Autor Wątek: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !  (Przeczytany 6716 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« dnia: Grudzień 05, 2012, 17:00:04 pm »

Offline PoldoFan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO to nie marka ... To styl życia...
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTI "ELB", FSO ATU 1.4 GLI 16V Orciari
Witam,
moje pytanie kieruje do osób, którzy maja wiedzę na temat tych silników. Udało mi się kupić nowe oryginalne tłoki Fiata o oznaczeniu (FIAT S R 2/10.1) na pierwszy nadwymiar z garbem 4mm, czy takie tłoki będą współpracowały z silnikiem 2.0 ?. Czy miał ktoś takie tłoki w swoim silniku i może powiedzieć jak to pracuje ??. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2012, 21:35:09 pm wysłana przez PoldoFan »

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2012, 22:24:02 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Ja specjalistą nie jestem ale pomierz je, to pewnie będzie łatwiej odpowiedzieć.

A z ciekawości ile dałeś i czy to to z allegro?




Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2012, 23:12:49 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Daj jakieś zdjęcie. Z jakiego to Fiata kupiłeś?
Jeśli to zwykłe do starego dohc i chodzi ci o to czy 2.0 ogarnie te garbki z tłoków, to - TAK.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2012, 23:15:17 pm wysłana przez nicek27 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2012, 10:12:48 am »

Offline PoldoFan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO to nie marka ... To styl życia...
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTI "ELB", FSO ATU 1.4 GLI 16V Orciari
Doprecyzuje pytanie. Chodzi o to czy ten garb 4mm nie będzie powodował zbyt dużej kompresji? Co w późniejszej eksploatacji może spowodować wydmuchanie uszczelki pod głowicą. Wałki chcę zostawić seryjne. Tłoki pochodzą ze starych zapasów od Fiata 132 czyli oryginalne. Oczywiście średnica tłoka to 84mm z haczykiem bo to pierwszy nad wymiar.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2012, 10:14:39 am wysłana przez PoldoFan »

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2012, 11:26:48 am »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
większa kompresja większa wydajność silnika, o uszczelką ja bym się nie martwił ale o panewki tak
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2012, 13:40:56 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
o nic sie nie musisz martwić, składaj normalnie silnik na dobrych częściach i bedzie hulał elegancko. Kompresję powinien mieć na poziomie 14-15 bar na tym garbie, najwyżej lej mu potem pb98 żeby nie stukał ;p
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2012, 13:43:12 pm wysłana przez Tailgunner »
polskifiat.jazda.pl

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2012, 13:48:54 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Ja już się nie mogę doczekać wiosny jak ruszę z robotą. Pozazdrościć tłoków.

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2012, 14:33:09 pm »

Offline PoldoFan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO to nie marka ... To styl życia...
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTI "ELB", FSO ATU 1.4 GLI 16V Orciari
Tailgunner- Dzięki za odpowiedź :) Rozwiała ona wszystkie moje dotychczasowe wątpliwości. Dodam, że panewki też udało mi się kupić oryginalne Fiatowskie również ze starych zapasów więc myślę, że będzie to dobrze chodziło :)

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2012, 14:42:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Kompresja będzie taka sama przy każdych tłokach panowie "specjaliści", sprężanie na pewno większe niż na płaskich.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2012, 15:29:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Kompresja będzie taka sama przy każdych tłokach panowie "specjaliści", sprężanie na pewno większe niż na płaskich.
kompresja to synonim sprężania ,wiec oba nie beda takie same,
wiekszy garb ,to mniejsza komora spalania,
mniejsza komora ,to wiekszy stopien sprezania ,a wiekszy stopien sprezania niesie ze soba wieksze cisnienie sprezania 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 12, 2012, 16:22:39 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Dwa pytania, chyba w temacie:

Czy splanowanie głowicy daje ten sam efekt co tłoki z garbem?
Ile trzeba splanować głowicę (4mm?), aby uzyskać ten sam efekt co garb 4mm?
 

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 12, 2012, 16:28:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak podasz srednice garba to ci policze,
glowicy nie mozesz planowac ile chcesz,
w dohcu podobno zawory sa dosc blisko i przy obnizeniu glowicy moze zajsc potrzeba poglebiania wyciecia pod zawor w tloku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 12, 2012, 16:53:40 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
jak podasz srednice garba to ci policze,
glowicy nie mozesz planowac ile chcesz,
w dohcu podobno zawory sa dosc blisko i przy obnizeniu glowicy moze zajsc potrzeba poglebiania wyciecia pod zawor w tloku

Chciałbym osiągnąć taki sam efekt jak przy tych tłokach z grabem 4mm. Może kolega PoldoFan mógłby zmierzyć średnicę.




Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2012, 19:44:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to niech sie pospiesz,bo jacys idioci niedlugo mi zablokuja pisanie i nie bede mogl ci tego policzyc,
podobno spamuje ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 12, 2012, 19:47:14 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
to niech sie pospiesz,bo jacys idioci niedlugo mi zablokuja pisanie i nie bede mogl ci tego policzyc,
podobno spamuje ;]
Będziemy apelować : D

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 12, 2012, 19:58:01 pm »

Offline PoldoFan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO to nie marka ... To styl życia...
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTI "ELB", FSO ATU 1.4 GLI 16V Orciari
Średnicę garba mogę podać dopiero jutro niestety bo tłoki mam w garażu a dzisiaj już nie chce mi się iść ;)

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 12, 2012, 20:15:53 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Średnicę garba mogę podać dopiero jutro niestety bo tłoki mam w garażu a dzisiaj już nie chce mi się iść ;)
To jak bym mógł prosić. Miałem w planie kupno tych z allegro ale jak widać nie zdążyłem :) więc szukam alternatywy.

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 13, 2012, 12:22:25 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Do 2.0 są płaskie tłoki, garb jest albo do 1.8 albo do 1.6 (trzebaby sprawdzić )
"Tjuningowanie" starego 2.0 DOHC poprzez podnoszenie stopnia sprężania, już niejednemu odbiło się na trwałości panewek :)
Pamiętajcie że to ma stosunkowo długie korby.

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 13, 2012, 13:31:46 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
nie splanujesz głowicy na tyle żeby uzyskać efekt garbu. Planowaniem moża wycisnąć jakieś 0.5 bara max, nie ma za bardzo miejsca bo gniazda zaworowe są nisko, to nie jest maluch.

Musiałbyś splanować blok ;p
polskifiat.jazda.pl

Odp: Tłoki z garbem Fiat 2.0 DOHC- Pilne !
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 13, 2012, 13:46:02 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Do 2.0 są płaskie tłoki, garb jest albo do 1.8 albo do 1.6 (trzebaby sprawdzić )
"Tjuningowanie" starego 2.0 DOHC poprzez podnoszenie stopnia sprężania, już niejednemu odbiło się na trwałości panewek :)
Pamiętajcie że to ma stosunkowo długie korby.

A co za różnica do jakiego, jak pasują. A panewki nowe powinny trochę wytrzymać, czy się mylę.