Autor Wątek: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda  (Przeczytany 12817 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« dnia: Luty 17, 2012, 22:41:53 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Jako że pogoda za oknem jest jaka każdy widzi i siedzi się na necie dłużej niż przy aucie przychodzą głupie pomysły do głowy... Do wiosny problem czysto teoretyczny - adaptacja trójramiennej (multifunkcyjnej koniecznie) kierownicy z innego auta. Najładniejsza i najbardziej dostępna jest według mnie z mazdy 6.

Wymagania:
- Ma być bezpiecznie
- Kierownica musi dać się zdemontować równie łatwo jak oryginalna.

Założenia:
- mam jedna kierownice z mazdy\hondy
- mam kilka oryginalnych kierownic do poloneza
- dostęp do tokarza\tokarki
- dostęp do spawarki transformatorowej i migomatu, wiertarek itp.

Ja to widzę tak - trzeba wyciąć część z oryginalnej kierownicy z wieloklinem i zespolić-zespawać z kierownicą z mazdy.Łatwo powiedzieć trudniej zrobić, same problemy  :] Ktoś się orientuje czy chasis w takiej kierownicy jest metalowe,żeliwne czy aluminiowe? Naba\gruba redukcja raczej odpada za bardzo przesunie kierownice do klatki piersiowej. Kwestia klaksonu i wyłącznika kierunkowskazów myśle do ogarnięcia. Kwestia jaką głębokość ma kierownica z mazdy żeby ją przykręcić pod deklem nakrętką, żeby gwint złapał.

Druga opcja - czy jest techniczna możliwośc zamówienia w rozsądnej cenie tulejki z wieoklinem, drobnym jeszcze do tego żeby ją wprasować\wkleić\wspawać w nową kierownice.
 
Może ktoś ma taką mazde i może podać konkretne wymiary kierownicy z 6 - średnica i głębokość z wszystkimi plastikami?

Kierownica jeździła by w Atu plusie ze wspomaganiem - 98r. jeśli to ma jakieś znaczenie, kwestie poduszki powietrznej oczywiście pomijamy  :] są dostępne zaślepki podzuszki. Posty typu "nie opłaca się " i o wyższości kierownicy z kombi nie będą mile widziane...

O takie kierownice mi chodzi:

 









 
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2012, 22:45:56 pm wysłana przez nielsen »
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2012, 22:58:06 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Dorobienie tulejki nie byłoby takim złym pomysłem o ile zrobienie takiej nie jest jakoś absurdalnie drogie. Z drugiej strony naba wcale nie jest takim złym rozwiązaniem. Co prawda mam poloneza minusa ale w plusie mam tą samą przypadłość i zawsze jak mam dobrze ustawiony fotel tak aby ręce były odpowiednio zgięte to nogi nie mieszczą mi się pod deską :P i na odwrót jak już nogi mi się mieszczą to ledwo do kierownicy sięgam :D Chociaż może to i ja jestem taki nieproporcjonalny. W każdym razie chciałbym mieć kierownicę bliżej siebie ;)

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2012, 23:03:25 pm »

piciek

  • Gość
mi się dobrze tą kręci:


jak chcesz to mogę Ci jutro ją zmierzyć, jest o tyle fajna, że masz jeszcze wyjście na zestaw głośnomówiący :)

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2012, 23:06:56 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Mnie zastanawia jak podepniesz klawisze kierownicy? Oczywiście chodzi o kwestie przeciągnięcia kabla z kiery na kolumnę?

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 17, 2012, 23:16:52 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Kierownica z mazdy oprócz tego że ładna to dobrze dostępna w rozsądnej cenie i zaślepki poduszki tez łatwo kupić. Co do podłączenia przycików to na razie na drugim planie, oryginalnie jest zwijak u mnie pewnie spróbowałbym wpuścić pod dekiel naście centymetrów elastycznego przewodu żeby się rozwijał i kłebił w środku jak bym kręcił kierownica, poduszka by to nie była tym odpalana,i najwyżej by się przecierał co jakiś czas... 
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 18, 2012, 11:39:32 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Dobra,ja się tu wypowiem,ale proszę mi nie dawać ostrzeżeń,jak ostatnio,to nie giełda  <smutny> Miałem swego czasu zamontowaną w żuczku kierownicę z opla kadeta,taką podobna jak w poldkach kombi.Cały "szkielet" tej kiery jest aluminiowy,więc wymyśliłem,ze rozwiercę jej środek,tam gdzie jest frez,żeby weszła dalej na wał kierownicy w żuku.Z kierownicy żukowskiej wyciąłem sam środek z frezem i powstało coś na wzór "naby". Ten wycięty środek skręciłem z kierownicą za pomocą śrub,tylko nie dałem tego od dołu kierownicy,tylko od góry,innymi słowy od środka.Chodziło oto,żeby obniżyć trochę kierownicę w stosunku do fabrycznego położenia.Zostaje oczywiście problem klaksonu,ale to jest akurat drobnostka,którą łatwo zrobić.Nie będę się tutaj rozpisywał,bo zapewne nikogo to nie interesuje  :P ale miałem też kierę z poldka w żuku założona identycznym sposobem i podłączyłem również klakson,w orginalnym miejscu,tylko było z tym chwilę zabawy,ale zaręczam,że to jest głupstwo,w porównaniu do zamontowania kiery.Podsumowując,można założyć każdą kierownicę,nawet ze stara,jak ktoś chce  <lol2> <lol2> potrzeba tylko środka z kierownicy polonezowskiej,tylko wyciętej razem z blachą dookoła,nie sam frez.Trzeba to najpierw dobrze wymierzyć,na jakiej wysokości ma być ta kierownica,bo od tego zależy,czy frez dajemy od środka,czy od spodu.w polonezie raczej nie ma na tyle zapasu,więc pewnie trzeba by dać od spodu,ale kiera będzie wyżej.Można by pewnie dać to od środka,zależy od miejsca,może by wydało.Trzeba wtedy rozwiercić troszkę środek nowej kierownicy,żeby weszła tulejka z frezem poloneza,tak żeby ta dokładana cześć siadła idealnie na dnie kierownicy,innymi słowy,żeby się nie okazało,że przy skręcie mamy "bicie" przez źle ustawiona kierownicę  :P taki sposób jest pewny,bo jeździłem na tym parę lat i jak widać nadal żyję.Oczywiście najpewniejszym sposobem jest zespawanie,ale z tego co widzę na zdjęciu,ta kiera jest chyba aluminiowa,a podldkowa jest "stalowa".Wiem,że druciarstwo,ale sposób jest pewny.
p.s jeszcze jak się przyjrzałem,to masz tam dwa fabryczne otwory,przez które możesz przykręcić środek z kiery poldkowej.Zaręczam,że to się będzie napewno trzymać.W tej kierownicy jest sporo miejsca,więc jest gdzie umieścić ten "wkład' z polka  :-)
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2012, 11:44:04 am wysłana przez Buźka »

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 18, 2012, 13:35:20 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Jeśli to problem zespawać, to zawsze można dać dookoła śruby i nakrętki, porządnie skręcone pewnie by trzymało. Nie masz opcji pozyskać jeszcze "pająka" pasującego do tej kiery? To by Ci ułatwiło kwestie elektryki. Elastyczny zwijany kabel bym sobie odpuscił, bałbym się że kiedyś przypadkiem może się tak ułożyć, że zabraknie go w krytycznym momencie do skrętu kierownicą. Lepiej jakieś ślizgi, jak są w poldku od klaksonu, zapodać.  Powodzenia, pomysł fajny:)

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 18, 2012, 13:39:57 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Buźka, a czym wycinałeś ten środek ?
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 18, 2012, 13:44:16 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Znaczy,jako,że nie dysponowałem wtedy niektórymi narzędziami,to w ruch poszła spawarą i po prostu "wypaliłem" ten środek elektrodą,a resztę ładnie oszlifowałem.Dzisiaj użył bym do tego szlifierki kątowej  :-) zaraz Wam tu zarzucę zdjęcie,jak wygląda.
To jest wspomniana przeze mnie kierownica z opla.na obwodzie jest może z 1cm mniejsza od polonezowej,czyli niewielka różnica  ;>

Tak to wygląda od spodu.Te otwory były fabrycznie zrobione,powiększyłem tylko otwór "główny".za ich pomocą przykręciłem od spodu frez żukowski.

Tak to wygląda od środka.Miejsca tu nie jest za dużo,ale to nie jest jakiś wielki problem.  :-)

A to kiera z poldka dorobiona identyczna metodą.Dorobiłem taki patent do klaksonu.Dwa styki pozyskane ze starego pająka.u góry był przyklejony identyczny styk,który przekazywał 'zasilanie" do drugiego przewodu idącego do pierścienia ślizgowego pod kierownica,podobnie jak w orginale.Musiałem to poprzerabiać,bo po dołożeniu frezu nie b7lo miejsca na orginalne rozwiązania

A  tu widok od spodu.Jak widać,pozbyłem się paru rzeczy,ale było to konieczne,żeby kiera podeszła.Widać doklejony pierścień ślizgowy i dwa dzyndzle do wyłączania kierunków  <lol2>

A tu widok orginalnej kiery.

Po szybkich obliczeniach,wydaje mi się,ze kolega nielsen musi dać freza z tej kiery od środka swojej,tak jak u mnie,po uprzednim rozwierceniu freza w swojej kierze,żeby weszła tulejka z frezem z poldka.Ona jest dosyć długa,jak widać,więc konieczne będzie pewnie zdystansowanie jej podkładkami,lub czymś podobnym,żeby nie była za nisko ,bo po przykręceniu i dociśnięciu nakrętka może zniszczyć pająka.Ogólnie,to sprawa jest dosyć prosta w tym przypadku,bo miejsca jest tam dużo  :-)
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2012, 14:18:09 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2012, 21:05:01 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Pomysły podobne do tego co mi właśnie chodziło po głowie, szkoda że nie mam takiej kierownicy na stanie bo wtedy było by dużo prościej a ładna kosztuje ~120zł plus wysyłka, więc przed wiosna na pewno nie kupie, chyba ze się trafi jakaś okazja to zaryzykuje...

Co do obsługi wszystkich przycisków i przewodu to potrzebuje wpuścić 3 żyły do środka, mogą być bardzo cienkie, praktycznie kabel od słuchawek pchełek wystarczy, wydaje mi sie że dobrze poprowadzony przez największy otwór w kierownicy nie ma prawa sie okręcić, a w ostateczności się urwie, zresztą wszystko by sie sprawdziło po założeniu kiery i tak jak wspomniałem to dopiero dalszy etap...pomysł z oryginalnym pająkiem,zwijaczem za duże koszta i zdecydowanie za dużo rzeźby. 
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 18, 2012, 21:42:26 pm »

piciek

  • Gość
i tak jak wspomniałem to dopiero dalszy etap...pomysł z oryginalnym pająkiem,zwijaczem za duże koszta i zdecydowanie za dużo rzeźby. 
sorry za OT, ale ja wyznaję taką zasadę, że jak się za coś zabierać, to zrobić raz, a porządnie zamiast się non stop z tym pier****ć. Jak nie masz kasy, a masz zamiar zrobić taki projekt to pozbieraj trochę więcej grosza i zrób porządnie, żebyś był z tego zadowolony i nie musiał non stop rozbierac kierownicy, zeby kabelki lutować.

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 19, 2012, 15:00:30 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Kierownice z mazdy występują też bez przycisków, więc jeden problem by odpadł.
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 19, 2012, 15:31:32 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Kierownice z mazdy występują też bez przycisków, więc jeden problem by odpadł.

adaptacja trójramiennej (multifunkcyjnej koniecznie) kierownicy z innego auta.

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 07, 2012, 14:24:07 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Pomysł upadł?
Średnicę i głębokość mogę Ci podać (rozbierać jej nie bedę:])
Po co Ci właściwie sterowanie tempomatem?
Kierownica w 6 jest nie tylko ładna, ale i (dla mnie oczywiście) idealnej wielkości i grubości. Chociaż łatwiej i taniej poszukać Raida, też nie ma co narzekać.

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 07, 2012, 20:25:39 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Pomysł ciągle mam w głowie ale teraz walcze z grokami i kilkoma innymi zaczętymi rzeczami...

Konrad pomierz mi ta kierownicę koniecznie - średnice wiadomo, a drugi wymiar na którym mi zależy to wysokość kierownicy od spodu do najbardziej wypukłej części od frontu.

Przyciski w kierownicy docelowo służyły by do sterowania radiem   
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 07, 2012, 20:27:44 pm »

piciek

  • Gość

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 07, 2012, 20:29:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
a myślałeś nad takim rozwiązaniem?
http://allegro.pl/renault-scenic-lift-przelacznik-sterowanie-radiem-i2150760127.html
Takie rozwiązanie będę adaptował do siebie niebawem, do radia z Renaulta które ze mną jeździ już ponad rok :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 07, 2012, 20:34:33 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
W  tej chwili używam fabrycznego joystika do radia przyklejonego do osłony kolumny kierowniczej więc to rozwiązanie nie posuwa mnie do przodu  ;p sterowanie w kierownicy plus od razu mniejsza skórzana trójramienna kierownica to już coś

Ostatnio rozmyślałem jak można wyeliminować prowadzenie przewodu do wew. kiery i wydumałem żeby od spodu dać laminat miedziowany z wytrawionymi w B327 kręgami od spodu. W osłonie kolumny kierowniczej omieścić styki co by tarły po tych kręgach (trzech dokładnie), tylko ta warstwa miedzi jest bardzo cienka i nawet jakby to polakierować lakierem przewodzącym to zaraz by się to przetarło nie łączylo, piszczało przy tarciu itp.
 
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2012, 20:53:16 pm wysłana przez nielsen »
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 07, 2012, 21:02:17 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
jak chcesz tylko sterowac radiem to pojdz jeszcze krok dalej- przeciez polonezowej do tej funkcji brakuje tylko w sumie chyba 4 czy 5 przyciskow, na ktore jest na niej miejsce.

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 07, 2012, 21:13:33 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
tylko ta warstwa miedzi jest bardzo cienka i nawet jakby to polakierować lakierem przewodzącym to zaraz by się to przetarło nie łączylo, piszczało przy tarciu itp.
Można wytrawić metodą fototrawienia z blachy miedzianej 0,25-0,5mm takie krążki, tylko kwestia ich montażu. A może takie zwijacze jak w myszkach do laptopów ? Albo coś z tymi fabrycznymi pokombinować.