Autor Wątek: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a  (Przeczytany 11225 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« dnia: Marzec 12, 2012, 23:14:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zaczniemy od najmniejszej pojemności serii K montowanej w pojazdach FSO Polonez czyli;
 Silnik 1.4 16V seria K
    - wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC 10201/LGC106010 wersja 103KM
 Silnik 1.6 16V seria K
    - wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC 10201/LGC106010 montowane w samochodach marki Rover do 98r. wersja 111KM
    - wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC106970 montowane w samochodach marki Rover od 99r. wersja 112KM
 Silnik 1.8 16V seria K
    - wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC106970 montowane w samochodach marki Land Rover Freelander, do 1999r
      silnik na kopułce, od 2000r silnik na cewkach zapłonowych. wersja 120KM
    - wałek ssacy oznaczony symbolami: LGC105970 montowane w samochodach marki MG (dokladnie nie pamietam w ktorym)  wersja 120KM
    - wałek wydechowy oznaczony symbolami: LGC105990 montowane w samochodach marki MG (dokladnie nie pamietam w ktorym) wersja 120KM
    - wałek ssacy oznaczony symbolami: LGC105990 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)
    - wałek wydechowy oznaczony symbolami: LGC106000 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)


Wałki LGC 10201/LGC106010 wznios krzywek 8.2/8.8 mm
wałki LGC 106970 wznios krzywek 8.8mm
Wałki LGC 105970/105990 wznios krzywek 8.8mm (?)
wałki LGC 105990/106000 wznios krzywek 9.5mm


Wałki LGC106970 fazy rozrzadu:

 Inlet: opens 12º BTDC, closes 52º ABDC;
Exhaust: opens 52º BBDC, closes 12ºATDC;
 Valve open duration:  244º

wałki LGC105990/106000

 Inlet:  opens 11º BTDC, closes 61º ABDC;
Exhaust:  opens 51º BBDC, closes 21ºATDC;
 Valve open duration:  252º





W celu poprawienia osiagów silnika o pojemnosci 1.4 mozemy zmienic wałki rozrzadu na wałki z silnika 1.6/1.8 Roznica jest odczuwalna, na lepsze, dokladniejszej roznicy dowiem sie gdy uda mi sie postawil Poloneza na hamownie. Wtedy bedziemy mogli nieco dokladniej porownac wykres seryjnego 1.4 do tego z walkami od 1.8. Ode mnie to tyle, wszelkie sugestie, poprawki lub nowosci prosze dopisywac.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2012, 23:22:37 pm wysłana przez śledzik#1934 »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2012, 23:22:07 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W praktyce oba wałki w MG TF 135/115 maja numery LGC 000300.

Jeśli chodzi o MG z wałkami 8.8m to były to MG ZS 120/110 (na bazie Rovera 45) i MG ZT (na bazie Rovera 75). Oba bez kopułki na MEMSie3.
Wcześniejsze MG z wałkami 8.8mm, a konkretnie MG F miały starego MEMSa 1.9 wraz z kopułką. Wyjątkiem są tylko MGFy z 145konnym VVC (MEMS 2J) lub 160konnym VVC (MGF Trophy) (MEMS3).
MG TF miały tylko i wyłącznie wałki 9.5mm (wersja 1.8 135KM i 1.6 115KM), za wyjątkiem wersji VVC160.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2012, 23:28:27 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2012, 07:11:35 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
W celu poprawienia osiagów silnika o pojemnosci 1.4 mozemy zmienic wałki rozrzadu na wałki z silnika 1.6/1.8 Roznica jest odczuwalna, na lepsze
To teraz mi to mówisz jak ja wałki swoje sprzedałem?

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 09, 2012, 21:48:13 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Czy były montowane wałki LGC 10201 (takie jak w 1.4 16v) w silnikach 1.8 16V? Bo właśnie spotkałem 1.8 (18K4F na bloku) z dwoma LGC 10201. Przebieg sądząc po stanie około 120kkm. Silnik zakopułkowany. Wyglądał jakby nikt jeszcze go nie rozbierał - dlatego pytam bo mnie to zdziwiło.

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2012, 08:35:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A to LGC 10201 to nie numer odkówki z której się robi dopiero wałki. Oznaczenie wałku musi być wyżłobione gdzieś na obrobionej powierzchni a z tego co pamiętam to ten numer co podałeś jest jakoby częścią odlewu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 10, 2012, 11:35:16 am »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Znalazłem tylko numer LGC10201... oba wałki takie same. Wznios krzywek wychodzi że 8.2.

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 12, 2012, 13:51:36 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No to jakaś ściema albo pierwsze egzemplarze 1,8 z głowicą 1,4 w co śmiem wątpić. Najpewniej silnik po HGFie z głowicą od 1,4.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2012, 13:33:12 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
A to LGC 10201 to nie numer odkówki z której się robi dopiero wałki. Oznaczenie wałku musi być wyżłobione gdzieś na obrobionej powierzchni a z tego co pamiętam to ten numer co podałeś jest jakoby częścią odlewu...
To ja mam tu wlaśnie taką ciekawostkę.Wałki z mojego orginalnego 1,4 mają 2 numery,pierwszy to słynne już LGC10201,a drugi jest wybity na "obrobionej powierzchni" cytując Bociana i widnieje tam numer LGC10205...K16 1.4-M
Gaść fotek



Oba wałki mają takie same numery
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2012, 17:39:13 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2012, 14:07:48 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2012, 17:41:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
O tym to ja wiem,ale bym musiał chyba nerkę sprzedać na to.Poradzę sobie bez tego.Kombinuje tak tylko dlatego,ze nie chce ściągać głowicy,bo jest raczej fabrycznie skręcona i po takim zabiegu może w niedługim czasie polecieć uszczelka.Gdyby nie to,to od razu bym posadził głowicę z 1,4 z walkami 1.8

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 30, 2012, 22:34:59 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
W czym jest problem? wałek ze zwykłego, a wałek z vvc będzie miał inny kształt. Dlaczego chcesz je zmieniać?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2012, 22:43:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Kolega nie chciał zamieniać,w sensie,ze coś zmieniać,tylko myślał,że to jest to samo,bo tamten,który ma w vvc jest trochę styrany niby.

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 09, 2012, 06:41:15 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wałki z mojego orginalnego 1,4 mają 2 numery,pierwszy to słynne już LGC10201,a drugi jest wybity na "obrobionej powierzchni" cytując Bociana i widnieje tam numer LGC10205...K16 1.4-M
W wałkach od 1.8 tez sa dwa numery ? Bo znalazlem tylko LGC 106970 i jakies pojedyncze znaki a ogladałem go dosc dokladnie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 09, 2012, 21:43:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Troche tych walkow sie naprzezucalem i zawsze widzialem tam tylko jeden numer.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki rozrzadu do silnika Rover'a
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 10, 2012, 15:20:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Co nie zmienia faktu,ze w polonezowych 1.4 są 2 numery.Mam teraz drugi silnik i tam jest dokładnie taki sam numer nabity na "obrobionej powierzchni"  :-) Może to tylko "specjalnie dla FSO"?  :d :d