FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: jasso w Luty 11, 2012, 15:47:34 pm

Tytuł: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: jasso w Luty 11, 2012, 15:47:34 pm
Witam.
Potrzebuję informacji na temat przełożeń w mostach truck'a.
Konkretniej jakie było przełożenie przy jakim silniku i od kiedy był montowany szeroki zawias.

Z góry dzięki za odpowiedź.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Luty 11, 2012, 15:56:58 pm
benzyna 4,55, diesel 4,1.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Luty 11, 2012, 16:05:49 pm
W trucku nie było szerokiego zawieszenia
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: jasso w Luty 11, 2012, 18:36:01 pm
Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że w benzynie jest 4.55 niezależnie od roku produkcji?
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Luty 11, 2012, 19:38:52 pm
raczej tak, ale głową nie ręczę.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: kamzo w Luty 19, 2012, 19:06:44 pm
W trucku nie było szerokiego zawieszenia
W trucku również było wąskie i szerokie zawieszenie. ;p
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Luty 19, 2012, 20:36:38 pm
Było jeszcze przełożenie 5,37 bodajże.
Dostępne m.in. na rynek włoski dla benzyniaków.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Luty 19, 2012, 20:38:18 pm
Było jeszcze przełożenie 5,37 bodajże.Dostępne m.in. na rynek włoski dla benzyniaków.
Eee to już prawdziwe OBRSO, było kiedyś na allegro jako stworzone typowo do rajdówek OBRSO :P
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Luty 20, 2012, 22:56:36 pm
To były czy nie szerokie? Bo może dałoby się np. założyć do 1,4 w plusie taki 4,1 z trucka diesla?
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Luty 21, 2012, 16:54:53 pm
Nie było szerokich i wąskich. Wszystkie takie same.
Jak przespawasz mocowanie resorów, amortyzatorów to można założyć, tylko po co. "Tak se" to nie pasuje
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Luty 21, 2012, 17:10:30 pm
benzyna 4,55, diesel 4,1.

przecież w dizlu było 3.9 !
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: kamzo w Luty 21, 2012, 17:16:24 pm
były szerokie i wąskie ;p
(http://img404.imageshack.us/img404/2820/2115041638.jpg)
A truck diesel ma przełożenie 4.1.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Luty 21, 2012, 17:32:44 pm
co ja gadam, 3.7 ma dizel

3.9 to jest polonez 1.6
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 21, 2012, 17:38:22 pm
były szerokie i wąskie
przeciez na tym zdjeciu masz dwa mosty waskie ,to niby jak ma to udowodnic ,ze byly waskie i szerokie ?
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Luty 21, 2012, 17:39:57 pm
te u góry jest szerszy, są tak ustawione że przez perspektywę wydaje się że są takie same ;p
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Luty 21, 2012, 21:36:33 pm
3,7 ma diesel w osobowym! 4,1 w trucku.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: damian6819 w Luty 21, 2012, 21:40:12 pm
4.55 mam z trucka ale nie powiem czy z diesla czy benzyna
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Luty 22, 2012, 02:09:24 am
nie musisz mówić, my i tak wiemy. :>
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: maciekkk w Sierpień 09, 2012, 17:45:36 pm
Jak przespawasz mocowanie resorów, amortyzatorów to można założyć, tylko po co. "Tak se" to nie pasuje
to w truck'u sa inne mocowania do resorow??? bo wlasnie mysle o przelozeniu mostu z trucka ;) i nie wiem czy bd problem c zy nie...
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Sierpień 09, 2012, 23:11:31 pm
całkiem inne sa te mocowania. Nie podejdzie z trucka do zwykłego Poloneza.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: maciekkk w Sierpień 09, 2012, 23:15:00 pm
da sie jakos przerobic zeby podeszlo ??
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Sierpień 09, 2012, 23:17:24 pm
wszystko sie da :P przeciez pisali poprzednicy ze po odpowiednim przespawaniu podpasuje
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: maciekkk w Sierpień 10, 2012, 09:34:21 am
jestem ciekaw czy ktos to mial i jak to sprawuje ;) wiem ze v max traci ale przyspieszenie nadrabia;pp ale czy bardzo rzuca tylkiem cyz nie
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Sierpień 10, 2012, 11:15:35 am
ja jezdze na zaspawanym 4.55 juz ponad rok. Przy normalnej jezdzie na trasie czy cos nic sie nie dzieje. Ale przy strzale ze sprzegla to traci przyczepnosc nie mowie juz o mokrej nawierzchni...
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: maciekkk w Sierpień 10, 2012, 19:32:51 pm
szczerze mowiac chcial bym sprobowac sil w KJS'ach i mysle ze to dodry most na KJS:) czy lepiej 4.3?
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 12, 2012, 21:05:05 pm
4,55 jest fajne ale o I biegu zapomnij. praktycznie tylko do ruszania...
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Sierpień 12, 2012, 21:15:08 pm
czyli co targanie się z pod świateł odrazu na 2 biegu hehe
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Sierpień 13, 2012, 01:32:32 am
4,55 jest fajne ale o I biegu zapomnij. praktycznie tylko do ruszania...
nie powiedziałbym... ja tam normalnie ruszam i odcinam na 1 i troche szybkosci wtedy nabierze
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Smar w Sierpień 14, 2012, 11:18:10 am
1. Po co przekłądać cały most z trucka? Wystarczy same bebechy - pasują plug&play.
2. V max = 150km/h ~ 6500RPM
3. I bieg jest normalnie używalny.
4. Przy 2.0 DOHC nawroty spokojnie robi się na II biegu, przy 1.4 może być trochę mało Nm.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 14, 2012, 18:34:46 pm
Ja właśnie zamierzam przełożyć bebechy bo do wysokoobrotowego silnika krótsze przełożenie będzie w sam raz - starty na prędkości będę nadrabiał obrotami , zresztą jak odcinkę zamierzam mieć przy 8300 - 8500 to będzie dopiero zabawa - teraz mam 8100 i 2 juz odciąłem, a 3 prawie przy 8000.
Zastanawiam się tylko na ile poczuję różnicę miedzy 4.3 a 4.55 - przede wszystkim chodzi o przyśpieszenia, bo zabawy trochę będzie przy poskładaniu tego żeby jakoś działało :)

Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Smar w Sierpień 14, 2012, 19:09:45 pm
Świety nawet sie nie zastanawiaj - i tak auto nie jest na trasy więc 4.55 się sprawdzi. Przy składaniu przydaje sie specjalna blokada zakładana od strony wału, bo inaczej ciężko dokręcić nakrętkę na ataku z odpowiednim momentem (siła na koła jest zwielokrotniona przez przełożenie - ja auto wiązałem do ściany, ale koła i tak sie kręciły w miejscu przy próbie dokręcenia :D )
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 14, 2012, 19:24:37 pm
st fajne ale o I biegu zapomnij. praktycznie tylko do ruszania...

Do KJS to 5.37 najlepszy.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 16, 2012, 21:52:34 pm
Nic dziś wyhaczyłem za 100 zł cały most z trucka, w przyszłym tygodniu myślę że zabierzemy się z Artkiem za swap przełożenia. Smar - ta blokada rozumiem że wyspawany kawałek płaskowników przykręcony do tylnego kołnierza mostu i blokujący się o obudowę - przynajmniej tak to ja widzę.Napewno wrażeniami z jazdy się podzielę :)
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Sierpień 16, 2012, 22:44:56 pm
moge kupić cały ten dyfer z półosiami bez przełożenia za 100zł :)
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Sierpień 16, 2012, 23:14:14 pm
ja za komplet 4.55 razem z roznicowym, wszystkimi lozyskami, atakiem i podkladkami dałem 10 zł na złomie. 

tylko Ci co nie jezdzili na 4.55 twierdza, ze tam sie nie uzywa 1 biegu :P
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Smar w Sierpień 17, 2012, 09:05:32 am
http://archiwumallegro.pl/blokada_tylnego_mostupolonez-2340274742.html Coś takiego. Ja zobaczysz most z odkręconym wałem odrazu bedziesz wiedział gdzie się to blokuje (są specjalne nadlewy na obudowie mostu).
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Sierpień 17, 2012, 13:25:51 pm
Do KJS to 5.37 najlepszy.
raczej taki dyfer na zamówienie a wątpię ze ktoś by chciał wydać 5 kafli..... teoretycznie można z polonezowskich mostów uzyskać przełożenie 4.77, wałek atakujący z trucka i koło talerzowe z rovera uzyskalibyśmy 9/43 ale czy modulacja zębów by się pogodziła tego wam nie powiem
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 17, 2012, 22:10:25 pm
Teoretyzować można jeszcze dalej, przy moście 4.3 czy 4.55 założyć jakieś niskoprofilowe 13" albo 14" i też się nam przełożenie 'skróci'.

Kiedyś gdzieś liczyłem, że przy moście 3.9 gdybym zamiast opony 195/60/14 zastosował oponę 195/45/14 to wyszłoby mi przełożenie 4.27, więc sporo jeszcze można skrócić przełożenie kołami ;)
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 18, 2012, 11:52:20 am
raczej taki dyfer na zamówienie a wątpię ze ktoś by chciał wydać 5 kafli.....

Powiedzmy że jeszcze nie jest nieosiągalne. Ja tylko rozwiewam wątpliwości kolegi który się zastanawiał czy 4.55 nie jest za krótkie. Niestety, chcąc obecnie wygrywać klasę, trzeba mieć w samochodzie przerobione dokładnie wszystko, rajdowe opony i krótką skrzynię. Skoro można wydać prawie 30 tys. na przygotowanie Skody Favorit albo kupić krótką skrzynię do Seja z 5tys. i szperę za 3 tys. to do Poloneza też można... jak ktoś chce wygrywać.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 23, 2012, 02:04:33 am
Więc tak, po rozkompletowaniu mostu przełożenie wyszło faktycznie 10 zł :P
Na dzień dzisiejszy wszystko powyciągane, wyczyszczone , przygotowane do operacji swap, udało się kupić ostatnią tulejkę rozprężną w byłym polmozbycie,łożyska wyglądają ok :)
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/Nowyfolder/przelozenie.jpg)

Pewnie przy okazji swapu przełożenia porobię kilka fotek dla potomnych. Nakrętkę w moście z trucka udało się odkręcić pneumatem.Ciekawe jak pójdzie u mnie - jeśli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie przekładki samego przełożenia, zgrania tego czy ustawienia to jest dobra chwila żeby się tym podzielić.

Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 23, 2012, 08:02:50 am
jeśli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie przekładki samego przełożenia, zgrania tego czy ustawienia to jest dobra chwila żeby się tym podzielić.
w ksiazce jest opisana procedura ustawiania walka i talerza wzgledem siebie,
nie pamietam tylko ,czy to w Morawskim ,czy jednak w ksiazce do 125p

Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: piciek w Sierpień 23, 2012, 08:05:03 am
w ksiazce 125P
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 24, 2012, 20:29:18 pm
dzięki - będę próbował czytać conieco, może ktoś ma linka do ksiązki w formie pdfa ? powiem szczerze że nie chce/nie mam czasu szukać wszystkiego.I tak jak znam życie to będzie ustawione na czuja bo inaczej sie nie bardzo da bez przyżądów heh ale wiedzieć przynajmniej co i jak sprawdzić nie zaszkodzi.
Tak przy okazji jakim olejem zalać dyfer do upalania - pasowałoby żeby nie był za gęsty bo będzie robił duże opory a to nie jest wskazane, nawet kosztem głośności mechanizmu, byle się to za szybko nie rozleciało


Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: qziok w Sierpień 24, 2012, 21:11:43 pm
generalnie najlepiej zalewać taki olej jak jest zalecany, inne nie pasują , a jeśli chcesz żeby był dobry olej, dolać możesz coś w rodzaju ceramizera ale musisz poszukać jakiegoś dobrego bo większość działa jak zagęszczacz do oleju,
wymień sobie od razu uszczelniacz
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 24, 2012, 21:22:24 pm
zalej 75w90 i dodatek z MoS2
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 25, 2012, 10:28:33 am
Tak właśnie myślałem zrobić - na pewno jakiś półsyntetyk, muszę iść do znajomych na hurtownie olejów i popytać co mają sensownego z 75w90, pewnie najlepszy byłby motul czy valvoline ale zastanawiam się czy jest sens, skoro hipol też występuje w wersji semisynthetic.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 25, 2012, 11:24:05 am
K2 75W90 jest syntetyczny i kosztuje ~25pln/l
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 25, 2012, 13:20:22 pm
ja w tej cenie kupiłem u kumpla na hurtowni olejów hipol 75w90 i wolę hipol niż jakieś k2. Teraz jeszcze coś na bazie mo2 - pewnie liqui molly czy cos podobnego - byle żadnych ceramizerów czy zagęszczaczy :P
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 25, 2012, 14:21:04 pm
a po co ci do oleju polsyntetycznego mos2 ?
jak i tak bedziesz mial kola na wierzchu to naloz warstwe mos2 "piekarnikowo"
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: drtomee w Grudzień 28, 2012, 10:23:23 am
Rozważam założenie mostu z trucka do caro, jednak chciał bym pozostać przy felgach 13". Most ma być na lucasie. Ma to rację bytu? Moja wątpliwość bierze się stąd czy na taki most wejdzie felga 13 mimo że oryginalnie jest 14...czy hamulce lucas z tyłu w trucku są inne niż w caro w sensie rozmiarów?
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Grudzień 28, 2012, 10:35:45 am
hamulce lucas z tyłu w trucku są inne niż w caro w sensie rozmiarów?

Truck z 1999 z którym miałem styczność miał większe bębny.

Ale czy felga 13 by weszła to trzeba by sprawdzić. Felga 12" wchodzi na beben z caro to na trucka może też 13 siądzie.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 11, 2013, 23:23:38 pm
Nie pomierzysz, nie dowiesz się. Na przednie heble by nie weszła ale bęben nie ma wystającego zacisku, więc można sprawdzić.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 11, 2013, 23:47:32 pm
mam luzem most z truka to wam jutroprzymierze 13 jak sobie nie zapomne i dam znac co i jak..
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: mily24 w Styczeń 11, 2013, 23:50:11 pm
słyszałem że wszystkie trucki były "wąskie" prawda to? stabilizator do wąskeigo potrzebuje i zastanawiam sie czy z trucka D by się nadał  <mysli>
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: malecfso w Styczeń 12, 2013, 00:07:08 am
Były i szerokie trucki :)
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: drtomee w Styczeń 30, 2013, 21:12:38 pm
mam luzem most z truka to wam jutroprzymierze 13 jak sobie nie zapomne i dam znac co i jak..
no i zapomniał...
;p
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 31, 2013, 08:01:44 am
Ja pamiętam, że na bębny w starym układzie nie wchodzą 13, nie wiem jak z lukasami.
Tytuł: Odp: przełożenia mostów Polonez truck
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Styczeń 31, 2013, 21:06:30 pm
tylko Ci co nie jezdzili na 4.55 twierdza, ze tam sie nie uzywa 1 biegu

ja mam 3.7 i wielkie kola a i tak jedynka za krotka..;p praktycznie nie uzywana....

no i zapomniał...

kurde... no zapomnial..... obiecuje nadrobic!!