Autor Wątek: Netypowy problem z wałem napędowym  (Przeczytany 6998 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Netypowy problem z wałem napędowym
« dnia: Sierpień 04, 2012, 21:13:52 pm »

cder

  • Gość
Witam.
W moim poldku trucku wymieniłem dzisiaj podporę wału oraz krzyżaki,bo jak ruszałem to na I i II biegu waliło i rzęziło z okolicy wału.Oczywiście wszystko sobie poznaczyłem jak należy,rozebrałem,wymieniłem,złożyłem według znaków i nadal mam problem.
Teraz już nie wali i nie rzęzi  jak ruszam,ale już przy prędkości 50km/h zaczyna trząść budą.
Co jest grane? - wał poskładałem napewno dobrze,co się mogło stać?

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 04, 2012, 21:25:47 pm »

Offline Kedyw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 99
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz `84 :-)
wyważ wał :) a jak będziesz odpiszesz "wszystko poskładałem pozaznaczałem jak trzeba" odpowiem ponownie wyważ wał.
kupie części do Borewicza `84

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2012, 21:38:34 pm »

cder

  • Gość
Ale ja tu czegoś nie rozumiem,bo przed wymianą w/w elementów buda nie chodziła,tylko zgrzytało i waliło - czemu tak się dzieje?,zmieniło się wyważenie?

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2012, 22:02:07 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Stawiam, że coś się zwaliło podaczas wymiany krzyżka. Jeżeli podpora jest nowa, to krzyżak jest włożony niedokładnie, czyli nie jest idealnie wypośrodkowany. Tak właśnie mi się kiedyś zrobiło, i też zachodziłem co jest grane, przed było dobrze a po założeniu nowych części zwaliło się, czyli występują drgania. Oczywiście jak dobrze pozaznaczałeś wał przed rozłożeniem i pózniej dobrze złożyłeś. 

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2012, 09:23:21 am »

tynium

  • Gość
Własnie kolego ja mam podobne chyba obajwy, Powyzej 80 auto drzy i mam darmowy masaz plecow jak w maybachu(tylkoze nie mozna wylaczyc tego) <lol>
Z tego co gosciu mowil wymieniali mu krzyzak jeden jakis. Do tego tezmam taki objaw przy chamowaniu silnikime cos burczy glosno, tez masz taki objaw?

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2012, 19:00:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wyważ wał.

Nauczcie się wreszcie :) Że wymiana krzyżaków i podpory to jest koszt około 80zł.. plus robocizna. wyważenie wału jakieś 150zł
Dobry wał na szrocie za 30-40zł kupujesz... i jeździsz i jeździsz.. i jeździsz.. a jak się rozleci.. kupujesz następny. i tak co pare lat.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 22, 2012, 16:28:25 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
polfarmer i wszystko jasne
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2012, 21:15:35 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
nie jest to żaden 'netypowy' problem tylko bardzo powszechny, wynika on z nieumiejętnie wykonanej roboty, musiałeś coś skrzywić albo faktycznie krzyżaki niewyosiowane, swoją drogą ciężko trafić na dobre krzyżaki, to co sprzedają po prostu czasem nie pasuje i nie da się dobrze poskładać wału
polskifiat.jazda.pl

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 22, 2012, 21:51:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To tak jak próbować założyć oponę z powrotem tak samo na felgę żeby nie trzeba było wyważać.
 Wykonalne... ale graniczące z cudem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 22, 2012, 22:01:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
To tak jak próbować założyć oponę z powrotem tak samo na felgę żeby nie trzeba było wyważać.
nie wymyslaj,
wal jest wywazony i po jego rozebraniu i zlozeniu w tej samej pozycji nadal jest wywazony,
jak zalozysz krzywo krzyzak to i tak nie da sie go wywazyc - dlatego w miseczkach sa podatne elementy ,zeby sie rowno krzyzak ustawil,
wymiana krzyzakow to nie jest robota dla kowala ,ale tez nie dla chirurga
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 22, 2012, 22:10:03 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wymianiałem krzyżaki na GKN Lobro i nie mialem zadnych problemow, ani nic nie bije po ponownym złożeniu.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 23, 2012, 10:43:15 am »

tynium

  • Gość
A co sadzicie z krzyzakach zmilanówka? U mnie wPile czesci do poldka nei sa tak dostepna jak u was na pytanie do bre krzyzaki gosciu opdal mi te, ze niby oryginalne dla FSO, 55zł/szt.
Wogole kicha jest z tym drżeniem, mysle zeby wymienic caly wał, strasznie ciezko dsotac do poldka, na alldrogo 100zł ale pewno tez uzywki to po h... Na szrotach wokol Pily polonezow niema a napewno nikt nie mysli anwet o wyciaganiu walu z ktoregos jak sie jeszcze trafi.
Czy do plusa 2001r GSI bedzie apsowal wał od kazdego poloneza Caro/Atu?

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 23, 2012, 10:52:56 am »

piciek

  • Gość
W mialnowku robili na pierwszy montaz, wiec powinny byc dobre.

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 23, 2012, 10:55:25 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Czy do plusa 2001r GSI bedzie apsowal wał od kazdego poloneza Caro/Atu?

tak będzie pasował bez problemu czy to ATU CZY CARO.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Netypowy problem z wałem napędowym
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 27, 2012, 20:08:02 pm »

Offline SzymonFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez kombi 1.6GSI
    • Szymonbud
Trochę odkopie temat ja bym jednak celował w przesuniecie na wypuście po rozkręceniu wału na dwie połówki i ściągnięciu podpory są tam takie wypusty 2 z ząbkami wystarczy że przesuniesz o jeden któryś z elementów na wypuście i będzie już inaczej pracować ja bym typował że to jest to  :]