FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: jasso w Luty 11, 2012, 15:47:34 pm
-
Witam.
Potrzebuję informacji na temat przełożeń w mostach truck'a.
Konkretniej jakie było przełożenie przy jakim silniku i od kiedy był montowany szeroki zawias.
Z góry dzięki za odpowiedź.
-
benzyna 4,55, diesel 4,1.
-
W trucku nie było szerokiego zawieszenia
-
Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że w benzynie jest 4.55 niezależnie od roku produkcji?
-
raczej tak, ale głową nie ręczę.
-
W trucku nie było szerokiego zawieszenia
W trucku również było wąskie i szerokie zawieszenie. ;p
-
Było jeszcze przełożenie 5,37 bodajże.
Dostępne m.in. na rynek włoski dla benzyniaków.
-
Było jeszcze przełożenie 5,37 bodajże.Dostępne m.in. na rynek włoski dla benzyniaków.
Eee to już prawdziwe OBRSO, było kiedyś na allegro jako stworzone typowo do rajdówek OBRSO :P
-
To były czy nie szerokie? Bo może dałoby się np. założyć do 1,4 w plusie taki 4,1 z trucka diesla?
-
Nie było szerokich i wąskich. Wszystkie takie same.
Jak przespawasz mocowanie resorów, amortyzatorów to można założyć, tylko po co. "Tak se" to nie pasuje
-
benzyna 4,55, diesel 4,1.
przecież w dizlu było 3.9 !
-
były szerokie i wąskie ;p
(http://img404.imageshack.us/img404/2820/2115041638.jpg)
A truck diesel ma przełożenie 4.1.
-
co ja gadam, 3.7 ma dizel
3.9 to jest polonez 1.6
-
były szerokie i wąskie
przeciez na tym zdjeciu masz dwa mosty waskie ,to niby jak ma to udowodnic ,ze byly waskie i szerokie ?
-
te u góry jest szerszy, są tak ustawione że przez perspektywę wydaje się że są takie same ;p
-
3,7 ma diesel w osobowym! 4,1 w trucku.
-
4.55 mam z trucka ale nie powiem czy z diesla czy benzyna
-
nie musisz mówić, my i tak wiemy. :>
-
Jak przespawasz mocowanie resorów, amortyzatorów to można założyć, tylko po co. "Tak se" to nie pasuje
to w truck'u sa inne mocowania do resorow??? bo wlasnie mysle o przelozeniu mostu z trucka ;) i nie wiem czy bd problem c zy nie...
-
całkiem inne sa te mocowania. Nie podejdzie z trucka do zwykłego Poloneza.
-
da sie jakos przerobic zeby podeszlo ??
-
wszystko sie da :P przeciez pisali poprzednicy ze po odpowiednim przespawaniu podpasuje
-
jestem ciekaw czy ktos to mial i jak to sprawuje ;) wiem ze v max traci ale przyspieszenie nadrabia;pp ale czy bardzo rzuca tylkiem cyz nie
-
ja jezdze na zaspawanym 4.55 juz ponad rok. Przy normalnej jezdzie na trasie czy cos nic sie nie dzieje. Ale przy strzale ze sprzegla to traci przyczepnosc nie mowie juz o mokrej nawierzchni...
-
szczerze mowiac chcial bym sprobowac sil w KJS'ach i mysle ze to dodry most na KJS:) czy lepiej 4.3?
-
4,55 jest fajne ale o I biegu zapomnij. praktycznie tylko do ruszania...
-
czyli co targanie się z pod świateł odrazu na 2 biegu hehe
-
4,55 jest fajne ale o I biegu zapomnij. praktycznie tylko do ruszania...
nie powiedziałbym... ja tam normalnie ruszam i odcinam na 1 i troche szybkosci wtedy nabierze
-
1. Po co przekłądać cały most z trucka? Wystarczy same bebechy - pasują plug&play.
2. V max = 150km/h ~ 6500RPM
3. I bieg jest normalnie używalny.
4. Przy 2.0 DOHC nawroty spokojnie robi się na II biegu, przy 1.4 może być trochę mało Nm.
-
Ja właśnie zamierzam przełożyć bebechy bo do wysokoobrotowego silnika krótsze przełożenie będzie w sam raz - starty na prędkości będę nadrabiał obrotami , zresztą jak odcinkę zamierzam mieć przy 8300 - 8500 to będzie dopiero zabawa - teraz mam 8100 i 2 juz odciąłem, a 3 prawie przy 8000.
Zastanawiam się tylko na ile poczuję różnicę miedzy 4.3 a 4.55 - przede wszystkim chodzi o przyśpieszenia, bo zabawy trochę będzie przy poskładaniu tego żeby jakoś działało :)
-
Świety nawet sie nie zastanawiaj - i tak auto nie jest na trasy więc 4.55 się sprawdzi. Przy składaniu przydaje sie specjalna blokada zakładana od strony wału, bo inaczej ciężko dokręcić nakrętkę na ataku z odpowiednim momentem (siła na koła jest zwielokrotniona przez przełożenie - ja auto wiązałem do ściany, ale koła i tak sie kręciły w miejscu przy próbie dokręcenia :D )
-
st fajne ale o I biegu zapomnij. praktycznie tylko do ruszania...
Do KJS to 5.37 najlepszy.
-
Nic dziś wyhaczyłem za 100 zł cały most z trucka, w przyszłym tygodniu myślę że zabierzemy się z Artkiem za swap przełożenia. Smar - ta blokada rozumiem że wyspawany kawałek płaskowników przykręcony do tylnego kołnierza mostu i blokujący się o obudowę - przynajmniej tak to ja widzę.Napewno wrażeniami z jazdy się podzielę :)
-
moge kupić cały ten dyfer z półosiami bez przełożenia za 100zł :)
-
ja za komplet 4.55 razem z roznicowym, wszystkimi lozyskami, atakiem i podkladkami dałem 10 zł na złomie.
tylko Ci co nie jezdzili na 4.55 twierdza, ze tam sie nie uzywa 1 biegu :P
-
http://archiwumallegro.pl/blokada_tylnego_mostupolonez-2340274742.html Coś takiego. Ja zobaczysz most z odkręconym wałem odrazu bedziesz wiedział gdzie się to blokuje (są specjalne nadlewy na obudowie mostu).
-
Do KJS to 5.37 najlepszy.
raczej taki dyfer na zamówienie a wątpię ze ktoś by chciał wydać 5 kafli..... teoretycznie można z polonezowskich mostów uzyskać przełożenie 4.77, wałek atakujący z trucka i koło talerzowe z rovera uzyskalibyśmy 9/43 ale czy modulacja zębów by się pogodziła tego wam nie powiem
-
Teoretyzować można jeszcze dalej, przy moście 4.3 czy 4.55 założyć jakieś niskoprofilowe 13" albo 14" i też się nam przełożenie 'skróci'.
Kiedyś gdzieś liczyłem, że przy moście 3.9 gdybym zamiast opony 195/60/14 zastosował oponę 195/45/14 to wyszłoby mi przełożenie 4.27, więc sporo jeszcze można skrócić przełożenie kołami ;)
-
raczej taki dyfer na zamówienie a wątpię ze ktoś by chciał wydać 5 kafli.....
Powiedzmy że jeszcze nie jest nieosiągalne. Ja tylko rozwiewam wątpliwości kolegi który się zastanawiał czy 4.55 nie jest za krótkie. Niestety, chcąc obecnie wygrywać klasę, trzeba mieć w samochodzie przerobione dokładnie wszystko, rajdowe opony i krótką skrzynię. Skoro można wydać prawie 30 tys. na przygotowanie Skody Favorit albo kupić krótką skrzynię do Seja z 5tys. i szperę za 3 tys. to do Poloneza też można... jak ktoś chce wygrywać.
-
Więc tak, po rozkompletowaniu mostu przełożenie wyszło faktycznie 10 zł :P
Na dzień dzisiejszy wszystko powyciągane, wyczyszczone , przygotowane do operacji swap, udało się kupić ostatnią tulejkę rozprężną w byłym polmozbycie,łożyska wyglądają ok :)
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/Nowyfolder/przelozenie.jpg)
Pewnie przy okazji swapu przełożenia porobię kilka fotek dla potomnych. Nakrętkę w moście z trucka udało się odkręcić pneumatem.Ciekawe jak pójdzie u mnie - jeśli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie przekładki samego przełożenia, zgrania tego czy ustawienia to jest dobra chwila żeby się tym podzielić.
-
jeśli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie przekładki samego przełożenia, zgrania tego czy ustawienia to jest dobra chwila żeby się tym podzielić.
w ksiazce jest opisana procedura ustawiania walka i talerza wzgledem siebie,
nie pamietam tylko ,czy to w Morawskim ,czy jednak w ksiazce do 125p
-
w ksiazce 125P
-
dzięki - będę próbował czytać conieco, może ktoś ma linka do ksiązki w formie pdfa ? powiem szczerze że nie chce/nie mam czasu szukać wszystkiego.I tak jak znam życie to będzie ustawione na czuja bo inaczej sie nie bardzo da bez przyżądów heh ale wiedzieć przynajmniej co i jak sprawdzić nie zaszkodzi.
Tak przy okazji jakim olejem zalać dyfer do upalania - pasowałoby żeby nie był za gęsty bo będzie robił duże opory a to nie jest wskazane, nawet kosztem głośności mechanizmu, byle się to za szybko nie rozleciało
-
generalnie najlepiej zalewać taki olej jak jest zalecany, inne nie pasują , a jeśli chcesz żeby był dobry olej, dolać możesz coś w rodzaju ceramizera ale musisz poszukać jakiegoś dobrego bo większość działa jak zagęszczacz do oleju,
wymień sobie od razu uszczelniacz
-
zalej 75w90 i dodatek z MoS2
-
Tak właśnie myślałem zrobić - na pewno jakiś półsyntetyk, muszę iść do znajomych na hurtownie olejów i popytać co mają sensownego z 75w90, pewnie najlepszy byłby motul czy valvoline ale zastanawiam się czy jest sens, skoro hipol też występuje w wersji semisynthetic.
-
K2 75W90 jest syntetyczny i kosztuje ~25pln/l
-
ja w tej cenie kupiłem u kumpla na hurtowni olejów hipol 75w90 i wolę hipol niż jakieś k2. Teraz jeszcze coś na bazie mo2 - pewnie liqui molly czy cos podobnego - byle żadnych ceramizerów czy zagęszczaczy :P
-
a po co ci do oleju polsyntetycznego mos2 ?
jak i tak bedziesz mial kola na wierzchu to naloz warstwe mos2 "piekarnikowo"
-
Rozważam założenie mostu z trucka do caro, jednak chciał bym pozostać przy felgach 13". Most ma być na lucasie. Ma to rację bytu? Moja wątpliwość bierze się stąd czy na taki most wejdzie felga 13 mimo że oryginalnie jest 14...czy hamulce lucas z tyłu w trucku są inne niż w caro w sensie rozmiarów?
-
hamulce lucas z tyłu w trucku są inne niż w caro w sensie rozmiarów?
Truck z 1999 z którym miałem styczność miał większe bębny.
Ale czy felga 13 by weszła to trzeba by sprawdzić. Felga 12" wchodzi na beben z caro to na trucka może też 13 siądzie.
-
Nie pomierzysz, nie dowiesz się. Na przednie heble by nie weszła ale bęben nie ma wystającego zacisku, więc można sprawdzić.
-
mam luzem most z truka to wam jutroprzymierze 13 jak sobie nie zapomne i dam znac co i jak..
-
słyszałem że wszystkie trucki były "wąskie" prawda to? stabilizator do wąskeigo potrzebuje i zastanawiam sie czy z trucka D by się nadał <mysli>
-
Były i szerokie trucki :)
-
mam luzem most z truka to wam jutroprzymierze 13 jak sobie nie zapomne i dam znac co i jak..
no i zapomniał...
;p
-
Ja pamiętam, że na bębny w starym układzie nie wchodzą 13, nie wiem jak z lukasami.
-
tylko Ci co nie jezdzili na 4.55 twierdza, ze tam sie nie uzywa 1 biegu
ja mam 3.7 i wielkie kola a i tak jedynka za krotka..;p praktycznie nie uzywana....
no i zapomniał...
kurde... no zapomnial..... obiecuje nadrobic!!