FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: red_p w Listopad 11, 2012, 22:38:33 pm

Tytuł: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: red_p w Listopad 11, 2012, 22:38:33 pm
Mam w roverku luz na wejściu wału do mostu. Objawia się stuknięciem przy dodaniu gazu na wysokim biegu i niskich obrotach.

Czy można ten luz jakoś kasować poprzez regulację czy szukać następcy?
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Listopad 11, 2012, 23:55:14 pm
Stuka ci przez wyrobione krzyżaki, a wał do regeneracji
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Listopad 12, 2012, 00:30:55 am
można zmniejszyć luz międzyzębny na przekładni, ale do tego trzeba rozebrać cały most, mieć narzędzia do jego ustawiania i kontroli, podkładki pod atak i nową tuleję rozprężną. generalnie robota zdecydowanie nie na garażowe warunki.
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Listopad 12, 2012, 07:04:50 am
Stuka ci przez wyrobione krzyżaki, a wał do regeneracji
i nikt mi nie chce wytłumaczyć dlaczego u mnie też występują stuki a żaden krzyżak w wale nie ma luzu.... guma tłumiąca przy skrzyni też nie, a skrzynie biegów wkładane dwie i dalej to samo....
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Tailgunner w Listopad 12, 2012, 07:40:32 am
jak jest bardzo duży luz na przekładni to też będzie stukać np. przy wysprzęglaniu
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 12, 2012, 09:32:42 am
Mi kiedyś wypracował się sworzeń satelotów. Efekt jest taki że też są spore luzy moście.
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Listopad 12, 2012, 10:11:07 am
Możliwe ze to nie krzyżaki mi tez stuka i mam krzyżak do wymiany, nie zaprzeczam ze to może byc wina także mostu...
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Listopad 12, 2012, 11:03:10 am
Jeśli stuka, to właśnie sworzeń satelit, ale jeśli most nie wyje, to nie ma sensu nic z tym robić moim zdaniem. Sam luz na główce (wejściu) zdarza się często, ale może też być spowodowany luzami na wielowypustach półosiek, wyrobieniem się samych satelit itp.
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: red_p w Listopad 13, 2012, 19:45:31 pm
Stuka ci przez wyrobione krzyżaki, a wał do regeneracji

Na krzyżakach nie ma luzów. Luz jest na wejściu - główce mostu
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Grudzień 06, 2012, 16:43:38 pm
Jeśli stuka, to właśnie sworzeń satelit, ale jeśli most nie wyje, to nie ma sensu nic z tym robić moim zdaniem.

ja tak nic nie robilem...jeszcze w 1.5. w koncu luz sie zrobil taki ze gdy sie chcialo szybciej ruszyc to najpierw sie "wał" odbijal dwa razy zanim zaczol krecic sie we wlasciwa strone... niebylo mowy o szybszym puszczeniu sprzegla...
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: red_p w Luty 25, 2013, 20:08:05 pm
Mam w roverku luz na wejściu wału do mostu. Objawia się stuknięciem przy dodaniu gazu na wysokim biegu i niskich obrotach.

Czy można ten luz jakoś kasować poprzez regulację czy szukać następcy?

No i następca poszukiwany. Nagle zaczęło łomotać w moście a zamiast oleju wylała się mieszanka opiłków
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Luty 25, 2013, 20:13:44 pm
Most kaput
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Luty 25, 2013, 20:17:48 pm
Satelity i wyrobiony sworzeń. Wyjąć, wymienić, złożyć w odwrotnej kolejności.
Zalać olej i się nie przejmować.
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: red_p w Luty 25, 2013, 20:35:38 pm
Satelity i wyrobiony sworzeń. Wyjąć, wymienić, złożyć w odwrotnej kolejności.
Zalać olej i się nie przejmować.

Chyba taniej będzie kupić używkę?
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 26, 2013, 19:04:29 pm
Chyba taniej będzie kupić używkę?

To nie jest takie proste jak ci się wydaje. W 1.4 jest inna przekładnia główna. Kupisz inny most, może być problem ze znalezieniem mostu o przełożeniu z 1.4. Natomiast sam dyferencjał jest taki sam w każdym moście, więc można go wymienić i zostaje ci roverowskie przełożenie. Oczywiście roboty niestety dużo, bo żeby wymienić dyferencjał to musisz rozebrać przekładnię główną, a w tym celu z kolei trzeba wyjąć półosie.

W każdym razie, nie wyrzucaj starego mostu bo koło talerzowe i wałek atakujący są zacne  :P
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: red_p w Luty 26, 2013, 19:29:32 pm
OK, tego jestem świadom <ok>
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: red_p w Marzec 05, 2013, 20:23:50 pm
Nie zakładając nowego tematu

Czy most z kombi można założyć do minusa? Konkretnie chodzi o mocowania amorów.
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Marzec 05, 2013, 21:26:29 pm
Tak
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Marzec 06, 2013, 07:50:11 am
tak ale tylko atu
Tytuł: Odp: Luz na wejściu do mostu
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Marzec 06, 2013, 09:11:17 am
do Caro też