FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: red_p w Listopad 11, 2012, 22:38:33 pm
-
Mam w roverku luz na wejściu wału do mostu. Objawia się stuknięciem przy dodaniu gazu na wysokim biegu i niskich obrotach.
Czy można ten luz jakoś kasować poprzez regulację czy szukać następcy?
-
Stuka ci przez wyrobione krzyżaki, a wał do regeneracji
-
można zmniejszyć luz międzyzębny na przekładni, ale do tego trzeba rozebrać cały most, mieć narzędzia do jego ustawiania i kontroli, podkładki pod atak i nową tuleję rozprężną. generalnie robota zdecydowanie nie na garażowe warunki.
-
Stuka ci przez wyrobione krzyżaki, a wał do regeneracji
i nikt mi nie chce wytłumaczyć dlaczego u mnie też występują stuki a żaden krzyżak w wale nie ma luzu.... guma tłumiąca przy skrzyni też nie, a skrzynie biegów wkładane dwie i dalej to samo....
-
jak jest bardzo duży luz na przekładni to też będzie stukać np. przy wysprzęglaniu
-
Mi kiedyś wypracował się sworzeń satelotów. Efekt jest taki że też są spore luzy moście.
-
Możliwe ze to nie krzyżaki mi tez stuka i mam krzyżak do wymiany, nie zaprzeczam ze to może byc wina także mostu...
-
Jeśli stuka, to właśnie sworzeń satelit, ale jeśli most nie wyje, to nie ma sensu nic z tym robić moim zdaniem. Sam luz na główce (wejściu) zdarza się często, ale może też być spowodowany luzami na wielowypustach półosiek, wyrobieniem się samych satelit itp.
-
Stuka ci przez wyrobione krzyżaki, a wał do regeneracji
Na krzyżakach nie ma luzów. Luz jest na wejściu - główce mostu
-
Jeśli stuka, to właśnie sworzeń satelit, ale jeśli most nie wyje, to nie ma sensu nic z tym robić moim zdaniem.
ja tak nic nie robilem...jeszcze w 1.5. w koncu luz sie zrobil taki ze gdy sie chcialo szybciej ruszyc to najpierw sie "wał" odbijal dwa razy zanim zaczol krecic sie we wlasciwa strone... niebylo mowy o szybszym puszczeniu sprzegla...
-
Mam w roverku luz na wejściu wału do mostu. Objawia się stuknięciem przy dodaniu gazu na wysokim biegu i niskich obrotach.
Czy można ten luz jakoś kasować poprzez regulację czy szukać następcy?
No i następca poszukiwany. Nagle zaczęło łomotać w moście a zamiast oleju wylała się mieszanka opiłków
-
Most kaput
-
Satelity i wyrobiony sworzeń. Wyjąć, wymienić, złożyć w odwrotnej kolejności.
Zalać olej i się nie przejmować.
-
Satelity i wyrobiony sworzeń. Wyjąć, wymienić, złożyć w odwrotnej kolejności.
Zalać olej i się nie przejmować.
Chyba taniej będzie kupić używkę?
-
Chyba taniej będzie kupić używkę?
To nie jest takie proste jak ci się wydaje. W 1.4 jest inna przekładnia główna. Kupisz inny most, może być problem ze znalezieniem mostu o przełożeniu z 1.4. Natomiast sam dyferencjał jest taki sam w każdym moście, więc można go wymienić i zostaje ci roverowskie przełożenie. Oczywiście roboty niestety dużo, bo żeby wymienić dyferencjał to musisz rozebrać przekładnię główną, a w tym celu z kolei trzeba wyjąć półosie.
W każdym razie, nie wyrzucaj starego mostu bo koło talerzowe i wałek atakujący są zacne :P
-
OK, tego jestem świadom <ok>
-
Nie zakładając nowego tematu
Czy most z kombi można założyć do minusa? Konkretnie chodzi o mocowania amorów.
-
Tak
-
tak ale tylko atu
-
do Caro też