FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: mateo#1939 w Wrzesień 30, 2012, 23:21:52 pm

Tytuł: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Wrzesień 30, 2012, 23:21:52 pm
A wiec:

Czy oznaczenia dla CPWK na kole zamachowym w normalnym 1.8 i 1.8 turbo są takie same?

Jak jest rozwiązane podciśnienie do serwa hamulcowego w wersji turbo?

Z skąd pobierane jest chłodziwo dla turbosprężarki?

Jak coś jeszcze wypłynie będę pytać

Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 30, 2012, 23:41:27 pm
Jezeli turbo ma chlodzenie woda to jest wpiete tak samo jak nagrzewnica, raczej równolegle bo w tych co widziałem to mały przelot jest. Podcisnienie do hamulców to bierze sie chyba normalnie z kolektora ssacego tyle ze przez zawór zwrotny - hamujesz to gaz masz masz puszczony  i turbo nie tloczy powietrza w silnik oraz czasami ma dodatkowy zawór sterowany podcisnieniem z silnika który omija turbo po zimnej czesci(tej co tłoczy powietrze). Mozna tez zastosowac elektryczna pompe hamulcowa zamiast podcisnieniowej
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Październik 01, 2012, 12:37:28 pm
Jak jest rozwiązane podciśnienie do serwa hamulcowego w wersji turbo?
Potwierdzam to co pisze Elwood#1887, spotkałem się z tym w VW 1.8 turbo, normalny wąż i zaworek zwrotny.
Czy oznaczenia dla CPWK na kole zamachowym w normalnym 1.8 i 1.8 turbo są takie same?
Z tego co się ostatnio dowiadywałem, niestety znaczniki są inne (ale jeżeli ktoś ma info na ten temat niech się odezwie), więc uruchomienie mems'a z rovera turbo, na kole z innego rovera nie zadziała.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 01, 2012, 13:04:14 pm
W kwestii podciśnienia to zgadza się - zaworek zwrotny.

Koło, a konkretnie trigger do CPWK zdaje się powinnien być ten sam - tzn. 36-4. Takie koło jest np. w MG ZR, Roverze 416/25/45/214/216 pod sprzęgło 200mm.
Nie wiem tylko jak z kompem z Rovera 75/MG ZT (Tylko w nich były 1.8T), bo chiba pracują z CAN.


Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Październik 01, 2012, 13:59:49 pm
CPWK jest w tym samym miejscu, wiec sadze ze tigger powinien być ten sam, chyba ze coś innego wykombinowali już z BMW. ale chyba łatwiej było zmodyfikować kompa, nie wiem nie znam się....


trzeba by dorwać zamach z turbo i normalnego i porównać. tylko gdzie tych turbo to jak na lekarstwo, ma ktoś jakieś dojścia?
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Październik 01, 2012, 14:06:52 pm
Z tego co się ostatnio dowiadywałem, niestety znaczniki są inne (ale jeżeli ktoś ma info na ten temat niech się odezwie), więc uruchomienie mems'a z rovera turbo, na kole z innego rovera nie zadziała.

Ale możne można przełożyć wieniec,
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 01, 2012, 14:08:28 pm
Nie można, bo koła po 95 roku maja wyfrezowane otwory zamiast wieńca.

Ale skoro 1.8 Turbo używa MEMSa3, tak jak reszta K16tek z tamtych lat to i raczej znaki się zgadzają.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Październik 01, 2012, 14:18:20 pm
czyli pozostaje kwestii porównania na żywo zamachów.

Tylko teraz pytanie gdzie...
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Październik 05, 2012, 17:57:53 pm
i nic z kola zamachowego oznaczenia sa zupelnie inne. pozostaje ecu master...
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 05, 2012, 20:48:57 pm
Masz jakieś potwierdzenie tej informacji ?
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Październik 08, 2012, 19:12:50 pm
tak wygląda kolo dwu masowe w turbo.

(http://imageshack.us/a/img32/4329/roverturbodwumasa.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/32/roverturbodwumasa.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 08, 2012, 22:12:03 pm
A gdzie tu są znaczniki pod CPWK??

Przydałoby się zdjęcie drugiej strony.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Październik 09, 2012, 14:02:27 pm
foto jest od strony silnika :d w żaden sposób nie pojedzie na czujniku takim z tym wystającym pręcikiem. Czujnik pod 1.8T wygląda podobnie do normalnego zwykłego ale nie ma tego pręcika.


koło:
(http://i.ebayimg.com/t/ROVER-75-1-8-FLYWHEEL-MANUAL-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$T2eC16FHJHwE9n8igs,oBQN0yydjCw~~60_35.JPG)


Myślał ktoś nad elektroniką z T16 turbo?
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 09, 2012, 15:05:47 pm
Myślał ktoś nad elektroniką z T16 turbo?
Ja jakieś 3 lata temu:P. Po czym stwierdziłem że nie mam 2000zł na uturbienie mojego 1,8. Jeśli chodzi o elektronikę z t16 to śmigam już 4ty rok bez większych problemów...

http://www.bradgatemotors.co.uk/spares/media/gbu0/prodxl/u_75_flywheel_fn41908.jpg
Na tym lepiej widać że braki w uzębieniu tego koła są analogiczne jak dla 32/4 standardowego. Dodatkowo jeżeli impedancja CPWK w silniku turbo jest taka sama jak w N/A to jest szansa że elektronika łyknie to jak świeżą bułeczkę i pojedzie. W turbo przenieśli CPWK w inne miejsce zachowując standardowe rozmieszczenie znaków względem wału. Byłoby to logiczne z punktu widzenia kompatybilności elektroniki i czujników w serii K.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 09, 2012, 16:54:06 pm
ciekawe czy ms III ogarnia roverowski zapłon ...
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Październik 09, 2012, 18:23:34 pm
W turbo przenieśli CPWK w inne miejsce

Czujnik jest w tym samym miejscu. chyba ze sie myle niech Maxiu sie wypowie on przekladal silnik.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Październik 09, 2012, 19:52:01 pm
Czujnik jest w tym samym miejscu!
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Marzec 02, 2013, 15:36:06 pm
Dobra 18K4G jest już zakuta konstrukcja. Czy jedynie odprzężony?
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 02, 2013, 16:53:55 pm
Odprężony krótszymi korbami. Dodatkowo posiada mocniejsze tłoki, ale nie kute - identyczne jak w VVC160.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 17, 2013, 21:08:13 pm
pewnie korbowody sa te same, a tylko inaczej obrobione ,bo zeby zejsc z e=10.5 na e=9.5 ,to tlok musi byc nizej o 1.1mm ,a na e=9 jakies 1.7mm,
to da sie uzyskac zblizajac osie otworow
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Marzec 26, 2013, 19:25:53 pm
A wiec dziś zapodałem wtryski z astry gsi 2.0 8v i lipa ciężko uruchomić silnik, zapala jedynie po dodaniu gazu. wkręca się do 3 tys i koniec.
Najlepiej chodzi na wtryskach z 1.4. ale ze uszkodziłem jeden przy demontażu zapodałem z GSI, Na zimnym trochę kuleje ciężej zapala ale jak się rozgrzeje to chodzi przyzwoicie ale do ideału dużo brakuje.
Bez ecu mastera i regulatora ciśnienia paliwa się nie obejdzie ale to w przyszłości, auto na razie zasilana LPG.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 26, 2013, 19:39:40 pm
Czujnik temperatury silnika masz na podmiankę ? To może być powodem problemu z zapalaniem.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Marzec 26, 2013, 20:06:36 pm
Nie rozważałem tego. mam nowy, ten z brązową tyczka masz na myśli?
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 26, 2013, 20:07:32 pm
Ta.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Marzec 26, 2013, 20:20:06 pm
Skoro na większych wtryskach jest gorzej a na zimnym nieciekawie to sprawdź ciśnienie paliwa. Duże wtryski potrzebują trochę więcej tego magicznego płynu żeby dobrze rozpyliły. Tak samo zimny silnik też potrzebuje więcej.
Tytuł: Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Marzec 26, 2013, 20:45:25 pm
na razie zostaje jak jest, podmienię czujnik jak znajdę nie wiem gdzie go wcisnąłem ale mam jeszcze oryginalny do tego silnika z 75 turbo. chociaż rzeczywiste nie za bardzo mi sikało jak odłączyłem przewód paliwowy. ale mam walnięty simie ring możne dlatego.

Wsadzę wtryski z 1.4 jak dorwę 4 do kompletu BP będzie tylko do odpalenia i przełączenia na LPG. Auto przez min 8 miesięcy będzie służyć rodzica za wozidło, a oni jeżdżą tylko na LPG.