FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Styczeń 17, 2012, 23:33:25 pm
-
Witam szanowne grono szczęściwych posiadaczy HGF-a.
W aucie żony doszło do tego że auto wywala płyn i grzeje się dość sporo. Wewnątrz przewodów chłodzenia warstewka musztardy. Olej czysty i nie rośnie.
Kiedyś zanabyłem takowe uszczelki firmy ajust w ilości 2 sztuk:
http://193.23.48.133/uszcz-glowicy-polonez-1-4-z-siln-rovera-fp140-i1925445504.html
Auto generalnie śmiga głównie na krótkich trasach a roczne przebiegi to ok. 10kkm. Na chwilę obecną silnik ma ponad 200kkm i 17 lat (data produkcji dawcy to XII 95'). W tym czasie głowica była zdejmowana minimum 3 razy (2x przez przekręcony silnik i zgięty zawór) i składana na tych samych śrubach.
Mam też silnik z 94' wyjęty z borka po przelocie 100kkm ale też po hgf (woda poszła po bloku na zewnątrz). tyle że silnik stał nieruszny ze 4 lata. Niby zalany z wierzchu olejem ale nie wiem czy mimo tego się nie zabrudził i zastał...
-
trzeba bylo GSI nie wywalac,
generalnie to pytanie nie padlo ,jezeli chodzi o uszczelki ,to mozesz zalozyc i zobaczyc jak sie sprawuje,
osobiscie to bym chyba wolal ten silnik z borka
-
trzeba bylo GSI nie wywalac,
E tam. Nawet żona narzekała że jakiś taki mułowaty. A pierwsze oznaki HGF-a tego silnika pojawiły się już jakieś 2 lata temu jak jeszcze śmigał śp. Carus. Obstawiam, że uszczelkę zabiły jazdy na odcinkach 2-3km.
Na razie chyba zmienię samą uszczelkę bo nie chce mi się zmieniać całego silnika.
-
No więc właśnie, co warta jest ta uszczelka? Można ja stosować do Rovera? Warto?
-
jaka cena taka jakość ,na uszczelkach do K16 nie ma co oszczędzać...
-
u mnie uszczelka ajust wytrzymala chyba tylko 200km. osobiscie polecam FAI. oryginal
-
ELRING też robi bardzo dobre uszczelki.
-
Erling za 110zł zamówiony.
Pytanie jak teraz pozbyć się szlamu z ukladu chłodzenia bo jest w nim na bank. Ma konsystencję masła i kolor musztardy ...
-
Można płukać gorącą wodą - z czajnika ;). Rozrobić mieszaninę akry (akra - środek do czyszczenia silników - bezpieczny dla środowiska = dla gum/uszczelek) i do układu. w sumie to problem tylko z przetkaniem nagrzewnicy może być - woda ze szlaufa i pod ciśnieniem. Resztę zdemontujesz i wypłuczesz. Standardowo ciężko będzie doczyścić zbiorniczek wyrównawczy - tu też akry.
-
Warto?
To zależy czy chcesz na tym przejechać 200tys. czy spodziewasz się że za pół sezonu i tak wystrzelisz zawór.
-
To zależy czy chcesz na tym przejechać 200tys. czy spodziewasz się że za pół sezonu i tak wystrzelisz zawór.
no jak 200kkm skoro fabryczne co 100kkm sie wymienia :P
-
Ja mam 220kkm i już drugi HGF się zbliża, nie wiem przy ilu był robiony pierwszy a na pewno był.
-
No w sumie u mnie też jest koło 200kkm nalatane. Wczoraj rozebrałem a dzisiaj będę chciał to złożyć. Do płukania zastosowałem zwykłą wodę a do tego z kieliszek płynu do zmywania. W głównym obiegu dość dobrze wszystko przepłukał (do tego stopnia że nawet ogrzewanie wróciło) ale został jeszcze duży obieg z chłodnicą i grubymi wężami szczególnie tym górnym. Musztardy jest tam tak dużo że trzeba będzie zaserwować mechaniczne usuwanie osadu.
Po złożeniu planuję powtórkę z płynem oraz kwaskiem cytrynowym i ponowne płukanie wodą destylowaną...
-
Kup sobie coś takiego może :P
http://www.valvolinepolska.pl/pr,98,vps_srodek_do_przeplukiwania_chlodnicy_vps_radiator_flush.html
-
http://193.23.48.133/uszcz-glowicy-polonez-1-4-z-siln-rovera-fp140-i1925445504.html
To jest podobne do fabrycznego syfu gdzie niedawno widziałem ją w cenie 20 zł,
ZDECYDOWANIE ERLING tego typu.
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-elring-rover-polonez-bytom-i2043733911.html
Tu dla przykładu fabryczna uszczelka jaka seryjnie wyjeżdżała z fabryki FSO. Na tej fotce widać jak HGF jest na drugim cylindrze.
(http://img850.imageshack.us/img850/5091/imgp4196.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/850/imgp4196.jpg/)