FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: pawlack w Listopad 20, 2012, 09:17:02 am

Tytuł: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: pawlack w Listopad 20, 2012, 09:17:02 am
Witam,

Czy ktoś się orientuje jakie zmiany zostały wprowadzane w poszczególnych wersjach komputerów do Boscha? Który z tych komputerów może mieć największy kąt wyprzedzenia zapłonu, czy też wszystkie miały taki sam?
Tytuł: Odp: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 20, 2012, 09:20:39 am
podobno na 002 jako wersji finalnej nie ma juz spalania stukowego,wiec wczesniejsze pewnie maja ostrzejsza mape zaplonu
Tytuł: Odp: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: piciek w Listopad 20, 2012, 09:29:39 am
trochę w ramach OT, 003 czym się róznił od 002?
Tytuł: Odp: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: pawlack w Listopad 20, 2012, 09:46:31 am
Pewnie jeszcze bardziej "wypoczynkową" mapą zapłonową. Ja obecnie mam zamontowanego kompa w wersji 002, stukowe nie istnieje, a auto jeździ głównie na gazie tak więc myślę czy nie zamontować kompa z większym kątem wyprzedzenia zapłonu, aby na gazie zaczął się trochę lepiej zbierać i może dzięki temu trochę mniej palić. Pytanie który z tych trzech byłby najlepszy pod kątem pracy silnika na gazie.
Tytuł: Odp: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: piciek w Listopad 20, 2012, 09:50:56 am
002 jest najlepszym kompem do boscha, wiec downgrade w tym przypadku raczej wiele nie zmieni.
Z boscha niestety rajdówki nie zrobisz, a swoje również musi wypić. Aby coś zmienić zmień wydech na kolektor od GSi.
Tytuł: Odp: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Listopad 20, 2012, 10:00:57 am
Z tego co kiedyś ktoś mi mówił to 003 wprowadzone zostało najpóźniej bo ekolodzy się przyczepili, że na 002 komputer ma w****ne na lambdę jak wciśnie się gaz w podłogę. Coś takiego gdzieś kiedyś było. Także najlepsze jest 002.
Tytuł: Odp: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: pawlack w Listopad 20, 2012, 10:17:18 am
Nie mam zamiaru budować rajdówki, ale ceny kompów do poldka są tak śmieszne, że można się pobawić w ich podmianę i zobaczyć czy coś to zmieni. Wiadomo że gaz lubi większy kąt wyprzedzenia zapłonu niż benzyna, a kompy są projektowane  pod spalanie benzyny a nie gazu, dlatego myślę nad włożeniem kompa który ma możliwie jak największy kąt. Ludzie montują jeszcze wariatory kąta wyprzedzenia zapłonu TAP-01, ale akurat nie wiem czy jest sens pakować 180 zł, kompa do Boscha można mieć już za 20 zł:)

BTW. Montaż kolektora z GSI i wywalenie kata było jednymi z pierwszych czynności po zakupie auta.
Tytuł: Odp: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: Szyna w Listopad 20, 2012, 12:36:27 pm
Montaż kolektora z GSI i wywalenie kata było jednymi z pierwszych czynności po zakupie auta.
Taki maly OffTop jak ma sie sonda do wywalenia kata (robi jej to roznice?)? i Co takiego jest w kolektroze GSI ?
Tytuł: Odp: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: pawlack w Listopad 20, 2012, 12:43:03 pm
Sonda tego nie odczuwa, bo i tak jest przed katem. U mnie kat był rozsypany, dzwonił na wolnych obrotach tak więc do niczego już się nie nadawał. Kolektor zmieniałem wraz z  pierwszym tłumikiem. Łącznie dało to niewielki przyrost elastyczności, ale nie wiem czy to zasługa kolektora czy bardziej tłumika zamiast kata, oraz dodatkowo sonda lambda po zapaleniu silnika trochę szybciej się nagrzewa.
Tytuł: Odp: Komputer Bosch 000, 001, 002 różnice
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 20, 2012, 14:11:34 pm
002 komputer ma w****ne na lambdę jak wciśnie się gaz w podłogę.
nie ma,
gdyby mial to by szedl jak abimex


Ludzie montują jeszcze wariatory kąta wyprzedzenia zapłonu TAP-01, ale akurat nie wiem czy jest sens pakować 180 zł, kompa do Boscha można mieć już za 20 zł:)
kiedys sporo jezdzilem na przesunietym CPWK o jakies 4* i bylo przyzwoicie,
na TAPie  troche sie bawilem mapa ,ale dziwne ,bo jakos nie odczulem lepszych osiagow ani nizszego spalania,
musze sprawdzic stroboskopem czy on wogole dziala,bo nie moglem uzyskac spalania stukowego na benzynie