświetla pobocze. W minusie jest jeszcze w miarę ok, ale w plusie porażka.

Nie wiem jakie u Ciebie są te halogeny, ale u mnie w plusie oświetlają pobocze bardzo dobrze, oto dowód:

1. mijania

2.mijania + przeciwmgielne

3.drogowe

4.drogowe + przecimgielne

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 17, 2012, 20:07:28 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Tak jak u ciebie świecą mijania + halogeny, u mnie świecą same mijania (mowa o polonezie), więc może dlatego nie widzę tych super doświetlających halogenów.

Doświetlanie zakrętów znam z dupowoza rodziców i to trochę inaczej wygląda niż włączone halogeny w poldku.

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 17, 2012, 20:22:39 pm »

piciek

  • Gość
no to skoro Ci tak same mijania świecą to muszą nieźle kierowcy, których oślepiasz kląć. Miałem okazję porównać doświetlenia poboczy w peugeocie 508, mitsubishi lancerze, oplu insigni i seacie leonie i szczerze mówiąc polonez nie odbiega od tego.

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 17, 2012, 20:23:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dodatkowe dwa przekaźniki na lewy i prawy halogen na które plus jest podawany stale lub po włączeniu świateł.

Przekaźniki sterowane masą z kierownicy. w kierownicy dospawać lub dolutować dwie blaszki do drążka
Podczas kręcenia w lewo blaszka dotyka przewodu masy z lewego przekaźnika i halogen świeci.  Analogicznie po drugiej stronie..

Ale co przy większym obrocie kierownicy ?
Blaszkę z jednej strony izolujemy tak żeby to działało zgodnie z przeznaczeniem.

Oczywiście odseparowane diodami, żeby halogeny świeciły pojedyńczo.

Do tego podtrzymanie powiedzmy na kilka sekund i gotowe. Kwestia ustalenia na jaki czas mają być załączane, ale myślę że więcej niż 5 sekund nie trzeba.

Taki tam szkic poglądowy, czarne kół na środku to przekrój poprzeczny wałka kierowniczego patrząc "od kierowcy"
Żółte to izolacja.





« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2012, 20:25:19 pm wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Doświetlacze zakrętów
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 17, 2012, 20:25:57 pm »

piciek

  • Gość
Stingerek to już lepiej kontraktony, jeden dla skrętu w lewo. np dać wyżej, dla skrętu w prawo dać niżej, kwestia wyłączania przy 40 km/h