FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: wawrzyniec w Lipiec 05, 2012, 12:17:53 pm
-
Podczas prac przy samochodzie został uszkodzony bagnet do pomiaru poziomu oleju. Dorobiłem nowy bagnet, nanosząc MIN i MAX na podstawie informacji z Internetu. Odnoszę jednak wrażenie że nie jest to do końca prawidłowy poziom: pomiędzy MIN a MAX mieści się około 0.5-06l (zawszę myślałem że to powinno być około 1l).
Niedługo będę zrzucał miskę olejową. Przy tej okazji chcę skorygować wartości na bagnecie:
- na pewno MIN powinna być powyżej dolnej wartości smoka (jak wysoko?)
- wydaje mi się że MAX powinien być poniżej poziomu przeciwwag na wale korbowym
Czekam na wasze sugestie.
Mam szeroką miskę olejową z Argenty.
-
W grudniu kupiłem silnik 2.0 DOHC ze skrzynią, który to zestaw latał w ładzie. Silnik ma szarą pokrywę i potrójne koło z zębami do zapłonu, więc wygląda na wtryskowca (gdzieś był temat o rozpoznaniu, teraz go nie mogę znaleźć). Ale teraz ma gaźnik opisany cyrylicą (łada? :) ), ale do rzeczy - bagnet jest ładny i wygląda na oryginała, jeśli chcesz mogę ci go obfotografować i zwymiarować porządnie.
A także mogę zrobić zdjęcie poglądowe silnika, cobyś sobie miskę rozpoznał.
-
Bardzo proszę o te zdjęcia i wymiany. Porównam z moim wytworem ;)
-
Jutro jak wrócę ze szkoły to Ci to zrobię. Spodziewaj się wczesnym wieczorem :)
-
Nagwintuj otwor w bloku i wkrec bagnet od poloneza. Podczas wymiany oleju wlej tyle ile trzeba i od poziomu zaznacz 5mm nizej i wyzej max i miin. Dane ktore znalazłes w necie moga byc prawdziwe ale u Ciebie moze byc inna miska bo do "zwyklej" i uszatej z argenty wlewa sie rózne ilosci oleju
-
No to jedziemy :)
(http://images42.fotosik.pl/486/8a0a7a8605e4ff55.jpg)
A - 293,7 B - 262,7 C - 200,2 D - 194,7 E - 152,2 zewnętrzna średnica kółka 29,7
(http://images39.fotosik.pl/1645/f12fff1d87ed6fb1.jpg)
A - 17,2
(http://images39.fotosik.pl/1645/01f0de466c62ef7a.jpg)
A - 1,93 (mikrometr)
(http://images35.fotosik.pl/1512/ef67b23f4fbb633a.jpg)
A - 3,9 (mikrometr) B - 2,98 (mikrometr)
(http://images37.fotosik.pl/1662/a7a651224a8bb91e.jpg)
A - 115 B - 17,2 C - 20
Podsumowując - cynkowany pręt "trójka", a kółko gniemy na rurce o średnicy zewnętrznej ok 24mm. Stempel do zaprasowania poziomów oleju musiałby mieć 17,2mm szerokości. Gumka uszczelniająca ma mieć ok 5cm długości, a jej średnica zależy od średnicy otworu w danym silniku. U mnie grubość stopera (przeciw wpadnięciu w głąb bloku) w gumce ma 5,5mm.
Zdjęcia silnika i michy (wiem, trochę zmęczona :) ) do identyfikacji http://zsmigielski.fotosik.pl/albumy/1228119.html
I może Panowie pomożecie mi w dwóch kwestiach - czy to jest oryginalny, montowany tu aparat zapłonowy Magneti Marelli oraz może pomożecie mi poznać pierwotnego dawcę silnika. Argenta na wtrysku?
-
Dane ktore znalazłes w necie moga byc prawdziwe ale u Ciebie moze byc inna miska bo do "zwyklej" i uszatej z argenty wlewa sie rózne ilosci oleju
W necie panuje pewien chaos informacyjny jeśli chodzi o ilość oleju. Spotkałem się z ilością pomiędzy 5 a 6l. Wiem że 5 to za mało ;)
zsmigielski: Dziękuję za zdjęcia. Niestety, rurka w która wkłada się bagnet w moim przypadku jest dłuższa - górne mocowanie przy kolektorze dolotowym. Informacje od Ciebie posłużą mi jako wskazówki.
Masz zwykłą miskę olejową. Aparat zapłonowy wygląda na oryginalny - sam mam podobny. Jeśli mówisz o tych zębach na kole pasowym - najbardziej zewnętrznych - to służą one do napędu pompy wspomagania.
-
O :) To ja mam jedno pytanie w ramach malutkiego offtopu - cztery paski - jeden na altek z pompą, jeden na wspomę - a dwa co - ekstra gratis Babilon funduje? (Jeden np. klima, a drugi? Kompresor? :D) Może ktoś wie jakie były tam paski - bo osobny temat będzie śmiecił forum.
EDIT: Bo w którymś temacie przeczytałem, że Elwood jest guru w sprawach tego silnika :)
-
Dwa paski były używane do klimatyzacji (skaner mam nie podłączony, zdjęcie robiłem aparatem ;/)
(http://img194.imageshack.us/img194/2372/klimatyzacjafiat132.jpg)
-
Dzięki :) Jak będzie borek do silnika kupiony i pinonżki na swap z porządnym sprawdzeniem pieca to się pofantazjuje nad klimą :)
Z mojej strony wszystko w temacie :)
-
zsmigielski: Dziękuję za zdjęcia. Niestety, rurka w która wkłada się bagnet w moim przypadku jest dłuższa - górne mocowanie przy kolektorze dolotowym. Informacje od Ciebie posłużą mi jako
kolego mam to samo, ostatnio mi się bagnet urwał i mam problem... cóż dzięki zsmigielski za foty może coś porzeźbie na podstawie tego co zapodałes ;)
-
Do szerokiej misy ja leje 6l oleju i jest dobrze. Przy 5l na lewych skrętach zapalała się kontrolka ciśnienia oleju. Bagnet mam tak ustawiony ,że przy 6l jest ok85% stanu.
-
Zdjęcia silnika i michy (wiem, trochę zmęczona :) ) do identyfikacji http://zsmigielski.fotosik.pl/albumy/1228119.html
I może Panowie pomożecie mi w dwóch kwestiach - czy to jest oryginalny, montowany tu aparat zapłonowy Magneti Marelli oraz może pomożecie mi poznać pierwotnego dawcę silnika. Argenta na wtrysku?
Zdjecia bagnetu jakie dałes to zwyklego - wiekszosci 1.6/1.8 i starsze 2.0 na gazniku, w argencie jest inny bagnet -cos jak w bmw i czesto ma odlamana koncowke ze stykami do sygnalizacji niskiego poziomu oleju wiec jest problem ile nalac bo jest wtedy po prostu za krótki
Silnik wyglada ze pochodzi raczej z 132 - szara obudowa stosowana co prawda w argencie(132 i Pn miały zółta) wspornik filtra oleju skosny z miejscem na pompe oleju ALE bez mocowania alternatora wiec 132, kolo pasowe pod digiplexa z argenty/132.Trójnik na głowicy i miske ktos mogł podmienic bo byly uszkodzone. Silnik nie pochodzi z argi bo wtedy nie mialbys gdzie przykrecic pompy paliwa -brak otworu -ale sprawdz czy przypadkiem ktos nie wypilował tego recznie oraz przednia oslona z uszczelniaczem powinna miec 2 dodatkowe otwory do mocowania czujnika, a skrzynia prawdopodobnie równiez otwór na 2 czujnik na kole zamachowym. Alternator polonez albo DF :) -dołozona nakretka na dolna srube. Glowica prawdopodobnie argenta -brak głowiczki wydechowej z napedem na aparat ale jest wkrecony czujnik przekroczenia temp(ten czerwony) montowany w ardze do check panelu(podaj numer jaki jest odlany obok czujnika oraz numer z pola silnika, ale nie duzy numer z koncowka DB2AO) Aparat zapłonowy ze 132 na module. Gaznik moze byc z łądy albo z forda bo to samo mocowanie co fiat/fso i pasuej na kolektor bez problemu
-
wychodzi na to że skoro mam ori szarą oslone nierządu, meijsce na aparat w głowicy, ale zamontowany w bloku, szeroką miske i brak miejsca na pompe paliwa to mam zagaźnikowany silnik argenty, tak?
-
wychodzi na to że skoro mam ori szarą oslone nierządu, meijsce na aparat w głowicy, ale zamontowany w bloku, szeroką miske i brak miejsca na pompe paliwa to mam zagaźnikowany silnik argenty, tak?
tak
-
a byly niebiskie oslony?