FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: miksiu2008 w Styczeń 22, 2012, 18:42:41 pm
-
Witam czy Ktoś przerabiał Poloneza na Analog czyli 4X4 ??????
Jakieś podpowiedzi sugestie ?!
Myśle o wykorzystaniu silnika oraz skrzyni reduktorów od Łady Niva co WY na to
-
Nie wiem czy nie łatwiej bedzie nałozyć budę poloneza na ramę od jakiejś terenówki, nawet gdzies czytałem w necie opis jakiegoś trucka na podzespołach terenowego nissana. A w oryginalnych analogach to chyba właśnie z nivy był naped, ale ręki sobe uciąc nie dam.
-
W oryginale był wykorzystywany napęd z Suzuki i miał napęd na przód z dołączanym tyłem. Tak mówili na TVN Turbo.
-
ZTCP analog miał skrzynię z subaru leone. przedni zawias był z nivy.
Niemniej jednak na dzisiejsze czasy najsensoweniejsze będzie zrobienie budy poloneza na ramie jakiejś prawdziwej terenówki.
-
Wikipedia podaje:
Wszystkie wały napędowe pochodziły z seryjnego Poloneza, zaś przedni most był modernizacją tylnego. Półosie napędowe pochodziły z terenowej Łady Nivy [...]
W roku 1994 zbudowano pierwszy prototyp – "Analog 1" Był to Polonez ze stałym napędem na przednią oś. Przednie zawieszenie zostało wzięte z Łady Samary, aczkolwiek zostało zmodyfikowane. Skrzynia biegów i przekładnia główna zostały zapożyczone z Suzuki. Tylne zawieszenie było oparte na sztywnym moście na wahaczach wzdłużnych, wleczonych i sprężynach śrubowych, natomiast w zawieszeniu przednim zastosowano MacPhersona.
<mysli>
-
dalej czytaj wikipedię.
-
W Analogu mojego kolegi i owszem przednie zawieszenie razem z przekładnią kierowniczą pochodziło z Samary. Za to pisanie o "przednim moście" w przypadku auta mającego niezależne przednie zawieszenie jest zdecydowanie pocieszne. Przednie mosty będące adaptacją tylnego to były w prototypach Honkera.
-
przedni most był modernizacją tylnego. Półosie napędowe pochodziły z terenowej Łady
<rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl>
takie są skutki nadużywania ctrl-C i ctrl-V bez zrozumienia istoty rzeczy
A odpowiadając wątktotfurcy: może dałoby sie wyciąć cały przód od Niwy (zawieszenie, sinik i skrzynia i fragement karoserii, w której to wszytko siedzi) i dospawać do Poldiego? Tylko czy coś takiego ktoś zarejestruje? Znane mi Analogi miały pełną ramę, a tej nie ma nawet Truck <smutny>
-
ylko czy coś takiego ktoś zarejestruje?
Dobry diagnosta zarejesruje praktycznie wszystko ;)
Co do Analogów to były prototypy i kazdy z nich był troche inny tzn inaczej rozwiazany naped(tylko tył albo tył z dolanczanym przodem) inne silniki(na pewno jeden z 1.9D z cytryny i jeden z OHV bo te widziałęm, była tez jakas kombinacja z Isuzu 1.8 benzyna chyba) i reszta elementów tez mogła pochodzic od tego co akurat było na stanie
-
Przednie zawieszenie od Nivy z tego co pamiętam, to miał ten prototyp 125p kombi 4x4. Moim zdaniem biorąc po uwagę wymiary to najłatwiej było by wykonać Analoga kojarząc Trucka Roya z podwoziem od Honkera. Nie wiem czemu fabryka nie wpadła na ten pomysł...
-
Przednie mosty będące adaptacją tylnego to były w prototypach Honkera.
i w trucku 4x4 z pimotu.
-
Nie. Zgodnie z artykułem, który posiadam tylny most był adaptacją polonezowego, a z przodu było zawieszenie niezależne tylko wahacze były powydłużane i powzmacniane.
-
hmm, to może faktycznie nie jest z pimotu, ale było takie rozwiązanie.
(http://img717.imageshack.us/img717/1627/beznazwy1ol.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/717/beznazwy1ol.jpg/)
-
To na pewno nie jest z Pimotu, bo tamten Pick-up 4x4 jak widać na fotce miał burty będące przedłużeniem boków samochodu - to to jest jakiś wstępny szkic Trucka 4x4. Kojarzy mi się teraz, że już go widziałem ale nie mogę sobie przypomnieć nijak kiedy i gdzie...
(http://images10.fotosik.pl/669/e06b9b63b5853fc8.jpg) - o to jest Pimot.
-
http://www.youtube.com/watch?v=ekysMOTfESU
może nie analog ale też jakiś projekt poloneza 4x4
-
to jest przedprototyp Analoga ,testowany na poligonie w Sulejówku
-
Kojarzy mi się teraz, że już go widziałem ale nie mogę sobie przypomnieć nijak kiedy i gdzie...
Może myślisz o zielonkawym analogu 4D, on miał tak burty.
-
Nie chodziło mi o auto tylko o ten szkic pojazdu 4x4. Analogi to doskonale pamiętam jak wyglądały nawet mam takie zestawienie wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy.
-
zestawienie wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy.
pochwal sie :)
-
http://www.retrostalowawola.republika.pl/analogi/analog.html
Możliwe, że o to chodzi :)
-
Owszem o to.
-
http://www.youtube.com/watch?v=3ag971oNaU8&feature=related
-
Chcesz nagle wykupić wszystkie Analogi czy co? daj też innym sie cieszyć z takiego unikata...
Na chęciach się skończy, bo o sprzedaży żadnego z nich nie ma mowy.
Szanowni Panowie, szczególnie po obejrzeniu kilku Analogów na Motonostalgii w maju tego roku jestem zdania, że osoby jakie je posiadają nie do końca zdają sobie sprawę z ich unikatowości. Daleko szukać - Analog p. Mikiciuka z Otrębus, który stoi na dworzu w chwastach i rdzewieje na potęgę. Ja nikomu nie będę bronił skupować Analogów do kolekcji, jeśli tylko ma zaplecze, żeby je trzymać w pięknym stanie. Nie czepiajmy się.
-
To w jakim one są stanie to ja doskonale wiem. Analoga Mikiciuka należałoby odkupić (co możliwe raczej nie jest) i profesjonalnie wyremontować, bo to co zostało zrobione to żenada. Pomalowany na sztukę razem z np. nakrętkami piast czy oponami. Nie mówiąc o zaciekach itp... :)
-
Trzeba było się pojawić na Autonostalgii w tym roku, bo FSOAUTOKLUB wystawiał 5 sztuk Analogów + wyremontowane rama od czwartego i skrzynia od pierwszego. Można powiedzieć, że stały obok siebie niemalże wszystkie. :)
-
Za wysoko mu tyłek podhabrowałeś, brzydko wygląda...
-
który stoi na dworzu w chwastach i rdzewieje na potęgę
Wczoraj oglądałem tego Poloneza z bardzo bliska. Jest obecnie wstawiony na halę, na łączeniu dwóch budynków, z dachu leje się woda prosto do paki. Pomalowany jest "na sztukę" żeby ładnie wyglądał z daleka. Oglądałem go jak było ciemno więc prawie nic nie widziałem (tyle, na ile mi pozwoliła latarka w telefonie), no i auto z jednej strony było przystawione eksportowym minusem w Orciari (sprowadzonym z Holandii, może niektórzy kojarzą zdjęcia - turkusowy, Orciari w kolorze, parapety oklejone drewnem, szyberdach z roletą) ale:
- pająk oraz wkład kierownicy z Plusa zamiast minusowego (było coś kombinowane od czasu jak Mikiciuk nim jeździł)
- sprężyny, wydech mocno pordzewiały
- podłogi brak - pod nogami pasażera dziura wielkości takiej, że dałoby się przez nią przejść (na prawdę nie przesadzam za bardzo)
- wnętrze jest zaniedbane, widać, że w latach 90 jeździł nim palacz (podsufitka ma charakterystyczny brudek po fajkach), fotele (kiepsko obszyte na żółto IG Standard) są MEGA wypłowiałe, conajmniej kilka lat dzień w dzień stał zamknięty w słońcu sądząc po ich stanie
- na ramie zaczyna wychodzić rdza
- próg zaczyna się rozwarstwiać
Auto nie jest do remontu, jest do kompletnej renowacji i odbudowy, właściciel zrobiłby przysługę nam sprzedając go odpowiedniej osobie (TomekK, pozdrawiam), bo w obecnym stanie temu autu szybciej do huty niż do zabytku...
I będąc tam ogólnie strasznie przykro mi się zrobiło, że to auto nie weszło do produkcji, bo wygląda na prawdę solidnie i ciekawie - dziś nie jeździłbym Caro tylko Analogiem gdyby tylko były one dostępne powszechnie...
-
Trzeba było się pojawić na Autonostalgii w tym roku, bo FSOAUTOKLUB wystawiał 5 sztuk Analogów
Wiesz Multec, długo dochodziłem do siebie po tym co widziałemna Motonostalgii (tj. jak ujrzałem stan techniczny unikatów). Na forum FSO AK dostałem "zrypę", ale zdania nie zmienię. Te samochody (w większości, nie mówię, że wszystkie) jak najszybciej powinny znaleźć nowych właścicieli i przejść kompleksową odbudowę. Dobrze, że właściciele nie wożą nimi piachu na budowę. Na tym się kończą dobre wieści o tych samochodach.
-
W zasadzie wszystkie oprócz auta Mikicuka i tych, które są w dobrym stanie (nr 5 biały, auto DJP ; nr 7 fioletowy Muzeum Techniki 800km przelotu) zostaną wyremontowane. 1 i 4 w chwili obecnej przechodzą kompleksowy remont (na wystawie były elementy z tych aut już wyremontowane). Nr 3 jak i nr 2 czekają na remont. Warto zaznaczyć, że nr 2 w sumie jest w całości w oryginalne, niestety stan kiepski..
-
Ten nr 4 jest już dłuższy czas w odbudowie i końca (chyba) nie widać, wiadoma sprawa, że fundusze to jest pewne ograniczenie przy takich projektach, ale żeby to aż tyle trwało, zwłaszcza, że mam zdjęcie, na którym widać jego ramę pomalowaną na żółto zrobione jakieś... 5 lat temu. I że się tak spytam ma ktoś jakieś bliższe zdjęcia numeru 2?
-
Sie aż musze przejechać kiedyś na te otrębusy popatrzeć na to co tam gnije...
-
Takie zdjęcia to sam sobie znalazłem, chodziło mi o bardziej dokładne (wnętrze, co pod machą itp.) :)
-
a jesli nie to poda dane wlascicieli...bo widze ze to tajemnica
Przepraszam, że się wtrące ale jakbym się postawił na miejscu jednego z właścicieli tych analogów to nie życzyłbym sobie żeby podawać namiary do mnie ludziom o lekko fanatycznym podejściu do mojego auta..
Swoją drogą, to czy ktoś mógłby poratować jakimś rzetelnym spisem numerycznym tych analogów - zdjęcie + plus któtki opis bo sam się pogubiłem z tymi numerkami.
-
Z jakiej niby racji miałbym podawać czyjeś dane? Po pierwsze nie mam ich zgody, a po drugie to chyba się nie znamy... :)
-
Z jakiej niby racji miałbym podawać czyjeś dane? Po pierwsze nie mam ich zgody, a po drugie to chyba się nie znamy...
Też jestem tego samego zdania, gość pojawił się nie wiadomo skąd, chce danych i namiar na właścicieli.....
dziwne podejście....
Wątpię w to czy właściciele życzyli by sobie, aby obcy kolo szwendał się im po garażu i szukał Analaoga:D.
-
.a jesli nie to poda dane wlascicieli...bo widze ze to tajemnica
A po co mi dane właścicieli?! Przecież i tak nie pojadę specjalnie 200 czy 300 km tylko po to, żeby zobaczyć analoga, czy też maniakalnie błagać właściciela, żeby go odsprzedał... Jeśli ktoś miałby zdjęcia i dobrą wolę się nimi podzielić to chętnie bym je obejrzał i koniec kropka :)
-
Dajcie spokój z polowaniem na świętego Grala, którego miejsce powinno być w muzeum. Lepiej zbudować replikę analoga na podbudowie zmodyfikowanej ramy patrola II albo taniej honkera. Bez żadnych obaw o uszkodzenie perełki w terenie można mieć MEGA frajdę za stosunkowo niskie pieniądze.
-
Lepiej zbudować replikę analoga
Święte słowa, ale nie na ramie czegoś innego, tylko na tej "oryginalnej", której ogólne plany są w zakładce "galeria" bo jest to możliwe i przy lepiej zaopatrzonym warsztacie do zrobienia w pełni samodzielnie.
Swego czasu nosiłem się z zamiarem zrobienia sobie takiej repliki, nawet zebrałem sporo części, które w tedy na złomach były po cenie kilograma, ale i tak było to max 15% całości :) Ogólnie to według mnie idea jak najbardziej szczytna, szkoda tylko, że dość trudna w wykonaniu bo przepisy życia nie ułatwiają, części do takiego projektu coraz ciężej dostępne, no i to że dość mało szczegółowych informacji na jego temat się zachowało (chociaż z tego co pamiętam to kiedyś była na sprzedaż książka z pełną dokumentacją Analoga).
-
Swoją drogą, to czy ktoś mógłby poratować jakimś rzetelnym spisem numerycznym tych analogów - zdjęcie + plus któtki opis bo sam się pogubiłem z tymi numerkami.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/eo7Yyl.jpg) (https://imageshack.com/i/f0eo7Yylj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/DjI2No.jpg) (https://imageshack.com/i/eyDjI2Noj)
I że się tak spytam ma ktoś jakieś bliższe zdjęcia numeru 2?
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/911/Ub7FAW.jpg) (https://imageshack.com/i/pbUb7FAWj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/B47QoY.jpg) (https://imageshack.com/i/eyB47QoYj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/TeVL72.jpg) (https://imageshack.com/i/eyTeVL72j) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/JC42Zc.jpg) (https://imageshack.com/i/f0JC42Zcj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/661/0evj9z.jpg) (https://imageshack.com/i/id0evj9zj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/mj9oxB.jpg) (https://imageshack.com/i/p9mj9oxBj)
Ulotka oraz fotki z tegorocznej MotoNostalgii.
-
Mam pytanie troszeczkę odbiegające od tematu. Kojarzy ktoś czy była zbudowana replika DF Kombi 4x4??
Wiem że DF Kombi co raz mniej ale części od Nivy w brud i bardzo tanie. Może tego się ktoś podejmie ;)
-
witam użytkowników forum jestem tu nowy. od dawna interesuje się tematem analoga budowa oryginału jest kosztowna lub niewykonalna przepisy. ja mam inny pomysł i tak nie wszystkie prototypy miały napęd na cztery koła. moja replika ma powstać na bazie roya 1.6 1998 rok. na ten moment stoi na kołach r15 195 65 15 opony, et felg 18 stara bmw. chcę podnieść zawieszenie o 15 cm i Bendę zadowolony tył żaden problem podkładki pod resor dokładnie miedzy resorem a osia , tak podnosi się chociażby dodge ram 1500. Gorzej przód widziałem dobry pomysł w ładzie niwie opuszcza się dolną belkę najlepiej skombinować druga i przykręcić ją pod oryginalna a do górnego wahacza (sworznie górne) zakłada się podkładki dystansowe widziałem taki wynalazek na forum łada niva uk. ale wszystko to jest niezbyt pewne od niedawna chodzi mi po głowie pomysł żeby wymontować całe przednie zawieszenie i przyspawać jabłka do podłużnic zamontować przednia os od tarpan diesel oraz tylny most także z tego modelu będę miał większe koła i prześwit ponieważ docelowo chcę mieć koła 205 80 r15. pozdrawiam forumowiczów od razu mówię ja nie buduje oryginału i nawet nie myślę o ramie takiej jak była w oryginalnym analogu. jak ktoś ma podobne pomysły albo robił cos podobnego zapraszam do dyskusji bo nie ukrywam ze potrzebował bym pomocy bo może można jakoś łatwiej podnieść to auto. <lol>
-
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/hoodoo2Lift/instal.htm wrzucam link żeby nie być goło słownym o podnoszeniu łada niva. a był bym zapomniał myślałem także o montażu zawieszenia przedniego z żuka jest na fajnej belce tylko przykręcić do podłużnicy. czuje ze zostane skrytykowany za moje pomysły, no ale ja jesce raz powtarzam chodzi mi tylko o podniesienie auto o 15 cm no 20 cm tez bym nie pogardził. ]:->
-
Pomysł jest dobry, bo jest tani i realny do przeprowadzenia.
Na tył most z żuka/lublina z krótkim przełożeniem(od trucka za długi), by koła dobre zapodać. Podniesiony albo podkładkami, ale lepiej też resorami (punktami mocowania), bo będzie bardzo na boki chodził, panhard by się przydał, do pewniejszego prowadzenia.
Po podniesieniu główkę mostu "zadrzeć" do góry, by wał był bardziej prosto.
Przod- dorobić do istniejącej belki mocowania wahacza z 10cm niżej, tak samo drążka reakcyjnego. Górny wahacz lepiej przerobić w Z, niż podkładać pod sworzeń coś. Drązki kierownicze podgięte od łady nivy zapodać. Zabawa w cała belkę z lublina to będzie ciężka i bez sensu, a od żuka, to szkoda zachodu.
Koła dać jakieś konkretne ze 33cale, jak iśc, to grubo, z tyłu nic nie przeszkadza, z przodu błotniki pociąć trzeba i poszerki jakieś zrobić.
Potem tylko zmienić silnik, na coś co jedzie, albo 1,9/2,1 TD, albo rover 1.8, opel 2.0.
-
dokładnie :]. kolor chcę zostawić na razie granat tylko tył te białe elementy tez będę granatowe a burty czarne. paki nie skracam ani nie będę zakładał tej od tarpana tak jak w oryginale bo auto ma być użytkowe.
-
http://www.clubjeepgladiator.com.ar/foro/viewtopic.php?p=15454&sid=3f2b90155cc730ed00edb3bf6aeab82d łada pick-up wygląda super tylko jest na ramie i ma sztywne mosty
-
Ale to jest raczej nasz Polski Fiat, a nie Łada
-
to nie jest ani łada, ani 'nasz' 125p, tylko argentyński 125.
-
ale pod maską ta turbina to wygląda troche jakby poxipolem była klejona :-)
-
http://www.szarbia.com/index.php?p=art_detal&dzial=3&kat=7&pkat=12&pkat2=0&id=53
-
http://olx.pl/oferta/samochod-terenowy-4x4-CID5-ID9aStr.html#e05b30936b warto zobaczyć <lol>
-
kurde, brałbym z miejsca jakbym kase miał na taką zabawke :-)