FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: cder w Sierpień 04, 2012, 21:13:52 pm
-
Witam.
W moim poldku trucku wymieniłem dzisiaj podporę wału oraz krzyżaki,bo jak ruszałem to na I i II biegu waliło i rzęziło z okolicy wału.Oczywiście wszystko sobie poznaczyłem jak należy,rozebrałem,wymieniłem,złożyłem według znaków i nadal mam problem.
Teraz już nie wali i nie rzęzi jak ruszam,ale już przy prędkości 50km/h zaczyna trząść budą.
Co jest grane? - wał poskładałem napewno dobrze,co się mogło stać?
-
wyważ wał :) a jak będziesz odpiszesz "wszystko poskładałem pozaznaczałem jak trzeba" odpowiem ponownie wyważ wał.
-
Ale ja tu czegoś nie rozumiem,bo przed wymianą w/w elementów buda nie chodziła,tylko zgrzytało i waliło - czemu tak się dzieje?,zmieniło się wyważenie?
-
Stawiam, że coś się zwaliło podaczas wymiany krzyżka. Jeżeli podpora jest nowa, to krzyżak jest włożony niedokładnie, czyli nie jest idealnie wypośrodkowany. Tak właśnie mi się kiedyś zrobiło, i też zachodziłem co jest grane, przed było dobrze a po założeniu nowych części zwaliło się, czyli występują drgania. Oczywiście jak dobrze pozaznaczałeś wał przed rozłożeniem i pózniej dobrze złożyłeś.
-
Własnie kolego ja mam podobne chyba obajwy, Powyzej 80 auto drzy i mam darmowy masaz plecow jak w maybachu(tylkoze nie mozna wylaczyc tego) <lol>
Z tego co gosciu mowil wymieniali mu krzyzak jeden jakis. Do tego tezmam taki objaw przy chamowaniu silnikime cos burczy glosno, tez masz taki objaw?
-
Wyważ wał.
Nauczcie się wreszcie :) Że wymiana krzyżaków i podpory to jest koszt około 80zł.. plus robocizna. wyważenie wału jakieś 150zł
Dobry wał na szrocie za 30-40zł kupujesz... i jeździsz i jeździsz.. i jeździsz.. a jak się rozleci.. kupujesz następny. i tak co pare lat.
-
polfarmer i wszystko jasne
-
nie jest to żaden 'netypowy' problem tylko bardzo powszechny, wynika on z nieumiejętnie wykonanej roboty, musiałeś coś skrzywić albo faktycznie krzyżaki niewyosiowane, swoją drogą ciężko trafić na dobre krzyżaki, to co sprzedają po prostu czasem nie pasuje i nie da się dobrze poskładać wału
-
To tak jak próbować założyć oponę z powrotem tak samo na felgę żeby nie trzeba było wyważać.
Wykonalne... ale graniczące z cudem.
-
To tak jak próbować założyć oponę z powrotem tak samo na felgę żeby nie trzeba było wyważać.
nie wymyslaj,
wal jest wywazony i po jego rozebraniu i zlozeniu w tej samej pozycji nadal jest wywazony,
jak zalozysz krzywo krzyzak to i tak nie da sie go wywazyc - dlatego w miseczkach sa podatne elementy ,zeby sie rowno krzyzak ustawil,
wymiana krzyzakow to nie jest robota dla kowala ,ale tez nie dla chirurga
-
Wymianiałem krzyżaki na GKN Lobro i nie mialem zadnych problemow, ani nic nie bije po ponownym złożeniu.
-
A co sadzicie z krzyzakach zmilanówka? U mnie wPile czesci do poldka nei sa tak dostepna jak u was na pytanie do bre krzyzaki gosciu opdal mi te, ze niby oryginalne dla FSO, 55zł/szt.
Wogole kicha jest z tym drżeniem, mysle zeby wymienic caly wał, strasznie ciezko dsotac do poldka, na alldrogo 100zł ale pewno tez uzywki to po h... Na szrotach wokol Pily polonezow niema a napewno nikt nie mysli anwet o wyciaganiu walu z ktoregos jak sie jeszcze trafi.
Czy do plusa 2001r GSI bedzie apsowal wał od kazdego poloneza Caro/Atu?
-
W mialnowku robili na pierwszy montaz, wiec powinny byc dobre.
-
Czy do plusa 2001r GSI bedzie apsowal wał od kazdego poloneza Caro/Atu?
tak będzie pasował bez problemu czy to ATU CZY CARO.
-
Trochę odkopie temat ja bym jednak celował w przesuniecie na wypuście po rozkręceniu wału na dwie połówki i ściągnięciu podpory są tam takie wypusty 2 z ząbkami wystarczy że przesuniesz o jeden któryś z elementów na wypuście i będzie już inaczej pracować ja bym typował że to jest to :]