FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: PoldoFan w Grudzień 05, 2012, 17:00:04 pm
-
Witam,
moje pytanie kieruje do osób, którzy maja wiedzę na temat tych silników. Udało mi się kupić nowe oryginalne tłoki Fiata o oznaczeniu (FIAT S R 2/10.1) na pierwszy nadwymiar z garbem 4mm, czy takie tłoki będą współpracowały z silnikiem 2.0 ?. Czy miał ktoś takie tłoki w swoim silniku i może powiedzieć jak to pracuje ??. Pozdrawiam.
-
Ja specjalistą nie jestem ale pomierz je, to pewnie będzie łatwiej odpowiedzieć.
A z ciekawości ile dałeś i czy to to z allegro?
-
Daj jakieś zdjęcie. Z jakiego to Fiata kupiłeś?
Jeśli to zwykłe do starego dohc i chodzi ci o to czy 2.0 ogarnie te garbki z tłoków, to - TAK.
-
Doprecyzuje pytanie. Chodzi o to czy ten garb 4mm nie będzie powodował zbyt dużej kompresji? Co w późniejszej eksploatacji może spowodować wydmuchanie uszczelki pod głowicą. Wałki chcę zostawić seryjne. Tłoki pochodzą ze starych zapasów od Fiata 132 czyli oryginalne. Oczywiście średnica tłoka to 84mm z haczykiem bo to pierwszy nad wymiar.
-
większa kompresja większa wydajność silnika, o uszczelką ja bym się nie martwił ale o panewki tak
-
o nic sie nie musisz martwić, składaj normalnie silnik na dobrych częściach i bedzie hulał elegancko. Kompresję powinien mieć na poziomie 14-15 bar na tym garbie, najwyżej lej mu potem pb98 żeby nie stukał ;p
-
Ja już się nie mogę doczekać wiosny jak ruszę z robotą. Pozazdrościć tłoków.
-
Tailgunner- Dzięki za odpowiedź :) Rozwiała ona wszystkie moje dotychczasowe wątpliwości. Dodam, że panewki też udało mi się kupić oryginalne Fiatowskie również ze starych zapasów więc myślę, że będzie to dobrze chodziło :)
-
Kompresja będzie taka sama przy każdych tłokach panowie "specjaliści", sprężanie na pewno większe niż na płaskich.
-
Kompresja będzie taka sama przy każdych tłokach panowie "specjaliści", sprężanie na pewno większe niż na płaskich.
kompresja to synonim sprężania ,wiec oba nie beda takie same,
wiekszy garb ,to mniejsza komora spalania,
mniejsza komora ,to wiekszy stopien sprezania ,a wiekszy stopien sprezania niesie ze soba wieksze cisnienie sprezania
-
Dwa pytania, chyba w temacie:
Czy splanowanie głowicy daje ten sam efekt co tłoki z garbem?
Ile trzeba splanować głowicę (4mm?), aby uzyskać ten sam efekt co garb 4mm?
-
jak podasz srednice garba to ci policze,
glowicy nie mozesz planowac ile chcesz,
w dohcu podobno zawory sa dosc blisko i przy obnizeniu glowicy moze zajsc potrzeba poglebiania wyciecia pod zawor w tloku
-
jak podasz srednice garba to ci policze,
glowicy nie mozesz planowac ile chcesz,
w dohcu podobno zawory sa dosc blisko i przy obnizeniu glowicy moze zajsc potrzeba poglebiania wyciecia pod zawor w tloku
Chciałbym osiągnąć taki sam efekt jak przy tych tłokach z grabem 4mm. Może kolega PoldoFan mógłby zmierzyć średnicę.
-
to niech sie pospiesz,bo jacys idioci niedlugo mi zablokuja pisanie i nie bede mogl ci tego policzyc,
podobno spamuje ;]
-
to niech sie pospiesz,bo jacys idioci niedlugo mi zablokuja pisanie i nie bede mogl ci tego policzyc,
podobno spamuje ;]
Będziemy apelować : D
-
Średnicę garba mogę podać dopiero jutro niestety bo tłoki mam w garażu a dzisiaj już nie chce mi się iść ;)
-
Średnicę garba mogę podać dopiero jutro niestety bo tłoki mam w garażu a dzisiaj już nie chce mi się iść ;)
To jak bym mógł prosić. Miałem w planie kupno tych z allegro ale jak widać nie zdążyłem :) więc szukam alternatywy.
-
Do 2.0 są płaskie tłoki, garb jest albo do 1.8 albo do 1.6 (trzebaby sprawdzić )
"Tjuningowanie" starego 2.0 DOHC poprzez podnoszenie stopnia sprężania, już niejednemu odbiło się na trwałości panewek :)
Pamiętajcie że to ma stosunkowo długie korby.
-
nie splanujesz głowicy na tyle żeby uzyskać efekt garbu. Planowaniem moża wycisnąć jakieś 0.5 bara max, nie ma za bardzo miejsca bo gniazda zaworowe są nisko, to nie jest maluch.
Musiałbyś splanować blok ;p
-
Do 2.0 są płaskie tłoki, garb jest albo do 1.8 albo do 1.6 (trzebaby sprawdzić )
"Tjuningowanie" starego 2.0 DOHC poprzez podnoszenie stopnia sprężania, już niejednemu odbiło się na trwałości panewek :)
Pamiętajcie że to ma stosunkowo długie korby.
A co za różnica do jakiego, jak pasują. A panewki nowe powinny trochę wytrzymać, czy się mylę.
-
no wytrzymają Ci "chwile" jak masz to robić to rób z głowa... ściągnij lub kup książkę "Modifying and Tuning Fiat Lancia twin cam engines" weś poczytaj
-
no wytrzymają Ci "chwile" jak masz to robić to rób z głowa... ściągnij lub kup książkę "Modifying and Tuning Fiat Lancia twin cam engines" weś poczytaj
No to nabyłem lekturę do poduchy.
-
Średnicę garba mogę podać dopiero jutro niestety bo tłoki mam w garażu a dzisiaj już nie chce mi się iść ;)
I jak udało Ci się zmierzyć?