FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Październik 29, 2012, 21:31:26 pm
-
Kombinuje i kombinuje by uzyskac jakis orginalny fajny dzwiek wydechu.
Byl juz ostatni z c330 <cwaniak2> byl fiatowski jest mugenik lecz nadal cos mi brak.
Obecnie kolektor zeliwo rover,pod skrzynia przejscie na strone pasazera,(zamiast 1 (rozwiazanie jeszcze z ohv) wspawana rura) dalej srodkowy i mugen jako ostatni. Jest pomruk itp lecz mnie to jeszcze nie kreci az tak.
Siedzac przy alkoholu procentowym zastanawialismy sie jak by to gralo gdy by zamiast mugena, do srodkowego wydechu zrobic mocowanie tzn odciac od jakigos innego i skrecic sama rure delikatnie wiekszej srednicy np fi 55, odpowiednio ksztaltem pospawac uzupelnic to nienagannie wygladajaca koncowka.
Teraz pytanie czy moglo by to zaszkodzic autu lub pomoc, ewentualnie czy ktos cos takiego podobnego wymodzil? Pytanie czysto teoretyczne <cwaniak2> <cwaniak2>
-
Ja mam tylko 1 tłumik na końcu,na początku pustego kata i dalej zamiast środkowego rurę o większej średnicy,która była kiedyś zamiast kata.Wszystko jest na kołnierzach,wiec jest rozkręcane.Cała rura do samego tłumika jest 55mmorginalna z poldorovera i kolektor rurowy.Ale nie mruczy,raczej cichawy jest :-) :-) Na końcu tłumiczek z żuczka.Ja tam lubię,jak jest ciszej.
-
wlasnie u mnie tez mimo pelnego przelotu jest maly pomruk ale cichy. Trzeba bedzie moze to zrobic dla praktyki, mig jest to mozna sie pobawic zobaczyc. ale wynik pokazala by dopiero hamownia. dlatego tak sie pytam co by bylo gdy by
-
Ja ciekaw jestem jak by brzmiał taki przelot z Mugenem. Bo teraz jak przeciągnę na biegach tak do 5-6 tyś. obr/min. to jak puszczę gaz to tak fajnie strzela tylko ze ciche to jest.
(http://images39.fotosik.pl/1051/53d26d80de5eddfdmed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
-
Panowie,pytanie troche z innej beczki. Czy podczas budowy wydechu od początku muszę robic takie samo kolanko jak jest w orginale (to przed złączem elastycznym na zdjeciu powyzej),czy mogę załużmy wydech puścić prosto pomiędzy podłużnicą a skrzynią??
-
Możesz sobie nawet poprowadzić po obu stronach u góry nad drzwiami :P :P To kolanko,to było fabrycznie,bo wydech szedł po stronie kierowcy i rura musiała odbić na lewo.Możesz sobie to puścić jak ci się tylko żywnie podoba,nie ma żadnego przymusu,że ma być tak,czy inaczej.Poza tym,prawda jest taka,że każda niefachowa przeróbka,to tylko i wyłącznie inwencja twórcza właściciela.Tego co zrobiła fabryka,to i tak nie pogorszysz :d :d
-
ja będę puszczał pod skrzynią na prawą stronę i dopiero reszta rur 50mm ;) specjalnie do gleby bo teraz ciezko jest jeśli chodzi o wydech :/
-
No właśnie też bede tworzył cały wydech do nowej motorowni dlatego pytałem ;)
-
specjalnie do gleby bo teraz ciezko jest jeśli chodzi o wydech
I Bocian tak ma i ja :) kazdy glebowoz chyba tak juz musi miec, inaczej nie da rady jezdzic.
Ale prosze o wiecej opowiedzi na moje postawione pytanie na temat wolnego wydechu.
-
na temat wolnego wydechu.
tu masz calkowicie wplny wydech bez zadnego tlumika 6cm pełen
http://www.youtube.com/watch?v=Ikr31nuiL5s&list=UUtW_QdwOKl-m_ilauazjJgA&index=3&feature=plcp
-
jedynie co to możesz policzyć układ wydechowy jakiegoś fajnego barana zrobić to troche Ci da fajniejszego dźwięku... w silnikach w układzie V dużo zależy od tego jak bardzo jet połamany wał... możesz jeszcze ITB zapodać i to tyle co możesz zrobić w R4 :)
-
Albo zastosować patent z BMW w dieslu: Układ elektroniczny emitujący zgodny z pracą silnika, dźwięk samplowany z motoru V8 <rotfl2>