Autor Wątek: HGF i uszczelka Ajust do rovera?  (Przeczytany 4906 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« dnia: Styczeń 17, 2012, 23:33:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam szanowne grono szczęściwych posiadaczy HGF-a.

W aucie żony doszło do tego że auto wywala płyn i grzeje się dość sporo. Wewnątrz przewodów chłodzenia warstewka musztardy. Olej czysty i nie rośnie.

Kiedyś zanabyłem takowe uszczelki firmy ajust w ilości 2 sztuk:
http://193.23.48.133/uszcz-glowicy-polonez-1-4-z-siln-rovera-fp140-i1925445504.html

Auto generalnie śmiga głównie na krótkich trasach a roczne przebiegi to ok. 10kkm. Na chwilę obecną silnik ma ponad 200kkm i 17 lat (data produkcji dawcy to XII 95'). W tym czasie głowica była zdejmowana minimum 3 razy (2x przez przekręcony silnik i zgięty zawór) i składana na tych samych śrubach.

Mam też silnik z 94' wyjęty z borka po przelocie 100kkm ale też po hgf (woda poszła po bloku na zewnątrz). tyle że silnik stał nieruszny ze 4 lata. Niby zalany z wierzchu olejem ale nie wiem czy mimo tego się nie zabrudził i zastał...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2012, 23:44:50 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 18, 2012, 00:22:37 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba bylo GSI nie wywalac,
generalnie to pytanie nie padlo ,jezeli chodzi o uszczelki ,to mozesz zalozyc i zobaczyc jak sie sprawuje,
osobiscie to bym chyba wolal ten silnik z borka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 18, 2012, 08:20:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
trzeba bylo GSI nie wywalac,
E tam. Nawet żona narzekała że jakiś taki mułowaty. A pierwsze oznaki HGF-a tego silnika pojawiły się już jakieś 2 lata temu jak jeszcze śmigał śp. Carus. Obstawiam, że uszczelkę zabiły jazdy na odcinkach 2-3km.

Na razie chyba zmienię samą uszczelkę bo nie chce mi się zmieniać całego silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 18, 2012, 17:11:47 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
No więc właśnie, co warta jest ta uszczelka? Można ja stosować do Rovera? Warto?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 18, 2012, 18:18:42 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
jaka cena taka jakość ,na uszczelkach do K16 nie ma co oszczędzać...
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 18, 2012, 18:40:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
u mnie uszczelka ajust wytrzymala chyba tylko 200km. osobiscie polecam FAI. oryginal
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 18, 2012, 18:41:52 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
ELRING też robi bardzo dobre uszczelki.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2012, 20:08:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Erling za 110zł zamówiony.

Pytanie jak teraz pozbyć się szlamu z ukladu chłodzenia bo jest w nim na bank. Ma konsystencję masła i kolor musztardy ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 18, 2012, 21:57:58 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Można płukać gorącą wodą - z czajnika ;). Rozrobić mieszaninę akry (akra - środek do czyszczenia silników - bezpieczny dla środowiska = dla gum/uszczelek) i do układu. w sumie to problem tylko z przetkaniem nagrzewnicy może być - woda ze szlaufa i pod ciśnieniem. Resztę zdemontujesz i wypłuczesz. Standardowo ciężko będzie doczyścić zbiorniczek wyrównawczy - tu też akry.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 19, 2012, 14:57:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Warto?

To zależy czy chcesz na tym przejechać 200tys. czy spodziewasz się że za pół sezonu i tak wystrzelisz zawór.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 19, 2012, 16:40:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
To zależy czy chcesz na tym przejechać 200tys. czy spodziewasz się że za pół sezonu i tak wystrzelisz zawór.
no jak 200kkm skoro fabryczne co 100kkm sie wymienia :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 19, 2012, 19:27:22 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Ja mam 220kkm i już drugi HGF się zbliża, nie wiem przy ilu był robiony pierwszy a na pewno był.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 20, 2012, 08:08:06 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No w sumie u mnie też jest koło 200kkm nalatane. Wczoraj rozebrałem a dzisiaj będę chciał to złożyć. Do płukania zastosowałem zwykłą wodę a do tego z kieliszek płynu do zmywania. W głównym obiegu dość dobrze wszystko przepłukał (do tego stopnia że nawet ogrzewanie wróciło) ale został jeszcze duży obieg z chłodnicą i grubymi wężami szczególnie tym górnym. Musztardy jest tam tak dużo że trzeba będzie zaserwować mechaniczne usuwanie osadu.

Po złożeniu planuję powtórkę z płynem oraz kwaskiem cytrynowym i ponowne płukanie wodą destylowaną...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 20, 2012, 09:31:47 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: HGF i uszczelka Ajust do rovera?
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 20, 2012, 11:26:42 am »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
http://193.23.48.133/uszcz-glowicy-polonez-1-4-z-siln-rovera-fp140-i1925445504.html
To jest podobne do fabrycznego syfu gdzie niedawno widziałem ją w cenie 20 zł,

ZDECYDOWANIE ERLING tego typu.
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-elring-rover-polonez-bytom-i2043733911.html

Tu dla przykładu fabryczna uszczelka jaka seryjnie wyjeżdżała z fabryki FSO. Na tej fotce widać jak HGF jest na drugim cylindrze.