FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: MroziuFSO w Grudzień 04, 2012, 22:28:54 pm
-
witam mam taki problem wymieniam zwrotnicę lewą w swoim polonezie. W starej zrwotnicy wyraźnie dźwignię zwrotnicy mam na drugiej strony od mocowań zacisków na niej. natomiast w kazdej przesłanej mi lewej zwrotnicy sprawa wygląda tak, że dźwignia jest po tej samej strnie co mocowania zacisku... gdy przykładowo przemienie dźwignie z jednej strony na druga to wkładając zwrotnicę koło mam pod dziwnym kątem... pomóżcie bo juz brakuje mi sił :(
-
a jak przełożysz samo mocowanie zacisku na przeciwko dźwigni (chodzi o mocowanie końcówki kierowniczej?) to jest dobrze?
-
teoretycznie jest ok lecz wtedy jak zaloze to jest taki negatyw... a koło powinno być prosto... wiec ok nie jest. W tej nowej jest tak jak tutaj
http://allegro.pl/zwrotnica-lewa-polonez-caro-atu-1-6-94-fv-i2835540530.html
jak mam to zalozyc skoro nawet przewod hamulcowy nie dostaje mi się na drugą stronę;/
-
A czy ty przypadkiem nie kupiłeś zwrotnic do Poloneza ze starym układem hamulcowym (bendix) bo tam były zaciski "z tyłu" koła.
-
kupiłem takie jak na tym linku... i tak jak mowisz mocowanie zacisku jest "z tyłu" koła
-
stary typ kupiłeś
-
czyli wszystko jasne... wielkie dzięki panowie! bo juz naprawde zgłupiałem...
-
jak chcesz do lukasa to powinienem miec jakosik, pisz pw jak cos.
-
W Bendixie (stary typ) zacisk w późniejszych latach (chyba po 1993 lub 94) montowany był z przodu, a we wcześniejszych z tyłu.
-
ale same zwrotnice są zdaje się te same. Różnią się tylko płyty mocujące jarzma (te skręcane na 4 śruby).
-
Tak zwrotnice są takie same czy lukas czy bendix z zaciskiem z przodu czy z tyłu. Jedyna róznica to gwint nakrętki piasty.
-
to gwint nakrętki piasty
Możesz przybliżyć ? Przecież to by oznaczało że zestawy łożysk na przód powinny być wydzielone między np PN+ a 125p a nie są ? chyba że chodzi ci o to że są prawe i lewe gwinty w zależności czy to prawa czy lewa zwrotnica.
-
w zależności czy to prawa czy lewa zwrotnica.
o to mi właśnie chodzi :)
-
czyli teoretyznie niemusze przekladac calych zwrotnic zakladając zamiast chebli lukasy?
-
nie musisz o ile przełożysz "nowe" typy mocowania od lucasa i piasty jeszcze bo też są inne. Ale zwrotnice mogą zostać stare o ile nie są zjechane na małym łożysku
-
Prosciej moim zdaniem jest wymienic całe zwrotnice niz bawic sie w zmanę płyty montażowej zacisku.
-
odwrocilem plyte i wsio jest git, auto jezdzi jak trzeba, dzieki za odpowiedzi ;)