Autor Wątek: zwrotnica problem i rozkmina ...  (Przeczytany 5125 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zwrotnica problem i rozkmina ...
« dnia: Grudzień 04, 2012, 22:28:54 pm »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
witam mam taki problem wymieniam zwrotnicę lewą w swoim polonezie. W starej zrwotnicy wyraźnie dźwignię zwrotnicy mam na drugiej strony od mocowań zacisków na niej. natomiast w kazdej przesłanej mi lewej zwrotnicy sprawa wygląda tak, że dźwignia jest po tej samej strnie co mocowania zacisku... gdy przykładowo przemienie dźwignie z jednej strony na druga to wkładając zwrotnicę koło mam pod dziwnym kątem... pomóżcie bo juz brakuje mi sił :(
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2012, 22:55:02 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
a jak przełożysz samo mocowanie zacisku na przeciwko dźwigni (chodzi o mocowanie końcówki kierowniczej?) to jest dobrze?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2012, 23:12:16 pm »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
teoretycznie jest ok lecz wtedy jak zaloze to jest taki negatyw... a koło powinno być prosto... wiec ok nie jest. W tej nowej jest tak jak tutaj
http://allegro.pl/zwrotnica-lewa-polonez-caro-atu-1-6-94-fv-i2835540530.html
jak mam to zalozyc skoro nawet przewod hamulcowy nie dostaje mi się na drugą stronę;/
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2012, 23:15:17 pm wysłana przez MroziuFSO »
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 04, 2012, 23:21:05 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
A czy ty przypadkiem nie kupiłeś zwrotnic do Poloneza ze starym układem hamulcowym (bendix) bo tam były zaciski "z tyłu" koła.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 04, 2012, 23:27:47 pm »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
kupiłem takie jak na tym linku... i tak jak mowisz mocowanie zacisku jest "z tyłu" koła
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 04, 2012, 23:30:21 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
stary typ kupiłeś
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 04, 2012, 23:38:18 pm »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
czyli wszystko jasne... wielkie dzięki panowie! bo juz naprawde zgłupiałem...
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2012, 12:04:35 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jak chcesz do lukasa to powinienem miec jakosik, pisz pw jak cos.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2012, 12:06:42 pm wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 05, 2012, 19:09:58 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
W Bendixie (stary typ) zacisk w późniejszych latach (chyba po 1993 lub 94) montowany był z przodu, a we wcześniejszych z tyłu.

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2012, 13:34:33 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
ale same zwrotnice są zdaje się te same. Różnią się tylko płyty mocujące jarzma (te skręcane na 4 śruby).

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 06, 2012, 14:49:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tak zwrotnice są takie same czy lukas czy bendix z zaciskiem z przodu czy z tyłu. Jedyna róznica to gwint nakrętki piasty.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 06, 2012, 17:15:43 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
to gwint nakrętki piasty
Możesz przybliżyć ? Przecież to by oznaczało że zestawy łożysk na przód powinny być wydzielone między np PN+ a 125p a nie są ? chyba że chodzi ci o to że są prawe i lewe gwinty w zależności czy to prawa czy lewa zwrotnica.

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 06, 2012, 20:07:46 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
w zależności czy to prawa czy lewa zwrotnica.
o to mi właśnie chodzi :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 06, 2012, 21:58:59 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
czyli teoretyznie niemusze przekladac calych zwrotnic zakladając zamiast chebli lukasy?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 06, 2012, 22:34:39 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
nie musisz o ile przełożysz "nowe" typy mocowania od lucasa i piasty jeszcze bo też są inne. Ale zwrotnice mogą zostać stare o ile nie są zjechane na małym łożysku

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 07, 2012, 10:09:21 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Prosciej moim zdaniem jest wymienic całe zwrotnice niz bawic sie w zmanę płyty montażowej zacisku.

Odp: zwrotnica problem i rozkmina ...
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 07, 2012, 21:55:33 pm »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 254
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
odwrocilem plyte i wsio jest git, auto jezdzi jak trzeba, dzieki za odpowiedzi ;)
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI