Dobra,ja się tu wypowiem,ale proszę mi nie dawać ostrzeżeń,jak ostatnio,to nie giełda
Miałem swego czasu zamontowaną w żuczku kierownicę z opla kadeta,taką podobna jak w poldkach kombi.Cały "szkielet" tej kiery jest aluminiowy,więc wymyśliłem,ze rozwiercę jej środek,tam gdzie jest frez,żeby weszła dalej na wał kierownicy w żuku.Z kierownicy żukowskiej wyciąłem sam środek z frezem i powstało coś na wzór "naby". Ten wycięty środek skręciłem z kierownicą za pomocą śrub,tylko nie dałem tego od dołu kierownicy,tylko od góry,innymi słowy od środka.Chodziło oto,żeby obniżyć trochę kierownicę w stosunku do fabrycznego położenia.Zostaje oczywiście problem klaksonu,ale to jest akurat drobnostka,którą łatwo zrobić.Nie będę się tutaj rozpisywał,bo zapewne nikogo to nie interesuje
ale miałem też kierę z poldka w żuku założona identycznym sposobem i podłączyłem również klakson,w orginalnym miejscu,tylko było z tym chwilę zabawy,ale zaręczam,że to jest głupstwo,w porównaniu do zamontowania kiery.Podsumowując,można założyć każdą kierownicę,nawet ze stara,jak ktoś chce
potrzeba tylko środka z kierownicy polonezowskiej,tylko wyciętej razem z blachą dookoła,nie sam frez.Trzeba to najpierw dobrze wymierzyć,na jakiej wysokości ma być ta kierownica,bo od tego zależy,czy frez dajemy od środka,czy od spodu.w polonezie raczej nie ma na tyle zapasu,więc pewnie trzeba by dać od spodu,ale kiera będzie wyżej.Można by pewnie dać to od środka,zależy od miejsca,może by wydało.Trzeba wtedy rozwiercić troszkę środek nowej kierownicy,żeby weszła tulejka z frezem poloneza,tak żeby ta dokładana cześć siadła idealnie na dnie kierownicy,innymi słowy,żeby się nie okazało,że przy skręcie mamy "bicie" przez źle ustawiona kierownicę
taki sposób jest pewny,bo jeździłem na tym parę lat i jak widać nadal żyję.Oczywiście najpewniejszym sposobem jest zespawanie,ale z tego co widzę na zdjęciu,ta kiera jest chyba aluminiowa,a podldkowa jest "stalowa".Wiem,że druciarstwo,ale sposób jest pewny.
p.s jeszcze jak się przyjrzałem,to masz tam dwa fabryczne otwory,przez które możesz przykręcić środek z kiery poldkowej.Zaręczam,że to się będzie napewno trzymać.W tej kierownicy jest sporo miejsca,więc jest gdzie umieścić ten "wkład' z polka