FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: śledzik w Marzec 12, 2012, 23:14:09 pm
-
Zaczniemy od najmniejszej pojemności serii K montowanej w pojazdach FSO Polonez czyli;
Silnik 1.4 16V seria K
- wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC 10201/LGC106010 wersja 103KM
Silnik 1.6 16V seria K
- wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC 10201/LGC106010 montowane w samochodach marki Rover do 98r. wersja 111KM
- wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC106970 montowane w samochodach marki Rover od 99r. wersja 112KM
Silnik 1.8 16V seria K
- wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC106970 montowane w samochodach marki Land Rover Freelander, do 1999r
silnik na kopułce, od 2000r silnik na cewkach zapłonowych. wersja 120KM
- wałek ssacy oznaczony symbolami: LGC105970 montowane w samochodach marki MG (dokladnie nie pamietam w ktorym) wersja 120KM
- wałek wydechowy oznaczony symbolami: LGC105990 montowane w samochodach marki MG (dokladnie nie pamietam w ktorym) wersja 120KM
- wałek ssacy oznaczony symbolami: LGC105990 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)
- wałek wydechowy oznaczony symbolami: LGC106000 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)
Wałki LGC 10201/LGC106010 wznios krzywek 8.2/8.8 mm
wałki LGC 106970 wznios krzywek 8.8mm
Wałki LGC 105970/105990 wznios krzywek 8.8mm (?)
wałki LGC 105990/106000 wznios krzywek 9.5mm
Wałki LGC106970 fazy rozrzadu:
Inlet: opens 12º BTDC, closes 52º ABDC;
Exhaust: opens 52º BBDC, closes 12ºATDC;
Valve open duration: 244º
wałki LGC105990/106000
Inlet: opens 11º BTDC, closes 61º ABDC;
Exhaust: opens 51º BBDC, closes 21ºATDC;
Valve open duration: 252º
W celu poprawienia osiagów silnika o pojemnosci 1.4 mozemy zmienic wałki rozrzadu na wałki z silnika 1.6/1.8 Roznica jest odczuwalna, na lepsze, dokladniejszej roznicy dowiem sie gdy uda mi sie postawil Poloneza na hamownie. Wtedy bedziemy mogli nieco dokladniej porownac wykres seryjnego 1.4 do tego z walkami od 1.8. Ode mnie to tyle, wszelkie sugestie, poprawki lub nowosci prosze dopisywac.
-
W praktyce oba wałki w MG TF 135/115 maja numery LGC 000300.
Jeśli chodzi o MG z wałkami 8.8m to były to MG ZS 120/110 (na bazie Rovera 45) i MG ZT (na bazie Rovera 75). Oba bez kopułki na MEMSie3.
Wcześniejsze MG z wałkami 8.8mm, a konkretnie MG F miały starego MEMSa 1.9 wraz z kopułką. Wyjątkiem są tylko MGFy z 145konnym VVC (MEMS 2J) lub 160konnym VVC (MGF Trophy) (MEMS3).
MG TF miały tylko i wyłącznie wałki 9.5mm (wersja 1.8 135KM i 1.6 115KM), za wyjątkiem wersji VVC160.
-
W celu poprawienia osiagów silnika o pojemnosci 1.4 mozemy zmienic wałki rozrzadu na wałki z silnika 1.6/1.8 Roznica jest odczuwalna, na lepsze
To teraz mi to mówisz jak ja wałki swoje sprzedałem?
-
Czy były montowane wałki LGC 10201 (takie jak w 1.4 16v) w silnikach 1.8 16V? Bo właśnie spotkałem 1.8 (18K4F na bloku) z dwoma LGC 10201. Przebieg sądząc po stanie około 120kkm. Silnik zakopułkowany. Wyglądał jakby nikt jeszcze go nie rozbierał - dlatego pytam bo mnie to zdziwiło.
-
A to LGC 10201 to nie numer odkówki z której się robi dopiero wałki. Oznaczenie wałku musi być wyżłobione gdzieś na obrobionej powierzchni a z tego co pamiętam to ten numer co podałeś jest jakoby częścią odlewu...
-
Znalazłem tylko numer LGC10201... oba wałki takie same. Wznios krzywek wychodzi że 8.2.
-
No to jakaś ściema albo pierwsze egzemplarze 1,8 z głowicą 1,4 w co śmiem wątpić. Najpewniej silnik po HGFie z głowicą od 1,4.
-
A to LGC 10201 to nie numer odkówki z której się robi dopiero wałki. Oznaczenie wałku musi być wyżłobione gdzieś na obrobionej powierzchni a z tego co pamiętam to ten numer co podałeś jest jakoby częścią odlewu...
To ja mam tu wlaśnie taką ciekawostkę.Wałki z mojego orginalnego 1,4 mają 2 numery,pierwszy to słynne już LGC10201,a drugi jest wybity na "obrobionej powierzchni" cytując Bociana i widnieje tam numer LGC10205...K16 1.4-M
Gaść fotek
(http://img854.imageshack.us/img854/8234/0000001ex.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/0000001ex.jpg/)
(http://img688.imageshack.us/img688/847/0000002w.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/688/0000002w.jpg/)
(http://img407.imageshack.us/img407/329/0000005e.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/407/0000005e.jpg/)
Oba wałki mają takie same numery
-
Buźka, gdzieś coś pisałeś, że pozbyłbyś się VVC, masz tutaj zestaw przypadkiem znalazłem:
http://www.ebay.co.uk/itm/PIPER-CAM-VVC-NON-VVC-CONVERSION-Lotus-Elise-111s-MGF-TF-160-MGZR-160-K-series-/140798588491?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMG+ZR&hash=item20c83ff64b
-
O tym to ja wiem,ale bym musiał chyba nerkę sprzedać na to.Poradzę sobie bez tego.Kombinuje tak tylko dlatego,ze nie chce ściągać głowicy,bo jest raczej fabrycznie skręcona i po takim zabiegu może w niedługim czasie polecieć uszczelka.Gdyby nie to,to od razu bym posadził głowicę z 1,4 z walkami 1.8
-
W czym jest problem? wałek ze zwykłego, a wałek z vvc będzie miał inny kształt. Dlaczego chcesz je zmieniać?
-
Kolega nie chciał zamieniać,w sensie,ze coś zmieniać,tylko myślał,że to jest to samo,bo tamten,który ma w vvc jest trochę styrany niby.
-
Wałki z mojego orginalnego 1,4 mają 2 numery,pierwszy to słynne już LGC10201,a drugi jest wybity na "obrobionej powierzchni" cytując Bociana i widnieje tam numer LGC10205...K16 1.4-M
W wałkach od 1.8 tez sa dwa numery ? Bo znalazlem tylko LGC 106970 i jakies pojedyncze znaki a ogladałem go dosc dokladnie
-
Troche tych walkow sie naprzezucalem i zawsze widzialem tam tylko jeden numer.
-
Co nie zmienia faktu,ze w polonezowych 1.4 są 2 numery.Mam teraz drugi silnik i tam jest dokładnie taki sam numer nabity na "obrobionej powierzchni" :-) Może to tylko "specjalnie dla FSO"? :d :d