FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Szakal# w Wrzesień 06, 2012, 23:14:47 pm
-
Witam Wszystkich
Autko to Polonez Atu 1.6 GSI z końca 2001 roku. Kolor 42U (Zielono-Niebieski Metalizowany)
Obecnie posiada:
- klimatyzację
- el. wszystkie cztery szyby
- domykanie wszystkich szyb z pilota
- el. podgrzewane lusterka
- letnie felgi 15 cali (dystanse przód 10mm tył 15mm)
- sekwencyjna instalacja LPG STAG4
- butla w kole
- oryginalny spoiler na klapie
- maska z badlookiem
- lustra w kolorze lakieru
- stabilizator z kombi
- wspomaganie kierownicy
- kierownica kombi
- przednie hamulce z traka 257
- założoną osłonę silnika
- zmienione naklejki na tylnej klapie oraz listwy na wszystkich drzwiach w kolorze grafitowym.
- alternator 140A
- odcięcie Pb na Lpg
- siłownik podnoszenia maski
- białe kierunki na błotnikach
- bagażnik otwierany z pilota
- skórzana kierownica/ mieszek / gałka
- przednie kierunki bez pomarańczu
- podświetlenie zegarów i konsoli środkowej FLUXami
Tak się prezentował od razu po zakupie:
(http://img32.imageshack.us/img32/1611/c2212220612.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/32/c2212220612.jpg/)
(http://img515.imageshack.us/img515/3103/c2212220622.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/515/c2212220622.jpg/)
(http://img195.imageshack.us/img195/328/c2212220632.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/195/c2212220632.jpg/)
(http://img838.imageshack.us/img838/4391/c2212220642.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/838/c2212220642.jpg/)
(http://img220.imageshack.us/img220/1676/c2212220652.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/220/c2212220652.jpg/)
(http://img600.imageshack.us/img600/9708/c2212220682.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/600/c2212220682.jpg/)
Tutaj po założeniu kierownicy z kombi
(http://img43.imageshack.us/img43/8036/dsc07116q.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/43/dsc07116q.jpg/)
Po montażu spoilera
(http://img685.imageshack.us/img685/8851/dsc07492g.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/685/dsc07492g.jpg/)
(http://img688.imageshack.us/img688/9679/dsc07491y.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/688/dsc07491y.jpg/)
Tutaj już na 15kach
(http://img42.imageshack.us/img42/3397/dsc07622ie.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/42/dsc07622ie.jpg/)
Założona maska z badlookiem i lustra w kolorze lakieru
(http://img7.imageshack.us/img7/5343/dsc08444g.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/dsc08444g.jpg/)
(http://img15.imageshack.us/img15/5531/dsc08443e.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/15/dsc08443e.jpg/)
Tarcze na przód już zakupione 284mm (nawiercane, nacinane i wentylowane)
(http://img33.imageshack.us/img33/8968/dsc09462r.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/33/dsc09462r.jpg/)
(http://img853.imageshack.us/img853/9389/dsc09461lr.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/853/dsc09461lr.jpg/)
(http://img37.imageshack.us/img37/805/dsc09464ex.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/37/dsc09464ex.jpg/)
Tutaj po założeniu alternatora
(http://imageshack.us/a/img560/5694/dsc09472sq.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/560/dsc09472sq.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img29/5684/dsc09474v.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/29/dsc09474v.jpg/)
Po założeniu białych kierunków
(http://imageshack.us/a/img685/9459/dsc09477t.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/685/dsc09477t.jpg/)
Zdjęcia wczorajszego zakupu:
Silnik MG ZR 1.8 VVC 160KM 16V przebieg 59 000 km.
(http://imageshack.us/a/img16/4941/dsc07172d.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/16/dsc07172d.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img853/7829/dsc07171o.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/853/dsc07171o.jpg/)
Boczki drzwiowe w krzaki:
(http://img833.imageshack.us/img833/3056/image00001srw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/image00001srw.jpg/)
Kiera w skórze:
(http://img547.imageshack.us/img547/923/image00002hs.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/547/image00002hs.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img850/6238/cam00282b.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/850/cam00282b.jpg/)
Podświetlenie zegarów i konsoli środkowej (Uaktywnione wszystkie możliwe kontrolki i podświetlenie diodowe):
(http://imageshack.us/a/img13/235/cam00288.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/13/cam00288.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img10/9038/cam00289.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/10/cam00289.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img62/4471/cam00290.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/62/cam00290.jpg/)
Głowica po obróbce/polerowaniu i docieraniu zaworów:
(http://imageshack.us/a/img407/1237/dsc07876q.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/407/dsc07876q.jpg/)
Rozpoczynamy SWAPA:
(http://img7.imageshack.us/img7/1853/dsc08221d.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/dsc08221d.jpg/)
Postępy:
(http://img211.imageshack.us/img211/7492/dsc08247i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/211/dsc08247i.jpg/)
(http://img577.imageshack.us/img577/4310/dsc08248ni.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/577/dsc08248ni.jpg/)
Silnik już wyjęty:
(http://img507.imageshack.us/img507/5034/dsc08257k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/507/dsc08257k.jpg/)
(http://img600.imageshack.us/img600/1329/dsc08255v.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/600/dsc08255v.jpg/)
Komora już pusta, przedni zawias zdjęty, wiązki wyplecione :)
(http://img560.imageshack.us/img560/4373/dsc08612c.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/560/dsc08612c.jpg/)
(http://img819.imageshack.us/img819/6960/dsc08614m.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/819/dsc08614m.jpg/)
Autko pojechało do lakierni
(http://img827.imageshack.us/img827/9945/dsc08620t.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/dsc08620t.jpg/)
(http://img94.imageshack.us/img94/6436/dsc08623n.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/dsc08623n.jpg/)
(http://img153.imageshack.us/img153/7135/dsc08622u.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/153/dsc08622u.jpg/)
Tutaj komora umyta przed spawaniem już u lakiernika :) Dodatkowo będą spawane wzmocnienia podłużnic oraz pasa przedniego :)
(http://img703.imageshack.us/img703/9939/cam00026d.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/703/cam00026d.jpg/)
Ostatnie pożegnanie z Gsi:
(http://img441.imageshack.us/img441/3535/dsc08666k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/441/dsc08666k.jpg/)
(http://img109.imageshack.us/img109/285/dsc08662f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/109/dsc08662f.jpg/)
Podłużnice już wzmocnione, podstawka przeniesiona pod Roverka :) Ostatnie wykończenia przed malowaniem:
(http://img195.imageshack.us/img195/3133/dsc08720l.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/195/dsc08720l.jpg/)
(http://img824.imageshack.us/img824/6366/dsc08721j.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/dsc08721j.jpg/)
(http://img28.imageshack.us/img28/1770/dsc08722q.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/28/dsc08722q.jpg/)
(http://img23.imageshack.us/img23/378/dsc08723vg.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/dsc08723vg.jpg/)
Komora już w kolorze :) Autko już w garażu (właśnie przywiezione) :) Bierzemy się za składanie :)
(http://img594.imageshack.us/img594/447/dsc08771v.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/594/dsc08771v.jpg/)
Jednak zmiana koncepcji i podłużnice będą obspawane od razu od zewnątrz, a nie tylko od wewnątrz. Dodatkowo trzeba było poprawić po "fachowcach" z Krętej z WWL
Dwa dni walki z obspawaniem podłużnic, pozostało tylko jutro ładnie uszczelnić spawy, pomalować i zabezpieczyć:
(http://img854.imageshack.us/img854/6431/cam00086b.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/cam00086b.jpg/)
(http://img542.imageshack.us/img542/8666/cam00090l.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/542/cam00090l.jpg/)
(http://img827.imageshack.us/img827/7993/cam00096i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/cam00096i.jpg/)
Silnik cały złożony i już na aucie. Wymienione praktycznie wszystko :)
Silnik 1.8 16V VVC 160KM 2004r
Przebieg około 35 000km wymienione:
- magistrala olejowa nowego typu
- uszczelka pod głowicę nowego typu ELRING
- śruby głowicy ELRING
- głowica splanowana, wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory, spolerowana i sprawdzona szczelność
- panewki główne, korbowe oraz półpanewki GLICO
- tuleje GOETZE
- uszczelniacze wałków rozrządu oraz wału korbowego CORTECO
- uszczelki pod pokrywę zaworów, pompę oleju, kolektory, kroćce, miskę olejową itd.
- pierścienie GOETZE
- paski rozrządu GATES
- napinacz SKF
- pompa wody SKF
- filtr oleju
Zalewam Mobil Super S 2000 10W40 i będziemy docierać :)
Tutaj fotki ze składania silnika:
(http://img707.imageshack.us/img707/1590/zxn7.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/707/zxn7.jpg/)
(http://img23.imageshack.us/img23/8136/5hsr.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/5hsr.jpg/)
(http://img209.imageshack.us/img209/5672/5rmm.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/209/5rmm.jpg/)
(http://img21.imageshack.us/img21/5192/hu6d.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/hu6d.jpg/)
(http://img38.imageshack.us/img38/1888/78u.JPG) (http://imageshack.us/photo/my-images/38/78u.JPG/)
(http://img845.imageshack.us/img845/5949/0zca.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/845/0zca.jpg/)
(http://img94.imageshack.us/img94/3581/vc9f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/vc9f.jpg/)
(http://img818.imageshack.us/img818/8616/n8.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/818/n8.jpg/)
Tutaj już transport:
(http://img203.imageshack.us/img203/200/dp2r.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/203/dp2r.jpg/)
Po założeniu łap silnika:
(http://img545.imageshack.us/img545/5233/kvqs.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/545/kvqs.jpg/)
I dosłownie dwie minuty później:
(http://img203.imageshack.us/img203/1334/muyw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/203/muyw.jpg/)
(http://img593.imageshack.us/img593/3260/z9l6.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/z9l6.jpg/)
Hamulce założone:
(http://img94.imageshack.us/img94/7601/vatl.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/vatl.jpg/)
Wreszcie mam przerobiony kolektor:
(http://img9.imageshack.us/img9/6749/amdz.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/9/amdz.jpg/)
(http://img607.imageshack.us/img607/4468/4bag.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/607/4bag.jpg/)
(http://img9.imageshack.us/img9/171/csv2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/9/csv2.jpg/)
Na montaż czeka:
- Akupresura zielona w czarne krzaki
- hamulce z fiata/alfy.
- Swap na Rover 1.8 VVC 16V 160KM (oczywiście klima i wspoma zostaje)
- Komputer pokładowy
- Zabudowa bagażnika (całe car audio)
- Sprężyny z traka diesla
- Amortyzatory z VW T4
- el. sterowanie lamp
- światła do jazdy dziennej
- most z Volvo
-
Ładniutki, fele mi sie podobaja, takie bez przesady a ladne;] Jedna rzecz ktora bym zmienil to grill bo brzydko z tym bl-em wyglada. Jakis z siatka by sie przydał ;]
-
wszystko pięknie gdyby nie ten bat look, nie moge jakoś go przetrawić ;/
-
Jedna rzecz ktora bym zmienil to grill bo brzydko z tym bl-em wyglada.
Popieram :)
-
Na orciari :-D Wg. mnie piękny, i super wyposażenie, ten spojlerek po prostu miodzio. Chciało by się takiego :))
-
Jedna rzecz ktora bym zmienil to grill
grill już się przerabia ;p
-
Doposarzałeś go w klimę el. szyby(przednie) i lusterka elektryczne czy z fabryki z taką opcją wyszedł?
-
Ładniutki jest, zazdroszczę <rotfl2> :-)
-
Tarcze na przód już zakupione 284mm (nawiercane, nacinane i wentylowane)
Specjalistą nie jestem ale coś cienkie te tarcze jak na wentylowane.
-
no bardzo ładny, ale był ładny od samego początku, trochę mu jednak dodałeś uroku :)
-
Doposarzałeś go w klimę el. szyby(przednie) i lusterka elektryczne czy z fabryki z taką opcją wyszedł?
fabryka
Tarcze na przód już zakupione 284mm (nawiercane, nacinane i wentylowane)
Specjalistą nie jestem ale coś cienkie te tarcze jak na wentylowane.
No to rzeczywiście specjalistą nie jesteś ;p
-
Elektryka i lusterka z tego co pamiętam dokładane przez Pana Jurka. :) Klima fabryczna.
Cyknij jakieś foto tarczy z boku.
-
Cyknij jakieś foto tarczy z boku
to już jak będę montować ;p Trzymaj oznaczenie Mikoda 0335 GT
-
Będziesz te tarczo montował z zaciskiem z bravo / alfy 155 ? Pasują bez problemów?
Powodzenia w montażu vvc!
-
widziałem na żywo, sprzęt zadbany, świeżo po konserwacji profili zamkniętych:).
zlikwidowałeś ten stukot w tylnym kole??
-
zlikwidowałeś ten stukot w tylnym kole??
podpora wału ;p tak już wymieniony cały wał :)
Będziesz te tarczo montował z zaciskiem z bravo / alfy 155 ?
zaciski z marei
Dołożyłem fotkę tarczy
-
Te hamulce bez problemu Ci wchodzą w felgi 15??
-
jak założę to się okażę :)
-
założyłem białe kierunki na błotniki
-
Na tym kolorze białe kierunki kozacko wyglądają :P
-
Wczoraj razem z KOKO kombiakiem Bartka pojechaliśmy odebrać nowy silnik :) Zdjęcia w pierwszym poście. Pozostało już tylko przełożyć.
-
I taki aktual mi się podoba. Kiedy planowany swap?
-
czekam tylko na cieplejszy wolny weekend :) bo z komputera immo już usunięte, łapa od klimatyzacji doszlifowana.
wszystkie drążki, węże, belkę, sprzęgło, rozrząd, paski itd mam już nowe ... więc tylko składać :)
-
czekam tylko na cieplejszy wolny weekend :) bo z komputera immo już usunięte, łapa od klimatyzacji doszlifowana.
wszystkie drążki, węże, belkę, sprzęgło, rozrząd, paski itd mam już nowe ... więc tylko składać :)
Jak poskładasz to, chciałbym zobaczyć z bliska i liczyć na przejażdżę na fotelu pasażera. Powodzenia! <spoko>
-
chciałbym zobaczyć z bliska i liczyć na przejażdżkę
no jasne :) z tym to nie będzie żadnego problemu :)
-
Jako, że trafiło się trochę czasu rozpoczynam SWAPA :)
Autko już w garażu, wszystkie części zwiezione, zaczynamy rozbieranie :)
Jeśli ktoś coś potrzebuje z mojego GSIka to pisać na pw wszystko spod machy wylatuje :)
-
Już od dawna wiesz co dla mnie zostaje :)
-
Już od dawna wiesz co dla mnie zostaje :)
A no wiem ;p ale może ktoś chce resztę :)
(http://img7.imageshack.us/img7/1853/dsc08221d.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/7/dsc08221d.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
W międzyczasie zrobione:
Boczki drzwiowe w krzaki:
(http://img833.imageshack.us/img833/3056/image00001srw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/image00001srw.jpg/)
Kiera w skórze:
(http://img547.imageshack.us/img547/923/image00002hs.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/547/image00002hs.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img850/6238/cam00282b.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/850/cam00282b.jpg/)
Podświetlenie zegarów i konsoli środkowej (Uaktywnione wszystkie możliwe kontrolki i podświetlenie diodowe):
(http://imageshack.us/a/img13/235/cam00288.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/13/cam00288.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img10/9038/cam00289.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/10/cam00289.jpg/)
(http://imageshack.us/a/img62/4471/cam00290.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/62/cam00290.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Gałka i mieszek też obszyte ale SWAP już wymusił nie zakładanie ;p
Głowica po obróbce/polerowaniu i docieraniu zaworów:
(http://imageshack.us/a/img407/1237/dsc07876q.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/407/dsc07876q.jpg/)
-
Nie no Poldek zajebisty, zrobiony dosłownie tak jak ja sobie wyobrażam niedługo prace z moją atuwką :) Pozazdrościć. VVC bd montował czy jednak OHVałka zostaje?
-
A po co robił by głowice ?
-
TO czyli już silnik czeka na montaż? Kiedy oficjalne swapowanie ?
-
Piękna Atówka , podświetlenie zegarów i konsoli wygląda zajebiaszczo. Dopracowanie widać na wysokim poziomie i to mi sie podoba!
Powodzenia w swapowaniou :)
-
TO czyli już silnik czeka na montaż? Kiedy oficjalne swapowanie ?
oficjalnie już się zaczyna ... wczoraj wywaliliśmy już część osprzętu z gsi ... jutro wylatuje skrzynia ... w środę wyjmujemy silnik :D ... do końca tygodnia zmiana zawiasu, przewodów itd ... w kolejnym tygodniu już zapisany do lakiernika, na przespawanie podstawki i pomalowanie komory :) więc swap rozpoczęty :)
-
No i będzie bestia ;) Duży przebieg miało ?
-
silnik obecnie prawie 205 tysięcy ;p ale chodzi bardzo ładnie ... to lepiej było robić swapa do parcha bez podłużnic i bez podłogi ??
160 KM i tak zrobi swoje :D ;p
-
Około 200 tyś km ale pomimo tego ładnie pracuje.
-
Kurde to sporo bo po fotkach to bym powiedział ze max 80 miał. A most roverowy 4,3 czy jakaś jeszcze inna opcja? :D Teraz to już całkiem dupę bd urywać z takim wyposażeniem ;) Pozdazdrościć zajebistej furki no
-
On wygląda góra na 50-60 tysięcy przebiegu ;p w rzeczywistości wygląda jeszcze lepiej niż na fotach :p ... most docelowo z BMW na półniezależnym zawieszeniu Volvo ...
-
To wcale nie jest sporo dla większości silników tylko dla Polaczków którzy zakup takich aut wykluczają pomimo stanu (często perfekcyjnego) z oryginalnym przebiegiem. Wolą kręcone 150 tyś z 700 tyś. I najlepsze że często zdają sobie z tego sprawę ale taka dziwna tendencja tego narodu.
-
To wcale nie jest sporo dla większości silników tylko dla Polaczków którzy zakup takich aut wykluczają pomimo stanu (często perfekcyjnego) z oryginalnym przebiegiem. Wolą kręcone 150 tyś z 700 tyś. I najlepsze że często zdają sobie z tego sprawę ale taka dziwna tendencja tego narodu.
Święte słowa ... w Polsce nie liczy się stan tylko przebieg ...
-
Postępy:
(http://img211.imageshack.us/img211/7492/dsc08247i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/211/dsc08247i.jpg/)
(http://img577.imageshack.us/img577/4310/dsc08248ni.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/577/dsc08248ni.jpg/)
Skrzynia zdjęta, zawias praktycznie też, wał, hamulce itd :)
Silnik wyjęty:
(http://img507.imageshack.us/img507/5034/dsc08257k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/507/dsc08257k.jpg/)
(http://img600.imageshack.us/img600/1329/dsc08255v.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/600/dsc08255v.jpg/)
-
Silnik wyjęty:
<ok> Rechot out, witaj VVC :P
-
Groki tutaj zawitają bo widzę nowe boczki a w środku zwykłe taborety :P Ciekawe jak klima będzie tu teraz chodzić :)
-
Groki tutaj zawitają bo widzę nowe boczki a w środku zwykłe taborety :P Ciekawe jak klima będzie tu teraz chodzić :)
No w środku będzie podgrzewana akupresura na sprężynach z siedziskami jak std w takie krzaczki :)
-
witaj VVC :P
Do VVC to jeszcze daleka droga. :P
-
Szakal pokazuj te aku bom ciekaw jak to wygląda w tej tapicerce :]
boczki wyszły super <spoko>
-
konkretna osoba i konkretny projekt:)
a nie tylko gdybanie:) tak trzymaj dalej:)
pozdrawiam.
-
Przy wyciąganiu silnika najlepsze było to: ''K...... uważaj na chłodnice do klimy, więcej warta niż ten silnik " :P
Trochę komplikacji było przy wyciąganiu , ale daliśmy rade :)
-
więcej warta niż ten silnik
No pewnie, przede wszystkim silnik kupisz a tego weź szukaj.... :]
-
Szakal pokazuj te aku bom ciekaw jak to wygląda w tej tapicerce :]
boczki wyszły super <spoko>
(http://img405.imageshack.us/img405/5633/imgp5541.jpg)
-
o takie będą jak na tej focie ;p tylko, że nowe i siedziska z std ;p zdjęcia pokażę jak wrzucę do autka ;p
Komora już pusta, przedni zawias zdjęty, wiązki wyplecione :)
(http://img560.imageshack.us/img560/4373/dsc08612c.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/560/dsc08612c.jpg/)
(http://img819.imageshack.us/img819/6960/dsc08614m.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/819/dsc08614m.jpg/)
-
Materiał na boczki gdzieś kupiłeś czy odzysk ze starych foteli?
-
wykupiłem z Groclina dwa lata temu wszystko co mieli w krzaczki ;p Więc materiał mam nowiutki :)
-
Hehe czyli swoje aku obszywasz na nowo:)
-
wykupiłem z Groclina dwa lata temu wszystko co mieli w krzaczki ;p Więc materiał mam nowiutki :)
Jak kontaktowałeś się z groclinem? kiedyś pytałem o fotele mailem ale nic nie odpisali (że nie mają to się spodziewam ;) )
-
Hehe czyli swoje aku obszywasz na nowo:)
No ja u nich wyrwałem wtedy jeszcze nowe wszystkie gąbki, nowe mechanizmy pod żeberka i nowe stelaże ;p więc mam wszystko nowe ;p ;p :) wystarczyło tylko złożyć w całość i zakładać :)
Jak kontaktowałeś się z groclinem?
normalnie ;p wystarczyło zadzwonić ;p dwa lata to trwało, bo nie mieli tego już w ewidencji, a mieli na stanie i był problem bo chcieli mi to sprzedać a nie mogli :/
Ale po kontaktach z kilkoma osobami udało mi się wszystko wykupić :)
-
Cytat: Szakal#1962 w Dzisiaj o 21:43:04
wykupiłem z Groclina dwa lata temu wszystko co mieli w krzaczki ;p Więc materiał mam nowiutki :)
Jak kontaktowałeś się z groclinem? kiedyś pytałem o fotele ale nic nie odpisali (że nie mają to się spodziewam ;) )
mam numer do gościa który zajmuje sie realizacją zamówień i chyba szefuje tam na tapicerni. zadzwone do niego w sprawie materiałów w tym tygodniu to dam ci znać co sie dowiem
-
Cytat: Szakal#1962 w Dzisiaj o 21:43:04
wykupiłem z Groclina dwa lata temu wszystko co mieli w krzaczki ;p Więc materiał mam nowiutki :)
Jak kontaktowałeś się z groclinem? kiedyś pytałem o fotele ale nic nie odpisali (że nie mają to się spodziewam ;) )
mam numer do gościa który zajmuje sie realizacją zamówień i chyba szefuje tam na tapicerni. zadzwone do niego w sprawie materiałów w tym tygodniu to dam ci znać co sie dowiem
Teraz to się już tylko dowiesz, że nic nie ma :)
-
Jest tylko problem jeden że te materiały są niestety marnej jakości i jedyne co je ratuje to wzór.
-
ja z groclina wytargalem cala roleczke czerownych paskow:D
-
Jest tylko problem jeden że te materiały są niestety marnej jakości i jedyne co je ratuje to wzór.
Nowe to zawsze nowe :)
-
czorny tez masz?
-
Nowe to zawsze nowe :)
Ja wiem że nowe ale jakościowo niestety marne.
-
czorny tez masz?
A no mam :)
-
Autko pojechało do lakierni
(http://img827.imageshack.us/img827/9945/dsc08620t.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/dsc08620t.jpg/)
(http://img94.imageshack.us/img94/6436/dsc08623n.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/dsc08623n.jpg/)
(http://img153.imageshack.us/img153/7135/dsc08622u.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/153/dsc08622u.jpg/)
-
czemu do lakierni?? będziesz zmieniał kolor??
-
czemu do lakierni?? będziesz zmieniał kolor??
Nie będę zmieniał ;p ale chcę mieć pod maską pomalowane ładnie ;p zwłaszcza po przespawaniu podstawki ;p
Tutaj komora umyta przed spawaniem już u lakiernika :) Dodatkowo będą spawane wzmocnienia podłużnic oraz pasa przedniego :)
(http://img703.imageshack.us/img703/9939/cam00026d.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/703/cam00026d.jpg/)
-
Moze masz ladne wygluszenie sciany gordziowej?
-
Szakal przy takim projekcie wzmocnienie budy to podstawa w końcu już porządny i mocny silnik bd tu siedział. 3mam kciuki za ten projekt bo jest po prostu pięknie
-
3mam
Ale co masz 3 ?
Ogólnie to mamy przykład następnego projektu, który jest robiony dość profesjonalnie, a nie po kosztach. I tak trzymać Szakal :)
-
3mam
Ale co masz 3 ?
Rafał - mistrz nauki netykiety :)
a projekt super :)
-
Szakal, ja poszedlem krok dalej, blacharz lakiernik ma mi wspawac szpilki we wszystkie otwory pod osprzet K16, wyklepać to co potrzeba itp :) pomyśl o tym, zeby pozniej nie wiercic malowanej blachy pod podstawke kompa itd.
-
Właśnie o tym myśleliśmy :) i pod cały osprzęt do k16tki będą założone tak zwane nitonakrętki :) więc wszystko będzie ładnie założone :)
-
No i git. Takie podejscie mi sie podoba, swap ulep kazdy potrafi zrobic. Widac ze masz leb na karku i robisz cos od A do Z. Trzymam kciuki.
-
Ostatnie pożegnanie z Gsi:
(http://img441.imageshack.us/img441/3535/dsc08666k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/441/dsc08666k.jpg/)
(http://img109.imageshack.us/img109/285/dsc08662f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/109/dsc08662f.jpg/)
Podłużnice już wzmocnione, podstawka przeniesiona pod Roverka :) Ostatnie wykończenia przed malowaniem:
(http://img195.imageshack.us/img195/3133/dsc08720l.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/195/dsc08720l.jpg/)
(http://img824.imageshack.us/img824/6366/dsc08721j.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/dsc08721j.jpg/)
(http://img28.imageshack.us/img28/1770/dsc08722q.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/28/dsc08722q.jpg/)
(http://img23.imageshack.us/img23/378/dsc08723vg.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/dsc08723vg.jpg/)
-
Miodzio :)
-
I jednak zrobili bez zdejmowania przekładni :)
-
Podoba mi się podejście do tematu... Profesjonalnie a nie amatorskie druciarstwo.....:)
-
Proponowałbym jeszcze przed malowaniem zaspawać dziurę po filtrze GSi, co dochodzi do błotnika
-
I jednak zrobili bez zdejmowania przekładni :)
Przekładnię zdejmowali i wzmocnienia są pod spodem :) bo sprawdzałem :)
Proponowałbym jeszcze przed malowaniem zaspawać dziurę po filtrze GSi, co dochodzi do błotnika
Kurcze nawet o tym nie pomyślałem :/ zobaczę co się da jeszcze zrobić :?
-
Komora już w kolorze?
-
Komora już w kolorze :) Autko już w garażu (właśnie przywiezione) :) Bierzemy się za składanie :)
(http://img594.imageshack.us/img594/447/dsc08771v.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/594/dsc08771v.jpg/)
-
I git <spoko>.
-
Jednak zmiana koncepcji i podłużnice będą obspawane od razu od zewnątrz, a nie tylko od wewnątrz. Dodatkowo trzeba było poprawić po "fachowcach" z Krętej z WWL
Dwa dni walki z obspawaniem podłużnic, pozostało tylko jutro ładnie uszczelnić spawy, pomalować i zabezpieczyć:
(http://img854.imageshack.us/img854/6431/cam00086b.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/cam00086b.jpg/)
(http://img542.imageshack.us/img542/8666/cam00090l.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/542/cam00090l.jpg/)
(http://img827.imageshack.us/img827/7993/cam00096i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/cam00096i.jpg/)
-
Silnik cały złożony i już na aucie. Wymienione praktycznie wszystko :)
Silnik 1.8 16V VVC 160KM 2004r
Przebieg około 35 000km wymienione:
- magistrala olejowa nowego typu
- uszczelka pod głowicę nowego typu ELRING
- śruby głowicy ELRING
- głowica splanowana, wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory, spolerowana i sprawdzona szczelność
- panewki główne, korbowe oraz półpanewki GLICO
- tuleje GOETZE
- uszczelniacze wałków rozrządu oraz wału korbowego CORTECO
- uszczelki pod pokrywę zaworów, pompę oleju, kolektory, kroćce, miskę olejową itd.
- pierścienie GOETZE
- paski rozrządu GATES
- napinacz SKF
- pompa wody SKF
- filtr oleju
Zalewam Mobil Super S 2000 10W40 i będziemy docierać :)
Tutaj fotki ze składania silnika:
(http://img707.imageshack.us/img707/1590/zxn7.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/707/zxn7.jpg/)
(http://img23.imageshack.us/img23/8136/5hsr.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/5hsr.jpg/)
(http://img209.imageshack.us/img209/5672/5rmm.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/209/5rmm.jpg/)
(http://img21.imageshack.us/img21/5192/hu6d.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/hu6d.jpg/)
(http://img38.imageshack.us/img38/1888/78u.JPG) (http://imageshack.us/photo/my-images/38/78u.JPG/)
(http://img845.imageshack.us/img845/5949/0zca.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/845/0zca.jpg/)
(http://img94.imageshack.us/img94/3581/vc9f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/vc9f.jpg/)
(http://img818.imageshack.us/img818/8616/n8.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/818/n8.jpg/)
Tutaj już transport:
(http://img203.imageshack.us/img203/200/dp2r.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/203/dp2r.jpg/)
Po założeniu łap silnika:
(http://img545.imageshack.us/img545/5233/kvqs.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/545/kvqs.jpg/)
I dosłownie dwie minuty później:
(http://img203.imageshack.us/img203/1334/muyw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/203/muyw.jpg/)
(http://img593.imageshack.us/img593/3260/z9l6.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/z9l6.jpg/)
-
Zalewam Mobil 1 10W40 i będziemy docierać
nie ma takiego oleju ,chodzi ci chyba o mobil S,
na dotarcie cylindrow to by jakis mineral sie przydal
-
na dotarcie cylindrow to by jakis mineral sie przydal
Może być mobil S, a nawet Super S 2000 ;p jak wolisz ;p Dlaczego minerał ??
-
A tak się wkłada K16 nie mając dźwigu :) ;p
http://youtu.be/cza7lTXp4ng
-
Wygłuszenie ściany nowe oryginalne czy nowe dorabiane czy używane?:)
-
Wygłuszenie ściany nowe oryginalne czy nowe dorabiane czy używane?:)
Nowe oryginalne :) udało się dopaść z zapasów :)
-
i ostatnie takie?
szesnacha lekka jest samemu można ja spokojnie z komory wyrzucić :)
-
i ostatnie takie?
Nie ostatnie ale już nie ma ;p
-
A tak się wkłada K16 nie mając dźwigu :) ;p
http://youtu.be/cza7lTXp4ng
Dwóch takich chłopów do jednego silniczka? :-) Ja swojego 1,4 sam wkładałem i to wielokrotnie.Nie jest to wcale aż takie ciężkie.Z tego co zdążyłem zmierzyć "w ręcach" to taki roverek jest raczej niewiele cięższy,niż sam blok z ohv.A żeby nie było,to ohv-kę też tak wkładałem,ale bez głowicy i wszystkich pierdołek.Poskładałem dopiero na aucie,ale wszystkie flaki w środku były.Było co dźwigać.Nigdy więcej!! Teraz sobie kupiłem podnośnik i będzie sama radość.
Tak poza tym,to komora całkiem zacnie się prezentuje.Chyba powoli możemy tutaj mówić o konkurencji dla Multeca.wprawdzie kolor trochę nie ten,ale i tak pięknie.A takie vvc by na liściastym się ładnie prezentowało.
-
Dwóch takich chłopów do jednego silniczka?
A no dwóch bo komora ładnie pomalowana i nie może być nawet jednej ryski ;p
-
Dlaczego minerał ??
a tak jakos sie utarlo ,ze na minerale to sie pary cierne intensywniej pocieraja,
po 1000km i tak wymiana ,wiec i kasy troche szkoda,
z drugiej strony to ten mobil duzo lepszy od minerala nie jest,tylko drozszy w ch...
tak patrze na ten silnik i sie zastanawiam ,czy zmeinna faze on ma tylko na ssacym ? bo kolo od wylotowego normalne,
no i mozna by bylo zwazyc jak byl na wierzchu ,ale to chyba nie ostatnie K16 na wierzchu ,wiec moze bedzie okazja
-
tak patrze na ten silnik i sie zastanawiam ,czy zmeinna faze on ma tylko na ssacym ? bo kolo od wylotowego normalne,
Tak. Zmienna faza tylko na ssącym. Z takich 2 silników mam pozyskane wałki wydechowe i zapakowane do swojego 1.6.
a tak jakos sie utarlo ,ze na minerale to sie pary cierne intensywniej pocieraja,po 1000km i tak wymiana ,wiec i kasy troche szkoda,
Minerał na hydropyhacze ? Moje nowe coś na półsyntetyku nie chcą się uciszyć po około 30km przejechanych, a co dopiero by było na mineralu...
-
o i mozna by bylo zwazyc jak byl na wierzchu
Waży tyle samo co normalne 1.8 i jest cięższy od 1.4 o 2kg o ile dobrze pamiętam ... waży chyba 98kg bez osprzętu ...
-
a tak jakos sie utarlo ,ze na minerale to sie pary cierne intensywniej pocieraja,po 1000km i tak wymiana ,wiec i kasy troche szkoda,
Minerał na hydropyhacze ? Moje nowe coś na półsyntetyku nie chcą się uciszyć po około 30km przejechanych, a co dopiero by było na mineralu...
Nasyp trocin na most działa :D
-
Waży troche więcej niż normalne 1.8... żeliwne młynki, dodatkowy nadlew na głowicy + wyższy mostek, koła rozrządu itp...
-
ale chodzi mi o to o ile mniej wazy od OHV - nie wazne 1.4 ,czy 1.8 ,bo one pewnie z 10kg sie roznia tylko
Minerał na hydropyhacze ?
one maja glupia konstrukcje ,bo nie mozna ich zalac wstepnie olejem,
teraz jest goraco ,wiec mineral nie powinien im zaszkodzic ,a i tak szybko zmiana pojdzie - najlepiej na 5W40 ,to sie ladnie wymiesza
-
one maja glupia konstrukcje ,bo nie mozna ich zalac wstepnie olejem,
Dlaczego nie można ?? Można złożyć w oleju, albo po złożeniu wsadzić w miskę z olejem i naciskać, aż przestaną lecieć pęcherzyki powietrza ;p
-
ale zawory zostana podparte i bedziesz tydzien czekal az zawory sie zamkna
-
Można złożyć w oleju, albo po złożeniu wsadzić w miskę z olejem i naciskać, aż przestaną lecieć pęcherzyki powietrza ;p
Ale i tak potem sa miekkie, dopiero w silniku sie pompuja na twardo.
-
Hamulce założone:
(http://img94.imageshack.us/img94/7601/vatl.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/vatl.jpg/)
Wreszcie mam przerobiony kolektor:
(http://img9.imageshack.us/img9/6749/amdz.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/9/amdz.jpg/)
(http://img607.imageshack.us/img607/4468/4bag.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/607/4bag.jpg/)
(http://img9.imageshack.us/img9/171/csv2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/9/csv2.jpg/)
-
hmm ,to sa zaciski od tarcz 257mm ?
dlaczego rzucasz po asfalcie kolektor za taki gruby szmal :P ?
-
hmm ,to sa zaciski od tarcz 257mm ?
też mi coś właśnie nie pasuje. może na płycie z trucka posadzone, ale coś jest źle.
-
chodzi Wam o to że zostaje odstep między klockiem a środkiem tarczy ? u mnie jest to samo, a mam tarcze i zaciski z jednego fiata :) i pasowały p&p w miejsce fabrycznego Lucasa :)
-
Nawet wyszedłem właśnie sobie zobaczyć jak to wygląda i jest jakby bliżej, ale sam zacisk/jarzmo siedzi podobnie. Może coś jest nie tak, bo zdaje się, że klocek wew jest wsadzony jako zewnętrzny.
-
zaciski są od tarcz 257 z fiata, tarcza 274, płyty kotwiczne z traka ... klocki mogą być odwrotnie bo nie wiedziałem jak je wsadzić a pasują i tak i tak ... tyle, że jeden klocek ma taką metalową blaszkę, a drugi nie i ten z tą blaszką słabo mi pasował żeby był od strony tłoczka, bo ta blaszka siedziałaby w tłoczku ... ale jak coś mogę to na siłę wcisnąć odwrotnie ... zacisk może dojdzie jeszcze z 1mm bo go tylko wsunąłem a nie przykęciłem, ale na pewno to nie będzie jakaś duża różnica ...
dlaczego rzucasz po asfalcie kolektor za taki gruby szmal :P ?
nic mu nie będzie ;p
-
zaciski są od tarcz 257 z fiata, tarcza 274, płyty kotwiczne z traka
na jaką felgę to siada? pod 14 podejdzie?
-
Bo tą blachę pakuje się właśnie do tłoczka, ona tam wskakuje jak pewnego rodzaju zatrzask.
-
słabo mi pasował żeby był od strony tłoczka, bo ta blaszka siedziałaby w tłoczku .
...i tam ma właśnie siedzieć. :)
-
zaciski są od tarcz 257 z fiata, tarcza 274, płyty kotwiczne z traka ... klocki mogą być odwrotnie bo nie wiedziałem jak je wsadzić
klocki to na pewno odwrotnie ,ale tak mi wlasnie wygladalo na 257 ,bo kolocek nie pokrywa calej powierzchni tarczy ,co rzuca sie w oczy zwlaszcza przy wierconej Mikodzie,
na spocie mowiles ,ze tarcze sa przetoczone na 279mm ,a nie 274mm - jezeli 274 ,to masz mniejsze niz u mnie :p ,
zaciski do tarcz 281/284mm maja inne klocki ,ale to w niczym nie przeszkadz - teraz masz hamulce w duchu Trucka
Nawet wyszedłem właśnie sobie zobaczyć jak to wygląda i jest jakby bliżej, ale sam zacisk/jarzmo siedzi podobnie. Może coś jest nie tak, bo zdaje się, że klocek wew jest wsadzony jako zewnętrzny.
rozna zaciski roznie siedza, jak wyzej pisalem przy wierceniu rzuca sie w oczy,boklocek odslania pol dziurki
-
ze tarcze sa przetoczone na 279mm
są przetoczone z 279 bo się nie zapinały ... klocki zamienię i wsadzę odwrotnie ;p żaden problem :)
na jaką felgę to siada? pod 14 podejdzie?
na 14stce nie siada, musi być 15stka ... może to trochę zależeć od wzoru felgi, ale na moich 15stkach jest jakieś 5mm luzu między felgą a zaciskiem ...
zaciski do tarcz 281/284mm maja inne klocki
jakie ?? i czym się różnią same zaciski ?? bo jak szukałem to tylko takie zaciski widziałem pod wentyle i tylko takie klocki ...
-
jakie ?? i czym się różnią same zaciski ?? bo jak szukałem to tylko takie zaciski widziałem pod wentyle i tylko takie klocki ...
klocki maja wieksza powierzchnie kontaktu z tarcza ,ale jarzma np. Kappy nie podejda na plyte kotwiczna Poloneza,
zamien klocki u siebie miejscami i bedzie dobrze
-
U mnie przy 257mm też zostaje troche nieużywanej powierzchni ciernej, więc też pomyślałem, że u Szakala jest 257 :d
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/q77/s720x720/1010642_516050378455149_524401838_n.jpg)
-
Te hamulce bez problemu wchodzą pod felgę 14" z Trucka, trzeba dać 3mm dystansu. Odległość zacisku od tarczy jest ekstremalnie mała, ale nic nie wadzi. Widzę też że masz tarcze mikoda i klocki TRW. Osobiście nie polecam takiego zestawu, ponieważ u mnie tarcza jest już dość mocno wyeksploatowana a klocka jest jeszcze połowa, obawiam się że do końca klocków tarcze też już będą do wymiany. Nie mniej jednak hamuje zacnie. Co do nieużywanej powierzchni tarczy u mnie również ona występuje, około 5 mm od klocka w stronę środka tarczy.
-
od czego masz te uchwyty w drzwiach bo to chyba nie seria ?
-
Podłokietniki głównie montowane do kombi, po bodajże 2001 były seryjnie
-
Boczki drzwiowe w krzaki:
(http://img833.imageshack.us/img833/3056/image00001srw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/image00001srw.jpg/)
oryginalne ? jak nie to z jakiego autka ?
-
Nieoryginalne.
-
Tyle było planów z tym autem i wszystko się skończyło a myślałem że kolejny szybki rover będzie. A tak na podsumowanie. https://www.youtube.com/watch?v=Gu8edpl1R2o
-
Boczki drzwiowe w krzaki:
Z tego co wiem, to przeszczepiony sam nowy materiał, ponoć zdobyty z ostatnich zapasów samego Inter Groclinu. Świadczy to jak daleko potrafił się posunąć Szakal w dbałości o szczegóły (zarówno te istotne jak i drobne). Cholernie szkoda, że poddał projekt na tym etapie... <smutny>
-
Jak mi sie trafi c+ albo a+ w cenie do 1500 zl z roverem pod maska to projekt powróci :p
-
Czemu koniecznie plus? Tak z ciekawości bo caro przed liftem mechanicznie ma wszystko czego Ci potrzeba.
-
Jak mi sie trafi c+ albo a+ w cenie do 1500 zl z roverem pod maska to projekt powróci
A to części nie posprzedawałeś przypadkiem czy masz jeszcze np. zapas tego materiału? :d
-
Czemu koniecznie plus? Tak z ciekawości bo caro przed liftem mechanicznie ma wszystko czego Ci potrzeba.
zapewne o wiazke idzie
-
Kompletnie nie rozumiem postępowania Szakala :P
-
Kompletnie nie rozumiem postępowania Szakala
Może się rozchodzi o te magiczną literkę E w VINie, którą pare osób na tym forum tak się ekscytuje. <mysli>
-
Jak mi sie trafi c+ albo a+ w cenie do 1500 zl z roverem pod maska to projekt powróci :p
Trzymamy mocno kciuki bo naprawdę ciekawie się zapowiadało.
-
A to części nie posprzedawałeś przypadkiem czy masz jeszcze np. zapas tego materiału?
Ja mam tyle materialu ze moge otworzyc fabryke :p
Kompletnie nie rozumiem postępowania Szakala
Ja sam siebie czasem nie rozumiem