FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: mateo#1939 w Wrzesień 30, 2012, 23:21:52 pm
-
A wiec:
Czy oznaczenia dla CPWK na kole zamachowym w normalnym 1.8 i 1.8 turbo są takie same?
Jak jest rozwiązane podciśnienie do serwa hamulcowego w wersji turbo?
Z skąd pobierane jest chłodziwo dla turbosprężarki?
Jak coś jeszcze wypłynie będę pytać
-
Jezeli turbo ma chlodzenie woda to jest wpiete tak samo jak nagrzewnica, raczej równolegle bo w tych co widziałem to mały przelot jest. Podcisnienie do hamulców to bierze sie chyba normalnie z kolektora ssacego tyle ze przez zawór zwrotny - hamujesz to gaz masz masz puszczony i turbo nie tloczy powietrza w silnik oraz czasami ma dodatkowy zawór sterowany podcisnieniem z silnika który omija turbo po zimnej czesci(tej co tłoczy powietrze). Mozna tez zastosowac elektryczna pompe hamulcowa zamiast podcisnieniowej
-
Jak jest rozwiązane podciśnienie do serwa hamulcowego w wersji turbo?
Potwierdzam to co pisze Elwood#1887, spotkałem się z tym w VW 1.8 turbo, normalny wąż i zaworek zwrotny.
Czy oznaczenia dla CPWK na kole zamachowym w normalnym 1.8 i 1.8 turbo są takie same?
Z tego co się ostatnio dowiadywałem, niestety znaczniki są inne (ale jeżeli ktoś ma info na ten temat niech się odezwie), więc uruchomienie mems'a z rovera turbo, na kole z innego rovera nie zadziała.
-
W kwestii podciśnienia to zgadza się - zaworek zwrotny.
Koło, a konkretnie trigger do CPWK zdaje się powinnien być ten sam - tzn. 36-4. Takie koło jest np. w MG ZR, Roverze 416/25/45/214/216 pod sprzęgło 200mm.
Nie wiem tylko jak z kompem z Rovera 75/MG ZT (Tylko w nich były 1.8T), bo chiba pracują z CAN.
-
CPWK jest w tym samym miejscu, wiec sadze ze tigger powinien być ten sam, chyba ze coś innego wykombinowali już z BMW. ale chyba łatwiej było zmodyfikować kompa, nie wiem nie znam się....
trzeba by dorwać zamach z turbo i normalnego i porównać. tylko gdzie tych turbo to jak na lekarstwo, ma ktoś jakieś dojścia?
-
Z tego co się ostatnio dowiadywałem, niestety znaczniki są inne (ale jeżeli ktoś ma info na ten temat niech się odezwie), więc uruchomienie mems'a z rovera turbo, na kole z innego rovera nie zadziała.
Ale możne można przełożyć wieniec,
-
Nie można, bo koła po 95 roku maja wyfrezowane otwory zamiast wieńca.
Ale skoro 1.8 Turbo używa MEMSa3, tak jak reszta K16tek z tamtych lat to i raczej znaki się zgadzają.
-
czyli pozostaje kwestii porównania na żywo zamachów.
Tylko teraz pytanie gdzie...
-
i nic z kola zamachowego oznaczenia sa zupelnie inne. pozostaje ecu master...
-
Masz jakieś potwierdzenie tej informacji ?
-
tak wygląda kolo dwu masowe w turbo.
(http://imageshack.us/a/img32/4329/roverturbodwumasa.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/32/roverturbodwumasa.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
A gdzie tu są znaczniki pod CPWK??
Przydałoby się zdjęcie drugiej strony.
-
foto jest od strony silnika :d w żaden sposób nie pojedzie na czujniku takim z tym wystającym pręcikiem. Czujnik pod 1.8T wygląda podobnie do normalnego zwykłego ale nie ma tego pręcika.
koło:
(http://i.ebayimg.com/t/ROVER-75-1-8-FLYWHEEL-MANUAL-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$T2eC16FHJHwE9n8igs,oBQN0yydjCw~~60_35.JPG)
Myślał ktoś nad elektroniką z T16 turbo?
-
Myślał ktoś nad elektroniką z T16 turbo?
Ja jakieś 3 lata temu:P. Po czym stwierdziłem że nie mam 2000zł na uturbienie mojego 1,8. Jeśli chodzi o elektronikę z t16 to śmigam już 4ty rok bez większych problemów...
http://www.bradgatemotors.co.uk/spares/media/gbu0/prodxl/u_75_flywheel_fn41908.jpg
Na tym lepiej widać że braki w uzębieniu tego koła są analogiczne jak dla 32/4 standardowego. Dodatkowo jeżeli impedancja CPWK w silniku turbo jest taka sama jak w N/A to jest szansa że elektronika łyknie to jak świeżą bułeczkę i pojedzie. W turbo przenieśli CPWK w inne miejsce zachowując standardowe rozmieszczenie znaków względem wału. Byłoby to logiczne z punktu widzenia kompatybilności elektroniki i czujników w serii K.
-
ciekawe czy ms III ogarnia roverowski zapłon ...
-
W turbo przenieśli CPWK w inne miejsce
Czujnik jest w tym samym miejscu. chyba ze sie myle niech Maxiu sie wypowie on przekladal silnik.
-
Czujnik jest w tym samym miejscu!
-
Dobra 18K4G jest już zakuta konstrukcja. Czy jedynie odprzężony?
-
Odprężony krótszymi korbami. Dodatkowo posiada mocniejsze tłoki, ale nie kute - identyczne jak w VVC160.
-
pewnie korbowody sa te same, a tylko inaczej obrobione ,bo zeby zejsc z e=10.5 na e=9.5 ,to tlok musi byc nizej o 1.1mm ,a na e=9 jakies 1.7mm,
to da sie uzyskac zblizajac osie otworow
-
A wiec dziś zapodałem wtryski z astry gsi 2.0 8v i lipa ciężko uruchomić silnik, zapala jedynie po dodaniu gazu. wkręca się do 3 tys i koniec.
Najlepiej chodzi na wtryskach z 1.4. ale ze uszkodziłem jeden przy demontażu zapodałem z GSI, Na zimnym trochę kuleje ciężej zapala ale jak się rozgrzeje to chodzi przyzwoicie ale do ideału dużo brakuje.
Bez ecu mastera i regulatora ciśnienia paliwa się nie obejdzie ale to w przyszłości, auto na razie zasilana LPG.
-
Czujnik temperatury silnika masz na podmiankę ? To może być powodem problemu z zapalaniem.
-
Nie rozważałem tego. mam nowy, ten z brązową tyczka masz na myśli?
-
Ta.
-
Skoro na większych wtryskach jest gorzej a na zimnym nieciekawie to sprawdź ciśnienie paliwa. Duże wtryski potrzebują trochę więcej tego magicznego płynu żeby dobrze rozpyliły. Tak samo zimny silnik też potrzebuje więcej.
-
na razie zostaje jak jest, podmienię czujnik jak znajdę nie wiem gdzie go wcisnąłem ale mam jeszcze oryginalny do tego silnika z 75 turbo. chociaż rzeczywiste nie za bardzo mi sikało jak odłączyłem przewód paliwowy. ale mam walnięty simie ring możne dlatego.
Wsadzę wtryski z 1.4 jak dorwę 4 do kompletu BP będzie tylko do odpalenia i przełączenia na LPG. Auto przez min 8 miesięcy będzie służyć rodzica za wozidło, a oni jeżdżą tylko na LPG.