Autor Wątek: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda  (Przeczytany 12827 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 12, 2012, 13:16:39 pm »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Konrad pomierz mi ta kierownicę koniecznie - średnice wiadomo, a drugi wymiar na którym mi zależy to wysokość kierownicy od spodu do najbardziej wypukłej części od frontu.

I wychodzi na to, że:
średnica 37cm
głębokość 10 - 10,5cm (do obudowy kolumny)

kierownica, jak ta:
http://moto.allegro.pl/mazda-6-5d-2-0-16v-06-07-lift-kierownica-skorzana-i2195133154.html

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 08, 2012, 20:04:55 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Myślałem, że będzie mniejsza ale co tam, udało mi się dostać jakiś egzemplarz w rozsądnej cenie 65zł z wysyłką kurierską. Rama kierownicy jest aluminiowa bardzo łatwa w obróbce ale i spawanie odpada. Jest trochę głębsza od fabrycznej ale bez przesady.



Wieloklin wyciąłem z kupionej kierownicy ze szrotu..nie zwróciłem uwagi i wyciąłem w pionie a nie w poziomie przez co ten pstryk od wyłączania kierunków będę musiał dorobić ale to dopiero zauważyłem jak zdjąłem org. kierownice (wcześniej nie miałem takiej potrzeby)



wieloklin można zamontować albo od wew. albo od zew. Gdyby wieloklin zamocować wewnątrz  wyszło by super tj. obudowa kierowicy lekko ociera o osłone kolumy kierownicy ale podkładka załatwiła by sprawe a spasowanie wyszło by idealnie...
Ale wtedy klakson trzeba by odpalać zewnętrznym przyciskiem.



Tak by to wyglądało w aucie  :]



Pomyślałem jednak że odpale klakson w kierownicy więc wieloklin pójdzie na zew. no i tu niestety już głębokość kierowicy troche wzrośnie.



Pomyślałem że skręce całość na M6 na razie na 4szt. powinno wystarczyć  <co>, docelowo dam tylko  może krótsze i podkładki sprężynujące żyby się nie luzowało...załość na chwilę obecną wygląda tak:


« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2012, 20:42:51 pm wysłana przez nielsen »
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2012, 20:32:48 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Fajna kiera, trzymam kciuki za projekt. A te przyciski są podświetlane?

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 08, 2012, 20:51:36 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
nie nie są podświetlane, troche ciężko się je wciska...teraz trzeba będzie powalczyć z deklem od poduszki (którego jeszcze nie mam), są ale drogie i montowane na poduszkę...super by było jakby się udalo jakąś wystrzelona dostać...tylko gdzie  <co>
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 08, 2012, 20:56:09 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wystrzelona poduszka to chyba rozerwany dekiel ? Czy nie ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 08, 2012, 21:10:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Widzę,że wziąłeś sobie moje rady do serca i skręcasz na śrubach z wykorzystaniem orginalnych frezów z poldka.Najlepszy sposób.A co do klaksonu,to idzie to wszystko pogodzić.Ja miałem dany jeden mały styk ze starego pająka z żuka,tak są takie fajne blaszki na sprężynkach.Wyciąłem to sobie z kawałkiem plastiku i po prostu przykleiłem od spodu do dekielka na kierownicy.Z kolei naprzeciwko niego przykleiłem dwa styki współpracujące orginalnie z tym na górze,które są zaciśnięte na kabelkach.Jeden kabelek przylutowałem do kierownicy,a drugi do tego pierścienia ślizgowego pod kierownicą.Wszystko działało poprawnie.Musiałem tak zrobić,bo w środku miałem ten wycięty kawałek kiery z frezem,a dekiel przez to nie siadał.Po takim zabiegu problem został rozwiązany.
Mały edit.Mam dla Ciebie rozwiązanie.Nie wiem,ile tam jest miejsca pod dekielkiem,ale może wszedł by taki przycisk
http://moto.allegro.pl/przycisk-sygnalu-c-360-ursus-c-330-wlacznik-c-385-i2271607985.html
Wszystko by było gotowe,tylko zamontować  poprowadzić dwa kabelki,jeden od szkieletu kierownicy,za masą,a drugi do tego pierścienia ślizgowego.Ten przycisk sam wraca po zwolnieniu nacisku,więc wystarczy odpowiednio ustawić i dekiel będzie go naciskał prawidłowo.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2012, 21:15:52 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 08, 2012, 21:14:02 pm »

mampoloneza

  • Gość
Przyszedł mi do głowy taki pomysł, żeby przyciski w kierownicy działały i nie była potrzebna taśma to może jakiś pilot radiowy wraz z baterią zamontowany wewnątrz kierownicy? Odbiornik byłby gdzieś pod kokpitem podłączony do obsługiwanych urządzeń (np. radia).
Dla mnie kierownica seryjna w caro plus była za duża, więc kupiłem kierownicę momo tuner (z homologacją) oraz nabę z rozstawem momo i drobnym wieloklinem. Całość zamontowałem na zasadzie plug&play.

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 08, 2012, 21:21:37 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Tak ale tylko na dwie części a nawet jak kupie zaślepke to centralnie jest duze logo mazdy które docelowo i tak trzeba jakoś zakleic\zatapicerować a zaślepka nie wiem jak jest mocowana..chyba do poduszki

zaślepka:


oryginał:



Z klaksonem nie spodziewam się problemów bo w maździe też się dekiel wciska i wszystko co potrzebne jest już w kierownicy.
Sterowanie chciałem zrobić na ślizgach pod kierownicą (3 piny) ale obudowa kierownicy nie jest od spodu symetryczna i by talerz ze ścieżkami wystawał...coś wymyśle
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2012, 21:30:45 pm wysłana przez nielsen »
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 08, 2012, 21:48:57 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Co do sterowania radiem to spotkałem kiedyś fajny patent. Otóż w kierownicy był zamontowany emiter podczerwieni który był skierowany w strone radia zrobiony z pilota do danego radyjka.
http://imageshack.us/photo/my-images/403/dsc3247k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/198/dsc3248l.jpg/
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 09, 2012, 20:48:11 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
A tak wygląda sytuacja jeśli chcemy podłączyć klakson w kierownicy:

W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 09, 2012, 21:27:01 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Daj wieloklin do środka i zrób jak Ci mówię,na takim przycisku od sygnału.Jeśli oczywiście jest tam na tyle miejsca,bo jeśli jest,to trzeba go tylko umocować tak,żeby po naciśnięciu dekielka naciskał się też ten przycisk.Poprowadzisz dwa krótkie kabelki,jeden od korpusu kiery z masą,a drugi do pierścienia ślizgowego.Ma działać,a nikt Ci tam nie będzie zaglądał.Kierownica ci się przynajmniej obniży do normalnego poziomu.

Odp: Adaptacja fabrycznej kierownicy z innego auta Mazda\Honda
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 01, 2013, 14:25:02 pm »

Offline nielsen

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ Gsi 42U --> ATU+ 1.6GSI 74U --> Caro+ 1.4 Mpi 69E --> Fiat 125p
Kierownica praktycznie ukończona, zostały detale ale w związku ze zmianą auta wystawiam ją na sprzedaż w dziale giełda.
W gronie znajomych znany jako "chory na polonezy"

Ale żeby szyba rdzewiała? to już lekka przesada :/