Autor Wątek: kilka pytań związanych z 18K4G  (Przeczytany 7742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kilka pytań związanych z 18K4G
« dnia: Wrzesień 30, 2012, 23:21:52 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
A wiec:

Czy oznaczenia dla CPWK na kole zamachowym w normalnym 1.8 i 1.8 turbo są takie same?

Jak jest rozwiązane podciśnienie do serwa hamulcowego w wersji turbo?

Z skąd pobierane jest chłodziwo dla turbosprężarki?

Jak coś jeszcze wypłynie będę pytać

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2012, 23:38:09 pm wysłana przez mateo# »
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2012, 23:41:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jezeli turbo ma chlodzenie woda to jest wpiete tak samo jak nagrzewnica, raczej równolegle bo w tych co widziałem to mały przelot jest. Podcisnienie do hamulców to bierze sie chyba normalnie z kolektora ssacego tyle ze przez zawór zwrotny - hamujesz to gaz masz masz puszczony  i turbo nie tloczy powietrza w silnik oraz czasami ma dodatkowy zawór sterowany podcisnieniem z silnika który omija turbo po zimnej czesci(tej co tłoczy powietrze). Mozna tez zastosowac elektryczna pompe hamulcowa zamiast podcisnieniowej
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2012, 12:37:28 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Jak jest rozwiązane podciśnienie do serwa hamulcowego w wersji turbo?
Potwierdzam to co pisze Elwood#1887, spotkałem się z tym w VW 1.8 turbo, normalny wąż i zaworek zwrotny.
Czy oznaczenia dla CPWK na kole zamachowym w normalnym 1.8 i 1.8 turbo są takie same?
Z tego co się ostatnio dowiadywałem, niestety znaczniki są inne (ale jeżeli ktoś ma info na ten temat niech się odezwie), więc uruchomienie mems'a z rovera turbo, na kole z innego rovera nie zadziała.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2012, 13:04:14 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W kwestii podciśnienia to zgadza się - zaworek zwrotny.

Koło, a konkretnie trigger do CPWK zdaje się powinnien być ten sam - tzn. 36-4. Takie koło jest np. w MG ZR, Roverze 416/25/45/214/216 pod sprzęgło 200mm.
Nie wiem tylko jak z kompem z Rovera 75/MG ZT (Tylko w nich były 1.8T), bo chiba pracują z CAN.


"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2012, 13:59:49 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
CPWK jest w tym samym miejscu, wiec sadze ze tigger powinien być ten sam, chyba ze coś innego wykombinowali już z BMW. ale chyba łatwiej było zmodyfikować kompa, nie wiem nie znam się....


trzeba by dorwać zamach z turbo i normalnego i porównać. tylko gdzie tych turbo to jak na lekarstwo, ma ktoś jakieś dojścia?
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2012, 14:04:34 pm wysłana przez mateo# »
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2012, 14:06:52 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Z tego co się ostatnio dowiadywałem, niestety znaczniki są inne (ale jeżeli ktoś ma info na ten temat niech się odezwie), więc uruchomienie mems'a z rovera turbo, na kole z innego rovera nie zadziała.

Ale możne można przełożyć wieniec,
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2012, 14:08:28 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie można, bo koła po 95 roku maja wyfrezowane otwory zamiast wieńca.

Ale skoro 1.8 Turbo używa MEMSa3, tak jak reszta K16tek z tamtych lat to i raczej znaki się zgadzają.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2012, 14:18:20 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
czyli pozostaje kwestii porównania na żywo zamachów.

Tylko teraz pytanie gdzie...
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2012, 17:57:53 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
i nic z kola zamachowego oznaczenia sa zupelnie inne. pozostaje ecu master...
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2012, 20:48:57 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Masz jakieś potwierdzenie tej informacji ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2012, 19:12:50 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
tak wygląda kolo dwu masowe w turbo.



Uploaded with ImageShack.us
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 08, 2012, 22:12:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A gdzie tu są znaczniki pod CPWK??

Przydałoby się zdjęcie drugiej strony.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 09, 2012, 14:02:27 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
foto jest od strony silnika :d w żaden sposób nie pojedzie na czujniku takim z tym wystającym pręcikiem. Czujnik pod 1.8T wygląda podobnie do normalnego zwykłego ale nie ma tego pręcika.


koło:



Myślał ktoś nad elektroniką z T16 turbo?
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2012, 14:16:10 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 09, 2012, 15:05:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Myślał ktoś nad elektroniką z T16 turbo?
Ja jakieś 3 lata temu:P. Po czym stwierdziłem że nie mam 2000zł na uturbienie mojego 1,8. Jeśli chodzi o elektronikę z t16 to śmigam już 4ty rok bez większych problemów...

http://www.bradgatemotors.co.uk/spares/media/gbu0/prodxl/u_75_flywheel_fn41908.jpg
Na tym lepiej widać że braki w uzębieniu tego koła są analogiczne jak dla 32/4 standardowego. Dodatkowo jeżeli impedancja CPWK w silniku turbo jest taka sama jak w N/A to jest szansa że elektronika łyknie to jak świeżą bułeczkę i pojedzie. W turbo przenieśli CPWK w inne miejsce zachowując standardowe rozmieszczenie znaków względem wału. Byłoby to logiczne z punktu widzenia kompatybilności elektroniki i czujników w serii K.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 09, 2012, 16:54:06 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
ciekawe czy ms III ogarnia roverowski zapłon ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 09, 2012, 18:23:34 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
W turbo przenieśli CPWK w inne miejsce

Czujnik jest w tym samym miejscu. chyba ze sie myle niech Maxiu sie wypowie on przekladal silnik.
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2012, 18:25:45 pm wysłana przez mateo# »
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 09, 2012, 19:52:01 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Czujnik jest w tym samym miejscu!
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 02, 2013, 15:36:06 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Dobra 18K4G jest już zakuta konstrukcja. Czy jedynie odprzężony?
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 02, 2013, 16:53:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Odprężony krótszymi korbami. Dodatkowo posiada mocniejsze tłoki, ale nie kute - identyczne jak w VVC160.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: kilka pytań związanych z 18K4G
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 17, 2013, 21:08:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pewnie korbowody sa te same, a tylko inaczej obrobione ,bo zeby zejsc z e=10.5 na e=9.5 ,to tlok musi byc nizej o 1.1mm ,a na e=9 jakies 1.7mm,
to da sie uzyskac zblizajac osie otworow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.