FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Joker w Grudzień 08, 2012, 17:03:08 pm
-
Witam,
jakiej firmy najlepiej kupić UPG do rovera 1.6? i jest jakaś róznica miedzy 1.4 a 1.6?
z gory przepraszam jezeli temat juz byl ale zwyczajnie nie mam czasu szukac... w zasadzie na nic nie mam czasu...
pozdrawiam
-
Między 1.4, 1.6 a 1.8 nie ma róznic w uszczelce pod głowica.
Kupuj Elringa - najwyższa dostępna jakośc.
-
Kupuj Elringa - najwyższa dostępna jakośc.
A FAI????
-
Też w porządku. Payen też polecany przez angoli. :)
-
ze zastanawiam bo muszę uszczelnić odprężonego i nie wiem co wybrać...
-
Może MLS + nowa magistrala ? Payen BW750 ztcp.
Ale uszczelka elastomerowa starego typu też sobie da radę, po za tym jest bardziej "tolerancyjna" jeśli chodzi o wysokości tuleji cylindrowych. Najważniejsze to sprawdzić czy są one nieco powyżej bloku. Jeśli tak to MLS, jeśli na równo to lepiej wzmocniona starego typu. Jeśli poniżej to lepiej nie składać...
-
Panowie a ja mam pytanie z innej beczki.
Czy do rovera występują również uszczelki metalowe? lub cos w tym stylu
bo one wytrzymują duże ciśnienie (soft turbo ]:-> )
-
Wszystkie są metalowe. :P Jest wielowarstwowa (MLS) i zwykła tzn. metalowa z ścieżkami elastomerowymi (coś jak silikon).
-
ups .. :D
no to teraz inne pytanie.
Która jest najlepsza i najwiecej wytrzyma?
nie wiem ile taka mała 'locha' może dmuchnąc :D 0.4 bara? no liczmy pół bara...
-
0.4 bara? no liczmy pół bara...
bez przesady, to jest tyle co nic ...
-
no dobra ale skoro przy N/A potrafi wydmuchac to co dopiero jak sie doładuje... :P
no to zalozmy 1 bar...
ktora wytrzyma?
-
dobrze pytanie Fazi? tez nie wiem co wsadzić do tego turbo... a chce później zaaplikować kompresor. Chyba zdam się na mechaników z OFF z SZCZEKOCINY i odstawie tam poldona jak przyjadę do kraju.
-
Uszczelka w roverze zazwyczaj pada między kanałem wodnym/olejowym, albo na zewnątrz. Przedmuchy z cylindrów zdarzają się raczej rzadko.
Oba typy były stosowane w ori 1.8 turbo i dawały rade.
Jak chcesz coś na większe doładowanie to zadzwoń do Zasteca po informacje. :P
-
Sadze ze u mnie nie obejdzie się bez szlifowania bloku. Ale okaże się po zdjęciu czapki to norma w turbo i to usłyszałem po rozmowie z mechanikiem z OFF. Puściła w rogu na wysokości 4 cylindra. Płyn pomału się sączy. po nagrzaniu ustaje.
-
Puściła na roku na wysokości 4 cylindra. Płyn pomału się sączy. po nagrzaniu ustaje.
dokladnie tak samo mam! od strony kolektora wydechowego. Po osiągnieciu 90* jest mega para spod maski bo sika prosto na wydechowy ale po ostrym przegonieniu jakos ustaje...
-
Pękła ścieżka elastomerowa zapewne.
-
Tuleje z tego co pamiętam muszą wystawać 0,10mm . Jeśli nie trzeba im zrobić albo zamówić z UK podkładki.
-
zawsze można iść w piramid rings ale to raczej ludzie stosują do męskiego dmuchania i w sumie nie wiem czy w roverze zdało by egzamin ....
-
a majac do wyboru FAI PAYEN I ELRINGA to jaka kolejnosc pod wzgledem jakosci-wytrzymalosci? czy wszystkie na jednym poziomie?
-
a majac do wyboru FAI PAYEN I ELRINGA to jaka kolejnosc pod wzgledem jakosci-wytrzymalosci? czy wszystkie na jednym poziomie?
Elringa bym ocenił na najwyższą jakość.
FAI, Payen(Goetze), Victor Reinz, Ajusa (nie mylic z Ajust) na tym samym poziomie, troszkę niższym od Elringa.
-
a majac do wyboru FAI PAYEN I ELRINGA to jaka kolejnosc pod wzgledem jakosci-wytrzymalosci? czy wszystkie na jednym poziomie?
Elringa bym ocenił na najwyższą jakość.
FAI, Payen(Goetze), Victor Reinz, Ajusa (nie mylic z Ajust) na tym samym poziomie, troszkę niższym od Elringa.
tu akurat się wtrące, ajusa=ajust nie polecał bym bo słabej jakości towar, reszta jak najbardziej ok, wiadomo najdroższa erlinga, reszta to przejedzenia i godna polecenia.
-
tu akurat się wtrące, ajusa=ajust nie polecał bym bo słabej jakości towar
Kiedy Ajusa jest Hiszpańska, a Ajust Polski i to właśnie Ajust wielokrotnie nie robi roboty. ;)
-
Ajusę się potem kijowo skrobie z bloku, natomiast jak miałem reinza to ładnie odeszła od bloku i głowicy i wystarczyło przemyć benzyną ekstrakcyjną :)
-
FAI to dla mnie kupa, zwłaszcza w kwestii simeringów, nawet chińskie lepiej się sprawują.
-
FaZi,zapytaj ZOMBIEPOX-a co On u siebie zrobił w silniku i na jakich czesciach składał bo niedawno pchał do siebie turbine ;) I myśle że nie robił tego na odwal bo jego poldek jest katowany w Drifcie ;)
-
a powiedzcie mi jeszcze dokrecaliscie glowke wg intrukcji (20Nm + 2x 180st)czy wg wlsanego uznania dynanometrem jakas sila?
-
a powiedzcie mi jeszcze dokrecaliscie glowke wg intrukcji (20Nm + 2x 180st)czy wg wlsanego uznania dynanometrem jakas sila?
Na uszczelce Elringa jest np. opisane jak zalecają to przykręcić. Nie porównywałem z książką. Jak jutro będę w pracy to przepiszę z opakowania :)
-
i robiles tak jak napisane? czy po swojemu? :)
-
i robiles tak jak napisane? czy po swojemu? :)
Dopiero będę to robił na wiosnę ;) obecnie gromadzenie części, są już wałki z VVC, oddałem głowicę do wstawienia większych zaworów, itp ;)
-
Po pierwsze odkręcać 4x90*, dokręcać 20 Nm + 4x90*, uszczelka VictorReinz, albo Elring (innych nie widziałem), głowica najlepiej na zabielenie (niektórzy szlifują na tafli szkła, nie próbowałem). No i najlepiej nowe śruby. Kolejność dokręcania z tego co pamiętam to są różnice między książką, a instrukcją na uszczelce, ale tak czy tak to będzie dobrze.
-
Ja mam u siebie wielowarstwową uszczelkę FAI do tego nowe śruby tej samej firmy, nowa magistrala oleju nowego typu. Głowicę skręcałem 20Nm + 4x90st. Do tego jeszcze zakupiłem termostat PRT
-
A ja odkopię, bo zastanawiam się jak robić...
Dołu silnika nie chce mi się wyciągać, niech sobie zostanie w aucie.
Jest sens pakować uszczelkę nowego typu z magistralą olejową starego typu ? Oczywiście szpilki nowe mam zamiar zapakować :) I do tego termostat PRT, jak SilverArrow pisał w innym temacie, wstawiony między rurę nad wydechem a chłodnicę...
-
Trudno powiedzieć, bo nikt nie robił takich eksperymentów. Nie lepiej dołozyć i kupić magistralkę?
-
Jedno pytanie nie wiem czy w dobrym miejscu tylko... Słyszałem o odprężaniu roverka przez 2 uszczelki i pomiędzy nie jakaś tam specjalna blaszka niby, jak to wygląda w praktyce czy warto tak robić czy jednak lepiej w inny sposób go odprężyć? Chciałbym skorzystać z porad osób które uturbiały rovera bo mam lużne 1.4 które sobie leży pod stołem w garażu i chce je do kanta wsadzić i od razu uturbić żeby była jakaś różnica od polda z 1.4