FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: nielsen w Luty 17, 2012, 22:41:53 pm

Tytuł: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Luty 17, 2012, 22:41:53 pm
Jako że pogoda za oknem jest jaka każdy widzi i siedzi się na necie dłużej niż przy aucie przychodzą głupie pomysły do głowy... Do wiosny problem czysto teoretyczny - adaptacja trójramiennej (multifunkcyjnej koniecznie) kierownicy z innego auta. Najładniejsza i najbardziej dostępna jest według mnie z mazdy 6.

Wymagania:
- Ma być bezpiecznie
- Kierownica musi dać się zdemontować równie łatwo jak oryginalna.

Założenia:
- mam jedna kierownice z mazdy\hondy
- mam kilka oryginalnych kierownic do poloneza
- dostęp do tokarza\tokarki
- dostęp do spawarki transformatorowej i migomatu, wiertarek itp.

Ja to widzę tak - trzeba wyciąć część z oryginalnej kierownicy z wieloklinem i zespolić-zespawać z kierownicą z mazdy.Łatwo powiedzieć trudniej zrobić, same problemy  :] Ktoś się orientuje czy chasis w takiej kierownicy jest metalowe,żeliwne czy aluminiowe? Naba\gruba redukcja raczej odpada za bardzo przesunie kierownice do klatki piersiowej. Kwestia klaksonu i wyłącznika kierunkowskazów myśle do ogarnięcia. Kwestia jaką głębokość ma kierownica z mazdy żeby ją przykręcić pod deklem nakrętką, żeby gwint złapał.

Druga opcja - czy jest techniczna możliwośc zamówienia w rozsądnej cenie tulejki z wieoklinem, drobnym jeszcze do tego żeby ją wprasować\wkleić\wspawać w nową kierownice.
 
Może ktoś ma taką mazde i może podać konkretne wymiary kierownicy z 6 - średnica i głębokość z wszystkimi plastikami?

Kierownica jeździła by w Atu plusie ze wspomaganiem - 98r. jeśli to ma jakieś znaczenie, kwestie poduszki powietrznej oczywiście pomijamy  :] są dostępne zaślepki podzuszki. Posty typu "nie opłaca się " i o wyższości kierownicy z kombi nie będą mile widziane...

O takie kierownice mi chodzi:

(http://desmond.imageshack.us/Himg542/scaled.php?server=542&filename=mazda6a.jpg&res=medium) 
(http://desmond.imageshack.us/Himg690/scaled.php?server=690&filename=mazda6ty.jpg&res=medium)
(http://desmond.imageshack.us/Himg41/scaled.php?server=41&filename=accord2y.jpg&res=medium)







 
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: RzR w Luty 17, 2012, 22:58:06 pm
Dorobienie tulejki nie byłoby takim złym pomysłem o ile zrobienie takiej nie jest jakoś absurdalnie drogie. Z drugiej strony naba wcale nie jest takim złym rozwiązaniem. Co prawda mam poloneza minusa ale w plusie mam tą samą przypadłość i zawsze jak mam dobrze ustawiony fotel tak aby ręce były odpowiednio zgięte to nogi nie mieszczą mi się pod deską :P i na odwrót jak już nogi mi się mieszczą to ledwo do kierownicy sięgam :D Chociaż może to i ja jestem taki nieproporcjonalny. W każdym razie chciałbym mieć kierownicę bliżej siebie ;)
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: piciek w Luty 17, 2012, 23:03:25 pm
mi się dobrze tą kręci:
(http://www.autogaleria.pl/fotografie/mitsubishi/mitsubishi_lancer_sportback_1.8_invite_2009_06.jpg)

jak chcesz to mogę Ci jutro ją zmierzyć, jest o tyle fajna, że masz jeszcze wyjście na zestaw głośnomówiący :)
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: PiatasE w Luty 17, 2012, 23:06:56 pm
Mnie zastanawia jak podepniesz klawisze kierownicy? Oczywiście chodzi o kwestie przeciągnięcia kabla z kiery na kolumnę?
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Luty 17, 2012, 23:16:52 pm
Kierownica z mazdy oprócz tego że ładna to dobrze dostępna w rozsądnej cenie i zaślepki poduszki tez łatwo kupić. Co do podłączenia przycików to na razie na drugim planie, oryginalnie jest zwijak u mnie pewnie spróbowałbym wpuścić pod dekiel naście centymetrów elastycznego przewodu żeby się rozwijał i kłebił w środku jak bym kręcił kierownica, poduszka by to nie była tym odpalana,i najwyżej by się przecierał co jakiś czas... 
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 18, 2012, 11:39:32 am
Dobra,ja się tu wypowiem,ale proszę mi nie dawać ostrzeżeń,jak ostatnio,to nie giełda  <smutny> Miałem swego czasu zamontowaną w żuczku kierownicę z opla kadeta,taką podobna jak w poldkach kombi.Cały "szkielet" tej kiery jest aluminiowy,więc wymyśliłem,ze rozwiercę jej środek,tam gdzie jest frez,żeby weszła dalej na wał kierownicy w żuku.Z kierownicy żukowskiej wyciąłem sam środek z frezem i powstało coś na wzór "naby". Ten wycięty środek skręciłem z kierownicą za pomocą śrub,tylko nie dałem tego od dołu kierownicy,tylko od góry,innymi słowy od środka.Chodziło oto,żeby obniżyć trochę kierownicę w stosunku do fabrycznego położenia.Zostaje oczywiście problem klaksonu,ale to jest akurat drobnostka,którą łatwo zrobić.Nie będę się tutaj rozpisywał,bo zapewne nikogo to nie interesuje  :P ale miałem też kierę z poldka w żuku założona identycznym sposobem i podłączyłem również klakson,w orginalnym miejscu,tylko było z tym chwilę zabawy,ale zaręczam,że to jest głupstwo,w porównaniu do zamontowania kiery.Podsumowując,można założyć każdą kierownicę,nawet ze stara,jak ktoś chce  <lol2> <lol2> potrzeba tylko środka z kierownicy polonezowskiej,tylko wyciętej razem z blachą dookoła,nie sam frez.Trzeba to najpierw dobrze wymierzyć,na jakiej wysokości ma być ta kierownica,bo od tego zależy,czy frez dajemy od środka,czy od spodu.w polonezie raczej nie ma na tyle zapasu,więc pewnie trzeba by dać od spodu,ale kiera będzie wyżej.Można by pewnie dać to od środka,zależy od miejsca,może by wydało.Trzeba wtedy rozwiercić troszkę środek nowej kierownicy,żeby weszła tulejka z frezem poloneza,tak żeby ta dokładana cześć siadła idealnie na dnie kierownicy,innymi słowy,żeby się nie okazało,że przy skręcie mamy "bicie" przez źle ustawiona kierownicę  :P taki sposób jest pewny,bo jeździłem na tym parę lat i jak widać nadal żyję.Oczywiście najpewniejszym sposobem jest zespawanie,ale z tego co widzę na zdjęciu,ta kiera jest chyba aluminiowa,a podldkowa jest "stalowa".Wiem,że druciarstwo,ale sposób jest pewny.
p.s jeszcze jak się przyjrzałem,to masz tam dwa fabryczne otwory,przez które możesz przykręcić środek z kiery poldkowej.Zaręczam,że to się będzie napewno trzymać.W tej kierownicy jest sporo miejsca,więc jest gdzie umieścić ten "wkład' z polka  :-)
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Luty 18, 2012, 13:35:20 pm
Jeśli to problem zespawać, to zawsze można dać dookoła śruby i nakrętki, porządnie skręcone pewnie by trzymało. Nie masz opcji pozyskać jeszcze "pająka" pasującego do tej kiery? To by Ci ułatwiło kwestie elektryki. Elastyczny zwijany kabel bym sobie odpuscił, bałbym się że kiedyś przypadkiem może się tak ułożyć, że zabraknie go w krytycznym momencie do skrętu kierownicą. Lepiej jakieś ślizgi, jak są w poldku od klaksonu, zapodać.  Powodzenia, pomysł fajny:)
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Luty 18, 2012, 13:39:57 pm
Buźka, a czym wycinałeś ten środek ?
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 18, 2012, 13:44:16 pm
Znaczy,jako,że nie dysponowałem wtedy niektórymi narzędziami,to w ruch poszła spawarą i po prostu "wypaliłem" ten środek elektrodą,a resztę ładnie oszlifowałem.Dzisiaj użył bym do tego szlifierki kątowej  :-) zaraz Wam tu zarzucę zdjęcie,jak wygląda.
To jest wspomniana przeze mnie kierownica z opla.na obwodzie jest może z 1cm mniejsza od polonezowej,czyli niewielka różnica  ;>
(http://img405.imageshack.us/img405/3615/0000001ld.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/405/0000001ld.jpg/)
Tak to wygląda od spodu.Te otwory były fabrycznie zrobione,powiększyłem tylko otwór "główny".za ich pomocą przykręciłem od spodu frez żukowski.
(http://img23.imageshack.us/img23/8452/0000002h.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/0000002h.jpg/)
Tak to wygląda od środka.Miejsca tu nie jest za dużo,ale to nie jest jakiś wielki problem.  :-)
(http://img525.imageshack.us/img525/2047/0000005q.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/525/0000005q.jpg/)
A to kiera z poldka dorobiona identyczna metodą.Dorobiłem taki patent do klaksonu.Dwa styki pozyskane ze starego pająka.u góry był przyklejony identyczny styk,który przekazywał 'zasilanie" do drugiego przewodu idącego do pierścienia ślizgowego pod kierownica,podobnie jak w orginale.Musiałem to poprzerabiać,bo po dołożeniu frezu nie b7lo miejsca na orginalne rozwiązania
(http://img220.imageshack.us/img220/272/0000004h.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/220/0000004h.jpg/)
A  tu widok od spodu.Jak widać,pozbyłem się paru rzeczy,ale było to konieczne,żeby kiera podeszła.Widać doklejony pierścień ślizgowy i dwa dzyndzle do wyłączania kierunków  <lol2>
(http://img4.imageshack.us/img4/2821/0000003c.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/4/0000003c.jpg/)
A tu widok orginalnej kiery.
(http://img440.imageshack.us/img440/5916/0000006n.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/440/0000006n.jpg/)
Po szybkich obliczeniach,wydaje mi się,ze kolega nielsen musi dać freza z tej kiery od środka swojej,tak jak u mnie,po uprzednim rozwierceniu freza w swojej kierze,żeby weszła tulejka z frezem z poldka.Ona jest dosyć długa,jak widać,więc konieczne będzie pewnie zdystansowanie jej podkładkami,lub czymś podobnym,żeby nie była za nisko ,bo po przykręceniu i dociśnięciu nakrętka może zniszczyć pająka.Ogólnie,to sprawa jest dosyć prosta w tym przypadku,bo miejsca jest tam dużo  :-)
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Luty 18, 2012, 21:05:01 pm
Pomysły podobne do tego co mi właśnie chodziło po głowie, szkoda że nie mam takiej kierownicy na stanie bo wtedy było by dużo prościej a ładna kosztuje ~120zł plus wysyłka, więc przed wiosna na pewno nie kupie, chyba ze się trafi jakaś okazja to zaryzykuje...

Co do obsługi wszystkich przycisków i przewodu to potrzebuje wpuścić 3 żyły do środka, mogą być bardzo cienkie, praktycznie kabel od słuchawek pchełek wystarczy, wydaje mi sie że dobrze poprowadzony przez największy otwór w kierownicy nie ma prawa sie okręcić, a w ostateczności się urwie, zresztą wszystko by sie sprawdziło po założeniu kiery i tak jak wspomniałem to dopiero dalszy etap...pomysł z oryginalnym pająkiem,zwijaczem za duże koszta i zdecydowanie za dużo rzeźby. 
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: piciek w Luty 18, 2012, 21:42:26 pm
i tak jak wspomniałem to dopiero dalszy etap...pomysł z oryginalnym pająkiem,zwijaczem za duże koszta i zdecydowanie za dużo rzeźby. 
sorry za OT, ale ja wyznaję taką zasadę, że jak się za coś zabierać, to zrobić raz, a porządnie zamiast się non stop z tym pier****ć. Jak nie masz kasy, a masz zamiar zrobić taki projekt to pozbieraj trochę więcej grosza i zrób porządnie, żebyś był z tego zadowolony i nie musiał non stop rozbierac kierownicy, zeby kabelki lutować.
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Luty 19, 2012, 15:00:30 pm
Kierownice z mazdy występują też bez przycisków, więc jeden problem by odpadł.
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: PiatasE w Luty 19, 2012, 15:31:32 pm
Kierownice z mazdy występują też bez przycisków, więc jeden problem by odpadł.

adaptacja trójramiennej (multifunkcyjnej koniecznie) kierownicy z innego auta.
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Marzec 07, 2012, 14:24:07 pm
Pomysł upadł?
Średnicę i głębokość mogę Ci podać (rozbierać jej nie bedę:])
Po co Ci właściwie sterowanie tempomatem?
Kierownica w 6 jest nie tylko ładna, ale i (dla mnie oczywiście) idealnej wielkości i grubości. Chociaż łatwiej i taniej poszukać Raida, też nie ma co narzekać.
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Marzec 07, 2012, 20:25:39 pm
Pomysł ciągle mam w głowie ale teraz walcze z grokami i kilkoma innymi zaczętymi rzeczami...

Konrad pomierz mi ta kierownicę koniecznie - średnice wiadomo, a drugi wymiar na którym mi zależy to wysokość kierownicy od spodu do najbardziej wypukłej części od frontu.

Przyciski w kierownicy docelowo służyły by do sterowania radiem   
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: piciek w Marzec 07, 2012, 20:27:44 pm
a myślałeś nad takim rozwiązaniem?
http://allegro.pl/renault-scenic-lift-przelacznik-sterowanie-radiem-i2150760127.html
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Marzec 07, 2012, 20:29:11 pm
a myślałeś nad takim rozwiązaniem?
http://allegro.pl/renault-scenic-lift-przelacznik-sterowanie-radiem-i2150760127.html
Takie rozwiązanie będę adaptował do siebie niebawem, do radia z Renaulta które ze mną jeździ już ponad rok :)
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Marzec 07, 2012, 20:34:33 pm
W  tej chwili używam fabrycznego joystika do radia przyklejonego do osłony kolumny kierowniczej więc to rozwiązanie nie posuwa mnie do przodu  ;p sterowanie w kierownicy plus od razu mniejsza skórzana trójramienna kierownica to już coś

Ostatnio rozmyślałem jak można wyeliminować prowadzenie przewodu do wew. kiery i wydumałem żeby od spodu dać laminat miedziowany z wytrawionymi w B327 kręgami od spodu. W osłonie kolumny kierowniczej omieścić styki co by tarły po tych kręgach (trzech dokładnie), tylko ta warstwa miedzi jest bardzo cienka i nawet jakby to polakierować lakierem przewodzącym to zaraz by się to przetarło nie łączylo, piszczało przy tarciu itp.
 
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: xprot w Marzec 07, 2012, 21:02:17 pm
jak chcesz tylko sterowac radiem to pojdz jeszcze krok dalej- przeciez polonezowej do tej funkcji brakuje tylko w sumie chyba 4 czy 5 przyciskow, na ktore jest na niej miejsce.
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Marzec 07, 2012, 21:13:33 pm
tylko ta warstwa miedzi jest bardzo cienka i nawet jakby to polakierować lakierem przewodzącym to zaraz by się to przetarło nie łączylo, piszczało przy tarciu itp.
Można wytrawić metodą fototrawienia z blachy miedzianej 0,25-0,5mm takie krążki, tylko kwestia ich montażu. A może takie zwijacze jak w myszkach do laptopów ? Albo coś z tymi fabrycznymi pokombinować.
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Marzec 12, 2012, 13:16:39 pm
Konrad pomierz mi ta kierownicę koniecznie - średnice wiadomo, a drugi wymiar na którym mi zależy to wysokość kierownicy od spodu do najbardziej wypukłej części od frontu.

I wychodzi na to, że:
średnica 37cm
głębokość 10 - 10,5cm (do obudowy kolumny)

kierownica, jak ta:
http://moto.allegro.pl/mazda-6-5d-2-0-16v-06-07-lift-kierownica-skorzana-i2195133154.html
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Maj 08, 2012, 20:04:55 pm
Myślałem, że będzie mniejsza ale co tam, udało mi się dostać jakiś egzemplarz w rozsądnej cenie 65zł z wysyłką kurierską. Rama kierownicy jest aluminiowa bardzo łatwa w obróbce ale i spawanie odpada. Jest trochę głębsza od fabrycznej ale bez przesady.

(http://img39.imageshack.us/img39/5371/dsc01285s.jpg) (http://img821.imageshack.us/img821/9995/dsc01286yb.jpg) (http://img195.imageshack.us/img195/9121/dsc01287xz.jpg) (http://img404.imageshack.us/img404/2314/dsc01288p.jpg)

Wieloklin wyciąłem z kupionej kierownicy ze szrotu..nie zwróciłem uwagi i wyciąłem w pionie a nie w poziomie przez co ten pstryk od wyłączania kierunków będę musiał dorobić ale to dopiero zauważyłem jak zdjąłem org. kierownice (wcześniej nie miałem takiej potrzeby)

(http://img21.imageshack.us/img21/7061/dsc01305od.jpg)

wieloklin można zamontować albo od wew. albo od zew. Gdyby wieloklin zamocować wewnątrz  wyszło by super tj. obudowa kierowicy lekko ociera o osłone kolumy kierownicy ale podkładka załatwiła by sprawe a spasowanie wyszło by idealnie...
Ale wtedy klakson trzeba by odpalać zewnętrznym przyciskiem.

(http://img440.imageshack.us/img440/5448/dsc01301u.jpg) (http://img85.imageshack.us/img85/6761/dsc01302b.jpg) (http://img338.imageshack.us/img338/1995/dsc01299nn.jpg)

Tak by to wyglądało w aucie  :]

(http://img707.imageshack.us/img707/4608/dsc01295qs.jpg) (http://img821.imageshack.us/img821/6028/dsc01297py.jpg) (http://img109.imageshack.us/img109/3618/dsc01304f.jpg)

Pomyślałem jednak że odpale klakson w kierownicy więc wieloklin pójdzie na zew. no i tu niestety już głębokość kierowicy troche wzrośnie.

(http://img818.imageshack.us/img818/518/dsc01293gj.jpg) (http://img23.imageshack.us/img23/4121/dsc01290xi.jpg)

Pomyślałem że skręce całość na M6 na razie na 4szt. powinno wystarczyć  <co>, docelowo dam tylko  może krótsze i podkładki sprężynujące żyby się nie luzowało...załość na chwilę obecną wygląda tak:

(http://img209.imageshack.us/img209/5520/dsc01309a.jpg) (http://img96.imageshack.us/img96/5506/dsc01310xf.jpg) (http://img191.imageshack.us/img191/4323/dsc01311pt.jpg) (http://img9.imageshack.us/img9/7730/dsc01312zk.jpg) (http://img85.imageshack.us/img85/1696/dsc01314vd.jpg) (http://img707.imageshack.us/img707/1946/dsc01315qt.jpg) (http://img209.imageshack.us/img209/4078/dsc01325w.jpg)
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Maj 08, 2012, 20:32:48 pm
Fajna kiera, trzymam kciuki za projekt. A te przyciski są podświetlane?
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Maj 08, 2012, 20:51:36 pm
nie nie są podświetlane, troche ciężko się je wciska...teraz trzeba będzie powalczyć z deklem od poduszki (którego jeszcze nie mam), są ale drogie i montowane na poduszkę...super by było jakby się udalo jakąś wystrzelona dostać...tylko gdzie  <co>
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Maj 08, 2012, 20:56:09 pm
Wystrzelona poduszka to chyba rozerwany dekiel ? Czy nie ?
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Maj 08, 2012, 21:10:06 pm
Widzę,że wziąłeś sobie moje rady do serca i skręcasz na śrubach z wykorzystaniem orginalnych frezów z poldka.Najlepszy sposób.A co do klaksonu,to idzie to wszystko pogodzić.Ja miałem dany jeden mały styk ze starego pająka z żuka,tak są takie fajne blaszki na sprężynkach.Wyciąłem to sobie z kawałkiem plastiku i po prostu przykleiłem od spodu do dekielka na kierownicy.Z kolei naprzeciwko niego przykleiłem dwa styki współpracujące orginalnie z tym na górze,które są zaciśnięte na kabelkach.Jeden kabelek przylutowałem do kierownicy,a drugi do tego pierścienia ślizgowego pod kierownicą.Wszystko działało poprawnie.Musiałem tak zrobić,bo w środku miałem ten wycięty kawałek kiery z frezem,a dekiel przez to nie siadał.Po takim zabiegu problem został rozwiązany.
Mały edit.Mam dla Ciebie rozwiązanie.Nie wiem,ile tam jest miejsca pod dekielkiem,ale może wszedł by taki przycisk
http://moto.allegro.pl/przycisk-sygnalu-c-360-ursus-c-330-wlacznik-c-385-i2271607985.html
Wszystko by było gotowe,tylko zamontować  poprowadzić dwa kabelki,jeden od szkieletu kierownicy,za masą,a drugi do tego pierścienia ślizgowego.Ten przycisk sam wraca po zwolnieniu nacisku,więc wystarczy odpowiednio ustawić i dekiel będzie go naciskał prawidłowo.
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: mampoloneza w Maj 08, 2012, 21:14:02 pm
Przyszedł mi do głowy taki pomysł, żeby przyciski w kierownicy działały i nie była potrzebna taśma to może jakiś pilot radiowy wraz z baterią zamontowany wewnątrz kierownicy? Odbiornik byłby gdzieś pod kokpitem podłączony do obsługiwanych urządzeń (np. radia).
Dla mnie kierownica seryjna w caro plus była za duża, więc kupiłem kierownicę momo tuner (z homologacją) oraz nabę z rozstawem momo i drobnym wieloklinem. Całość zamontowałem na zasadzie plug&play.
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Maj 08, 2012, 21:21:37 pm
Tak ale tylko na dwie części a nawet jak kupie zaślepke to centralnie jest duze logo mazdy które docelowo i tak trzeba jakoś zakleic\zatapicerować a zaślepka nie wiem jak jest mocowana..chyba do poduszki

zaślepka:

(http://img525.imageshack.us/img525/7870/81666722.jpg)
oryginał:

(http://img542.imageshack.us/img542/4259/65245398.jpg)

Z klaksonem nie spodziewam się problemów bo w maździe też się dekiel wciska i wszystko co potrzebne jest już w kierownicy.
Sterowanie chciałem zrobić na ślizgach pod kierownicą (3 piny) ale obudowa kierownicy nie jest od spodu symetryczna i by talerz ze ścieżkami wystawał...coś wymyśle
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Maj 08, 2012, 21:48:57 pm
Co do sterowania radiem to spotkałem kiedyś fajny patent. Otóż w kierownicy był zamontowany emiter podczerwieni który był skierowany w strone radia zrobiony z pilota do danego radyjka.
http://imageshack.us/photo/my-images/403/dsc3247k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/198/dsc3248l.jpg/
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Maj 09, 2012, 20:48:11 pm
A tak wygląda sytuacja jeśli chcemy podłączyć klakson w kierownicy:

(http://img151.imageshack.us/img151/673/dsc01327kh.jpg) (http://img201.imageshack.us/img201/9840/dsc01326j.jpg)
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Maj 09, 2012, 21:27:01 pm
Daj wieloklin do środka i zrób jak Ci mówię,na takim przycisku od sygnału.Jeśli oczywiście jest tam na tyle miejsca,bo jeśli jest,to trzeba go tylko umocować tak,żeby po naciśnięciu dekielka naciskał się też ten przycisk.Poprowadzisz dwa krótkie kabelki,jeden od korpusu kiery z masą,a drugi do pierścienia ślizgowego.Ma działać,a nikt Ci tam nie będzie zaglądał.Kierownica ci się przynajmniej obniży do normalnego poziomu.
Tytuł: Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Maj 01, 2013, 14:25:02 pm
Kierownica praktycznie ukończona, zostały detale ale w związku ze zmianą auta wystawiam ją na sprzedaż w dziale giełda.